Actualitate
Judecătorul Ion-Tudoran, achiziții imobiliare nejustificate de peste 150.000 de euro. Case la munte și la mare plus un apartament secret nedeclarat

(Preluare Newstrack.ro):
În perioada în care activa în funcția de judecător la Curtea de Apel București, Corneliu Bogdan Ion-Tudoran a achiziționat, într-un interval de șase luni, între noiembrie 2014 și aprilie 2015, două imobile. Unul la munte, la Sinaia, altul la mare, la Neptun-Olimp. Comparând diferențele între economiile declarate, banii câștigați de el și soție, dar și retragerile din conturi, reiese foarte clar faptul că judecătorul Ion-Tudoran a plătit casele de la munte și de la mare cu bani nedeclarați, nefiscalizați. Din bănci a retras suma de 16.500 de euro, dar a făcut plăți de peste 150.000 de euro. Așadar, de unde au provenit banii?

De la soacra pensionară în vârstă de 86 de ani pe numele căreia a înmatriculat Fordul Mustang decapotabil? Exclus! Bătrâna are o pensie de 900 lei și datorii la întreținere. Sau banii investiți de Tudoran cu atâta grabă în imobiliare în 2014-2015 au provenit de la vreun inculpat cu dare de mână dornic să scape, cu orice preț, de pedepsele Codului Penal? Nu se știe dacă Ion-Tudoran a găsit pe stradă vreun portofel, vreun portmoneu, vreun portvizit cu bani. Însă este cunoscut faptul că, la data de 1 august 2014, judecătorul Corneliu Bogdan Ion-Tudoran a emis controversata încheiere 555/2014 din dosarul 14182/3/2014/a1 prin care i-a ridicat măsurile preventive lui Nicușor Constantinescu, fostul președinte al CJ Constanța. Aflat în SUA la tratament pentru cancer, Nicușor Constantinescu tocmai fusese fotografiat pufâind trabuc pe terasele cafenelelor din New York. Iar DNA voia, firesc, emiterea unui mandat de arestare. Noroc de bunătatea și înțelegerea judecătorului Ion-Tudoran, care i-a anulat lui Nicușor măsurile preventive. Știe și avocatul Dancu. Și știe bine!
Neconcordanțe penale
În anul 2013, în iunie, Ion-Tudoran declara că are un depozit bancar de 20.000 de euro. În 2014, în declarația de avere depusă în iunie, Tudoran avea aceiași 20.000 de euro, plus 61.000 de lei. De la această bază pleacă toate calculele.
La data de 5 noiembrie 2014, fiul cel mic, Tudor Ion-Tudoran, a cumpărat în Sinaia, în complexul Izvorul Dorului, apartamentul numărul 31 plus un garaj. Conform înscrisului de la ANCPI, proprietatea fusese evaluată anterior la suma de 101.300 lire sterline. Înscrierea apartamentului din Sinaia pe numele fiului cel mic, Tudor Ion-Tudoran (vezi extras informare ANCPI Sinaia), de profesie mediator, a fost una de fațadă. Căci acesta nu a avut niciodată suma necesară achiziției. Fapt ce îl poate verifica orice procuror.
Imobilul din Sinaia a fost intabulat pe numele fiului cel mic, Tudor Ion-Tudoran
După cinci luni distanță, la data de 15.04.2015, Ion-Tudoran a mai cumpărat în resortul Sara Sea View Olimp, un complex de lux din Neptun-Olimp, apartamentul cu numărul 82, plus boxa cu numărul 74. Această proprietate a trecut-o pe numele său și al soției, Doina Ion-Tudoran. Pentru imobilul din resortul Sara Sea View Olimp, Tudoran a achitat echivalentul sumei de 40.000 de euro. Nu în rate, nu prin credit. Ci cu banii jos.
Apartamentul de la mare a fost achiziționat în aprilie 2015
Complexul Sara Sea View, cu pază privată, piscină, locuri de joacă și parcare în care judecătorul Ion-Tudoran și-a cumpărat o proprietate. Pentru a fi vecin cu prietenul Florin.
Așadar, într-un interval de 5 luni (noiembrie 2014-aprilie 2015), familia Ion-Tudoran a plătit circa 150.000 de euro pentru proprietățile de la Sinaia și de la Neptun-Olimp. Dar din conturi, conform declarației de avere din iunie 2015, s-au scos doar 3.000 euro și 61.000 lei (echivalent a 13.500 euro). Adică 16.500 de euro. De unde diferența? Pentru că în acest interval familia judecătorului nu a vândut nimic, nu a primit vreo moștenire, nu a câștigat la loterie.
Minune! Tudoran cumpără case de peste 150.000 de euro, dar scoate din conturi doar 16.500 euro
Și dacă ar vorbi Nicușor Constantinescu?
Coincidență sau nu, în 2014, în august, Ion-Tudoran a luat o decizie controversată într-un dosar privindu-l pe fostul președinte al CJ Constanța, Nicușor Constantinescu. Tudoran a anulat atunci controlul judiciar instituit la cererea DNA față de Constantinescu. Fostul președinte al Consiliului Județean Constanța era atunci în SUA, la tratament, dar fusese fotografiat la o terasa în New York fumând trabuc. Și Nicușor Constantinescu ar fi făcut orice și ar fi dat oricât numai să nu fie pus la avion cu cătușe și trimis pachet în țară. Lucruri și fapte ce și le poate aminti și acum, mai ales că și-ar putea obține o îmbunătățire a situației sale judiciare.
Apartamentul secret, niciodată declarat
În plus față de apartamentul din Sinaia trecut fictiv pe numele fiului cel mic, de apartamentul din Neptun-Olimp și de casa din Dumitru Zosima, judecătorul Ion-Tudoran mai deține si un apartament nedeclarat în Bucuresti, strada Aviator Protopopescu nr 7, bloc C3, scara 1, ap 34. Conform unei notificari a unui furnizor de servicii, Corneliu Bogdan Ion-Tudoran era înregistrat ca titular și figura cu datorii la această adresă. Acest imobil nu a fost niciodată declarat de fostul magistrat.
Deși este titular, Ion-Tudoran nu și-a declarat niciodată apartamentul din cartierul Floreasca
Vecini din scara au confirmat ca apartamentul este deținut de Ion-Tudoran. Foarte amabili, aceștia au mărturisit și că vara trecuta judecătorul și-a renovat complet apartamentul, muncitorii fiind aduși la lucrări cu o mașină inscripționată Autovit, firma controlată de afaceristul Florin Pîrvu. Iar fiul cel mic, Tudor, s-a ocupat, ca un adevărat stăpân, de supravegherea meseriașilor trimiși de Pârvu.
Tudor Ion-Tudoran, fiul cel mic, gestionând operațiunile de renovare pe banii Autovit SA . Auto B 94 ZXR, tot a societății Autovit SA, era folosită de odrasla judecătorului
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 13 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!