Actualitate
Înclin să cred că PSD speculează economic pandemia în aceeași măsură ca și guvernul României și BNR: încearcă să își facă culoare de sifonare a banului public în această conjunctură.

În mod real nu prezintă nicio soluție economică sau preocupare pentru a surmonta problemele reale ale economiei, în această criză fără precedent.
În esență, PSD, care nu a ieșit cu nicio propunere legislativă realistă de sprijinire a populație este ocupat să mimeze opoziția sperând că această conduită similară cu puterea (hoții punctuale de la buget – vezi și cazul trezorierului splător de bani), la scutul organizațiilor MapN, fie ele SRi sau SIE, va reuși să îl vopsească.
Iohannis face bine ceea ce face, indicând nocivitatea PSD (inclusiv în această criză) și încercând el însuși să pară diferit de Adrian Năstase (6 case versus 4 case – testament falsificat versus Mătușa Tamara). Și ieri și azi, Iohannis a arătat fără niciun fel de dubiu sâmburele de adevăr în privința rolului activ al PSD în adâncirea crizei economice în care ne aflăm. Corect. Dar rolul PSD în această criză este hiperbolizat de Iohannis ca să ascundă în spate propria incompetență în gestionarea crizei, dar mai ales ca să ascundă ,,obligațiile” pe care le are față de aceleași ,,obligații” ale PSD.
Între timp, structurile de securitate națională …
În mod real, ce a făcut PSD ca partid, pentru populație prin reprezentanții lui în stat, pentru limitarea efectelor economice ale pandemiei? #nimicpentrupopulatie
Mi-am întărit concluzia că PSD (cu un ex-trezorier cercetat pentru spălare de bani și pe care nu l-a denunțat chiar el Parchetului) este complice la politica promovată de guvernul Orban: #nimicpentrupopulatie #nimicpentrumicilecompanii.
Poate că nu există un exemplu mai grăitor decât aprobarea tacită de către Camera Deputaților (acolo unde Ciolacu este Președinte – deci al treilea om în stat) a proiectului privind autonomia ținutului secuiesc.
Nu dau doi bani pe explicațiile lui Ciolacu privind motivele pentru care nu și-a îndeplinit obligațiile impuse de Constituție, ca Președinte al Camerei Deputaților – știți, alea legate de suveranitatea statului român. Nici pe ,,corectarea” din Senat.
Explicațiile inacțiunilor și favorizărilor lui Ciolacu sunt în linie cu cele ale hoțului de cuvinte Victor Ponta, care, prins cu doctoratul furat, s-a arătat dispus să renunțe la ,,titlu”. Desigur, Ponta este și recidivist – prins cu faptul că lua bani de la Șova pentru muncă neprestată, a mușamalizat prestarea ,,muncii” , punându-i pe ăia de la Șova să creeze ulterior rapoarte de activitate, în vederea creării aparenței de legalitate pentru încăsarea unei părți din sumele sifonate de Dan Șova, în esență, din banul public. Cam așa și cu ,,repararea” din Senat.
Explicațiile lui Ciolacu sunt deasemenea în linie cu cele ale ,,investitorului” Călin Popescu Tăriceanu – cel care ,,a aflat din Ziarul Financiar de oportunitatea de investi la Petromidia” pentru a se disculpa de reprecursiunile penale a ceea ce se numește ,,insider trading”. În timp ce era premier. ,,Traiane…. dacă ai putea vorbi la Parchet?….” (pentru Patriciu).
Am criticat simulacrul de conferință de presă a lui Iohannis de ieri, în care aproape 2 ore a încercat să mascheze că guvernul său nu face nimic pentru populație. Citiți postarea de ieri și modul în care a umilit ,,presa” (felicitări puținilor jurnaliști care au adresat întrebări reale. Foarte puțini). Dovedește #incompetență și faptul că nu dă doi bani pe populație.
Însă, și ieri, și azi, Iohannis a demonstrat un sâmbure de adevăr în ceea ce privește rolul activ al PSD în adâncirea crizei economice în care ne aflăm.
Sigur că Iohannis hiperbolizat și a încercat să o dea exclusiv pe PSD, pentru a masca complicitatea politicilor economice ticăloase a liderilor acestui partid, cu guvernul său – pe care, să nu uităm – PSD-ul i l-a dat. Fără voturile PSD, Guvernul Orban (2) ar fi picat. Iar PSD-ului pare chiar să îi placă asta.
Însă, ce a făcut în mod real PSD pentru a limita efectele economice ale pandemiei? Nimic.
Am arătat încă de la bun început în această criză de sănătate publică faptul că primul instrument pe care administrația României trebuia să îl folosească era reducerea ratei de dobândă de politică monetară (atributul BNR) și îngustarea marjei cămătărești a băncilor comerciale din România (în prezent de 5 ori mai mare decât în zona Euro și dublă sau chiar triplă față de Polonia).
Pentru asta era necesar ca BNR să fi acționat în sensul reducerii ratei de dobândă cheie spre 1%. Așa cum am arătat AICI. Vă reamintesc că actualul Consiliu de Administrație BNR este opera PSD-ului, fiind numit de majoritatea solidă a PSD-ului din vară. Este un consiliu de administrație politic și este normal ca el să fie tras la răspundere politic.
Ați văzut vreo luare de poziție a PSD față de mimarea reducerii dobânzilor de către BNR? Ați văzut vreo interpelare, vreo invitație în Parlament a fostului turnător al Securității, Manole, pentru a explica de ce obligațiile Consiliului de Administrație BNR condus de Mugur Isărescu primează în fața intereselor economiei naționale, inclusiv în criză?
Nu. Nu ați văzut. Ați văzut în schimb inițiative irealizabile din punct de vedere economic sau tardive. Cum ar fi anularea dobânzilor plătite de populație. Ceea ce e o imbecilitate. Spre deosbire de reducerea prin pârghii legale și de piață a marjei profiturilor băncilor comerciale.
Despre tardivitatea unor decizii (anularea dobânzilor la dobândă), ați văzut doar o încercare de acoperire a imaginii de nărod a lui Florin (premier desemnat fugar). Imaginea de nărod a lui Florin s-a relevat prin ,,ordonanța de corecție a ordonanței de urgență privind amânarea ratelor” atunci când a ieșit cu explicația că ,,observațiile ministerului de finanțe privind ordonanța amânării ratelor nu au fost incluse în ordonanța inițială” – deși chiar el, Florin, ieșise după ședința de guvern să anunțe cum arată ordonanța. Deci, doar într-un mod fix maradonist (,,gol din henț” Florin ne spunea că observațiile privind neplata dobânzii la dobândă fuseseră făcute, dar neincluse.
Ați văzut vreun discurs economic real promovat de către PSD în spațiul public? Nimic. Am remarcat în schimb cum încearcă diverși inși din PSD să se agațe de argumentele mele economice (prezentate în mass-media) în privința devoalării că guvernul #nufacenimic pentru populație. Doar că guvernul nu face nimic pentru populație, cu complicitatea lor.
Înclin să cred că PSD speculează economic pandemia în aceeași măsură ca și guvernul României și BNR: încearcă să își facă culoare de sifonare a banului public în această conjunctură. În mod real nu prezintă nicio soluție economică sau preocupare pentru a surmonta problemele reale ale economiei, în această criză fără precedent.
În esență, PSD, care nu a ieșit cu nicio propunere legislativă realistă de sprijinire a ocupației este ocupat să mimeze opoziția sperând că această conduită similară cu puterea (hoții punctuale de la buget – vezi și cazul trezorierului splător de bani), la scutul organizațiilor MapN, fie ele SRi sau SIE, va reuși să îl vopsească.
Iohannis face bine ceea ce face, indicând nocivitatea PSD (inclusiv în această criză) și încercând el însuși să pară diferit de Adrian Năstase (6 case versus 4 case – testament falsificat versus Mătușa Tamara). Și ieri și azi, Iohannis a arătat fără niciun fel de dubiu sâmburele de adevăr în privința rolului activ al PSD în adâncirea crizei economice în care ne aflăm. Corect. Dar rolul PSD în această criză este hiperbolizat de Iohannis ca să ascundă în spate propria incompetență în gestionarea crizei, dar mai ales ca să ascundă ,,obligațiile” pe care le are față de aceleași ,,obligații” ale PSD.
Între timp, structurile de securitate națională amenință ambele tabere politice cu discursuri de reminiscență legionară ale unităților partid politic – USR-PLUS. Activiști alde Dan Barna sunt puși să schelălăie fără sens la ambele tabere. De fapt, astfel, este modul în care și ,,puterea” și ,,opoziția” sunt ținute în scurt de deținătorii dosarelor și angajamentelor la Securitate ale ,,oamenilor politici”, fie ei academicieni sau nu, care au preluat scena în ,,lupta” cu pandemia ca să facă ce? Să facă #nimicpentrupopulatie, dezvaluie analistul economic Radu Teodor Soviani. (Corina U.).
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 20 de ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”