Actualitate
Cum e dirijat presedintele de servicii
COMENTARIU DE BOGDAN TIBERIU IACOB (PRELUARE INPOLITICS.RO):
Scriam zilele trecute că administrația prezidențială este o mare necunoscută pentru români, informațiile din interior trecînd cu greu zidurile palatului Cotroceni. Aflăm cîte ceva abia după multă vreme, cînd faptele sunt deja produse și unii care s-au perindat prin instituție își fac curaj să își dea drumul la gură. Bine că se întîmplă chiar și așa, am spune. Un dialog al Inpolitics cu un fost consilier prezidențial scoate, astfel, la lumină informații șocante despre modul în care așa-zisul cel mai puternic om din țară devine prizonierul statului-paralel, al serviciilor secrete. O marionetă care e folosită strict în interesul anumitor cercuri, cu sau fără voia sa.
Raluca Boboc, specializată în consultanță politică și campanii electorale, a lucrat timp de cîțiva ani la președinție, mai întîi consilier la Departamentul de Analiză și Planificare Politică, mai apoi consilier de stat la același departament, pînă la începutul anului 2014, cînd a demisionat din funcție. Un dialog cu Inpolitics ridică un colț al draperiei cotroceniste, relevînd lucruri cel puțin stupefiante despre culisele instituției.
„Nesupunerea” faţă de servicii costă scump
Ce rol avea fostul consilier în economia președinției?
”Dacă Elena Udrea era o sursă alternativă de informații pentru Băsescu, eu devenisem o sursă alternativă de analiză. Pentru că analizele pe care i le trimiteam președintelui erau „nefiltrate”, am deranjat foarte mult anumite personaje din servicii care doreau să controleze orice analiză care ajungea pe biroul lui Băsescu și care nu respecta direcția pe care ei o impuneau consilierilor prezidențiali” spune Boboc.
”Într-un schimb de mesaje pe care l-am avut cu președintele Băsescu, prin septembrie 2014, acesta mi-a confirmat că, pe el personal, analizele mele nu l-au deranjat niciodată pentru că, citez din respectivul e-mail: „de cele mai multe ori au fost corecte”. Din păcate, acest lucru nu a fost suficient. „Nesupunerea” mea faţă de servicii m-a costat destul de scump”.
” Băsescu – lucrat psihologic de către servicii în cel mai profesionist mod cu putință”
”Starea de conflict care domină și în prezent societatea nu este rezultatul disputelor între factorii politici, aşa cum s-ar putea crede. De cele mai multe ori, liderii partidelor, dacă li s-ar permite, sunt convinsă că ar putea colabora pentru diverse proiecte pentru binele țării. Starea de conflict din societate a fost și este întreținută de anumite grupări din servicii care își doresc controlul absolut și acționează conform principiului „dezbină și stăpânește”. Traian Băsescu este departe de a fi un personaj agresiv. A fost însă controlat la nivel psihologic prin personaje special infiltrate la Cotroceni, cu precădere începând cu anul 2007, cu misiunea clară de a-l manipula și de a-l transforma într-un personaj agresiv și conflictual. Din păcate pentru el şi, în acelaşi timp şi pentru România, bătrânul marinar a fost lucrat psihologic de către servicii în cel mai profesionist mod cu putință” afirmă fostul consilier.
2009 – Băsescu, la un pas de a pierde președinția pe mîna Elenei Udrea
O altă dezvăluire spectaculoasă ține de alegerile din 2009: ”Din motive pe care nu le-am înțeles niciodată, Elena Udrea m-a perceput drept o amenințare la adresa influenței pe care o avea la Cotroceni. Această doamnă nerecunoscătoare a uitat însă că, în vara anului 2009, am salvat-o de abuzul pe care Comisia de anchetă a Parlamentului, condusă de Ludovic Orban, plănuia să-l facă. Celebra înregistrare secretă, publicată în presă, în care membri Comisiei discutau despre modul în care urmau să o execute pe Udrea, înregistrare despre care s-au făcut foarte multe scenarii și presupuneri la aceea vreme, a fost făcută din greșeală de un angajat al Camerei care a asistat la partea de discuții publice și care și-a uitat reportofonul în sala de ședințe.
La acel moment, miza Comisiei de anchetă a fost una uriașă. Dacă activitatea ei nu ar fi fost stopată sau decredibilizată, preşedintele Băsescu ar fi intrat în campania electorală pentru un nou mandat de mână cu „penala Udrea”. Cum mai toată mass-media a fost în anul acela împotriva lui Băsescu, altul cred că ar fi fost rezultatul alegerilor prezidenţiale din 2009” relatează Boboc.
Suspendarea din 2012 – ”o amplă operațiune pregătită de o anumită grupare din servicii”
”Circulă foarte mult în media scenariul potrivit căruia Iohannis urmărește să forțeze suspendarea din funcție cu scopul de a-și relansa mandatul prezidențial. Mandatul lui Iohannis nu mai poate fi relansat, dar acțiunea de suspendare în sine poate servi altor scopuri. Așa cum s-a întâmplat, de exemplu, în vara lui 2012 când acest instrument al suspendării a fost folosit cu scopul de a-l vulnerabiliza pe Traian Băsescu.
Suspendarea din 2012 a fost o amplă operațiune pregătită de o anumită grupare din servicii care a avut drept obiectiv îngenuncherea lui Băsescu și preluarea controlului din umbră asupra statului. În acest sens, fostului președinte i-a fost prezentat, de unul dintre cei mai influenți consilieri ai săi, un scenariu potrivit căruia singura șansă pentru ca PDL să câștige alegerile parlamentare din acel an era ca președintele Băsescu să fie suspendat din nou. Să arunci un președinte, aflat deja pe un trend descendent în încrederea populației, într-o acțiune de suspendare înseamnă ori să fii un analist extrem de prost, ori să execuți un ordin. Cum respectivul consilier prost nu era, singura variantă este aceea că a executat un ordin”.
Adevărul despre operațiunea ”Plagiatul lui Ponta”
”În acest context a fost declanșată operațiunea „Plagiatul lui Victor Ponta” cu consecințele pe care le cunoaștem deja. La acel moment eram doar consilier în cadrul Administrației Prezidențiale, dar îmi amintesc destul de exact că într-una dintre diminețile acelea extrem de agitate eram la camera 10(bis), în biroul aceluiași consilier prezidențial, când i-am atras atenția că ceea ce se întâmplă este un atac la adresa siguranței naționale. Reacția lui a fost de-a dreptul uluitoare: m-a poftit să-mi dau demisia dacă nu sunt de acord cu planul care se punea la cale.
Cred că fostul președinte a realizat destul de târziu că a fost victima unei manipulări. Abia în momentul în care conducerea PDL i-a comunicat că boicotarea referendumului este singura soluție să mai rămână în funcție, Traian Băsescu a înțeles că a picat într-o capcană, însă era mult prea târziu să mai repare ceva. A fost de-a dreptul șocat și extrem de afectat că trebuie să apeleze la instrumentul boicotului pentru a mai rămâne în funcție”.
”Iohannis – marioneta grupării din servicii care l-a îngenuncheat pe Băsescu”
”Într-un final, mai spune fostul consilier, această operațiune de îngenunchere a fost un relativ succes. Băsescu s-a întors la Cotroceni cu ajutorul celebrei erate a CCR și cu peste șapte milioane de voturi împotriva sa. A fost nevoit să semneze Pactul de Coabitare. PDL a pierdut alegerile parlamentare, fiind obligat să-l desemneze din nou pe Ponta premier, deși declarase că i-ar fi greu să numească pentru a doua oară un premier care a participat la demiterea sa. A urmat apoi arestarea fratelui, operaţiunea de arestare a Elenei Udrea fiind doar cireaşa de pe tort. Mandatele şi imaginea lui Băsescu trebuiau făcute praf. Trebuia pregătit terenul pentru instalarea noului președinte, care nu este nimic altceva decât marioneta acestei grupări”.
Bombă: De ce nu vor serviciile secrete ridicarea MCV
O veritabilă bombă lansează Boboc și în legătură cu legendarul mecanism de verificare a Justiției: ”Să nu uităm că în vara lui 2012 România a fost doar la un pas de ridicarea MCV. Or, lucrul acesta nu convenea intereselor acestei grupări din servicii care își dorea controlul asupra statului și eliminarea tuturor personajelor care le incomodau. Fără MCV, România pierdea și sintagma de „ţara corupţilor” ,iar Marea Cruciadă anti-corupție, declanșată odată cu instalarea Laurei Codruța Kovesi în fruntea DNA, nu se mai justifica. Doar o criză politică deosebit de gravă, cum a fost cea din vara lui 2012, mai putea să blocheze ridicarea MCV-ului pentru România. Obiectiv care a fost atins cu foarte mult succes”.
Republica prezidențială – un vis periculos al lui Iohannis
”Un asemenea referendum ar fi o naivitate politică din partea domnului Iohannis și al echipei care îl consiliează. În primul rând pentru că, fiind un referendum consultativ, ar fi doar un truc electoral și ar avea aceeași soartă pe care a avut-o și referendumul din 2009 pentru trecerea la un Parlament unicameral și reducerea numărului de parlamentari. În al doilea rând, prin votul pe care l-au acordat din 2004 până în prezent, românii s-au exprimat destul de clar prin intermediul urnelor că preferă coabitarea și că nu își doresc ca puterea să fie în mâinile unui singur partid.
Să ne amintim că românii l-au trimis în 2004 pe Băsescu l-a Cotroceni, dar au acordat majoritatea parlamentară pentru formarea guvernului PSD-ului lui Năstase. În 2008, alianța PSD+PC a obținut mai multe voturi decât PDL însă democrat liberalii au obținut un mandat în plus, datorită sistemului de vot uninominal într-un singur tur cu distribuție proporțională. În 2004 s-a apelat la „Soluţia Imorală” – reprezentată de Partidul Conservator, iar în 2009 la „Interesul Naţional” – reprezentat de Gabriel Oprea pentru a forţa alte majorităţi parlamentare decât cele dorite de cetățeni la urne. Să nu uităm, de asemenea, că Traian Băsescu și Victor Ponta au crescut spectaculos în sondaje în scurta perioadă cât au renunțat la războiul politic și au coabitat în interesul cetățenilor.
Votul din 2016 nu a fost altceva decât o palmă dată lui Iohannis pentru că a forțat demisia guvernului Ponta. La alegerile parlamentare din 2016 am fost strategul campaniei PMP și cu ocazia aceasta am realizat mai multe studii de tip focus grup. M-a uimit faptul că indiferent de opțiunea politică pe care o aveau, toți respondenții au susținut faptul că guvernul Ponta trebuia lăsat să-și ducă mandatul la sfârșit. Votul de la alegerile din 2016 a fost un vot negativ masiv împotriva lui Iohannis și a „Guvernului Meu” pe care acesta şi l-a dorit instalat la Palatul Victoria. Un vot negativ bine mascat ulterior prin operaţiunea „OUG 13”” spune fostul consilier.
Alianța PNL-PDL – creată special în 2014 pentru alegerea lui Iohannis
În fine, despre eventuala realegere a actualului președinte, Raluca Boboc susține că e un deziderat mai greu de atins decît pare, între altele pentru că Iohannis își creează singur dificultăți, iar scena politică se va schimba major, oricum, după europarlamentare:
”Dacă în vara anului trecut, Iohannis și-a anunțat intenția de a candida într-un cadru informal, de data aceasta anunțul a fost unul oficial, făcut de pe scările Palatului Cotroceni. Practic, domnul Iohannis ne-a anunțat că România, de facto, nu mai are președinte. La Cotroceni se găsește doar un candidat la funcția de președinte. Dl Iohannis este extrem de grăbit să obțină un nou mandat, deși nu a livrat nimic consistent în primul, iar graba aceasta o să-l coste foarte mult din punct de vedere electoral.
Cred că scena politică se va reseta destul de mult după alegerile europarlamentare. Alegerile prezidențiale sunt destul de departe – abia în luna noiembrie. Să vedem mai întâi dacă domnul Iohannis va mai avea și un partid din partea căruia să candideze. Din poziția de fost consilier prezidențial pot spune cu certitudine că alianţa PDL – PNL, cea care i-a asigurat victoria lui Iohannis la alegerile din 2014, a fost o alianţă cu „cântec”. Cred că pe parcursul acestui an vor cădea destule măști și multe alte adevăruri vor ieși la lumină” conchide fostul consilier prezidențial. (Bogdan Tiberiu IACOB)
Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Exclusivacum 9 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



