Actualitate
EXCLUSIV/Cadavrele lor au fost expuse în stradă, acolo unde au fost împușcați, în văzul tuturor, și au fost lăsate așa, timp de 2 zile și 2 nopți”/CRIMELE COMUNISMULUI (III)
“Moartea unui om este o tragedie dar moartea unui milion de oameni este o simplă statistică” I.V.STALIN
CRIMELE COMUNISMULUI, intr-o dezvaluire halucinanta a Asociației 21 Decembrie 1989, Președinte Teodor MĂRIEȘ, in acest numar revenim cu partea a treia din acest episod.
O altă categorie de victime ale crimelor comunismului este cea a femeilor decedate ca urmare a provocării ilegale a avortului.
În anul 1966 a fost adoptat Decretul nr. 770 care sancționa penal (cu pedeapsa închisorii) întreruperea cursului sarcinii în alte cazuri și condiții decât cele stipulate de acest act normativ, situație în care femeile se expuneau nu numai la sancțiune penală dar își riscau viața deoarece, dacă după o astfel de întrerupere de sarcină, ar fi ajuns la spital cu complicații medicale, ele nu primeau îngrijire medicale dacă nu dădeau înainte o declarație completă despre cum au procedat la întreruperea sarcinii, în ce loc au făcut-o și, mai ales, dacă au fost ajutate de cineva să-și întrerupă sarcina. Din acest motiv, în perioada respectivă s-au înregistrat mii de decese.
Din datele aflate în arhiva Ministerului Sănătății rezultă că în perioada 1965 – 1989 s-au înregistrat 9.452 de decese ale unor femei ce își provocaseră avort.
De teamă, multe dintre acestea nici nu s-au mai prezentat la medic, situație în care se producea decesul.
Pentru edificare, din arhiva CNSAS (fond documentar, dosar 8570, vol.3, fila 111) redăm Raportul înaintat Securității despre refuzul acordării de îngrijiri medicale unei femei, deoarece se bănuia că nu ar fi spus adevarul despre eventuala întrerupere a cursului sarcinii, refuz ce a condus în final la decesul pacientei:
” Numita B.A. de 35 ani, gravida in luna a VI-a,
s-a prezentat la dispensarul medical din Zalau la
data de 11.01.1987, cu diagnosticul iminenta de
avort, cu membranele rupte. Tratamentul prescris de dr.S.M. a urmarit temporizarea avortului cu scopul de a obtine de la pacienta declaratii cu privire la manevrele avortive.
Desi starea de sanatate s-a agravat, fatul avea expulzat un antebrat si existau motive pentru o intervebtie chirurgicala, aceasta nu s-a efectuat intrucat pacienta nu a relatat nimic din ce i se imputa. Dupa internare nu s-au solicitat investigatii clinice de laborator pentru a stabili evolutia starii de sanatate a pacientei pana la data de 14.01.1987. In repetate randuri pacienta afost amenintata ca nu se va interveni pentru ameliorarea starii de sanatate daca nu va recunoaste modul in care si-ar fi provocat avortul…In ziua de 14.01.1987, orele 15., in timpul interventiei chirurgicale executata tardiv, pacienta a decedat…Din verificarile efectuate rezulta ca o interventie facuta in prima sau a doua zi de spitalizare facea ca viata pacientei sa fie salvata cu riscuri minime…”.
Suprimarea bisericii – Una din cele mai grave forme de represiune ale statului totalitar comunist a fost cea exercitată pe criterii religioase, constând în întemnițarea nelegală, cu încălcarea evidentă a principiilor dreptului internațional, a unui mare număr de preoți aparținând de principalele culte religioase, în desființarea totală, prin acte normative a unora din aceste culte și chiar în distrugerea fizică (demolare) a multor biserici.
Din datele statistice puse la dispoziție de Institutul Național pentru Studiul Totalitarismului, conform unui dicționar elaborat pe această temă, în perioada 1945-1964 au fost arestați 1.725 de preoți ortodocsi, între 400 și 600 de preoți romano- catolici și 150 de preoți greco- catolici.
Din ordinul administrației comuniste au fost desființate 42 de mănăstiri și schituri.
Numai în anii 1980 în București au fost dărâmate peste 20 de biserici și mănăstiri:
Biserica Sf. Nicolae-Crângași, ctitoria lui Mircea Ciobanu 1954-1964;
Biserica Sf. Vineri din secolul 16;
Mănăstirea Cotroceni din 1679;
Biserica Sf. Nicolae din Sârbi din 1639;
Biserica Enei din 1611;
Mănăstirea Văcărești din 1715-1722;
Biserica Spiridon Vechi din secolul 17;
Biserica Sf. Nicolae Jidnița din 1585-1590;
Mănăstirea Spital Pantelimon din 1673;
Biserica Izvor din 1785;
Biserica Sf. Treime Dudești din 1804;
Biserica Spirea Veche din 1765;
Biserica Gherghiceanu demolată în 1984;
Capela Buna Vestire Rahova demolată în 1981;
Biserica Doamna Oltea demolată în 1986;
Biserica Bradu-Staicu demolată în 1987;
Capela Crângași II demolată în 1982;
Biserica Sf. Nicolae-Alba din Postăvari (datând din anul 1400) demolată în 1984;
Biserica Adormirea Precistei – Olteni datând din anul 1722).
O altă categorie mare de victime ale represiunii comuniste sunt țăranii.
Impunerea colectivizării satelor și introducerea cotelor a însemnat arestarea, uciderea, detenția politică sau deportarea a sute de mii de țărani, mulți dintre ei găsindu-și sfârșitul la locul de deportare sau detenție cum a fost Canalul Dunăre Marea Neagră sau în pușcăriile comuniste. În același timp le-au fost confiscate terenurile și inventarul agricol.
Între 1 septembrie 1948 – 7 noiembrie 1949 fuseseră reținute de Securitate 23.597 persoane ( Arhiva SRI, fond Documentar, dosar 9047, vol. 3, f. 43).
Din ”Nota raport cu privire la situația arestărilor făcute de organele MAI și Procuraturii în rândul țăranilor în anii 1951-1952 ” reiese că au fost arestați 34.738 de țărani (Arhiva CNSAS, fond Documentar, dosar nr. 53, vol. 3, ff. 83 – 91).
Conform datelor statistice oferite Comitetului Central al PMR date de Procuratură în perioada 1950-1953 au fost condamnați peste 89.401 țărani pentru nepredarea cotelor și 80.077 țărani pentru întârzierea lucrărilor agricole, nestropitul pomilor și viei, nedezmiriștirii și altele (ANIC, fond CC al PMR- Secția Administrativ – Politică, dosar 17/1960, ff. 1-4).
”În numele luptei împotriva chiaburilor”, după mărturisirea luiGheorghe Gheorghiu Dej, președintele Republicii Populare Române, ”peste 80.000 de oameni, în majoritatea lor țărani muncitori, au fost arestați și trimiși în judecată, iar dintre ei peste 30.000 au fost judecați în procese publice”( ANIC, Fond CC al PMR, Cancelarie, dosar nr. 53/1961, vol. 1, f. 29).
Ca urmare a politicii de colectivizare prin confiscarea pământului și a inventarului agricol țăranii din mai multe regiuni ale României s-au răsculat, cele mai mari revolte au avut loc în anul 1949 la Botoșani, Dorohoi, Rădăuți, Suceava, Bihor, Arad, Sălaj, Brașov, Târnava Mare, Făgăraș, Turda, Mureș unde forțele de represiune ale statului comunist (trupe de securitate, miliție, grăniceri) au deschis focul împotriva țăranilor revoltați având loc execuții sumare ale acestora, iar alte sute de persoane au fost arestate și condamnate, iar familiile acestora au fost deportate în Dobrogea.
De asemenea în luna august 1949 au loc răscoale țărănești în Arad și Suceava soldate cu peste 20 de execuții fără proces, arestări și deportări.
Un martor la execuțiile de la Șomoșcheș (Arad) declară: ”cadavrele lor au fost expuse în stradă, acolo unde au fost împușcați, în văzul tuturor, și au fost lăsate așa, timp de 2 zile și 2 nopți, cu interdicția de a nu se apropia nimeni de ele, nici măcar să le acopere…”
Plecând de modelul polonez, invocat anterior, fundamentat în parte pe nevoia socială de a supune, în sfârșit, unei analize judiciare fenomenul Holocaustului în România (fenomen în cadrul căruia au fost exterminați milioane de oameni pentru simplul fapt că aparțineau unor etnii), putem să constatăm că acest groaznic fenomen s-a manifestat și în țara noastră, sens în care datele istorice “ne vorbesc” de Pogromul de la București, Pogromul de la Iași, s.a.m.d.
Un raport al Serviciului Special de Informații din 23 iulie 1943, elaborat pe baza listelor decedaților întocmite în cadrul sinagogilor din Iași și citat de dr. Radu Ioanid a acreditat cifra de 13.266 de victime. Raportul final al Comisiei Internaționale pentru Studierea Holocaustului în România, arată că în timpul pogromului au fost uciși 14.850 de evrei.
Cu privire la fenomenul holocaustului, din datele istorice, rezultă că el s-a putut naște pe fondul propagandei diferitelor sisteme politice privind ura de rasă. În trecut dar și în prezent, propagarea urii de rasă nu a fost altceva decât poarta de intrare spre Holocaust sau scânteia care a produs cel mai mare dezastru umanitar din epoca modernă a omenirii.
Victimele mișcărilor studentesti (1956)
În anul 1956, ca urmare a unor mișcări de protest desfășurate la Budapesta – Ungaria, la Timișoara, și ulterior la București, au avut loc mișcări de protest ale studenților împotriva regimului comunist. La Timișoara au fost reținuti inițial 2.000 de studenți, care protestaseră împotriva regimului totalitar comunist. Din rândul acestora au fost arestați câțiva zeci de studenți identificați drept așa ziși inițiatori și organizatori.
Procesele acestora s-au desfășurat în mare grabă și în mare secret, cu încălcarea flagrantă a principiilor dreptului internațional, astfel că, întemnițarea studenților datorită credinței lor politice reprezintă de fapt săvârșirea infracțiunii contra umanității, în varianta normativă conținută de art. 439, alin. 1, lit. i).
Victimele ale revoltelor muncitorești (1977, 1981 și 1987)
Centralizarea economică a creat mari nemulțumiri în rândul muncitorilor care erau obligați să presteze un număr mai mare de zile pentru îndeplinirea planului inclusiv sâmbăta și duminica. Mai mult decât atât muncitorii erau nemulțumiți și de reducerea retribuției pentru nerealizarea planului, de condițiile improprii de lucru din cauza temperaturilor scăzute în halele de producție precum și de deficiențele existente în încălzirea și iluminatul locuințelor, asigurarea apei potabile, lipsa produselor agroalimentare și calitatea proastă a acestora, neplata concediilor medicale, trimiterea în concedii fără plată, problemele grave din transportul în comun și altele.
Toate aceste lipsuri au constituit motivul grevei generale din 1977 din Valea Jiului, care s-a soldat cu reținerea și anchetarea de către securitate a minerilor care au condus această revoltă.
Peste 700 de ofițeri și subofițeri de securitate și miliție au fost trimiși în Valea Jiului pentru identificarea instigatorilor la revoltă fiind astfel verificați 45.277 de mineri.
Asupra unora au fost luate măsuri de arestare și trimitere în judecată, alții au fost atenționați, avertizați sau puși sub filajul Securității, iar un număr de 197 de mineri au fost obligați să părăsească Valea Jiului.
În luna octombrie 1981 minerii s-au revoltat iarăși împotriva regimului comunist în zona Motru din județul Gorj.
De data aceasta, scânteia revoltei a pornit de la raționalizarea pâinii și posibilitatea cumpărării acestui aliment de bază numai cu cartelă.
Revolta acestora a fost înăbușită dur inclusiv prin utilizarea armelor automate cu care forțele de ordine au tras de pe clădirile din jurul Primăriei Motru spre manifestanți.
Primele arestări s-au făcut chiar în noaptea de 18 octombrie fiind reținuți pentru cercetări 64 de mineri din care 9 au fost trimiși în judecată și condamnate.
În anul 1987 în Brașov muncitorii s-au revoltat din cauza condițiilor improprii de lucru, întreruperii frecvente a curentului electric, lipsa produselor agroalimentare, lipsa medicamentelor și diminuarea substanțială a retribuției. Mai mult decât atât, de data aceasta muncitorii protestatari au contestat sistemul comunist.
Peste 300 din participanții la revoltă au fost anchetați exercitându-se asupra lor presiuni fizice și psihice pentru recunoașterea faptelor. Au fost trimiși în judecată 61 de muncitori, iar câteva zeci de elevi și studenți au fost exmatriculați din învățământ.
O parte din muncitorii protestatari au fost ”deportați” în alte județe ale țării și dați în supravegherea colectivelor de muncă pentru a se asigura reeducarea.
Victimele represiunii statului de tip totalitar, represiune exercitată pe criterii politice, n-au încetat să existe în țara noastră nici în epoca contemporană. În acest context, dacă invocăm cele petrecute la următoarele evenimente:
– Revoluția din Decembrie 1989;
– Mineriada 13-15 iunie 1990;
-Mineriada din 1991;
-Evenimentele din martie 1990 Targu Mures;
– Mitingul Diasporei din 10 august 2018, Bucuresti.
În cadrul acestor evenimente au fost înregistrate un număr de peste 15.000 de victime (morți, răniți, arestați nelegal, s.a.m.d.), victimele respective fiind produse de forțele de represiune ale statului, care au desfășurat în fiecare din aceste cauze un adevărat atac generalizat și sistematic asupra populatiei civile inocente. (Ec Adrian Radu).
Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 19 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 4 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



