Actualitate
Presedinta Colegiului Medicilor Prahova, Simona Schnelbach, lamureste pentru cititorii ziarului Incisiv de Prahova situatia retetelor transmise online si consultatiilor online/Stati acasa!

Medicii de familie le vor putea trimite pacienților rețetele pe mail sau prin alte mijloace electronice și îi vor putea consulta prin telefon sau online, iar pacienții vor putea merge cu rețetele la farmacie, fără să mai stea la cozi la cabinetul medicului. În plus, obligativitatea utilizării cardului național de sănătate se suspendă pe perioada stării de urgență. Executivul a aprobat, în ședința de astăzi, o Hotărâre de Guvern în acest sens. Măsura era cerută insistent de medici de cel puțin 3 săptămâni.
Măsura este una vitală în această perioadă pentru bolnavii cronici – cei care suferă de cancer, diabet, boli cardiovasculare, boli rare etc. și care sunt cei mai expuși la a dezvolta forme grave ale bolii în cazul infecției cu coronavirus și la deces.
Medicii de familie și medicii specialiști au lansat numeroase apeluri în ultimele 3 săptămâni pentru ca această măsură să fie aprobată. În lipsa acestei modificări, legislația nu le permitea să elibereze rețete online, nici să își consulte pacienții la distanță, online sau prin telefon, din cauză că nu își puteau deconta aceste servicii – nu puteau fi plătiți pentru ele, iar rețetele pacienților nu puteau fi decontate/compensate.
Proiectul care aduce noi reglementări privind modul de acordare a serviciilor medicale pe perioada stării de urgență a fost elaborat de CNAS și fusese publicat în transparență pe site-ul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate în urmă cu o săptămână.
Hotărârea de Guvern aprobată pe data de 30 martie 2020 are ca scop asigurarea accesului la servicii medicale în condiții de siguranță pentru medici și pacienți, prin limitarea deplasărilor și interacțiunii cu alte persoane.
Ce prevede Hotărârea de Guvern:
Serviciile medicale și medicamentele necesare pentru tratarea cazurilor cu COVID 19 și a complicațiilor acestora se acordă tuturor persoanelor aflate pe teritoriul României, pe toată perioada stării de urgență.
Tot pe perioada stării de urgență, medicii de familie și medicii de specialitate din ambulatoriul clinic pot acorda consultații la distanță, care pot fi realizate prin orice mijloace de comunicare, cu încadrarea într-un număr maxim de 8 consultații/oră.
De asemenea, în vederea asigurării managementului pacienților simptomatici de către medicii de familie și medicii de specialitate din specialitățile clinice din ambulatoriul clinic, pe perioada stării de urgență pacienții beneficiaza de consultații, inclusiv la distanță, pentru orice manifestări clinice sugestive pentru infecția cu coronavirus, pentru toate persoanele aflate pe teritoriul României, chiar dacă nu sunt asigurate.
Medicul de familie sau medicul specialist din ambulatoriul clinic va consemna consultațiile medicale la distanță în fișa pacientului și în registrul de consultații, după caz, cu indicarea mijlocului de comunicare utilizat și a intervalului orar în care acestea au fost efectuate, și va emite toate documentele necesare pacientului ca urmare a actului medical. Documentele, inclusiv prescripțiile medicale, vor fi transmise pacientului prin mijloace de comunicare electronică.
Medicul de familie poate emite prescripție medicală, în continuare, pentru pacienţii cu boli cronice cu schemă terapeutică stabilă, în baza documentelor medicale care au fost emise pacientului – scrisoare medicală și/sau confirmarea înregistrării formularului specific de prescriere – și pentru medicamentele care până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri erau prescrise de către medicii specialişti.
Pentru pacienţii cu boli cronice cu schemă stabilă de tratament, medicii de familie pot elibera prescripție medicală fără a mai fi necesară o noua reevaluare a medicului specialist, respectiv fără a mai fi necesară reînnoirea scrisorii medicale iniţiale.
Pentru emiterea prescripției medicale se pot acorda consultații la distanță în structurile ambulatorii ale spitalelor publice și private.
Medicii din spital pot elibera, dacă situaţia o impune, la externarea asiguratului, prescripţie medicală în ambulatoriu pentru maximum 90 de zile, conform scrisorii medicale/biletului de ieşire din spital, cu excepția medicamentelor ce fac obiectul contractelor cost-volum/cost-volum-rezultat, pentru care durata de prescriere este de până la 30 de zile. Detalierea modalității de prescriere va fi stabilită prin norme.
Se prelungește cu 90 de zile termenul de valabilitate a biletelor de trimitere pentru specialități clinice și a biletelor de trimitere pentru specialități paraclinice, a recomandării medicale pentru dispozitive medicale și a deciziei de aprobare pentru efectuarea investigației PET-CT.
Pe perioada stării de urgență se suspendă obligativitatea utilizării cardului național de sănătate și a documentelor înlocuitoare ale acestuia.
A fost aprobată prelungirea termenelor de aplicare a actelor normative referitoare la pachetele de servicii şi la Contractul-cadru, precum și la programele naționale de sănătate, pe toată perioada stării de urgență.
Actul normativ cuprinde și o serie de reglementări referitoare la modul de finanțare a furnizorilor de servicii medicale pe perioada instituirii stării de urgență. Astfel, pentru unitățile de specialitate care acordă servicii medicale, investigații paraclinice, medicamente în cadrul programelor naționale de sănătate publică, cât și pentru unitățile sanitare care vor derula programe naționale în perioada stării de urgență, sumele angajate nu vor fi limitate la cele aprobate pentru trimestrul I al anului 2020.
Confruntati cu zeci de reclamatii pe adresa redactiei privind (ne)aplicarea acestei Hotarari de Guvern, directorul general al ziarului Ec Adrian Radu a contactat pe Presedinta Colegiului Medicilor Prahova, Simona Schnelbach, care a lamurit situatia:
– procedeul de a consulta online pacientii este o solicitare a noastra de cca o luna de zile;
– ieri a fost publicata in Monitorul Oficial aceasta hotarare;
– este vorba de cateva ore si/sau 2-3 zile pana cand cei de la Casa de Asigurari vor emite normele interne privind aplicabilitatea acestei hotarari.
Parerea noastra ca prea multa birocratie in acest context al pandemiei – strica si dauneaza grav sanatatii!
Somam pe cei responsabili sa emita normele pentru ca atat pacientii cat si doctorii de familie sa se afle in siguranta.
Stati acasa! Birocratia greoaie tot se misca si putem proteja viata pacientilor si a medicilor de familie.
MEDICII DE FAMILIE SUNT TOT ÎN LINIA ÎNTÂI ȘI AU NEVOIE DE MATERIALE SANITARE DE PROTECȚIE!
Întrucât primii cărora li se adresează persoanele care au călătorit în zone cu extindere mare a noului virus sau aflate în izolare la domiciliu care prezintă simptome de infecție respiratorie sunt medicii de familie, și activitatea acestora poate fi asimilată celor din linia întâi, din spitale. Comparația a fost făcută chiar de către preşedintele Colegiului Medicilor Prahova, dr. Simona Schnelbach, plecând de la măsurile care au fost luate în cazul epidemiei de coronavirus la nivel național şi care vizează, printre altele, ca pacienții să nu medici de familiese adreseze direct unităților de primire urgență, ci medicului de familie. ”Având în vedere activitatea desfășurată pe perioada stării de urgență, se poate spune că și medicii de familie sunt tot în linia întâi. De altfel, pentru a asigura o protecție atât personalului medical, cât și acelora care vin la consultație, atât eu, cât și colegii mei ne desfășurăm activitatea pe modelul celor din instituțiile sanitare. Astfel, în cadrul cabinetelor medicilor de familie s-a creat un spațiu special de primire, în care se aplică proceduri stricte de triaj și măsuri de igienizare și dezinfecție. Sunt luate măsuri înainte de sosirea pacientului în cabinet, la sosirea acestuia, pe toată durata vizitei și după plecarea lui. Înainte de consultație, îl întrebăm și verificăm dacă are temperatură, dacă tușește, dacă are probleme respiratorii. În cazul în care un pacient confirmă aceste din urmă simptome, recomandăm deplasarea imediată la domiciliu, iar consultațiile se fac la telefon, care vor continua pe toată perioada de administrare a tratamentului recomandat, până când acesta își revine.
Este important ca răcelile ușoare să fie tratate așa cum trebuie. Dacă sunt tratate de la debutul lor contează foarte mult, ca să fie evitate fazele acute. Tocmai de aceea, pentru a se evita deplasarea la cabinet, în ultima perioadă, comunicarea cu pacienții se face mai mult prin telefon. Între orele 9.00-18.00, zilnic, de la caz la caz, pacienții îmi dau telefon să-mi spună ce simptome au. Am recurs la această strategie pentru a evita cazurile de îmbolnăvire a medicilor la contactul cu pacienții bolnavi, care ulterior au fost depistați pozitiv, așa cum de altfel s-a și întâmplat. Având în vedere că primul contact al unui pacient este cu medicul lui de familie, este important ca și medicul de familie să fie, la rândul lui, sănătos”, ne-a mai declarat dr. Simona Schnelbach, preşedintele Colegiului Medicilor Prahova. În context, interlocutoarea noastră consideră că este mai mult decât necesar ca și cabinetele medicilor de familie să primească dotări constând în materiale sanitare de protecție. ”Având în vedere că, așa cum spuneam, și activitatea medicilor de familie poate fi considerată tot de linia întâi și aceștia au nevoie de materiale sanitare de protecție. Așteptăm rezultatul demersului făcut de Direcția de Sănătate Publică Prahova care, săptămâna trecută, ne-a solicitat să transmitem un necesar de materiale sanitare. La nivelul județului Prahova sunt 365 de cabinete ale medicilor de familie, fiecare medic solicitând măști chirurgicale simple, mănuși de unică folosință, dezinfectante biocide. Pe de altă parte, ne așteptăm la sprijin, în ceea ce privește aceste dotări cu materiale sanitare de protecție, și din partea autorităților locale și a sponsorilor”, ne-a mai precizat interlocutoarea noastră. Întrebată dacă sunt și localități prahovene care nu au medic de familie și ce soluție există pentru populația din acele zone ale județului, preşedintele Colegiului Medicilor Prahova ne-a spus:”La nivelul județului, sunt în jur de 20 de localități care nu au medic de familie, dar nici pe viitor nu se va putea rezolva acest lucru, din cauza faptului că în acele localități populația este foarte redusă. S-a găsit însă rezolvarea, în sensul că pacienții din acele localități s-au înscris la medici de familie din alte zone ale județului. De pildă, și eu, ca medic de familie, am pacienți din Starchiojd sau din alte localități din județ, fiind vorba despre părinți sau rude ale pacienților cu domiciliul în Ploiești”. Despre alte dificultăți cu care se mai confruntă, în momentul de față, în activitatea lor medicii de familie, dr. Simona Schnelbach, ne-a mai precizat: ”Problemele cele mai mari rămân, în continuare, cele legate de legislație. În plus, acum, dată fiind situația de față, a decretării stării de urgență, s-a modificat foarte mult și situația activității medicale, fără să existe modificări și în sistemul informatic pe care noi, ca medici, suntem obligați să-l accesăm. Acum, avem parte de un sistem informatic care merge mai mult pe…avarie! Pe de altă parte, considerăm că și acordarea de asistență medicală la distanță, prin telefon, așa cum se face acum, ar trebui să fie un serviciu plătit”, declara Simona Schnelbach pentru ziarul Prahova. (Ec Adrian Radu).
Actualitate
UE și SUA negociază contra cronometru: Bruxelles-ul suspendă tarifele în speranța evitării unui război comercial
Actualitate
Pactul ICE la un an: Îngheț strategic sau confuzie în apele arctice?
Actualitate
Mereu UPA – Mobilier la comandă și servicii profesionale cu impact social | Unitate Protejată Autorizată

Mereu UPA este Unitate Protejată Autorizată (UPA) specializată în mobilier la comandă și o gamă completă de servicii profesionale, cu peste 10 ani de experiență. Cu un model de afacere centrat pe simplitate, adaptare și calitate, răspundem celor mai exigente pretenții ale clienților – fie rezidențial, office sau industrial
Mobilier la comandă – adaptat spațiului tău
Proiectăm mobilier personalizat, perfect adaptat nevoilor tale: bucătării, dressinguri, birouri, spații industriale. Folosim materiale de calitate: lemn, PAL, MDF și metal, iar utilajele de precizie ne permit să oferim design modern, funcționalitate și durabilitate.
Procesul include:
-
Consultanță și măsurători la fața locului
-
Proiectare 3D personalizată
-
Producție în ateliere proprii
-
Livrare și montaj profesionist
Beneficiezi astfel de solutii estetice, ergonomice și durabile, cu un excelent raport calitate/preț
Servicii complementare – DDD, printare, IT, social, detergent
Pe lângă mobilier, oferim:
-
-
Servicii DDD: deratizare, dezinsectie, dezinfectie pentru locuințe, birouri, depozite – cu personal calificat, echipamente și substanțe avizate Scribd+10Mereu UPA+10Mereu UPA+10
-
Servicii de printare și materiale tipografice: soluții customizate pentru nevoile dvs.
-
Echipamente IT: computere și periferice pentru orice birou sau firmă
-
Servicii sociale (fără cazare): sprijin concret persoanelor vulnerabile
-
Detergenți și degresanți: o gamă variată pentru uz profesional și casnic Mereu UPAMereu UPA+1Mereu UPA+1
-
🤝 Impact social și avantaje fiscale
Ca UPA, fiecare achiziție de la Mereu UPA sprijină comunitățile vulnerabile, contribuind concret la creșterea standardului de viață al acestora. În plus, conform Legii 448/2006, entitățile juridice și instituțiile publice cu peste 50 de angajați pot beneficia de facilități fiscale – achizițiile de la un UPA sunt deductibile din fondul de handicap Mereu UPA.
Astfel, colaborând cu noi nu doar că optimizezi costurile, dar îți îmbunătățești și imaginea prin responsabilitate socială.
🎯 De ce să ne alegi pe noi?
Avantaj | Descriere |
---|---|
Expertiză | 10 ani de experiență în mobilier și servicii multiple |
Calitate | Materiale premium: lemn, PAL, MDF, metal |
Precizie | Investiții în utilaje moderne |
Comprehensive | Proyectoare – producție – montaj; plus servicii DDD, print, IT, social, detergent |
Impact social | Susținători reali ai persoanelor vulnerabile |
Economii reale | Facilități fiscale pentru clienții UPA |
📈 Cum funcționează colaborarea?
-
-
Contact – telefonic, email sau prin site
-
Consultanță gratuită – stabilim necesitățile și bugetul
-
Ofertă personalizată – structurată pe mobilier și/sau servicii
-
Implementare – proiectare, producție, montaj pentru mobilier; personal specializat pentru DDD
-
Suport post-livrare – întreținere, recondiționări, suport IT
-
🛡️ Calitate și reglementări
Activitățile de deratizare, dezinsectie și dezinfectie sunt realizate conform normelor și substanțelor avizate, cu respect maxim pentru mediu și sănătate dezinsectie-3d.ro+11Mereu UPA+11Mereu UPA+11Mereu UPA. Printarea și materialele tipografice sunt adaptate nevoilor de branding și comunicare ale clientului, iar echipamentele IT provin de la furnizori verificați.
🚀 Extinde-ți orizontul cu Mereu UPA
Investind în soluții integrate (mobilier + facilități + servicii), câștigi eficiență, confort și impact social. Noi ne ocupăm de tot: de la proiectare la implementare și mentenanță.
🎯 Call-to‑action:
Contactează-ne azi pentru:
-
-
Evaluare gratuită mobilier și layout spațiu
-
Pachet complet DDD, print și IT
-
Detalii despre detergenți profesionale
-
Informații despre facilități fiscale
-
-
Administratieacum 5 zile
Schimbare majoră în Penitenciare: Apelul de Dimineață devine „treaba tuturor”, ofițerii coboară pe secții
-
Exclusivacum 2 zile
FSANP către magistrați: „A venit și rândul vostru! Ați fost complici, nu ați acționat în numele legii”
-
Exclusivacum 5 zile
Sistemul Penitenciar, impotmolit in trecut: „Groparii” incă păzesc cimitirul ANP, Directorul General Burcu, singur impotriva „grelei moșteniri”
-
Exclusivacum 7 ore
Culmea nesimțirii: De la dans cu hoții, direct adjunct la IPJ Prahova!
-
Exclusivacum 5 zile
Sistemul Antigrindină sub lupa: Adevăruri incomode și intâlniri decisive
-
Featuredacum 5 zile
De cine se tem magistrații? Poliția va asigura protecție totală pentru judecători și procurori, inclusiv pensionari, familiile și avuțiile lor
-
Exclusivacum 22 de ore
EXCLUSIV! Fermierii prahoveni DEMASCĂ mafia antigrindină printr-o sesizare-BOMBĂ: „Furt de ploaie” și infracțiuni grave!
-
Exclusivacum 3 zile
Antigrindina, o bombă cu ceas pentru agricultura prahoveană: Prefectul Nicodim promite, dar fermierii rămân în alertă!