Actualitate
In ticalosia lui deja obisnuita, Guvernul Ciolos, prin OUG 18/2016, a modificat prevederea de la contestatie

In toata dezbaterea despre OUG-ul anuntat de Toader pe contestatia in anulare, toti urlatorii din politica, justitie, societatea pretins civila si asa zisii jurnalisti care spun ca apara „domnia legii” (stat de drept/rule of law) si-au demonstrat ticalosia si faptul ca in cur (adica in partea anatomica cu care, dupa spusele lui Kovesi, procurorii DNA stau pe dosare) ii doare de lege, Constitutie si stat de drept.
Problema cu hotararile completelor de 5 judecatori de la ICCJ este una, in timp ce chestiunea contestatiei in anulare e alta mult mai larga, Ciolos si Pruna fiind doi dintre cei care au contribuit la haosul actual.
CCR a stabilit deja ca din 2014 TOATE completele de 5 judecatori de la ICCJ, atat de civil cat si de penal, au fost nu doar nelegal constituite, dar ICCJ a refuzat sa puna in aplicare legea ca acestea sa fie legal constituite (de fapt in asta a si constat conflictul constitutional).
Sesizarea la CCR s-a facut in urma unei petitii pe care am facut-o in numele Romanian Community Coalition, in care am explicat problema aceasta. CCR ne-a dat dreptate.
Nelegala constituire/compunere a unui complet de judecata ce a dat o hotarare definitiva este UNUL dintre temeiurile de contestatie in anulare.
In penal, contestatia in anulare poate fi invocata in termen de:
- a) „30 de zile de la data comunicarii hotararii definitive” pentru o serie de motive, inclusiv pentru nelegala compunere a completului (a se vedea art. 428 alin. (1) in coroborare cu art. 426 lit. d) din CPP);
- b) „oricand”, pentru alte doua motive, „când inculpatul a fost condamnat, deși existau probe cu privire la o cauză de încetare a procesului penal”, respectiv „când împotriva unei persoane s-au pronunțat două hotărâri definitive pentru aceeași faptă” (a se vedea art. 428 alin. (2) din CPP).
In civil, insa, termenul pentru a cere contestatie in anulare este de 15 zile de la data comunicarii hotararii (cf. art. 506 alin. (1) din CPC). Si in civil, printre motive de contestatie in anulare, este inclusa „nelegala compunere” a completului.
In civil, insa, mai exista si posibilitatea „repunerii in termen”, cf. art. 183 din CPC, care prevede astfel:
„Articolul 186
Repunerea în termen
(1) Partea care a pierdut un termen procedural va fi repusă în termen numai dacă dovedește că întârzierea se datorează unor motive temeinic justificate.
(2) În acest scop, partea va îndeplini actul de procedură în cel mult 15 zile de la încetarea împiedicării, cerând totodată repunerea sa în termen. În cazul exercitării căilor de atac, această durată este aceeași cu cea prevăzută pentru exercitarea căii de atac.
(3) Cererea de repunere în termen va fi rezolvată de instanța competentă să soluționeze cererea privitoare la dreptul neexercitat în termen.”
Pe data de 7 noiembrie 2018 CCR a decis ca exista un conflict constitutional generat de faptul ca ICCJ refuza sa puna legea in aplicare, motiv pentru care din 2014 completele de 5 sunt nelegal constituite.
Pana la data de 7 noiembrie 2018 stadiul hotararilor definitive date de completele de 5 judecatori de la ICCJ erau intr-una dintre aceste catogorii:
1) motivate si comunicate de mai bine de 15/30 de zile;
2) motivate si comunicate in mai putin de 15/30 de zile;
3) in curs de motivare;
4) procesul era in curs.
In plus, completele de 5 judecatori pronunta mai multe tipuri de hotarari:
- a) hotarari definitive de apel;
b) recursuri la refuzul de sesizare a CCR;
c) recursuri in casatie in penal;
d) recursuri in civil;
e) contestatii in penal;
f) recursuri in materie disciplinara la magistrati;
g) alt gen de hotarari.
Daca in civil exista posibilitatea „repunerii in termen” – iar unii, din cate am vazut pe site-ul ICCJ, au recurs la acea prevedere pentru a contesta hotarari civile ale completelor de 5 si dupa cele 15 de zile -, in penal nu exista o asemenea prevedere.
Mai mult, in ticalosia lui deja obisnuita, Guvernul Ciolos, prin OUG 18/2016 (prin care a modificat 132 de articole din Codul de procedura penala fara nici o dezbatere publica), a modificat prevederea de la contestatie in anulare astfel:
„Articolul 426
Cazurile de contestație în anulare
Împotriva hotărârilor penale definitive se poate face contestație în anulare în următoarele cazuri:
d) când instanța DE APEL nu a fost compusă potrivit legii ori a existat un caz de incompatibilitate;”
Adica, la lit. d) a introdus conditia ca numai hotararea definitiva a instantei „de apel” sa mai poate fi contestata in anulare pentru nelegala compunere a completului.
Dupa cum am aratat mai sus, insa, completele de 5 judecatori de la ICCJ pronunta in penal hotarari judecatoresti definitive nu doar in apel, ci si in alte situatii.
IN TOATE ACELE ALTE SITUATII, decat in apel, cei care au primit in penal o hotarare definitiva de la completele de 5 judecatori de la ICCJ nu au putut face contestatie in anulare nici daca erau in termenul de 30 de zile, pentru ca Guvernul Ciolos le-a ingradit acel drept.
Aplaudacii Securitatii vechi si noi din presa, politica, justitie or societatea pretins civila vin acum si spun ca sa nu se schimbe nimic, pentru ca se incalca „autoritatea de lucru judecat”.
Deci pentru acesti pretinsi aparatori ai statului de drept, daca 5 maturatori de la ICCJ se imbraca in roba, intra in sala de judecata si dau o solutie intr-un recurs in casatie din penal, omul nu poate contesta hotararea definitiva respectiva pe motiv de nelegala compunere a completului pentru ca nu e hotarare de apel.
Daca omul cere sa se schimbe legea, ca sa poata contesta o asemenea aberatie, vin aceste militii si spun ca nu se poate, pentru ca acea hotarare este „autoritate de lucru judecat”.
Acesti impostori ai democratiei de azi sunt mai absurzi si decat cei din perioada comunista.
Va aduc aminte ca dupa perioada stalinista din Romania din anii ’50, cand sute de mii de romani au fost condamnati tot de justitie in pseudo-procese, dupa venirea lui Gheorghe Gheorghiu Dej si Ceausescu s-au modificat legile ca cei condamnati in perioada lui Groza sa poata face revizuiri si sa fie reabilitati. Asa a fost reabilitat, de exemplu, post mortem Lucretiu Patrascanu, precum si altii condamnati din perioada respectiva.
„Autoritate de lucru judecat” poate exista atata vreme cat acea judecata a fost facuta de un complet legal constituit. Cata vreme completul nu a fost legal constituit, nu exista nici o autoritate de lucru judecat, pentru ca acea hotarare este nula absolut.
Nu poti fi decat impostor, daca nu sclav al Securitatii vechi sau noi, sa pretinzi ca nu mai poti de dragul domniei legii, dar sa te impotrivesti ca cei afectati de hotarari date de complete nelegal constituite sa le poata contesta.
De partea cealalta, insa, nici propunerea lui Toder, ca si in penal sa se poata „repune in termen” (ca in civil) – adica sa poti si dupa 30 de zile sa faci contestatie pentru nelegala compunere a completului -, nu rezolva toate problemele, deoarece in aceasta situatia numai cei cu hotarari de apel date de completele de 5 judecatori le vor putea contesta, ramanand ca restul afectati de hotarari date de complete nelegal constituite sa fie in continuare in imposibilitatea de a le contesta.
Solutia pentru rezolvarea acestei probleme ce sfideaza toata normele fundamentale de drept dintr-o tara pretins democratica este urmatoarea:
1) Eliminarea ticalosiei introduse de Guvernul Ciolos, ca numai hotararile definitive din apel sa poata fi contestate in anulare pentru nelegala compunere a completului. Normal trebuie ca ORICE hotarare definitiva sa poata fi contestata in anulare, nu doar cea din apel.
2) Contestatia in anulare pentru nelegala compunere ori incompatibilitate a completului sa poata fi introdusa ORICAND, tocmai pentru ca acestea sunt motive de nulitate absoluta a hotararii pronuntate.
Discutia aici nu este despre Dragnea, ci despre faptul ca de 4 ani de zile cea mai inalta instanta din Romania s-a sters pe picioare cu Constitutia si legea, iar Guvernul Ciolos a facut de asa natura incat nu toti cei abuzati de ICCJ sa poata contesta asemenea hotarari nelegale si abuzive.
Nu poti sa spui ca sustii „statul de drept”, adica domnia legii, dar sa te opui ca o hotarare judecatoreasca data de un complet nelegal constituit sa poata fi contestata. (Chris Terhes, presedintele Romanian Community Coalition, cunoscuta in Romania si sub numele de „Coalitia romanilor pentru combaterea coruptiei”).
Actualitate
Îngrijorări cu privire la posibile reduceri de finanțare pentru Imageria Comercială a NRO
Actualitate
Nava americană pregătește un viitor USV: Industria este invitată la zilele de discuții pentru Programul “Future Unmanned Surface Vessel”

Inițierea unui nou capitol pentru navele autonome ale Marinei SUA
Marina Statelor Unite pregătește un eveniment important pentru industria navală, urmând să organizeze o zi dedicată discuțiilor despre specificațiile pentru noul program „Future Unmanned Surface Vessel” (USV), conform unui anunț publicat astăzi.
Data și locația întâlnirii
Ziua industriei va avea loc pe 17 iunie, în Washington, DC, și va fi organizată de Biroul Executiv pentru Programe de Vehicule Navale Autonome și Combatante Mici.
Detalii despre caracteristicile USV-ului viitor
Conform solicitării, „programul Future USV va fi o navă autonomă de mare rezistență, capabilă să navigheze în open ocean cu viteze de peste 25 de noduri, fără a fi extrem de sofisticată sau costisitoare”. Vasul va fi construit conform standardelor comerciale și va avea capacitatea de a suporta interfețe, suprafață pentru încărcături și două containere de tip FEU (40 de picioare), fiecare cu o greutate de 80.000 de livre.
Importanța zilelor industriei în procesul de achiziție
Aceste evenimente sunt cruciale, deoarece reprezintă primele semne ale începerii unui proces de competiție pentru contracte valoroase, legate de programelor de bază pentru nave autonome. Participarea industriei la aceste discuții indică intenția Marinei de a avansa cu planurile pentru viitoarele USV-uri.
Dimensiuni și tipologia navei
Deși solicitarea nu specifică în mod clar dimensiunile exacte ale viitorului USV, indicii precum capacitatea de a transporta două containere FEU sugerează o dimensiune similară cu navele existente, precum USV Mariner și navele sale înrudite. Acestea sunt derivate din nave de aprovizionare offshore, cu lungimi între 150 și 200 de picioare, fiind considerate nave USV de dimensiuni medii.
Perspective și controverse privind mărimea și scopul USV-urilor
În ianuarie, contraamiralul William Daly, șeful departamentului de cerințe pentru navele de suprafață, și-a exprimat scepticismul privind ideea inițială de a avea USV-uri de dimensiuni „Medium” și „Large”. În opinia sa, este necesară o singură navă, accesibilă, cost-eficientă și ușor de produs în serie, capabilă să găzduiască cele două tipuri de încărcături previzionate: fie un magazin de muniții de mare capacitate, fie încărcături pentru recunoaștere și monitorizare (ISR).
Controlul asupra programului și opoziția din legislativ
Ca responsabil internal, cunoscut ca N96, Daly are o influență majoră asupra direcției programelor de nave autonome, iar în perioada anterioară, doi legislatori de rang înalt care supraveghează bugetul Pentagonului au cerut Marinei să își reconsidere poziția inițială privind programul de USV-uri mari, temându-se de complexitatea și de dimensiunea acestor nave.
Această întâlnire și dezbatere vor fi decisive pentru direcția de dezvoltare a USV-urilor marinei americane, urmând să contureze specificațiile definitive și strategia de producție pentru viitoarele sisteme autonome de navigație.
Actualitate
Revelații șocante din Moldova: zone întunecate și voturi care dispar misterios

Blocat și în întuneric: voturile din anumite zone au fost resimțite ca fiind falsificate sau manipulatoriu
În ultimele ore, Republica Moldova se confruntă cu suspiciuni grave legate de integritatea alegerilor. Zone precum Ialoveni și Doroști au fost martore la fenomene extrem de suspecte: în aceste localități, voturile exprimate au fost atacate de un “blackout” inexplicabil, lăsând alegătorii și observatorii în întuneric total, atât simbolic cât și practic.
Timp în care sistemul a dezvăluit intenții de manipulare
Potrivit unor surse locale și martori, acțiunea a fost percepută ca o încercare de a disimula rezultatele reale sau de a manipula procesul electoral. În aceste zone, a fost raportat “întuneric”, o expresie folosită pentru a descrie blocajele de curent și oprirea bruscă a sistemelor de vot, semn al unui posibil truc sistematic pentru a controla rezultatele finale.
Se întunecă și voturile, și transparența
Aceste incidente au stârnit îngrijorare în rândul cetățenilor și al observatorilor independenți, care susțin că astfel de acțiuni pot fi un semn clar al încercărilor de manipulare masivă, menite să orânduiească rezultatele în favoarea unor interese obscure. În condițiile în care unele zone par să fi fost “scoase din joc”, procesul electoral riscă să fie compromis irevocabil.
-
Exclusivacum 3 zile
Scandalul imobiliar al secolului la Ploiești și București: mafie, escrocherie și impostură pe ruinele Legii!
-
Exclusivacum 2 zile
Poluare suspectă la Coca-Cola HBC Ploiești: Autoritățile, în alertă!
-
Actualitateacum 2 zile
Frauda electorală în Republica Moldova: o criză în plină desfășurare
-
Exclusivacum 4 zile
Un elev de poliție din Câmpina demonstrează curaj și responsabilitate în Târgu-Jiu
-
Exclusivacum 3 zile
Organizarea ilegală a serviciului de permanență la Poliția de Frontieră: un abuz care încalcă drepturile angajaților
-
Exclusivacum 4 zile
Trafic de droguri de mare risc documentat de polițiștii din Cluj: Un bărbat de 33 de ani, arestat preventiv
-
Exclusivacum 2 zile
Sprijinul financiar pentru șefii din Poliție: sporuri de neuro-zi fără activitate operațională?
-
Administratieacum 4 zile
DSP Gorj a aplicat amenzi în valoare totală de 85.600 de lei pentru nereguli în Secția Obstetrică-Ginecologie a Spitalului Târgu Jiu