Actualitate
Uite cine îl plătește pe ”săracul” Ponta!

(Preluare National – Catalin Tache):
Am intrat în posesia documentelor oficiale care șochează mai ceva decât toate informările despre COVID-19! Este vorba despre ”fluturașii” angajaților TAROM! Bineînțeles, nu ale celor peste o mie de nefericiți care s-au trezit zvârliți în șomaj tehnic cu singura explicație că, nu-i așa, ”cu toții trebuie să strângem cureaua pentru a salva compania și a ieși din pandemie”! Dar cum se iese din ”starea de urgență” de la TAROM? Unii cu șomajul tehnic… Dar alți ”aleși” cu venituri nete lunare cuprinse între 25.000 și 40.000 lei! Adică 400 de milioane lei vechi pe lună, bani în mână, cum este cazul unei șefe de agenție unde oricum în această perioadă se vând bilete doar online!
Salarii de 400 milioane la agențiile TAROM
Dar și în rest lista salariilor ”nesimțite” de la TAROM cuprinde sume absolut amețitoare, așa după cum scrie negru pe alb în documentele interne intrate în posesia noastră. Bineînțeles, nu oricine ajunge pe această listă selectă a ”nababilor” din TAROM, acolo unde spatele politic al unui singur partid, fie el și aflat la guvernare, nu mai este de mult de ajuns. După cum bine o demonstrează și cazul unei familii ”transpartinice”, unde soțul Augustin Duțulescu s-a racordat la filiera liberală, fiind numit în luna februarie noul CFO al companiei TAROM. Acesta fiind detașat aici de la Compania Națională Aeroporturi București, pentru patru luni de zile, dar cu postul blocat, bineînțeles. Mai ales că în schimb tot la CNAB ar fi rămas pe un post frumos soția sa, dar pe filieră PSD, după cum șușotește tot aeroportul. Și parcă pentru ca o adevărată uniune națională politică neoficială să se dezvolte în armonie în jurul acestui nou pol de putere, iată că și-a primit și liderul PRO România ”bucățica” sa. Dar de o modalitate care i-a șocat până și pe inițiații sistemului, unii de altfel obișnuiți cu dedesubturile sinecurilor politice de la CNAB și TAROM. Numai că, ghinion, cooptarea lui Victor Ponta și declanșat totodată ”tsunamiul” anchetei care poate ”mătura” totul în cale… Indiferent de numele cu adevărat grele implicate în spatele contractelor de la CNAB și TAROM!
400 milioane pe lună! O fi rău?
Oare cum o fi să ieși 400 milioane de lei vechi pe lună, ca simplă șefă de agenție, fie ea și una din străinătate? Într-o perioadă când se puteau face cu adevărat economii și chiar închide eventual aceste agenții, în pandemie clienții cumpărând oricum bilete online? Numai că, dacă ar citi fișele salariale pe ultima lună, cei o mie de șomeri ai TAROM-ului s-ar putea să fie greu de calmat… Indiferent unde și-ar arunca ochii pe documentele intrate în posesia noastră, de la CFO la Direcția Operațiuni Zbor, Deputy sau șefi de agenții și diverse Detașamente.
Vine ”tsunami”-ul anchetelor și peste CNAB
Iată însă că în februarie, ”guvernul meu” l-a adus drept CFO în fruntea TAROM pe Augustin Duțulescu, probabil pentru ca acesta să scape de ”ciuma roșie” care făcea legea în companie. Iar după ce și-a negociat un salariu brut de 37.000 lei, plus alte ”stimulente”, dar și blocarea postului de ”economist șef” la CNAB, ”pariul liberal” Duțulescu s-a și pus pe treabă. Iar una dintre primele măsuri manageriale luate a fost, așa după cum o arată un raport informativ incendiar, să îl ”atingă” pe ”avocatul” Ponta cu 48.000 euro. Deocamdată…
Și l-a tras avocat personal!
Iar nedumerirea structurii contrainformative care documentează acum acest caz este cu atât mai mare cu cât TAROM-ul lucra deja cu alte case importante de avocatură, precum Rațiu, Volonciu sau Perota. Și cu toate că mai existau alte patru astfel de patru contracte, noul CFO, Augustin Duțulescu ar fi semnat acum trei săptămâni și un al cincilea,cu SCP Gorun, Ponta și Asociații! Astfel că acum se verifică de asemenea obsesia pentru acești ”avocați personali”, juridic vorbind, așa cum s-ar regăsi și în ultimul contract! Surpriza fiind cu atât mai mare cu cât moda avocaților personali plătiți regește din banii companiilor de stat se dovedește că se practică nu doar la TAROM, dar și la CNAB. Acolo unde au o duzină de juriști, dar în schimb au contractat și case mari de avocatură…
Vine ”urgia” peste TAROM și CNAB…
Poate nici prin cap nu i-a trecut fostului premier, atunci când a dărâmat guvernarea pesedistă și a pus umărul la instalarea ”guvernului meu” că afacerile îi vor înflori tocmai sub liberali. Dar, nu-i așa, politica e una și avocatura cu totul altceva… Rămânând totuși de văzut cum o fi ajuns noul CFO să recruteze drept a ”cincea roată al căruță” tocmai SCP Gorun, Ponta și Asociații… Augustin Duțulescu lucrând de o viață pe economic la CNAB, acolo unde în februarie figura ”financial conformity coordinator” și ”head of budget, treasury an financial reporting”. Dar în februarie a fost luat de la CNAB și plantat la conducerea TAROM, cu un mandat de patru luni și postul blocat la fostul loc de muncă. De nici nu ai cum să bănuiești cum o fi mai bine pentru cel care i-a dat ”o pâine de mâncat” avocatului Ponta cum a venit la TAROM. Să rămână aici sau să se întoarcă la CNAB…? Că oricum vine ”urgia” peste amândouă!
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 18 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”