Connect with us

Featured

Conducerea ASF (speriata de Parchet si de neobtinerea imunitatii) pregateste o altfel de sifonare de sute de milioane de lei a banilor asiguratilor

Publicat

pe

Ieri, constatand că Guvernul nu a achiesat la tentativa de ordonanță de urgență ticaloasa pentru introducerea decontării directe la asigurari, cu consecința scumpirii cu până la 20% a polițelor RCA (pe circuit încă din ianuarie, motivată tembel de ,,situația Brexit”) și mai ales după ce nu a trecut inițiativa prin care membrii consiliului ASF, în frunte cu Nicu Marcu doreau imunitate deplină pentru eventuale fapte de criminalitate financiară, au trecut la Planul B.
– Planul B este să sifoneze banii asiguraților prin intermediul Fondului de Garantare al Asiguraților.
– Este vorba despre sute de milioane de lei, în loc de a obliga în mod real societățile de asigurare rău platnice să aducă capital.
– ASF întârzie astfel recuperarea sumelor sifonate, deschide drumul spre devalizarea Fondului de Garantare și spre scumpirea, din nou, a polițelor RCA, dezvaluie analistul economic Radu Teodor Soviani.

Planul A al lui Nicu Marcu – Președinte ASF – de sifonare a banilor asiguratilor si de directionare (din banii asiguratilor) a pana la un miliard de lei pe an catre companii problema gen Euroins si City Insurance, a esuat. E momentul pentru planul ,,B” de sifonare a banilor asiguraților.

Planul A era introducerea obligativitatii decontarii directe obligatorii, popularizat de plagiatorul și hoțul de TVA Nicu Marcu, începând cu luna ianuarie, ceea ce ar fi condus la scumpirea cu pana la 20% a asigurarilor (in loc ca ASF sa ii oblige in mod real pe acționarii companiilor să aducă capital).

Despre planul A, ați putut citi aici: ,,Despre cum vrea ASF să scumpească (nelegal) asigurările RCA și să ia astfel până la un miliard de lei pe an de la populație și companii”.

Nicu Marcu a vrut garanții pentru a îi proteja în continuare pe cei care sifonează bani din piața asigurărilor, întârziind plata în baza polițelor RCA (City Insurance, Euroins). S-a găsit un fost sinecurist, absolvent de Atheneum, fost secretar general al CSA, ca să facă un proiect de imunitate: ,,Florin Roman, Parlamentar PNL cu școală la Atheneum, absolvent al Colegiului Național de Apărare și fost secretar general avizat de SRI-ul lui Coldea și Maior la CSA, vrea imunitate pentru infracțiunile din ASF. Opriți-l!

Florin Roman și Nicu Marcu au luat-o peste bot cu imunitatea pentru infractiunile membrilor consiliului ASF. Imunitatea nu a trecut. Între timp, ASF a continuat să protejeze sifonările de la companiile de asigurări. Scriam în 31 ianuarie 2021:

Au trecut mai bine de 4 luni de când am scris cele de mai sus, timp în care funcționarii din ASF, au continuat să protejeze societățile de asigurare rău-platnice, în speranța că vor păcăli instituțiile statului astfel încât sifonările (unor) acționari, să fie acoperite în mod ticălos prin scumpirea polițelor RCA (decontarea directă).

A căzut și decontarea directă, despre care un oficial ASF ne asigura (de fapt asigura acționarii companiilor rău-platnice) că va trece în martie: ,,va fi un mărțișor” (scumpirea).

Astăzi, 4 iunie 2021, după ce Guvernul nu a achiesat la ordonanță de urgență pentru introducerea decontării directe, cu consecința scumpirii cu până la 20% a polițelor RCA (pe circuit încă din ianuarie, motivată tembel de ,,situația Brexit”) și mai ales după ce nu a trecut inițiativa prin care membrii consiliului ASF, în frunte cu Nicu Marcu (fraudă academică și hoț de TVA), doreau imunitate deplină pentru eventuale fapte de criminalitate financiară, au trecut la Planul B. Planul B este să sifoneze banii asiguraților prin intermediul Fondului de Garantare al Asiguraților. Este vorba despre sute de milioane de lei, în loc de a obliga în mod real societățile de asigurare rău platnice să aducă capital.

ASF transmite azi, 4 iunie 2021, un comunicat, scurs pe surse încă de cu o zi înainte, Parchetul trebuind să se sesizeze referitor la persoana (persoanele) din ASF (nu la jurnalisti, care și-au făcut treaba) care au avertizat societatea City Insurance, pe surse, privind trecerea sub administrarea FGA, cu o zi înainte.

Comunicatul îl găsiți aici și mimează ,,intransigența” față de acționarii rău platnici ai City Insurance. Niciun cuvânt despre Nicolae Odobescu! Prin comunicat, Nicu Marcu, Președintele ASF și fericitul posesor la directorului de cabinet George Voinescu (fost adjunct al lui Florian Coldea și a lui Eduard Hellwig, cu origini în fosta Securitate) anunță amenzi de câte un milion de lei (maximul prevăzut de legea modificată în urmă cu câteva zile):

Sancțiunile sunt motivate nu de un control punctual ci de, atenție:

Adică, sifonările de la City Insurance (neplata despăgubirilor și plecarea spre alte zări a încasărilor noi din RCA) s-au produs fix sub ,,supravegherea intensă” a ASF, de doi ani, perioadă în care s-au accelerat neregulile. Cu alte cuvinte, membrii Consiliului ASF nu au fost supraveghetori, ci complici. În ultimul an, Autoritatea de Supraveghere Financiară a fost condusă de Nicu Marcu, complice inclusiv la sifonări de fonduri europene, prin intermediul fondurilor alocate Academiei Române. Nicu Marcu a fost exmatriculat de la o prima facultate, a reușit să termine totuți o facultate la 29 de ani, a fost șomer până la 28 de ani și contabil la păduri înainte de a fi uns prin Colegiul Național de Apărare și ,,Institutul Național de Diplomație”. El a ajuns Președinte ASF fără să respecte condițiile legale de experiență în domeniul financiar, invocând complinirea lipsurilor prin activitatea didactică și ,,de cercetare”, despre care am demonstrat AICI și AICI că este furată.

Faptul că deciziile au fost luate în grabă, și mai degrabă pentru a mima ,,supravegherea” de către ASF (în fapt, complicitate reală la dezechilibrele din piață), este dovedit chiar de comunicat:

  1. Cum e posibil ca 8 membri ai Directoratului/Consiliului de Administrație să fie amendați toți brusc și toți cu amenda maximă (nediferențiată), pentru fapte comise în timp ce ,,erau supravegheați intens” de Nicu Marcu și ceilalți? Doar dacă Nicu Marcu ,,s-a împiedicat”.
  2. Cum e posibil să îi favorizezi pe cei de la City Insurance amendându-i nediferențiat și aplicându-le atât amenda maximă cât și retragerea autorizării, creând astfel, cu știință  șanse reale de atacare în instanță, așa cum s-a văzut și în cazul amendării și retragerii autorizării Ralucăi Țintoiu de la NN Pensii? Doar dacă Nicu Marcu ,,s-a împiedicat”
  3. Cum e posibil să nu indici neregulile pentru care au fost sancționați la gramadă cei 8?
  4. Cum e posibil să nu indici în comunicat valoarea indicatorilor de lichiditate și solvabilitate pentru City Insurance, care să motiveze decizia?
  5. Cum e posibil să nu existe un mesaj clar, cu citat, din partea lui Nicu Marcu – Președinte ASF? Îi este rușine de decizia pe care a luat-o? Are temeri? A fost complice până acum?
  6. Cum e posibil ca o astfel de decizie să fie întâi scursă ,,pe surse” și nu să facă obiectul unei conferințe de presă, de îndată?

Explicația, imediat, dar înainte, iată cel alte două sancțiuni mai sunt trecute în comunicat:

ASF cere ,,un plan de finanțare și redresare pentru restabilirea nivelului fondurilor proprii eligibile care să acopere cerințele de capital”.

  • cine să facă acest plan de finanțare atâta timp ai retras autorizația întregii conduceri și ai suspendat drepturile de vot ale acționarilor?
  • Ce a stat la baza deciziei de ,,înlocuire temporară pe 4 luni” a conducerii de către Fondul de Garantare a Asiguraților? De ce 4 luni? de ce nu 2, de ce nu 6?
  • Cât este necesarul de capital (fondurile sifonate până acum prin City Insurance)?
  • A sesizat ASF Parchetul referitor la fraudele financiare ale conducerii/acționarilor City Insurance, dacă faptele sunt atât de grave încât implică revocarea întregii conduceri City Insurance?

Toate aceste elemente lipsesc din comunicatul ASF (lansat fără conferință de presă). De ce? Pentru că, în opinia mea, ASF a fost complice la sifonarea banilor asiguraților, și, după metoda deja brevetată de Mișu Negrițoiu în cazul ASTRA (am scris despre asta în septembrie 2016, aici), acordă o perioadă nepermis de lungă City Insurance, astfel încât să fie imposibilă recuperarea prejudiciului de către societate și de către statul român. Pentru că ăsta este planul B: în loc ca acționarii să plătească și să aducă capital, să ajungă Fondul de Garantare al Asiguraților (bani pe care îi colectează din actualele polițe RCA ale voastre), sifonările reprezentante de necesarul de capital. Iată ce scriam în septembrie 2016:

A, și încă ceva: unul dintre ,,amendații” lui Nicu Marcu este ,,celebrul investitor Max Rossler”, pe care Mișu Negrițoiu mai avea un pic și îl pupa peste tot, ca ,,salvator” City Insurance, într-un comunicat oficial din martie 2017.

Concluziv:

  • ASF a transmis astăzi un mesaj ferm că este dispus să tolereze în continuare sifonarea banilor asiguraților și să întârzie recuperearea prejudiciilor (sumelor sifonate în timp ce se majorează restanțele la plată), astfel încât, beneficiarii reali să rămână cu banii, iar asigurații cu polițe mai scumpe;
  • Este planul B al unora din ASF, după ce au eșuat să scumpească asigurările (și să dea bani de la asigurați pentru acoperirea sifonărilor): devalizarea Fondului de Garantare al Asiguraților;
  • Dacă acționarii nu aduc banii (și nu îi vor aduce, întrucât sunt mângâiați pe creștet și nu dați pe mâna parchetului), în final, ca și în cazul Astra și Carpatica, Fondul de Garantare al Asiguraților va fi cel care va plăti – adicuă devalizarea sumelor asiguraților strânse în acest fond.
  • Devalizarea la scutul ASF a Fondului de Garantare a Asiguraților, va crea pretextele pentru scumpirea asigurărilor, astfel încât ASF, care mângâie ferm pe creștet societățile de asigurare rău-platnice, să se asigure că banii nu sunt recuperați, iar pierderile naționalizate.

Și încă ceva: mângâierea pe creștet a City Insurance (neobligarea fermă de a aduce capital și nesesizarea Parchetului) suflă vânt în pupa, către o altă companie problemă: Euroins. Cum care Euroins? Acest Euroins. ,,m-a sunat un domn….”, mai dezvaluie sursa citata. (Crsitina T.).

 

Exclusiv

Emil Pascut: Critica managementului din MAI și reflexele regimului autoritar

Publicat

pe

De

Reflexe ale regimului comunist în MAI
Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a declarat că Ministerul Afacerilor Interne (MAI) păstrează reflexe ale regimului autoritar comunist, evidențiind modul în care opiniile critice sunt etichetate ca „opinii politice” sau acte anti-sistem. Aceasta este o strategie de control social care transformă disidența într-o faptă pedepsibilă, subminând astfel principiile statului de drept și creând un climat de frică.

Caracteristicile regimurilor autoritare
Pascut a enumerat principalele trăsături ale regimurilor autoritare:

  • Centralizarea puterii
  • Represiunea disidenței
  • Controlul informației, inclusiv cenzura opiniilor critice și manipularea narativelor publice.

În aceste condiții, critica este percepută ca o amenințare la adresa stabilității regimului, indiferent de conținutul său.

Problemele din MAI
Pascut subliniază că la MAI există simptomele enumerate mai sus, facilitate de o legislație defectuoasă și de calitatea morală și profesională scăzută a unor funcționari de conducere. Legea 360/2002, de exemplu, este considerată un cadru normativ defectuos, utilizat pentru a suprima dizidența și opinile critice, fără o delimitare clară a „opiniilor politice” de cele care sunt pur critice.

Impactul Legii 360/2002
Lipsa unei definiții precise a „opiniei politice” permite o interpretare extinsă, astfel încât orice opinie contrară narativului oficial poate fi etichetată ca „opinie politică.” Pascut reamintește că înainte de cazurile recente, cercetările disciplinare pentru opinii politice erau rare, însă acestea au crescut în intensitate după evenimente recente, afectând grav activitatea sindicală și libertatea de exprimare a polițiștilor.

Distincția între critică și compromiterea imaginilor
Pascut evidențiază importanța de a face o distincție clară între critica legitimă, care abordează problemele structurale, și comportamentele care compromit imaginea instituției. Legislația existente, cum ar fi apreciația standardelor CEDO, ar trebui să ghideze sancționarea funcționarilor pentru exprimarea opinilor critice.

Jurisprudența CEDO ca fundament
Pascut face referire la cazuri relevante de la CEDO, precum „Vogt v. Germania” și „Baka v. Ungaria”, pentru a argumenta că sancțiunile aplicate funcționarilor publici trebuie să fie proporționale, legale și să demonstreze un impact real asupra reputației instituției, nu doar un discomfort.

Concluzie: Nevoia de schimbare
Misiunea MAI de a proteja drepturile cetățenilor și de a asigura transparența în activitatea sa este esențială. Pascut atrage atenția că o interpretare extinsă a legilor și penalizarea criticilor pot submina aceste valori fundamentale, fiind necesară o evaluare responsabilă și echilibrată a comportamentului funcționarilor publici.

Experiența acumulată pe parcursul a 18 ani de activitate juridică și observație critică a MAI îi oferă lui Emil Pascut autoritatea de a formula aceste concluzii esențiale pentru viitorul instituției și al societății românești. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Anchete

Recalcularea drepturilor salariale pentru personalul din structurile de apărare

Publicat

pe

De

Plafonarea ilegală a majorărilor
Prin Decizia nr. 75 din 18.11.2024, Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a stabilit că plafonarea „majorării pentru lucrări de excepție și misiuni speciale” la valoarea salariului de funcție din anul 2018, conform OUG 114/2018, este ilegală. Aceasta trebuie să se raporteze la salariul de funcție aflat în plată.

Contextul deciziei
Decizia a venit ca urmare a sutelor de procese în instanță, după ce structurile de apărare au început, la 01.01.2024, să raporteze brusc drepturile salariale la salariul/solda de funcție aflat în plată, fără nicio intervenție legislativă.

Acțiunile Ministerului Apărării Naționale
Pentru a se conforma cu Decizia ÎCCJ, Ministerul Apărării Naționale (MApN) a publicat pe site-un proiect de ordonanță de urgență care vizează plata unor diferențe de drepturi salariale pentru personalul din structurile de apărare, ordine publică și siguranță națională.

I. Recalcularea drepturilor pentru personalul aflaat în activitate:

  • Se va realiza pentru toți beneficiarii acestui drept din perioada 01.01.2019 – 31.12.2023.
  • Recalcularea se va face la salariul de funcție aflat în plată în perioada respectivă.
  • Termenul pentru recalculare este de 120 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței.
  • Sumele rezultate se vor plăti eșalonat pe o perioadă de 5 ani:
    • 5% în primul an, până la 04.12.2025
    • 10% în al doilea an, până la 04.12.2026
    • 25% în al treilea an, până la 04.12.2027
    • 25% în al patrulea an, până la 04.12.2028
    • 35% în al cincilea an, până la 04.12.2029
  • Diferențele vor fi actualizate cu rata inflației.

II. Recalcularea drepturilor pentru personalul care a incetat raporturile de serviciu (Pensionarii militari):

  • Vor beneficia de o dublă recalculare, atât de fostul angajator, cât și de Casa de Pensii.
  • Recalcularea de către fostul angajator se va realiza pentru toți beneficiarii acestui drept din perioada 01.01.2019 – 31.12.2023.
  • Sumele rezultate se vor plăti eșalonat de fostul angajator pe o perioadă de 5 ani, similar cu cei activi:
    • 5% în primul an, până la 04.12.2025
    • 10% în al doilea an, până la 04.12.2026
    • 25% în al treilea an, până la 04.12.2027
    • 25% în al patrulea an, până la 04.12.2028
    • 35% în al cincilea an, până la 04.12.2029
  • Diferențele plătite de fostul angajator se vor actualiza cu rata inflației.
  • Revizuirea pensiilor se va face din oficiu în termen de 240 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de urgență, iar restanțele vor fi achitate eșalonat de Casa de Pensii pe o perioadă de 5 ani, similar cu calitatea celor activi.

Concluzie

Această reformă vizează asigurarea unor drepturi salariale corecte pentru personalul din structurile de apărare și este un pas important în remedierea situațiilor generate de aplicarea defectuoasă a legii. Deciziile luate de MApN vor avea un impact semnificativ asupra veniturilor și stabilității financiare a acestui sector esențial. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Featured

Haos la Urziceni: Doi frați uciși într-un conflict violent

Publicat

pe

De

Incidentul dramatic
În Urziceni, doi frați, de 22 și 28 de ani, au fost uciși într-un conflict izbucnit în urma unei confruntări cu un grup din Pucheni, Prahova, care a venit să ia o tânără conform unor tradiții primitive. Până în prezent, autorii acestui incident violent nu au fost identificați.

Intervenție inadecvată a poliției
În momentul încăierării, pe teren se afla o singură patrulă de poliție, iar Inspectoratul de Poliție Județean Ialomița a fost nevoit să sune la alarmă și să cheme polițiști de acasă pentru a face față situației. Această lipsă de forțe de ordine a evidențiat necesitatea unui detașament specializat, cum ar fi DMIOP, propus de SIDEPOL, intervenția depinzând de alte efective din diferite structuri.

Consecințe și ingrijorări
Incidentul a ridicat semne de întrebare cu privire la capacitatea autorităților de a gestiona situații de urgență și de a asigura siguranța cetățenilor. Asigurarea unui Număr suficient de echipe de intervenție specializate este esențială pentru a preveni repetarea unor asemenea evenimente violente. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv3 ore ago

Emil Pascut: Critica managementului din MAI și reflexele regimului autoritar

Reflexe ale regimului comunist în MAI Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a declarat că Ministerul Afacerilor Interne (MAI) păstrează...

Exclusiv20 de ore ago

Aroganta și ipocrizia în conducerea ANP: Întâlnire cu realitatea

Contextul discuțiilor pe fondul protestelor Vineri, Bogdan Ivan, ministrul Economiei, s-a alăturat protestatarilor pentru a purta discuții despre soluții. Spre...

Exclusivo zi ago

A apărut proiectul de OUG pentru recalcularea salariilor și pensiilor militare

Detalii despre proiectul de ordonanță de urgență Sindicatul Diamantul, reprezentat de Emil Pascut, a anunțat lansarea în consultare a proiectului...

Exclusiv2 zile ago

Scandalul White Tower: Abuzuri imobiliare și corupție în România

Contextul scandalului Scandalul White Tower din Ploiești a scos în evidență o problemă sistemică a fraudelor imobiliare din România, evidențiind...

Exclusiv2 zile ago

Critici dure la adresa lui Dan Halchin în urma bilanțului de la Penitenciarul Iași

Probleme de leadership Dan Halchin, directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, a fost subiectul unor critici severe după discursul...

Exclusiv3 zile ago

Poliția sau mafia? Războiul politic care distruge afaceri in Cerasu/Rețeaua corupției de la Vălenii de Munte: între putere și abuz

Corupție și abuzuri în Vălenii de Munte: O rețea complexă de interese La data de 19 decembrie 2024, publicația noastră,...

Exclusiv3 zile ago

Corupție și intimidare: Adevărul din umbră al gestionării deșeurilor în Prahova

Corupție și complicitate: Marea escrocherie a companiei ROSAL și implicarea serviciilor secrete Silviu Prigoană a fost „forțat” să vândă compania...

Exclusiv3 zile ago

Sindicatul Polițiștilor „Diamantul” formularizează denunț penal impotriva conducerii Poliției Române pentru abuz în serviciu

Înregistrarea oficială a denunțului Sindicatul Polițiștilor din România „Diamantul”, persoană juridică cu personalitate legală, conform sentinței civile nr. 22(PJ)/23.11.2006 pronunțată...

Actualitate3 zile ago

Clinica stomatologică Joker Dent

Clinica stomatologică Joker Dent din Bacău își propune să ofere pacienților săi servicii de înaltă calitate, punând accent pe prevenție,...

Exclusiv4 zile ago

FSANP propune amendament pentru acordarea drepturilor salariale polițiștilor de penitenciare

Introducere și context Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) a înaintat un amendament la Legea Bugetului 2025, având...

Exclusiv4 zile ago

Proteste ale polițiștilor din Mehedinți impotriva tăierilor salariale

Nemulțumiri față de tăierile salariale Seria acțiunilor de protest continuă, iar ieri, polițiștii din cadrul IPJ Mehedinți, polițiștii de frontieră...

Exclusiv5 zile ago

Schelete în dulapul Ploieștiului: Corupția la nivel local

Înțelegeri ilegale și presiuni exercitate de primar În perioada aprilie-septembrie 2021, Andrei Liviu Volosevici, primarul municipiului Ploiești, ar fi adresat...

Exclusiv5 zile ago

Reflecții asupra structurilor de putere în MAI

Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, aduce în discuție o serie de aspecte legate de structurile de putere din cadrul...

Exclusiv5 zile ago

Apel la solidaritate: Salvarea Unității de Asistență Socială din Boldești-Scăeni

Îndemn către comunitate Salutare, prieteni ai orașului Boldești-Scăeni! Acest mesaj se adresează întregii comunități, indiferent de poziția avută în legătură...

Exclusiv6 zile ago

SE SPARGE FRATIA LA I.J.P. PRAHOVA? Majorările ilegale de 50% (OSCAR-uri) dispuse ilegal de chestorul Mirițescu Eduard (II)

Favoritisme nepotrivite În episodul anterior (aici) am prezentat situația generată la I.J.P. Prahova de către Mirițescu Eduard, care, contrar deciziei...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv