Actualitate
Pantofii lui Barna, Matrix, serviciile secrete si axa Washington-Londra
(PRELUARE INPOLITICS.RO):
În felul lui, congresul USR de ieri a fost o capodoperă politică, și asta în pofida comentariilor majoritar miștocărești care au invadat presa și rețelele sociale. Spunem capodoperă, pentru că, la fel ca Star Trek, GOT ori Matrix, a reușit să livreze de autentice și spectaculoase niște fake-uri totale, create cu ajutorul efectelor speciale de specialiști din umbră. Cam mai mereu, publicul s-a dus după fentă și a ratat aspectele asupra cărora ar fi trebuit să se aplece mai serios.
99% dintre discuțiile produse de congresul USR de ieri țin de pantofii lui Dan Barna, de referirile la filmele SF-fantasy sus pomenite și de confuzia cu pilula albastră, care, oricum, trimitea cu gîndul și la celebra pastilă de potență, alt subiect de glumițe. În plus, fraza ”Brexitul generează distorsiune în forţă” a lui Barna pare o referire un al patrulea SF, Star Wars.
Cu aceste dezbateri amuzate, Barna & comp și-au atins cu brio scopul: au ținut și încă țin afișul în presă, au mai generat nițică simpatie în rîndul tinerilor, și-au consolidat reputația de partid nonconformist.
Dar, cel mai important, au evitat observațiile reale, lucide, care ar fi trebuit să apară în urma evenimentului. Unele deloc măgulitoare.
Asta, pentru că ieri am asistat la un simulacru aproape fără precedent de politică, cel puțin la un asemenea nivel, al unui partid care deține cea mai mare felie din voturile bucureștenilor, care a scos un scor excepțional la europene și care e creditat cu prezența în finala prezidențială.
Să o luăm metodic:
– Zice Roxana Wring, liderul USR București, în deschiderea congresului: „Suntem astăzi aici pentru că USR a crescut și a crescut frumos. Avem mai mulți membri, mai multe voturi, mai multe soluții”.
– Care ”mulți membri”? Un congres cu doar 492 de delegați transmite orice, numai forță nu, mai ales că partidul are deja vreo trei ani și vreo trei rînduri de alegeri la activ.
Au fost doar atîția pentru simplul fapt că numărul total al membrilor USR e mai mic decît decît cel al delegaților la congresele celorlalte partide. De ce nu crește numărul membrilor USR, dacă partidul e atît de bine primit de public, cum se pretinde, a strîns 500.000 de semnături pentru ultimele alegeri și a luat cca.două milioane de voturi? La tribună, Barna a vorbit despre 500 de filiale în țară. Deci, revine abia un delegat per organizație?
– Dintr-un număr atît de mic de delegați, candidatul prezidențial Dan Barna, liderul USR, ia doar 320 de voturi, deși contracandidatul său, Mihai Goțiu, care a luat 134 de volturi, e unul dintre cele mai caricaturale personaje din politica ultimilor ani. Pentru Barna, e un vot de blam atît ca președinte de partid cît și ca potențial candidat, arătînd că nici proprii oameni nu au foarte mare încredere în el. Dacă la cîștigarea președinției unui partid putem accepta o luptă strînsă la vot, la desemnarea unui candidat prezidențial, cu adversari atît de slabi, chiar e o problemă o paritate de 2,3 – 1.
– De aici se naște firesc o altă vulnerabilitate a USR: dacă partidul propune Alianței 2020 un candidat care nu prea stîrnește entuziasm major nici în rîndul membrilor săi, cum va lua fața candidatului propus de celălalt partid, PLUS?
– Un alt aspect: la congres au candidat și ținut discursuri doi competitori pentru Cotroceni despre care nu a auzit nimeni vreodată, un dentist și un pensionar MApN. Oameni fără notorietate, dar și fără realizări (cel puțin nimeni nu le-a relevat). La ce a folosit această strategie mai degrabă penibilă? S-a vrut doar crearea impresiei de diversitate de opinii, s-a vrut să se arate că aproape-partidul USR e un organism viu, efervescent, care vorbește pe multiple voci, democratic?
– La impresia de neseriozitate a contribuit esențial altă trăsnaie: votul privind întreruperea lucrărilor ditamai congresului, manifestare cu o miză crucială, zice-se, pentru viitorul României, doar pentru a urmări meciul de la Wimbledon.
– Discursul candidatului Mihai Goțiu a atacat problema defișării pădurilor de la noi și nevoia introducerii unui model austriac de protejare a lor. Aparent stranie prezența acestei problematici într-un discurs de potențial candidat prezidențial; desigur, dacă nu a fost vorba de o înțepătură intenționată la adresa lui Klaus Iohannis, cam vulnerabil la sintagma păduri-austrieci.
– Candidatul Barna, în schimb, nu a oferit mai nicio lămurire vizavi de ce are de gînd să facă la Cotroceni. Ceva amintiri cu Cioloș, ceva povești despre debutul în politică, cine-metafore și cam atît.
– La congres s-au decis anumite modificări în Statut, dintre care una – deja abandonată de alte partide care au experimentat-o – are aceeași menire de a masca lipsa membrilor, e vorba de alegerea președintelui nu de către congres, ci de către tot activul de partid. Abia astfel, liderul USR ar ajunge să fie votat de un număr rezonabil de cca.5000 de persoane.
– O a doua modificare frizează ridicolul: mandatul președintelui e fixat la 4 ani și nimeni nu poate sta la șefie mai mult de 10 ani. Altfel spus, la jumătatea celui de al treilea mandat președintele trebuie să demisioneze.(?!!)
– O alta permite înființarea de organizații teritoriale cu doar 5 membri. Asta, apropo de dezvoltarea ”explozivă” a partidului.
– În discursul său, Dan Barna a rostit o frază extrem de spectaculoasă, care merită atenție maximă: „Opţiunea pentru România e menţinerea axei Washington-Londra. Brexitul generează distorsiune în forţă şi va trebui să dezvoltăm relaţii mai bune şi pe partea asta cu ceea ce se prefigurează a fi politica europeană de apărare Berlin-Paris, în principal”. Din axa lui Barna lipsesc Germania și Franța, ba chiar el pare – spunem asta pentru că exprimarea e cam încîlcită – să sugereze nevoia unei contraponderi la ideea armatei europene susținute de binomul franco-german. Or, despre Barna se vorbește că ar fi macronist. Care ar fi explicația poziționării sale neașteptate?
Asemenea nuanțe, atragem atenția, trebuie luate serios în seamă; ne amintim cum, după alegerile din 2014, Klaus Iohannis și Eduard Hellvig vorbeau despre noua axă București-Berlin- Washington și Germania chiar a ajuns să facă legea, în mandatul lor, la noi.
– Poate cea mai mare problemă a congresului de ieri, care trebuie analizată la sînge, este cea a procedurii aiuritoare de desemnare a candidatului prezidențial al Alianței USR-PLUS.
Regula la noi, cînd două partide decideau susținerea unu candidat comun, era ca acesta să fie desemnat în funcție de anumite criterii de către tabere, uzual pe baza sondajelor, apoi, cel ales era validat în forurile înalte ale partidelor, de preferat la comun. În 2014, spre exemplu, Klaus Iohannis a fost votat drept candidat prezidențial de conduceri de nivel doi ale PNL și PDL (cu doar un vot împotrivă), pe baza rezultatelor sondajelor, apoi cele două conduceri s-au reunit într-o ședință comună pentru a bate în cuie candidatura acestuia. Theodor Stolojan, de asemenea, a devenit candidatul Aliantei PNL-PD la prezidentialele din 2004 prin decizia Consiliului National al PD si a Delegatiei Reprezentantilor Nationali (DRN) a PNL. Niciunul dintre partide nu a trecut decizia prin congres tocmai pentru a evita un impas politico-juridic ulterior.
– La USR-PLUS lucrurile se petrec foarte neortodox: congresul USR decide că Barna va fi candidatul partidului, iar PLUS, după Consiliul Național de ieri, anunță că desemnarea propriului candidat va fi stabilită prin vot de către toți membrii partidului. ”Cei care doresc să candideze se pot înscrie în perioada următoare. De pe 22 şi până pe 27 iulie vom avea vot deschis, electronic, pentru candidaţii la preşedinţia României şi a celui la Primăria Generală a Capitalei”, a declarat Dacian Cioloş.
Legitimări maxime, ceea ce creează o problemă imensă, însă, pentru că membrii PLUS nu îl pot desemna pe Barna pentru prezidențiale, întrucît acesta nu s-ar putea înscrie, din afara partidului, pe lista candidaților la alegerile interne.
Odată ales Cioloș, să zicem, înseamnă că unul dintre cele două partide trebuie să sfideze voința propriilor membri, exprimată la cel mai înalt nivel – congres, respectiv alegeri interne -, și să susțină un alt candidat. Foarte probabil, sfidînd chiar și sondajele, care îl dau pe Cioloș mult peste Barna.
Ce alt for afară de congres ori de noi alegeri interne ar putea invalida respectivele decizii?
Concluzia ar fi că cele două partide se confruntă cu probleme majore în acest moment, încă departe de rezolvare, și că cele două foruri organizate ieri nu au decît menirea de a-l forța, fiecare, pe celălalt să cedeze într-un război al candidaturilor.
Iar asta ar putea semnifica și disensiuni între forțele plasate în spatele celor două grupări-marionetă, USR și PLUS. Fie că e vorba de serviciile secrete fie, mai grav, de anumite cancelarii străine, de unde și povestea cu axa Londra-Washington.
Desigur, toate astea ar urma să fie clarificate după ce publicul se lămurește cum e cu pantofii ecosez și cu pilula lui Neo.
Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 5 zilePenitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



