Actualitate
ORBAN ANUNTA CA VOM AVEA UN ALT PREMIER

(Preluare Inpolitics):
O decizie oficială a PNL anunțată ieri seară de către Ludovic Orban reprezintă, de fapt, informarea indirectă a românilor că, în curînd, vom avea un alt prim-ministru, ceea ce înseamnă adio anticipate.
Concret, Orban a anunțat că Biroul Executiv al PNL l-a votat ca șef de campanie pentru locale și parlamentare:
„Biroul Executiv al PNL m-a votat în calitate de șef de campanie la alegerile locale și parlamentare de anul acesta”, a afirmat premierul, la Parlament.
Liderul liberalilor a mai spus că „până săptămâna următoare urmează să pregătesc propunerea de echipă de campanie și propunerea de strategie pentru alegerile locale și parlamentare”.
Practic, spunem că acest lucru reprezintă anunțul semi-oficial al lui Ludovic Orban că vom avea în perioada imediat următoare un alt prim-ministru.
Pentru simplu motiv că nu există vreun caz în istorie în care primul-ministru în exercițiu al țării să fie șeful de campanie al partidului, și încă în două rînduri de alegeri diferite.
În 1996, reamintim, PNȚCD, PNL și restul partidelor din opoziția de dreapta l-au somat, efectiv, pe Viorel Hrebenciuc să demisioneze de la șefia secretariatului general al guvernului, afirmînd că e imposibilă exercitarea acestei funcții în stat în paralel cu cea de șef de campanie la PDSR.
„Este inadmisibilă desemnarea lui Hrebenciuc, în acelaşi timp şi secretar general al Guvernului, în această funcţie”, declara la acea vreme Radu Vasile, care adăuga că, prin prezenţa lui Hrebenciuc s-ar crea „un handicap” pentru partidele din Opoziţie, care ar trebui să facă faţă în campania electorală unui partid ce are în spate „o întreagă structură de stat”, iar PDSR, cu Hrebenciuc manager al campaniei electorale, ar avea la dispoziţie „întreaga logistică a Guvernului”.
Viorel Hrebenciuc s-a conformat și a demisionat de la șefia secretariatului general al guvernului, înaintea campaniei pentru parlamentare și prezidențiale.
În treacăt fie spus, în 2004, PNL și PD au amenințat cu suspendarea președintelui Ion Iliescu pe motiv că acesta juca un rol activ în campania electorală a PSD pentru locale:
„Deşi Legea fundamentală reglementează instituţia prezidenţială după principiul echidistanţei faţă de toate partidele politice, Iliescu şi-a asumat în modul cel mai evident rolul de şef de campanie al PSD”, se arăta într-un comunicat al Alianţei PNL-PD.
Liderii Alianţei PNL-PD îi cereau imperios preşedintelui Iliescu să îşi suspende vizitele electorale pe durata campaniei electorale şi să se abţină de la orice fel de declaraţii de susţinere a candidaţilor PSD.
„Dorim să îi atragem atenţia şefului statului că demersurile sale creează premisele pentru declanşarea procedurii de suspendare din funcţie şi că nu vom ezita să recurgem la această modalitate constituţională de sancţiune”, se mai arăta în comunicatul semnat de Călin Popescu Tăriceanu.
În mai 2007, democrații avertizau, prin Radu Berceanu, că desemnarea lui Ludovic Orban de către conducerea PNL drept şeful campaniei pentru referendumul de demitere a preşedintelui Traian este una neprincipială, în condițiile în care acesta fusese numit cu puțin înainte ministru al Transporturilor și ar fi urmat să-și neglijeze obligațiile față de cetățeni.
„La prima vedere, acest gest părea doar surprinzător: în doi ani şi jumătate, la Primaria Capitalei, Ludovic Orban nu a pronunţat vreodată o propoziţie despre obligaţia pe care o avea ca viceprimar. Şi atunci de ce a fost preferat ca ministru al Transporturilor? Am crezut că tot datorită preocupărilor sale obsesive în a căuta fără oboseală ceva compromiţător la adresa preşedintelui Băsescu, fost ministru al Transporturilor. Acum apare însă limpede că Ludovic Orban este soluţia corectă pentru interesele conducerii PNL. Nu şi pentru interesul transporturilor din România sau al beneficiarilor acestora: cetăţenii” acuza Berceanu.
În 2009, democratul Vasile Blaga, ministru administrației și al internelor, a refuzat postul de șef al campaniei prezidențiale a lui Băsescu pentru a nu lăsa loc unor suspiciuni privind amestecul celor două calități, menționînd că românii ”trebuie să îşi recâştige încrederea în minister.”
Vedem, dar, cum reprezentanții dreptei de la noi au sancționat mereu extrem de tăios împletirea activităților din guvern cu cele de campanie, chiar și cînd a fost vorba de poziții mai modeste în structura guvernului.
Niciodată, însă, nu s-a pus problema ca însuși prim-ministrul țării să fie desemnat șef pentru două campanii electorale, care pot fi simultane sau despărțite de jumătate de an.
În primul caz, al anticipatelor, ar însemna că Ludovic Orban, un premier interimar care și așa s-ar confrunta cu severe probleme de guvernare din cauza limitărilor constituționale, lasă baltă complet România de dragul intereselor electorale ale partidului său. Și ale sale, personale, în cazul în care va candida la parlament.
În cel de al doilea, ar însemna, mai grav, că perioada în care el sacrifică guvernarea se dublează.
În concluzie, cum e imposibil de imaginat că România va deveni prima țară în care prim-ministrul e și șef de campanie, e limpede că Ludovic Orban a anunțat de fapt, în această seară, că vom avea curînd un alt premier, ceea ce îi va permite răgazul de a se ocupa onest de campaniile PNL.
Bonus, pe un raționament similar, rezultă că Orban nu va fi nici candidatul PNL la primăria generală, pentru că e imposibil să te implici activ în propria campanie și să o mai coordonezi și pe a tuturor celorlalți candidați ai partidului.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 18 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”