Actualitate
„Politicienii și-au găsit nașul”/Cuibul de vipere și fabrica de președinți
O istorie halucinantă. Aparent. Ea nu poate fi decât adevărată. O istorie despre marele cuib cu vipere din România. În care a pătruns pe ușa din față jurnalistul Radu Moraru. Azi, candidat prezidențial. Și care, tocmai din acest motiv, relatează istorii despre Coldea, Maior, Oprea, Hellvig și Iohannis, care întrec cu mult în intensitate episodul intitulat „Sufrageria lui Oprea”. Am citit și m-am crucit. Nici chiar eu nu mi-am imaginat vreodată cât de periculoasă este cangrena care a îmbolnăvit mortal acest stat. Radu Moraru ne explică cum se fac președinții în România. Cu subiect și predicat.
„Politicienii și-au găsit nașul”. Așa se intitulează carte voluminoasă scrisă de jurnalistul de investigație Mihai Pâlșu și alcătuită din dialoguri cu Radu Moraru, în postura acestuia de prezidențiabil. Radu Moraru, care ani de zile a moderat emisiunea „Nașul”, a pătruns în mai multe rânduri în cuibul de vipere. De fapt, a fost invitat. Cu toate onorurile. Și acolo a văzut cum se fabrică un președinte. Cum procedează capii serviciilor secrete. Cum acționează ei, cum au acționat ei pentru a construi o caracatiță. De natură să le confere cât mai multă putere. Mă voi opri doar asupra a trei episoade absolut cutremurătoare, dezvăluite de Radu Moraru în această carte, care a apărut acum două luni. Cu precizarea că niciuna dintre persoanele implicate nu a dezmințit niciuna dintre informațiile jurnalistului metamorfozat în candidat prezidențial.
Relatează Radu Moraru un prim episod petrecut în 2010. La Băneasa. În cabinetul lui George Maior, care îl invitase la ora 10 dimineața pe Moraru la un pahar de whisky. Și unde a venit și Coldea. Care s-a așezat cu fundul pe masă, ca un adevărat stăpân. Și au discutat în trei despre Traian Băsescu. Și despre Mircea Geoană. Și despe mecanismul prin care candidatul PSD a fost înfrânt. Și, extrem de interesant, în secret, George Maior, azi ambasador al României la Washington, atunci director plin al Serviciului Român de Informații, jucase la două capete. Îi promisese întreaga susținere a Serviciului Român de Informații lui Traian Băsescu. Dar l-a ajutat în secret până la un punct pe Mircea Geoană. De la ambii aștepta drept recompensă poziția de premier al României. În schimb, Coldea îi era devotat lui Băsescu. Și îl supraveghea pe Maior.
Își spiona cu alte cuvinte șeful. Și este doar începutul. Băsescu însă l-a preferat pe Emil Boc. Pe care îl putea ține mai bine sub control.
Maior a rămas cu buza umflată. Dar a încercat să-și ia revanșa mai târziu. Și, astfel, figura se repetă. Directorul SRI primește garanții de astă dată de la Victor Ponta, prim-ministru, președinte PSD și în mare secret viitor prezidențiabil, în sensul că după victoria acestuia în alegeri, după ce Ponta ajunge la Cotroceni, George Maior va fi prim-ministru. Și, din nou, o întreagă logistică a celui mai important serviciu secret din România, plătit din bani publici, pune totul la bătaie pentru a fabrica un președinte. De această dată întâlnirea cheie la care este invitat Radu Moraru nu se mai desfășoară în Pădurea Băneasa. Ci în cabinetul ministrului Apărării. Gabriel Oprea. Care îi oferă jurnalistului o sabie și un binoclu. Și îl informează că a fost ridicat la gradul de colonel. Ridicat de niciunde. Pentru că jurnalistul nici măcar nu făcuse Armata. Acesta cochetează cu Oprea și îi spune că ar dori să primească gradul de general. Oprea acceptă, îl cheamă în birou pe generalul Rotaru și îi cere acestuia să-i aranjeze lui Moraru un doctorat. Jurnalistul dezumflă gogoașa și le spune că a glumit. Dar rostul întâlnirii din biroul ministrului Apărării Naționale era altul. Chestiunea cu generalul fusese doar un preambul. Acolo, din nou, Moraru a dat față în față cu George Maior. Se punea la cale crearea unui hiper-serviciu secret. Deasupra celor existente. Cu Gabriel Oprea în frunte. Iar cei făcuți peste noapte ofițeri superiori, Laura Codruța Kovesi, Robert Turcescu, etc., urmau să facă parte din eșalonul de conducere al acestei caracatițe. Interesant, nu? Numai că, din nou, Coldea și-a supravegheat șeful. Și, dorind cu ardoare să-i ia locul, a turnat.
Al treilea episod – și cu asta închei, întrucât spațiul rezervat acestui demers editorial e limitat – are loc la Hotelul Marriott. Același Radu Moraru, cu alte personaje. Cu Klaus Iohannis. Și cu Eduard Hellvig. Klaus Iohannis încă nu era nimic. Era un simplu primar de Sibiu. Iar Eduard Hellvig era măturat printr-un dosar penal din conducerea PNL. Era și el un neica nimeni. Președinte al liberalilor era Crin Antonescu. Dar acesta urma să fie dinamitat. După cum a aflat Radu Moraru, printr-un „flagrant”, aranjat în străinătate. Când ar fi fost filmat primind o valiză cu bani. Motiv pentru care s-ar fi autoejectat instantaneu. Din poziția de președinte PNL. Din cea de candidat prezidențial. Din statutul de președinte al Senatului României. Iar eliminarea acestuia a lăsat culoarul liber. Pentru unul dintre clienții de la Marriott. Pentru Klaus Iohannis. Și, în mod spectaculos, Eduard Hellvig a mizat pe lozul câștigător. După victoria lui Iohannis, susținut în cursa prezidențială de către Florian Coldea, aflat la butoanele Serviciului Român de Informații, și care practic a câștgat atunci în competiția cu George Maior, care miza pe Victor Ponta, tot în schimbul funcției de premier al României, Eduard Hellvig, care a juca pe mâna câștigătoare, a ajuns șeful Serviciului Român de Informații. Iar George Maior, învins, dar nu total dezarmat, poate și puțin trădător pe ultima sută de metri, a primit de la Iohannis drept sinecură cea mai înaltă poziție în arhitectura diplomației românești. Și cu toate păcatele din trecut și cu toate dezvăluirile care au fost făcute, este și acum bine merci ambasadorul României la Washington.
Nici măcar povestea lui Radu Moraru nu se termină aici. Istoria relatată de el continuă. În această nouă rundă de alegeri prezidențiale. În care putem observa, chiar fără a fi deloc avizați, mișcări spectaculoase. Iar în spatele lor este din nou mâna serviciilor. Și apropo. Dacă veți avea curiozitatea să citiți această carte, veți descoperi și cum s-a implicat în campaniile electorale și în general în întreaga operațiune neîntreruptă de poliție politică din România un alt general, Silviu Predoiu, omologul de la SIE al lui Florian Coldea, bun camarad al acestuia, iar în prezent oficial consilier pentru strategii politice al Pro România. La fel cum Coldea este eminența cenușie din spatele USR. Băieții cu ochi albaștri nu se predau, ci se relansează!
Sorin Rosca Stanescu
Actualitate
Cum te ajuta un GPS urmarire auto cand calatoresti peste hotare
Planifici o vacanta cu masina in strainatate? Pe langa bagaje si planificarea traseelor, ai nevoie si de o metoda prin care sa te asiguri ca masina ta ramane in siguranta chiar si atunci cand nu o poti supraveghea direct. Un GPS urmarire auto este exact ce iti trebuie pentru a sti mereu unde se afla vehiculul tau si pentru a evita orice situatii neplacute in perioada in care vei fi plecat. Continua sa citesti si descopera cateva dintre functiile pe care le poate avea un dispozitiv de urmarire!
Cum functioneaza un GPS urmarire auto?
Dispozitivul foloseste tehnologia GPS si retele GSM pentru a localiza masina in timp real. In cazurile in care semnalul GPS este slab, sistemul se bazeaza pe tehnologia GSM pentru o localizare aproximativa (unele modele de dispozitive de urmarire, functia se numeste LBS CID). Practic, indiferent unde esti, poti vedea locatia masinii direct pe telefon, eroarea fiind adesea de cel mult 10-15 metri.
Pe langa localizare, multe modele au functii avansate care fac lucrurile si mai usoare. De exemplu, poti seta dispozitivul sa-ti trimita automat mesaje SMS cu locatia la un anumit interval sau sa asculti ce se intampla in jurul masinii, aceasta functie se numeste Auto Tracking.
Daca vrei sa stii ce se intampla in jurul masinii tale, functia Ambiental, prin intermediul microfonului integrat, iti permite sa asculti ce se petrece pe o raza de 3-5 metri.
De ce este util in vacanta un dispozitiv GPS urmarire auto?
- Gasesti rapid masina in zonele aglomerate
Daca parchezi intr-o parcare mare sau intr-un oras necunoscut, poti verifica pe telefon locatia exacta a masinii.
- Previi riscurile legate de siguranta masinii
Functia Geo-Fence iti permite sa setezi un perimetru, iar daca masina iese din aceasta zona, primesti o alerta instant. O functie utila daca lasi masina nesupravegheata o perioada mai lunga de timp.
- Monitorizezi in timp real ce se intampla
Daca cineva incearca sa deschida masina foartat sau sa o mute, functiile Shock Sensor si SOS Alert te anunta pe loc. Primesti un mesaj cu locatia exacta si poti actiona imediat.
- Alte functii utile
Poti seta o limita de viteza, iar daca este depasita, primesti o notificare. Este foarte practic daca masina este condusa si de alte persoane.
Dispozitivul intra automat in Sleep Mode sau Traffic Less dupa cateva minute de inactivitate, astfel incat bateria reziste mai mult.
Cum te ajuta sa calatoresti fara griji?
Un GPS urmarire auto este o metoda eficienta prin care poti sa stii oricand unde se afla vehiculul tau, chiar si atunci cand te afli in vacanta in strainatate.
Indiferent daca esti in drum spre un punct turistic sau ai lasat masina intr-o parcarea hotelului sau al unui centru comerical, stii exact unde se afla. In plus, functiile de alertare iti permit sa reactionezi rapid in cazuri neprevazute, chiar si in situatia in care masina ta este furata.
Daca vrei un dispozitiv GPS de urmarire pentru masina, la Smartech Solutions gasesti aparate spion de ultima generatie, care isi fac treaba pe masura asteptarilor.
Cand planuiesti o calatorie cu masina in strainatate, investeste intr-un model performant si bucura-te de o vacanta fara stres.
Actualitate
Proiectul aeronavei Tempest de generația a șasea din Regatul Unit face progrese semnificative
Îmbunătățiri recente în testarea aeronavei Excalibur
Dezvoltarea avionului Tempest de generatia a șasea din Regatul Unit a făcut un pas important săptămâna aceasta, când Ministerul Apărării și partenerii din industrie au prezentat cea mai recentă versiune a aeronavei de testare Excalibur (FTA), echipată cu module senzoriale integrate.
În cadrul unui eveniment media desfășurat pe 9 decembrie la „Hangar 499” de pe un aerodrom secret din Wiltshire, Leonardo UK, 2Excel și Ministerul Apărării au confirmat că Excalibur, o modificare a unui Boeing 757, a finalizat cu succes prima sa fază de modificare și testare în zbor. Aceasta a inclus integrarea modulelor laterale și de burtă, care vor găzdui Senzorii Integrați și Sistemele de Comunicație Integrate (ISANKE și ICS) ca parte a proiectului Tempest.
Primele zboruri și planuri de dezvoltare
Oficialii prezenți au dezvăluit că Excalibur a efectuat prima sa zbor cu modulele de senzori voluminoase pe 26 noiembrie, confirmându-și aerodinamica. Conform unei declarații oficiale publicate pe 9 decembrie, modulele de senzori au fost concepute pentru a găzdui sub-sistemele ISANKE și ICS, dezvoltate de Leonardo UK și partenerii săi internaționali în cadrul programului Global Combat Air Programme (GCAP). Totuși, se preconizează că avionul nu va zbura cu sarcini utile ISANKE/ICS înainte de 2026.
O declarație adițională menționează că Excalibur va beneficia de o modificare ulterioară, incluzând un con de nas de tip avion de vânătoare pentru a găzdui demonstratoarele de senzori avansați bazați pe radar. Ministerul Apărării a subliniat că Excalibur funcționează ca un „laborator zburător pentru tehnologia aviației de luptă”, parte a programului britanic Future Combat Air System (FCAS), din care fac parte Tempest și alte capabilități, inclusiv avioane fără pilot, sisteme informaționale și sisteme de armament.
Colaborarea internațională și perspectivele de viitor
În prezent, Excalibur poate zbura exclusiv cu tehnologii dezvoltate în Regatul Unit, a declarat Andrew Howard, directorul Leonardo UK pentru GCAP, în ciuda participării Japoniei și Italiei în cadrul echipei GCAP. „Tot ce ați văzut până acum este rezultatul muncii echipei britanice, începută în 2018. Am inform ale partenerii noștri [GCAP] despre acest lucru în ultimele 18 luni, iar așteptările sunt ca, dacă decid să colaboreze cu noi în următoarea fază, activitatea echipei Tempest se va transforma logic în GCAP.”
Japonia folosește în prezent o aeronavă de comandă și control pentru a-și sprijini propriile cerințe ISANKE/ICS pentru GCAP, care, spune Howard, este „foarte similară cu a noastră.” Totuși, diferențele de ambiții și tipuri de senzori propuse de fiecare națiune sunt evidente.
Howard a confirmat că nu există planuri actuale de a modifica o altă aeronavă Boeing 757 pentru a sprijini programul Tempest sau GCAP, menționând riscurile semnificative pe care le-ar implica un eventual incident cu Excalibur.
Planuri de integrare și provocări de design
În 2025, Leonardo UK și 2Excel vor integra secțiunile de nas și bărbie, care vor include noul Sistem Radar Multifuncțional (MRFS), modulele de aripi și un modul de centrala în spatele aeronavei. De asemenea, se va adăuga o serie de antene în jurul avionului, iar următorul zbor este planificat pentru martie 2025.
La finalul declarațiilor sale, Howard de la Leonardo a sugerat că nu anticipase dimensiunea modulelor integrate în Excalibur.
„Acest lucru aduce la viață programul. Am discutat despre acest aspect în ultimele două ani și, venind aici astăzi și văzând aceste module, face totul foarte real. Ambiția de a dezvolta tehnologia din spatele acestor module cu senzori foarte complexe este extrem de interesantă și reprezintă doar un alt pas în parcursul nostru.
Aeronava nu este finalizată în niciun caz. Senzorii nu au fost integrați complet, dar a vedea progresul realizat de 2Excel și echipă este cu adevărat captivant și consider că acesta este un proces care întărește încrederea în partenerii noștri.”
Aceasta concluzionare subliniază entuziasmul și angajamentul echipei de a continua dezvoltarea tehnologică a avionului Tempest, evidențiind importanța colaborării internaționale și inovației în domeniul apărării.
Actualitate
Stare de stres pentru comandă și control de generație următoare
-
Exclusivacum 5 zile
Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină
-
Exclusivacum 2 zile
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
-
Exclusivacum 2 zile
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
-
Exclusivacum 3 zile
RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!
-
Exclusivacum 3 zile
Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților
-
Exclusivacum 5 zile
S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale
-
Exclusivacum 2 zile
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
-
Exclusivacum 4 zile
Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive