Actualitate
Marcel Ciolacu a creeat un precedent periculos, sesizand aiurea Curtea Constitutionala

Marcel Ciolacu, astazi, dupa ce CCR a statuat ca nu exista conflict de natura constitutionala intre Parlament si Guvern in ceea ce priveste asumarea raspunderii pe buget: ,,Spre deosebire de PNL, noi am dat dovada de responsabilitate. Nu am dorit sa blocam tara prin contestarea pe fond a bugetului ci sa impiedicam precedentul periculos generat de iresponsabilitatea lui Orban”. Independent de Marcel Ciolacu asta dar inspirat de el, tocmai vroiam sa scriu un articol intitulat: De ce seful opozitiei din San Lorenzo este un idiot. Revenind la Marcel Ciolacu…. matale AI VRUT sa creezi un precedent periculos, sesizand aiurea Curtea Constitutionala (care evident ca, constata ca, nu este conflict de natura constitutionala, atata timp cat tu Parlamentul aveai posibilitatea SA DEPUI MOTIUNE DE CENZURA!!!). Dar Marcele, tu nu ai depus-o, desi aveai o mie de motive dar asa esti tu, mai blatist. Scriam in 23 decembrie 2019: ,, Lipsa unei motiuni de cenzura reprezinta o forma clara de complicitate, de blat a opozitiei, cu actuala politica economica incompetenta, indiferenta si iresponsabila. Complicitate inclusiv cu fraudarea banului public prin directionarea unor sume bugetare, pe datorie, pe investitii fara valoare adaugata”. Pe larg am detaliat inca din 23 decembrie 2019, pe blogul personal, precizeaza analistul economic Radu Teodor Soviani. (Paul D.).
„De ce opoziția ar trebui să depună motiune de cenzură IMEDIAT dupa asumarea raspunderii guvernului pe buget”.
In esenta, asumarea raspunderii pe bugetul pentru anul 2020 de catre Guvernul Orban este idioata. Iar nedepunerea unei motiuni de cenzura este o forma de blat. La fel ca in criza din 2008. Cand cei care nu il mai suportau pe Basescu si PDL au votat PSD, si dupa alegeri, s-au trezit cu guvernul PDL-PSD si cu premier Emil Boc. PSD a fost oficial la guvernare alături de PDL până în toamna lui 2009, si a fost complice la ignorarea crizei, neluand masurile necesare in 2009 si favorizand masurile iresponsabile ce urmau sa fie luate in 2010 (majorarea TVA-ului peste noapte, taierea salariilor peste noapte cu 25% si tentativa de taia pensiile cu 15%, inclusiv pensiile mici).
Apoi, in 2012, cei care nu il mai suportau pe Basescu si PDL au votat USL si s-au trezit premier cu Victor Ponta – noul Emil Boc si premierul domnului Basescu. Un hot de cuvinte, un impostor, care a compromis o generatie.
Argumentele din 2019 privind ,,celeritatea” și ,,lungirea” adoptării bugetului daca s-ar dezbate in Parlament, precum si ,,riscul” de a intra fara buget in 2020 sunt doar pretexte pentru a frauda ordinea de drept: bugetul se dezbate in Parlament, nu se asumra fara dezbateri.
Lipsa unei motiuni de cenzura reprezinta o forma clara de complicitate, de blat a opozitiei, cu actuala politica economica incompetenta, indiferenta si iresponsabila. Complicitate inclusiv cu fraudarea banului public prin directionarea unor sume bugetare, pe datorie, pe investitii fara valoare adaugata, asa cum am scris in exclusivitate, ieri, aici, respectiv banii publici in loc sa se duca in spitale se duc in achizitii de imobile de la privati.
Si daca nu avem buget la 1 ianuarie 2020, ce?
Categoric, bugetul este principalul instrument de politică economică al unui guvern, politica economica pentru care Parlementul ii da mandat, in urma trecerii guvernului prin Parlament si a programului de guvernare. Programul de guvernare a trecut de Parlament in 4 noiembrie 2019, si deja nu mai este indeplinit, mentionand aici doar tinta de deficit bugetar de 3% asumata in Parlament, care este de mult depasita.
Deasemenea, noua adminsitratie a preluat metoda vechii administratii de falsificare a prognozei de PIB, astfel incat sa dea aparenta ca exista venituri pentru cheltuielile asumate. Concret, desi prin rectificarea bugetara a redus progoza de crestere economica 2019 de la 5,5% (falsificata de vechea administratie) la 4%, PIB-ul nominal se majoreaza (!!!) de la 1031 de miliarde de lei la 1040 de miliarde de lei. Adica, desi economia creste mai putin, ea devine mai mare !!! Fix ca aia dinainte (asa cum am scris aici in 4 ianuarie 2019), cand, desi reduceau prognoza de crestere economica in 2018 de la 6,1% la 4,5%, PIB-ul, care se majora mai putin, ajungea la un rezultat mai mare!
Legea spune foarte clar ca daca nu avem un buget pana la 1 ianuarie, cheltuielile bugetare lunare se fac in limita plafonului de a douăsprezecea parte din veniturile anuale ale anului anterior. Deci nu există niciun blocaj. Din contră, există cadru legal pentru efectuarea cheltuielilor și încasarea veniturilor.
Iar opozitia ar fi obligata sa depuna motiune de cenzura! Iata cateva motive:
Iohannis nu a promulgat inca reducerea supra-accizei. Or, aceasta este o masura extrem de ,,valoroasa” in bani care afecteaza veniturile bugetului. Cum sa nu depui motiune de cenzura in conditiile in care exista inca legi nepromulgate (la fel ca si dublarea alocatiilor pentru copii la 300 de lei lunar), iar guvenul vine sa isi asume un buget care nu tine cont de aceste efecte?
Ce fundament real exista pentru eliminarea taxei pe active bancare (singura rezonabila din OUG 114), in conditiile in care bancile fac supra-profituri, tolerate de administratie si BNR in a frauda bugetul de stat (mecansimul scoaterii din bilanturi a ,,creditelor neperformante”)? Este simplu: taxa pe active bancare functioneaza ca turnesolul. Prin aplicarea ei, fiscul poate lua urma exportului nelegal de profituri cu consecinta fraudarii bugetului de stat al Romaniei. Desigur, este discutabil modul in care este calculata si nivelul ei, dar intr-o economie ca a Romaniei, in care BNR nu a identificat nicio operatiune de spalare de bani (a inchis ochii) taxa pe active bancare este absolut obligatorie, intrucat nu mai dau pretexte fiscului si BNR sa inchida ochii la fraudarea bugetului de stat de catre banci.
Ca si in 2008-2009, concubinajul dintre PSD si noul PDL din 2019 (PNL) nu face decat sa intarzie masurile necesare de ajustare reala a cheluielilor (inghetarea fiind frectie la picior de lemn), cu consecinta unor ajustari draconice dupa alegerile parlamentare din 2020. Odata ajunsi la guvernare, oricare ar fi noua majoritate si cu un mandat de 4 ani in fata, cei care intarzie aplicarea acum a unor masuri graduale si progresive, vor face ajustari ad-hoc. Ei vor impinge, la fel ca in 2008-2012, economia intr-o recesiune si mai adanca.
Ca si concluzie, sunt mizerabile calculele politice atat ale PNL (care se bazeaza pe blatul cu PSD si cu alde Ciolacu), cat mai ales ale PSD, care se iluzioneaza ca va ,,cumpera timp” in speranta ca va lua mai mult de 20% la alegerile parlamentare din 2020 si asteptand ca guvernul sa isi rupa gatul pana atunci. Or, experienta primelor 6 saptamani ale noii administratii ne arata ca actualul guvern nu isi va rupe doar lui gatul prin intarzierea masurilor necesare, ci va rupe gatul populatiei si companiilor, ajungand, ca si guvernul BOC, sa ia măsuri disperate, favorizate de propria incompetență, indiferență și iresponsabilitate. Aduceti-va aminte de 2008, respectiv ce guvern a rezultat, din blat. Iohannis, tu fiind atunci premierul de la GRIVCO, de ce taci acum și nu promulgi?
Actualitate
Achiziția Ucrainei de drone pentru securitate în contextul războiului
Actualitate
Ghid rapid pentru alegerea unui cadou-experiență de 1 și 8 Martie

Atunci când vine vorba de alegerea unui cadou pentru 1 și 8 Martie, experiențele sunt una dintre cele mai apreciate opțiuni. În locul unui obiect clasic, care poate fi uitat în timp, un cadou-experiență oferă emoții autentice și amintiri de neuitat. Fie că alegi o experiență de relaxare, o activitate creativă sau o aventură plină de adrenalină, există numeroase opțiuni potrivite pentru fiecare femeie specială din viața ta.
De ce să alegi un cadou-experiență?
Un cadou-experiență este mai mult decât un simplu obiect – este o oportunitate de a crea momente speciale și de a oferi destinatarei ocazia de a se bucura de ceva nou. Spre deosebire de cadourile tradiționale, experiențele sunt personalizate și adaptate pasiunilor și preferințelor fiecărei persoane.
Printre cele mai populare opțiuni se numără zilele de relaxare la spa, atelierele creative, experiențele culinare și activitățile de aventură. Acestea sunt alegeri ideale pentru a transforma o ocazie specială într-un moment de neuitat.
Experiențe de relaxare pentru 1 și 8 Martie
Pentru femeile care au nevoie de o pauză de la agitația zilnică, o zi de relaxare este cadoul perfect. O sesiune de masaj, o baie termală sau un tratament facial de lux pot oferi o stare de bine și de revitalizare.
Dacă vrei să oferi ceva cu adevărat special, un cadou experienta la un centru spa poate fi alegerea ideală. Aceste experiențe includ adesea pachete personalizate cu terapii de relaxare, acces la saună și alte tratamente de înfrumusețare. Este o modalitate perfectă de a-i arăta persoanei dragi că merită momente de răsfăț și liniște.
Cadouri-experiență pentru mame
Mamele sunt cele mai importante persoane din viața noastră, iar alegerea unui cadou pentru ele trebuie să reflecte dragostea și aprecierea pe care le avem. În locul unui dar obișnuit, o experiență personalizată poate aduce mai multă bucurie și satisfacție.
Dacă ești în căutarea unor cadouri mama originale, poți opta pentru o degustare de vinuri, un curs de gătit cu un chef renumit sau chiar o excursie-surpriză într-un loc deosebit. Astfel de experiențe nu doar că oferă o oportunitate de relaxare, dar și creează amintiri care vor rămâne pentru totdeauna.
Experiențe pentru femeile care iubesc aventura
Pentru cele care adoră senzațiile tari și vor să trăiască experiențe unice, cadourile bazate pe adrenalină sunt o alegere excelentă. Un zbor cu balonul cu aer cald, o plimbare cu elicopterul sau o sesiune de echitație sunt variante care oferă trăiri intense și memorabile.
Aventurile pot fi adaptate în funcție de preferințele destinatarei, astfel încât să ofere atât distracție, cât și o experiență complet nouă. Indiferent de activitatea aleasă, important este să oferi un cadou care să reflecte personalitatea și dorințele celei care îl primește.
Actualitate
Rolul Turciei în sectorului de apărare din Siria

Contextul politic actual
Pe măsură ce noua administrație din Siria își preia controlul, experții analizează rolul pe care Ankara ar putea să-l joace pentru a sprijini sectorul de apărare sirian, începând cu reconstrucția forțelor armate dezmembrate după căderea regimului Bashar al-Assad în decembrie. În cazul în care Turcia și Siria își întăresc cu adevărat legăturile, analiștii afirmă că Siria ar putea deveni o piață pentru armele și sistemele de securitate fabricate în Turcia.
Întâlnirea dintre lideri
Președintele de tranziție sirian, Ahmad Al-Sharaa, și președintele turc, Recep Tayyip Erdogan, s-au întâlnit pe 4 februarie, anunțând că relația dintre cele două națiuni va fi ridicată la un „nivel strategic”. Potrivit Reuters, cei doi lideri au discutat, de asemenea, despre crearea unui pact de apărare care ar putea include stabilirea de baze militare turcești în Siria.
Perspectivele unui pact de apărare
Deși nu a fost semnat încă nimic, patru analiști consultați de Breaking Defense consideră că acest pact de apărare reprezintă un semn major al îmbunătățirii relațiilor dintre cele două țări după căderea lui Assad. Murat Yesiltas, director al Studiilor de Securitate la fundația turcă SETA, a declarat că „Turcia este un actor cheie în Siria, cu capacități militare semnificative, esențiale în reconstruirea Armatei Siriene”.
Importanța reconstruirii armatelor
El a adăugat că un astfel de acord ar putea formaliza prezența militară a Turciei în Siria și ar îmbunătăți cooperarea în reconstrucția armatei siriene și în eforturile de combatere a terorismului. Ali Bakir, profesor la Universitatea din Qatar, a afirmat că un astfel de pact ar beneficia de pe urma creării, instruirii și dotării unei armate siriene profesionale conform standardelor NATO, având ca obiectiv principal accelerarea eforturilor de stabilizare în Siria.
Rolul armatei siriene în securitatea regională
O armată siriană puternică ar avea un rol esențial în combaterea infracțiunilor organizate transfrontaliere și în protecția securității granițelor siriene, menținând totodată unitatea și suveranitatea națională. Forțele armate siriene au fost devastate după aproape 14 ani de conflict, iar regimul lui Assad a supraviețuit cu ajutorul forțelor armate ruse și iraniene.
Provocările acordului
Serhat Süha Çubukçuoğlu, expert la Trends Research & Advisory din Abu Dhabi, susține că un acord nu se va semna în termen scurt, având în vedere prudența lui Al-Sharaa. Totuși, el recunoaște că, dacă Turcia obține drepturi de bazare în Siria, o bază lângă Homs ar oferi Turciei un avantaj strategic împotriva influenței crescânde a Israelului în regiune.
Parteneriat de „Nivel Strategic”
Chiar dacă pactul de apărare este partea mai importantă a întâlnirii din 4 februarie, experții subliniază importanța declarației referitoare la relația „strategică” dintre cele două națiuni. Bakir afirmă că ridicarea relațiilor la un „nivel strategic” semnifică o bună interoperabilitate și cooperare în domeniul securității naționale.
Sprijin turcesc pentru Siria
Turcia se află într-o poziție favorabilă pentru a juca un rol important în acest parteneriat, având experiență în construirea instituțiilor. Bakir sugerează că, având în vedere necesitatea reconstruirii structurilor instituționale și armatei siriene, Turcia poate oferi expertiză și resurse esențiale.
Siria ca client al apărării turcești
Scopul oricăror acorduri dintre Turcia și Siria este în principal geopolitic, dar ar oferi beneficii semnificative și pentru industria de apărare turcă. Se așteaptă ca Siria să devină un client pentru platformele de apărare turcești, fie pe termen scurt, fie pe termen lung, în procesul de reconstrucție a forțelor armate afectate de conflictul intern.
Murat Yesiltas a subliniat că infrastructura militară a Siriei a suferit daune severe din cauza atacurilor israeliene, astfel că noua armată siriană va trebui să fie construită de la zero. „Aceasta va necesita dezvoltarea capacităților terestre, navale și aeriene”, a menționat el.
Ali Bakir a adăugat că este foarte probabil ca noua administrație siriană să caute să importe echipamente și tehnologie de apărare turcească, aspirând chiar să adopte modelul turcesc pentru construirea unei industrii de apărare autohtone. Siria dispune de capital uman și resurse semnificative, iar cu o stabilizare adecvată, ar putea utiliza aceste active pentru a dezvolta sectorul său de apărare pe termen lung.
Prioritățile imediate ale Siriei
Pe termen scurt, se anticipează că Siria va fi concentrată pe achiziționarea sistemelor esențiale de apărare pentru a reconstrui infrastructura militară și de securitate internă. Domeniile cheie de cerere pot include vehicule blindate, sisteme de artilerie, tehnologie de drone (UAV-uri) și sisteme de apărare aeriană.
Bakir a subliniat că, deși adoptarea modelului turcesc reprezintă o cale promițătoare pentru dezvoltarea apărării siriene, construirea unei industrii complet independente și capabile va necesita investiții substanțiale, timp și angajament constant. Colaborarea cu Turcia poate oferi baza necesară pentru modernizarea apărării Siriei și pentru dezvoltarea unui parteneriat strategic pe termen lung între cele două națiuni.
Infrastructura de apărare și colaborarea
Çubukçuoğlu a convenit că prioritatea Siriei va fi să achiziționeze arme ușoare și să instruiască forțele sale armate. El a sugerat că Turcia poate oferi soluții de apărare aeriană, tehnologie de război electronic, precum și instruire pentru operarea acestor sisteme.
Concluzie
Totuși, Barin Kayaoglu nu se așteaptă ca Siria să procure produse turcești de înaltă calitate în viitorul apropiat. Pe măsură ce relațiile dintre Turcia și Siria continuă să se dezvolte, perspectivele pentru colaborare în domeniul apărării par promițătoare, având potențialul de a influența semnificativ stabilitatea și securitatea în regiune.
-
Exclusivacum 3 zile
Controversa carierei a lui Dan Halchin: O analiză critică
-
Exclusivacum 3 zile
Zona Văleni de Munte- raiul evaziunii fiscale si a disprețului față de lege
-
Exclusivacum 5 zile
Era infractorilor a revenit: PSEUDO-JURNALISTUL SPAGAR SI SANTAJIST Cătălin Stavri: Controversele unui pseudo-jurnalist în fața justiției! (I)
-
Exclusivacum 3 zile
Posibile incălcări ale legii și nerespectarea Hotărârilor Consiliului Local Ploiești: Incisiv de Prahova solicita clarificări
-
Exclusivacum 3 zile
UWS/Rosal, actual Bin Go Solutions: Măști și promisiuni neîmplinite în salubritatea din Ploiești
-
Exclusivacum 3 zile
Managementul AMEPIP: Între provocări administrative și tensiuni sociale
-
Ancheteacum o zi
Controversele comentariilor Procurorului General Alex Florenta
-
Exclusivacum o zi
Problemele de implementare a PNRR și impactul asupra bugetului național