Actualitate
Cum reglezi schimbatorul de viteze la o bicicleta mountain bike?

Nimic nu este mai frustrant atunci cand esti pe un traseu montan cu cea mai buna bicicleta MTB, iar angrenajele precum schimbatorul de viteze, lantul sau franele nu sunt reglate si iti creaza emotii in timpul pedalarii.
Daca atunci cand urci sau cobori un traseu montan iar la schimbarea vitezelor auzi un zgomot strain sau lantul tinde sa sara de pe pinioane sa foi, iti recomandam sa verifici si sa reglezi ceea ce nu functioneaza la bicicleta mountain bike.
Invatand cum sa reglezi componentele unei biciclete mountain bike, te poti asigura ca nu vei mai avea niciodata probleme atata timp cat te afli pe un traseu montan si mai mult decat atat, nu vei mai cheltui bani pentru ca altcineva sa remedieze erori pe care le poti depista si rezolva tu.
In acest sens, ti-am pregatit un ghid din care sa inveti cum se regleaza anumite componente ale unei biciclete mountain bike, care iti pot ingreuna inaintarea, coborarea sau urcarea pe unele trasee montane.
Din fericire, daca stii cum functioneaza toate componentele bicicletei mountain bike, reglarea unor componente nu este atat de grea pe cat pare.
Asa ca iti explicam mai jos, care sunt unele componenete de baza ale bicicletei mountain bike.
- blocul de foi: sunt foile atasate pe axul pedalelor;
- blocul pinioanelor: sunt pinioanele atasate axului rotii din spate;
- schimbatorul de viteze: aceasta componenta ajuta la schimbarea vitezelor, schimband lantul de pe un pinion pe altul sau de pe o foaie pe alta;
- suruburile pentru limitari: aceste suruburi nu fac decat sa limiteze deplasarea lantului sau a schimbatorului, penru o fiabilitate buna in timpul schimbarii vitezelor si a nu atinge alte componente;
- maneta schimbatorului: aceasta maneta, in cazul bicicletelor mountain bike se afla pe ghidon, manete care, cu ajutorul cablului muta lantul de pe un pinion pe altul sau de pe o foaie pe alta;
- cablurile manetelor: aceste cabluri sunt din otel si ajuta la franare sau la schimbarea vitezelor;
Acum ca ai aflat care sunt componentele unui schimbator de viteze, poti urma instructiunile de mai jos pentru a reusi sa reglezi sistemul de viteze a unei biciclete mountain bike.
Pentru a avea acces cat mai mult la toate componentele bicicletei mountain bike, este indicat sa folosesti un stand de lucru special pentru aceasta si sa stergi cu o laveta zonele murdare pentru o vizibilitatea cat mai buna asupra lor.
Reglarea schimbatorului spate a unei biciclete mountain bike
- muta lantul pe cel mai mic pinion cu ajutorul manetei de pe ghidon, in cazul in care nu se opreste pe ultimul pinion, este indicat sa raman pe cel mai indepartat dintre acestea;
- pe schimbator se afla un suurb pentru reglajul cablului, pentru majoritatea bicicletelor mountain bike reglajul se face infiletand surubul la maxim, dupa care se va desfitela prin doua rotiri inapoi;
- dupa ce ai reglat, daca vei incerca sa impingi corpul schimbatorului, acesta ar trebui sa nu atinga spitele rotii, in caz contrar trebuie sa reiei procedeul de reglare;
- in acest fel vei proceda si cu limitatorul pentru lant, insurubeaza pana ce lantul ajunge pana la ultimul pinion in viteza cea mai mica;
- este indicat sa mai verifici daca cablul este strans la ambele capete ale schimbatorului prin desfiletarea surubului care strange cablul si insurubarea acestuia la loc;
- dupa ce ai reglat schimbatorul la cea mai buna bicicleta MTB din ambele puncte, schimba de cateva ori vitezele pentru a fi sigur ca lantul trece cu ususrinta de la cel mai mic pinion la cel mai mare;
Reglarea schimbatorului fata a unei biciclete mountain bike
- muta lantul pe cea mai mare foaie cu ajutorul manetei de ghidon, in cazul in care lantul nu ajunge pe cea mai mare foaie, lasa-l pe cea mai indepartata foaie de cadru;
- verifica daca placutele care muta lantul de pe o foaie pe alta sunt paralele, in caz contrar, slabeste surubul pentru a alinia placutele, iar lantul sa se afle in mijlocul lor, fara a le atinge;
- incearca sa muti manual schimbatorul bicicletei mountain bike spre exterior, iat daca acesta se muta mult dupa foaie, este posibil ca lantul sa sara. In acest car ar trebui sa strangi surubul de reglare pana ce lantul va ramane la limita ultimei foi;
- foloseste maneta de pe ghidon pentru a muta lantul pe cea mai mica foaie, daca nu se incadreaza pe cea mai mica foaie, este necesar sa-l muti manual si sa strangi reglajul la maxim pentru a evita ca lantul sa sara de pe ultima foaie;
- in cazul in care, dupa ce ai reglat schimbatorul, lantul se muta lent, desfileteaza reglajul de pe spatele schimbatorului cu o jumatate de rotatie;
Sfaturi suplimentare pentru reglarea schimbatorului unei biciclete mountain bike
In cazul in care nu ai reusit sa reglezi schimbatoarele fata-spate ale bicicletei mountain bike, te sfatuim sa iei in calcul si pasii de mai jos:
- verifica cablurile, atat la ambele capete cat si pe interiorul tubului prin care trece cablul deoarece este posibil ca in acesta sa se adune murdarie, lucru ce nu ii va mai permite miscarea;
- daca sistemul de prindere al schimbatorului de cadru este defect sau indoit, este indicat sa achizitionezi unul nou ca va tine schimbatorul drept, decat sa incerci sa-l aduci de unul singur la starea initiala;
- in cazul in care, dupa multe incercari, lantul sare de pe pinioane sau foi, va trebui sa-l verifici iar daca prezinta defecte, este indicat sa-l schimbi cu unul nou;
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
Actualitate
Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Administratieacum 12 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o zi
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”