Actualitate
REVOLUTIA MEA SE INCHEIE AICI…
În mai mult de un sfert de secol de gazetărie, mi s-a întîmplat o singură dată să fiu agresat fizic și verbal de vreunul dintre subiecții articolelor mele, supărat, evident, de ceea ce am publicat, precizeaza in Inpolitics, Bogdan Tiberiu Iacob. Aproape îi invidiez pe unii confrați mai tineri care după primele cinci articole anunță urbi et orbi că au primit deja amenințări cu moartea, cu tortura, cu răpirea familiei ori măcar cu incendierea mașinii.
Acel personaj se numește Gelu Voican Voiculescu. Un individ dubios, vindicativ, tenebros, respingător și azi, ca și atunci. O emanație tulbure a Revoluției, înțepenit între clitorisul Securității și metafizica FSN, dacă e să-l parafrazez chiar pe el.
S-a întîmplat imediat după congresul PSD din 1997, dacă nu mă înșeală memoria, cînd Voiculescu obținuse o funcție politică în partid. După ce am atras atenția într-un articol că el ocupă și un post diplomatic în MAE, incompatibil cu noua funcție politică, a fost concediat imediat.
La prima conferință de presă a PSD de după eveniment, la ieșirea din Kiseleff dau nas în nas cu fostul pistolar de după Revoluție, ne amintim cum tîra kalașnikovul pe umăr prin clădirea guvernului de frica franctirorilor.
Mă identifică și, instantaneu, devine leu-paraleu și îmi înfige mîna în gît, la propriu, în plin bulevard, răcnindu-mi în față: ”Bă, ticălosule, tu știi că m-ai lăsat fără pîineee?!!!”. Încerc să rămîn calm și îi servesc răspunsul că nu eu, ci el ar fi trebuit să se gîndească la propria pîine cînd a încălcat normele legale.
”Bă, ticălosule, ar merita să te calc în picioare chiar aici” nu se lasă bărbosul, cu mîna tot în beregata mea.
Îi zîmbesc mefistofelic (mă gîndesc că un scandal cu el mi-ar sufla vînt în pînze, gazetărește vorbind) și-l provoc: ”De ce nu mă loviți?”.
Nu se aștepta la asta. Desface mîna și îmi răspunde cu glas mai scăzut: ”Ți-ar plăcea, nu? Ți-ar plăcea mă nenorocitule să-mi faci și mai multe necazuri, nu?”.
Între timp, din spate vin și alți colegi de breaslă de la conferință, Carol Sebastian, Cristian Niculescu, parcă Adelina Rădulescu….Privesc scena uluiți, incapabili să intervină.
Voican mă lasă în plata Domnului și pleacă înjurîndu-mă cu năduf, printre dinți.
Nu l-am mai văzut ori auzit de atunci. Nici nu mai era important, vremea lui trecuse.
Aflu azi că cineva i-a spart capul cu o cîrjă și l-a umplut de sînge în Piața Universității, la comemorarea Revoluției.
Pe Facebook, multă lume jubilează: ”Bine i-au făcut”.
Ar trebui să mă bucur, în sinea mea.
Să mă simt răcorit, după 22 de ani
Nu mă bucur, nu jubilez.
Sunt pur și simplu îngrozit.
Am făcut Revoluția cu lozinca ”Fără violență” în suflete și acum o aniversăm cu sînge și capete sparte.
La B1TV, revoluționarul Teodor Mărieș e în extaz: ”Dacă a curs sânge de Voican în Piața Universității, e un semn bun. În urmă cu 30 de ani curgea sânge din 1000 de români, din ordinul lui Iliescu, Voican, Petre Roman, Brucan. Au murit în București și întreaga țară. Asta este, mai curge sânge și din ei”.
Ochi pentru ochi ar însemna în final o lume de chiori parcă spunea marele Gandhi.
Nu știu dacă eu sunt singurul care a observat asta, dar la noi, de cîte ori cineva trage în spațiul public un discurs despre reconciliere națională parcă apasă concomitent un buton roșu care declanșează un act de violență între oameni.
Poate o fi doar o coincidență, naiba știe…
Tot la tv, curg extrase din discursul solemn al președintelui, la depunerea jurămîntului pentru noul mandat: ”La 30 de ani de la Revoluția din 1989, trebuie să avem maturitatea să înțelegem că suntem obligați să ne rupem definitiv de tarele trecutului și să începem un nou capitol”.
Schimb canalul.
”Cînd ne va fi greu, să ne găsim sprijin unii în ceilalți, fiindcă noi, românii, oriunde ne-am afla, suntem o mare familie, uniți pentru totdeauna de dragostea de țară care ne dă forța să depășim orice obstacol.
Acesta să fie legământul pe care cu toții îl facem astăzi, 21 decembrie, zi simbol a renașterii naționale!”.
Tot din jurămîntul președintelui.
Cam la aceeași oră, la Troița eroilor de la Universitate începea renașterea românilor ca o mare familie.
Un bătrîn, de acum, a fost înjurat, scuipat, lovit în cap cu o cîrjă și însîngerat la aniversarea Revoluției și asta stîrnește fericirea multora.
Alții s-au trezit să strige, furioși, împotriva unui amărît de concert omagial la adresa eroilor Revoluției: sacrilegiu!
Un concert care nu s-a mai ținut.
Acolo, sus, eroii noștri s-or simți, poate, răzbunați: li s-a făcut în sfîrșit dreptate. Curge sînge ”și din ei”.
Sau ne privesc, dimpotrivă, cu milă și dispreț, totodată?
La vreo oră și ceva de cînd am început să aștern aceste rînduri amare se fac 30 de ani de la momentul în care am părăsit Piața Universității, după ce luasem în plin tulumbele de apă ale mașinilor de intervenție și se trăsese prima rafală de gloanțe oarbe deasupra capetelor noastre. Eram ud leoarcă și oricît de blîndă fusese vremea pe atunci, tot mă luase frigul. Am plecat puțin înainte să înceapă măcelul și să se tragă în plin.
Nu am regretat nicio clipă în toți acești 30 de ani că am ieșit în stradă în după amiaza lui 21 decembrie, nici chiar cînd am căpătat convingerea fermă că am fost doar un figurant într-o piesă abil regizată, nicidecum erou al unei autentice revoluții. Am simțit că am făcut ceea ce trebuia să fac și basta. Și mi-am zis mereu că aș face la fel, de-ar fi să o iau de la capăt.
După cele văzute azi, m-am răzgîndit: în viața asta, ori în alta viitoare, pe mine să nu mai contați, băieți.
Dacă am ieșit în stradă pentru dreptul de a ne sparge țestele trei decenii mai tîrziu și a pune căluș viorilor, îmi fac mea culpa.
Revoluția mea se încheie aici….mai mentioneaza ziaristul Bogdan Tiberiu Iacob. (Irinel I.).
Actualitate
Cum te ajuta un GPS urmarire auto cand calatoresti peste hotare
Planifici o vacanta cu masina in strainatate? Pe langa bagaje si planificarea traseelor, ai nevoie si de o metoda prin care sa te asiguri ca masina ta ramane in siguranta chiar si atunci cand nu o poti supraveghea direct. Un GPS urmarire auto este exact ce iti trebuie pentru a sti mereu unde se afla vehiculul tau si pentru a evita orice situatii neplacute in perioada in care vei fi plecat. Continua sa citesti si descopera cateva dintre functiile pe care le poate avea un dispozitiv de urmarire!
Cum functioneaza un GPS urmarire auto?
Dispozitivul foloseste tehnologia GPS si retele GSM pentru a localiza masina in timp real. In cazurile in care semnalul GPS este slab, sistemul se bazeaza pe tehnologia GSM pentru o localizare aproximativa (unele modele de dispozitive de urmarire, functia se numeste LBS CID). Practic, indiferent unde esti, poti vedea locatia masinii direct pe telefon, eroarea fiind adesea de cel mult 10-15 metri.
Pe langa localizare, multe modele au functii avansate care fac lucrurile si mai usoare. De exemplu, poti seta dispozitivul sa-ti trimita automat mesaje SMS cu locatia la un anumit interval sau sa asculti ce se intampla in jurul masinii, aceasta functie se numeste Auto Tracking.
Daca vrei sa stii ce se intampla in jurul masinii tale, functia Ambiental, prin intermediul microfonului integrat, iti permite sa asculti ce se petrece pe o raza de 3-5 metri.
De ce este util in vacanta un dispozitiv GPS urmarire auto?
- Gasesti rapid masina in zonele aglomerate
Daca parchezi intr-o parcare mare sau intr-un oras necunoscut, poti verifica pe telefon locatia exacta a masinii.
- Previi riscurile legate de siguranta masinii
Functia Geo-Fence iti permite sa setezi un perimetru, iar daca masina iese din aceasta zona, primesti o alerta instant. O functie utila daca lasi masina nesupravegheata o perioada mai lunga de timp.
- Monitorizezi in timp real ce se intampla
Daca cineva incearca sa deschida masina foartat sau sa o mute, functiile Shock Sensor si SOS Alert te anunta pe loc. Primesti un mesaj cu locatia exacta si poti actiona imediat.
- Alte functii utile
Poti seta o limita de viteza, iar daca este depasita, primesti o notificare. Este foarte practic daca masina este condusa si de alte persoane.
Dispozitivul intra automat in Sleep Mode sau Traffic Less dupa cateva minute de inactivitate, astfel incat bateria reziste mai mult.
Cum te ajuta sa calatoresti fara griji?
Un GPS urmarire auto este o metoda eficienta prin care poti sa stii oricand unde se afla vehiculul tau, chiar si atunci cand te afli in vacanta in strainatate.
Indiferent daca esti in drum spre un punct turistic sau ai lasat masina intr-o parcarea hotelului sau al unui centru comerical, stii exact unde se afla. In plus, functiile de alertare iti permit sa reactionezi rapid in cazuri neprevazute, chiar si in situatia in care masina ta este furata.
Daca vrei un dispozitiv GPS de urmarire pentru masina, la Smartech Solutions gasesti aparate spion de ultima generatie, care isi fac treaba pe masura asteptarilor.
Cand planuiesti o calatorie cu masina in strainatate, investeste intr-un model performant si bucura-te de o vacanta fara stres.
Actualitate
Proiectul aeronavei Tempest de generația a șasea din Regatul Unit face progrese semnificative
Îmbunătățiri recente în testarea aeronavei Excalibur
Dezvoltarea avionului Tempest de generatia a șasea din Regatul Unit a făcut un pas important săptămâna aceasta, când Ministerul Apărării și partenerii din industrie au prezentat cea mai recentă versiune a aeronavei de testare Excalibur (FTA), echipată cu module senzoriale integrate.
În cadrul unui eveniment media desfășurat pe 9 decembrie la „Hangar 499” de pe un aerodrom secret din Wiltshire, Leonardo UK, 2Excel și Ministerul Apărării au confirmat că Excalibur, o modificare a unui Boeing 757, a finalizat cu succes prima sa fază de modificare și testare în zbor. Aceasta a inclus integrarea modulelor laterale și de burtă, care vor găzdui Senzorii Integrați și Sistemele de Comunicație Integrate (ISANKE și ICS) ca parte a proiectului Tempest.
Primele zboruri și planuri de dezvoltare
Oficialii prezenți au dezvăluit că Excalibur a efectuat prima sa zbor cu modulele de senzori voluminoase pe 26 noiembrie, confirmându-și aerodinamica. Conform unei declarații oficiale publicate pe 9 decembrie, modulele de senzori au fost concepute pentru a găzdui sub-sistemele ISANKE și ICS, dezvoltate de Leonardo UK și partenerii săi internaționali în cadrul programului Global Combat Air Programme (GCAP). Totuși, se preconizează că avionul nu va zbura cu sarcini utile ISANKE/ICS înainte de 2026.
O declarație adițională menționează că Excalibur va beneficia de o modificare ulterioară, incluzând un con de nas de tip avion de vânătoare pentru a găzdui demonstratoarele de senzori avansați bazați pe radar. Ministerul Apărării a subliniat că Excalibur funcționează ca un „laborator zburător pentru tehnologia aviației de luptă”, parte a programului britanic Future Combat Air System (FCAS), din care fac parte Tempest și alte capabilități, inclusiv avioane fără pilot, sisteme informaționale și sisteme de armament.
Colaborarea internațională și perspectivele de viitor
În prezent, Excalibur poate zbura exclusiv cu tehnologii dezvoltate în Regatul Unit, a declarat Andrew Howard, directorul Leonardo UK pentru GCAP, în ciuda participării Japoniei și Italiei în cadrul echipei GCAP. „Tot ce ați văzut până acum este rezultatul muncii echipei britanice, începută în 2018. Am inform ale partenerii noștri [GCAP] despre acest lucru în ultimele 18 luni, iar așteptările sunt ca, dacă decid să colaboreze cu noi în următoarea fază, activitatea echipei Tempest se va transforma logic în GCAP.”
Japonia folosește în prezent o aeronavă de comandă și control pentru a-și sprijini propriile cerințe ISANKE/ICS pentru GCAP, care, spune Howard, este „foarte similară cu a noastră.” Totuși, diferențele de ambiții și tipuri de senzori propuse de fiecare națiune sunt evidente.
Howard a confirmat că nu există planuri actuale de a modifica o altă aeronavă Boeing 757 pentru a sprijini programul Tempest sau GCAP, menționând riscurile semnificative pe care le-ar implica un eventual incident cu Excalibur.
Planuri de integrare și provocări de design
În 2025, Leonardo UK și 2Excel vor integra secțiunile de nas și bărbie, care vor include noul Sistem Radar Multifuncțional (MRFS), modulele de aripi și un modul de centrala în spatele aeronavei. De asemenea, se va adăuga o serie de antene în jurul avionului, iar următorul zbor este planificat pentru martie 2025.
La finalul declarațiilor sale, Howard de la Leonardo a sugerat că nu anticipase dimensiunea modulelor integrate în Excalibur.
„Acest lucru aduce la viață programul. Am discutat despre acest aspect în ultimele două ani și, venind aici astăzi și văzând aceste module, face totul foarte real. Ambiția de a dezvolta tehnologia din spatele acestor module cu senzori foarte complexe este extrem de interesantă și reprezintă doar un alt pas în parcursul nostru.
Aeronava nu este finalizată în niciun caz. Senzorii nu au fost integrați complet, dar a vedea progresul realizat de 2Excel și echipă este cu adevărat captivant și consider că acesta este un proces care întărește încrederea în partenerii noștri.”
Aceasta concluzionare subliniază entuziasmul și angajamentul echipei de a continua dezvoltarea tehnologică a avionului Tempest, evidențiind importanța colaborării internaționale și inovației în domeniul apărării.
Actualitate
Stare de stres pentru comandă și control de generație următoare
-
Exclusivacum 5 zile
Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină
-
Exclusivacum 2 zile
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
-
Exclusivacum 2 zile
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
-
Exclusivacum 3 zile
RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!
-
Exclusivacum 3 zile
Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților
-
Exclusivacum 5 zile
S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale
-
Exclusivacum 2 zile
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
-
Exclusivacum 4 zile
Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive