Actualitate
DENUNȚ penal împotriva numiților: ILIE-DAN BARNA, KLAUS-WERNER IOHANNIS, THEODOR PALEOLOGU, VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ SI MIRCEA DIACONU

Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție
Domnule Procuror General,
Subsemnatul, Peia Ninel, domiciliat în Oraș….., Str……, Județul….., născut la data de ….. în localitatea….., județul…., ……, …………., cu domiciliul procesual ales pentru comunicarea actelor de procedura în București, …….., ………, Sector…….., în conformitate cu disp. art. 290 C. prod. pen. formulez:
DENUNȚ
împotriva numiților:
1) ILIE-DAN BARNA
2) KLAUS-WERNER IOHANNIS
3) THEODOR PALEOLOGU
4) VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
5) MIRCEA DIACONU
Pentru săvârșirea infracțiunii de fals intelectual prev. și ped. de disp. art. 321 Cod Penal, uz de fals prev. și ped. de art. 323 Cod Penal.
În vederea efectuării de cercetări sub aspectul săvârșirii unor posibile infracțiuni de falsuri în înscrisuri și uzul de fals în înscrisuri, prevăzute de capitolul III, Titlul VI, Partea specială a Codului penal, privind listele de susținători depuse odată cu propunerile de candidatură înregistrate cu nr. 5/CAN/B.E.C./P/2019 din 20.09.2019, nr. 4/CAN/B.E.C./P/2019 din 20.09.2019, nr. 3/CAN/B.E.C./P/2019 din 19.09.2019, nr. 2/CAN/B.E.C./P/2019 din 19.09.2019, nr. 8/CAN/B.E.C./P/2019 din 21.09.2019
În fapt, în vederea participării în calitate de candidați la alegerile prezidențiale din 2019 au fost depuse la Biroul Electoral Central propunerile de candidați din partea diferitelor partide politice a domnilor: Ilie-Dan Barna, Klaus-Werner Iohannis, Theodor Paleologu, Vasilica-Viorica Dăncilă și Mircea Diaconu.
Aceste propuneri de candidatură au fost înaintate către Biroul Electoral Central, însoțite de „Listele susținătorilor pentru alegerea Președintelui României”.
În perioada 18.09.2019 – 22.09.2019, odată cu propunerile de candidatură înregistrate cu nr. 5/CAN/B.E.C./P/2019 din 20.09.2019, nr. 4/CAN/B.E.C./P/2019 din 20.09.2019, nr. 3/CAN/B.E.C./P/2019 din 19.09.2019, nr. 2/CAN/B.E.C./P/2019 din 19.09.2019, nr. 8/CAN/B.E.C./P/2019 din 21.09.2019 au fost depuse la Biroul Electoral Central înscrisuri intitulate „Listele susținătorilor pentru alegerea Președintelui României”, documente care constituie acte publice.
Aceste acte publice trebuie să îndeplinească exigențele prevăzute de lege, în caz contrar aflându-ne în situația unui fals material sau intelectual, iar folosirea unor înscrisuri neconforme circumscriindu-se elementului material al infracțiunii de uz de fals.
Biroul Electoral Central exercitându-și atribuțiile prevăzute de art. 29 alin. (1) coroborat cu art. 27 alin. 1 – 3* din Legea nr. 370/2004 și verificând îndeplinirea condițiilor de fond și de formă prevăzute de lege pentru candidaturi, cu sprijinul aparatului tehnic de lucru, Biroul Electoral Central a constatat următoarele:
un număr semnificativ de semnături existente în listele de susținători, prezentate ca aparținând unor persoane diferite, prezintă elemente de similitudine evidentă.
Rezultatul verificărilor administrative care au condus la această constatare a fost consemnat în cuprinsul proceselor-verbale întocmite de personalul tehnic auxiliar în perioada 18.09.2019 – 24.09.2019 și ulterior, valorificat prin Deciziile nr. 17/D din 22.09.2019,nr.13/D/22.09.2019,nr.12/D/20.09.2019,nr. 11/D/20.09.2019, nr. 14/D/22.09.2019.
În urmă verificării prin sondaj a datelor înscrise în listele de susținători depuse la Biroul Electoral Central, au fost identificate nereguli pentru în întocmirea acestora.
Prin Hotărârea nr. 4 din 22.09.2019 a Curții Constituționale s-a reținut, printre altele, că de vreme ce „legiuitorul a stabilit cerința semnăturii că element al listelor de susținători sub incidența dispozițiilor Codului Penal pentru infracțiunea de fals în declarații, răsturnarea prezumției de veridicitate a acestor semnături se poate face numai prin constatarea falsului, în condițiile prevăzute de lege” (paragraful 13).
Împrejurările de fapt constatate cu ocazia verificărilor efectuate la nivelul Biroului Electoral Central dau naştere unor suspiciuni rezonabile cu privire la veridicitatea unui număr mare de semnături regăsite în listele de susținători, precum și cu privire la realitatea declarațiilor pe propria răspundere prin care se atestă această veridicitate.
Având în vedere faptul că propunerile de candidați au fost însoțite de liste care cuprindeau un număr de semnături semnificativ mai mare decât numărul de 200000 de semnături, minim necesare în vederea validării propunerii de candidatură, verificările efectuate de către aparatul administrativ din Cadrul Biroului Electoral Central au fost minimale, dar chiar și așa s-au constat un număr semnificativ de semnături care cuprind elemente de asemănare. Numai că verificarea nu a avut loc cu privire la toate semnăturile ce au însoțit propunerea de candidatură, ci s-au oprit la un număr puțin mai mare de 200000, restul nefiind analizat.
Elementele de fals și uz de fals care se circumstanțiază elementului material al infracțiunilor există chiar dacă numărul minim de 200000 au fost aparent corecte, iar numărul de semnături ce depășea acest număr cuprindea elemente de similitudine.
Ipotetic discutând pentru orice propunere de candidatură dintre semnăturile atașate 200000 să fie aparent corecte, iar restul să cuprindă elemente de similitudine conduce spre o validare a propunerii de candidatură, dar și a existenței infracțiunii de fals și uz de fals pentru semnăturile care cuprind elemente de similitudine și care depășesc cel puțin cu unu 200000 de semnături.
Probele materiale necesare desfășurării anchetei, respectiv listele de semnături, depuse odată cu propunerile de candidatură înregistrate cu nr. 5/CAN/B.E.C./P/2019 din 20.09.2019, nr. 4/CAN/B.E.C./P/2019 din 20.09.2019, nr. 3/CAN/B.E.C./P/2019 din 19.09.2019, nr. 2/CAN/B.E.C./P/2019 din 19.09.2019, nr. 8/CAN/B.E.C./P/2019 din 21.09.2019, pot fi conservate în arhiva Biroului Electoral Central potrivit art. 70 alin. (1) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, numai timp de 6 luni de la data publicării rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Vă solicit atașarea listelor de semnături aflate în conservare la Biroul Electoral Central ce au fost depuse pentru fiecare candidat în parte împotriva căruia formulăm prezentul denunț.
De asemenea, vă supunem atenției necesitatea efectuării adresei de comunicare către Biroul Electoral Central de comunicare a listei de semnături în interesul protejării și conservării acestora pentru a nu fi distruse sau alterate, până la finalizarea anchetei penale.
Având în vedere că listele de semnături depuse odată cu propunerile de candidatură înregistrate cu nr. 5/CAN/B.E.C./P/2019 din 20.09.2019, nr. 4/CAN/B.E.C./P/2019 din 20.09.2019, nr. 3/CAN/B.E.C./P/2019 din 19.09.2019, nr. 2/CAN/B.E.C./P/2019 din 19.09.2019, nr. 8/CAN/B.E.C./P/2019 din 21.09.2019 nu au fost verificate în totalitatea lor de care Biroul Electoral Central ci doar în proporție de aproximativ 10 % în cazul unor candidați mai sus menționați, și că am fost informat cu privire la faptul că organele de cercetare penală au chemat la audieri peroane care au semnat declarații pe propria răspundere prin care se atestă veridicitatea listelor de semnături pentru candidatura mea și că aceste persoane au strâns semnături și pentru candidații mai sus menționați este necesară verificarea integrală a tuturor listelor de semnături depuse odată cu propunerile de candidatură înregistrate cu nr. 5/CAN/B.E.C./P/2019 din 20.09.2019, nr. 4/CAN/B.E.C./P/2019 din 20.09.2019, nr. 3/CAN/B.E.C./P/2019 din 19.09.2019, nr. 2/CAN/B.E.C./P/2019 din 19.09.2019, nr. 8/CAN/B.E.C./P/2019 din 21.09.2019 pentru a se vedea dacă acestea sunt identice cu listele de semnături pentru candidatura mea și/sau a altor candidați.
În vederea respectării principiului loialității administrării probelor, în soluționarea cauzei este necesara audierea peroanelor care au semnat declarații pe propria răspundere prin care se atestă veridicitatea listelor de semnături, si a celor care au semnat pentru susținere în proporție procentuala (%) egală din totalul listelor de semnături depuse de fiecare candidat în parte și in același timp, pentru toate listele de semnături depuse odată cu propunerile de candidatură înregistrate cu nr. 5/CAN/B.E.C./P/2019 din 20.09.2019, nr. 4/CAN/B.E.C./P/2019 din 20.09.2019, nr. 3/CAN/B.E.C./P/2019 din 19.09.2019, nr. 2/CAN/B.E.C./P/2019 din 19.09.2019, nr. 8/CAN/B.E.C./P/2019 din 21.09.2019.
În susținerea prezentului denunț vă solicităm să dispuneți administrarea următoarelor probe:
înscrisuri (Decizii B.E.C. de înregistrare și aprobare a propunerilor de candidaturi, listele susținătorilor pentru fiecare candidat în parte);
declarații de martor (declarațiile tuturor celor care au semnat listele de susținere a candidaturilor lui Ilie-Dan Barna, Klaus-Werner Iohannis, Theodor Paleologu, Vasilica-Viorica Dăncilă și Mircea Diaconu).
Date fiind gravitatea faptelor, interesul public cu privire la persoanele împotriva cărora se face acest denunț, impactul social și ecoul negativ al unor asemenea fapte la nivelul întregii societăți românești preocupate de viața politică și mecanismele folosite de către fiecare membru marcant al vieții politice în scopul alegerii într-o funcție publică, rog soluționarea cu celeritate a prezentului denunț.
Repartizarea prezentului denunț în vederea cercetării faptelor și persoanelor indicate urmează a se realiza aleatoriu, dar vă rugăm să aveți în vedere incompatibilitatea care există cu privire la persoana procurorilor care au participat la diferite forme de protest și împotriva cărora mi-am exprimat dezaprobarea publică, indignarea atât în calitate de fost deputat și fost secretar al Comisiei Juridice în Camera Deputaților în mandatul 2012-2016 și în calitate de Președinte al Partidului Neamului Românesc.
Jurist Ninel PEIA Data
Președinte – Partidul Neamul Românesc
Domnului Procuror General
al
Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 18 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”