Actualitate
EXPLOZIV/Uite de ce o urmaresc Serviciile pe Firea!/Un ”smen” de toata jena -6. 750.000 euro

Gabriela Firea o sa dea la pensionari si ochelari de vedere pe langa excursiile in insulele grecesti, la copii o sa le dea aparate de indreptare dentara, la soferi si pietoni o sa le dea pasaje, parcari si poduri. Ce-i drept, pana acum da doar ”abureli” de concerte de zeci de milioane de euro firmelor de casa, prin CREART, succesoarea ARCUB. Dar iata ca a venit, desi abia in a doua jumatate a mandatului si prima mare lovitura in fruntea Primariei Muncipiului Bucuresti a Gabrielei Firea. Cea care, punandu-si poalele mediatice in cap la ore de maxima audienta nu a pierdut nicio iesire publica din ultima vreme in care sa nu se autovictimizeze cum ca este urmarita. Si nu stie pentru ce…
Primarul Capitalei cumpara gaze la suprapret pentru bucuresteni. Din banii lor!
Iata insa ca, asa dupa cum anuntam numarul trecut, prin publicarea documentelor intrate in posesia noastra ii putem satisface si aceasta ”mica curiozitate” doamnei primar general. Cea care ”a jucat” pe bursa buna parte din banii bucurestenilor, cumparand gaze nu musai pentru ca un bun gospodar isi face provizii din timp, cat mai ales ca parte dintr-un complex plan de fortare a preluarii ELCEN printr-o modalitate considerata inclusiv de unii specialisti ai sistemului la limita unui veritabil ”atac raider”. Dar cum despre preluarea ”agresiva” a ELCEN si a adevaratei mize financiare pur si simplu uriase care se ascunde in spatele acestei manevre cu manta la ANAF vom reveni cu noi dezvaluiri in numerele viitoare, sa revenim la ”shopping”-ul de toamna al Gabrielei Firea. Cand, doar pe parcursul unei singure saptamani, Primaria Municipiului Bucuresti a reusit ”performanta” sa cumpere gaze naturale la halucinantul pret de 169,20 lei/MWh, cand restul institutiilor de stat, inclusiv unele subordonate PMB sau in plin proces de preluare de catre acesta platesc cel mult 100 de lei tot pentru un MWh! Si cum cantitatea achizitionata printr-o cel putin ”ciudata” operatiune pe Bursa Romana de Marfuri este una mai mult decat insemnata, de nu mai putin de 448.671,82 MWh, ar fi fost la mintea cocosului, daca functiona, ca s-ar fi putut obtine chiar un pret mai mic decat cel standard de 100 de lei cu care, pentru a da un singur exemplu, cumpara chiar ELCEN-ul. Numai ca, dupa cum reiese din documentele pe care serviciile de informatii le-au transmis deja ”beneficiarilor” legali, Primaria Gabrielei Firea, prin RADET, in urma unor miscari greu de explicat procurorilor anticoruptie de-a ”alba-neagra” in perioada 11.09.2018 -14 .09.2018 a sfarsit prin a accepta un pret de 169, 20 lei/MWh, pe care il refuzase cu doar cateva zeci de ore inainte! Si uite cum, in timp ce Gabriela Firea va continua probabil sa urle ca din gura de sarpe ca nu stie de ce o urmareau serviciile, prejudiciul deja stabilit pana acum in urma operatiunii de cumparare de gaze pe bursa este de nu mai putin de 6.750.000 euro! ”Comision” sau ”ghinion ”aferent tranzactiei de pe ”licitatia fantoma”, asta ramane de vazut!
Ancheta in cinci puncte
Desigur ca nimeni nu are pretentii la contribuabilul bucurestean sa dea dovada de o asemenea vigilenta civica incat sa se prinda atunci cand bugetul Primariei Municipiului Bucuresti este prejudiciat, fie si prin ricoseul RADET cu aproape 7 milioane de euro dintr-o singura lovitura. Iar de la consilierii municipali, din pacate asteptarile sunt si mai putine. Si iata pentru ce se dovedeste o data in plus marele castig pe care il poate reprezenta resetarea din mers a serviciilor, atunci cand ofiterii de informatii chiar isi fac munca de intelligence.
”Alba-neagra” cu anunțul dispărut și reapărut
Pentru ca astfel ancheta procurorilor este mult usurata din start, acestia neavand acum decat sa urmareaca ”Opis”-ul in cinci pasi primit de la serviciul secret care, iata, stia el de ce sta cu ochii pe Firea ”ca pe butelie”, ca tot veni vorba de gaze. Dar iata cele cinci puncte ale notei informative care isi urmeaza deja cursul legal cu privire la ”buclucasa” licitatie pentru tranzactionarea de gaze naturale in care specialistii Gabrielei Firea si-au pierdut capul in socoteli si au recurs la o schema ”sinucigasa” financiar prin care bucurestenii au pierdut 6.750.000 euro:
1) Licitatia este anuntata in data de 06.09.2018
2) Licitatia are loc in data de 11.09.201, dar cumparatorul (n.r. –PMB, prin RADET) nu accepta pretul propus de 169,20 lei, conform raportului de tranzactionare (vezi facsimil)
3)Raportul de tranzactionare dispare de pe site incepand cu data de 12.09.2018 (din captura de ecran realizata in data de 14.09.2018, ora 04:07 PM rezulta faptul ca raportul de tranzactionare nu a reaparut pe site nici macar pana la aceasta data) – vezi facsimil
4) Din captura de ecran realizata in data de 14.09.2018 ( ora 04:46 PM) rezulta faptul ca raportul de tranzactionare a reaparut pe site ( a reaparut ca fiind incarcat in data de 11.09.2018, ora 13:30) – vezi facsimil
5) Din noul raport de tranzactionare (vezi facsimil) rezulta faptul ca pretul de 169,2- Lei/MWh a fost acceptat de catre cumparator!
Au ”smenuit” raportul de pe bursa!
Desigur ca deconspirarea in cinci pasi a schemei prin care s-au cumparat gaze la 169, 20 lei/ MWh fata de 100 lei/ MWh este suficienta pentru cei initiati de a fi suprinsi nu doar de apelarea la o strategie pe cat de pragmatica, pe atat de riscanta.
Rezultatele sedintelor de tranzactionare pe Piata Centralizata a Gazelor Naturale BRM cu ”refuzul” si ”acceptul” cumparatorului la acelasi pret!
Pentru ca este atat de simplu de verificat daca sti unde sa cauti ca restul institutiilor de stat, inclusiv cele de sub ”pulpana” Primariei Gabrielei Firea cumpara un MWh cu cel mult 100 de lei. Mai mult chiar, pentru a da o singura alta varianta, de-abia dupa aceasta tranzactie ”fantoma” pe Piata Centralizata a Gazelor Naturale BRM pretul gazelor a cunoscut o ”explozie” fara precedent.
Si dupa cum reiese din ultimul raport privind pretul de inchidere rezultat din tranzactiile angro cu gaze derulate in Punctul Virtual de Tranzactionare(PVT) din Romania pe Piata pentru Ziua Urmatoare de Gaze Naturale (PZUGN) administrata de bursa angro de energie OPCOM,”pretul a fost de 102 lei/MWh, in crestere cu peste 4% fata de cel din urma cu exact o saptamana, cand s-au consemnat primele tranzactii pe aceasta platforma, de 98 lei/ MWh!. Deci, pe cand toata lumea cumpara gaze cu 98 de lei, hai sa zicem 100 lei pentru ”rotunjirea” cifrei, Gabriela Firea a cumparat pentru bucuresteni cu 169,20 lei. Adica, dupa cum o arata un calcul elementar, cu 6. 750.000 euro in plus! Si asta dupa un ”smen” de toata jena cu anuntul publicat pe site-ul oficial, care a fost scos pe data de 12.09.2018, ora 04:07 PM si a reaparut ”ca prin magie” pe data de 14.09.2018, ora 04:46 PM, tocmai ”la tanc” pentru ca sa se cumpere gazul exact la pretul refuzat cu doar trei zile inainte, de 169,20 lei. Numai ca, in aceste doua zile, cum anuntul nu a mai fost disponibil, logic ca alti competitori nu au mai avut cum sa faca ofertele ”obisnuite” de doar 100 lei pentru un MWh! (Catalin Tache).
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 17 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!