Actualitate
Prezentul politic al României este dominat de două umbre malefice ale trecutului: umbra PCR, partidul totalitar și strivitor, și umbra securității, brațul de forță și teroare al PCR

Comentariu de Contele de Saint Germain (preluare blog):
Prin formare și tradiție de familie am fost întotdeauna atașat principiilor liberale. Deși în 1989 eram băiat mare, aveam 40 de ani, revoluția nu m-a prins (pentru că nu fusesem niciodată) membru de partid PCR. La vreo 5 ani după revoluție m-am înscris în PNL Quintus (partid neparlamentar la momentul înscrierii mele) în care am activat cu oarece entuziasm până la alegerile din 1996 care au fost un succes pentru PNL (17 senatori, 27 deputați). Apoi, fără a ieși formal din PNL, am făcut repetați pași înapoi, pași care echivalau cu o înstrăinare a mea de idealurile liderilor acestui partid. Probabil că prin arhivele PNL mai figurez și astăzi ca membru al său cu toate că, sigur, niciodată nu m-am simțit mai rușinat de acest partid ca acum.
S-au întrebat, unii retoric, alții violent nedumeriți, de ce, în împrejurările de față, eu susțin stânga și nu dreapta? De ce sunt alături de „ciuma roșie” și nu de „tinerii frumoși și liberi”?
Răspunsul pe care îl dau vine din interiorul meu profund: acela al experiențelor trecute și al unei intuiții hrănită de logica mea formată (sau deformată) matematic, atâta câtă o mai fi: ceea ce ni se întâmplă nouă, românilor, în prezent, nu este o luptă între stânga și dreapta, între totalitarism și democrație, între autarhie și globalizare, între prostia celor mulți și deșteptăciunea elitelor, ci este vechea luptă, aceeași, odioasa, consacrată pe vremea lui Ceaușescu: lupta între partid și securitate.
Ca să simplific, percepția mea este că prezentul politic al României este dominat de două umbre malefice ale trecutului, proiectate peste viața noastră de acum: umbra PCR, partidul totalitar și strivitor, și umbra securității, brațul de forță și teroare al PCR.
Cele două umbre sunt prelungiri, prin oameni, ale trecutului. Ion Iliescu a prelungit PCR, în vreme ce Traian Băsescu a prelungit securitatea. Din Ion Iliescu a înflorit actualul PSD – continuatorul partidului – stat, din Traian Băsescu a renăscut securitatea ceaușistă – rebotezată mai nou statul paralel, binomul SRI – DNA, balaurul instituțiilor de forță care, prin poliție politică, încearcă să se substituie democrației.
Ca martor – trăitor direct al mai multor decenii de comunism sălbatic în România tinereții mele, mărturisesc, mai ales celor care habar n-au despre atrocitățile acelor vremuri că, într-un clasament al nocivității, securitatea comunistă depășea cu mult, prin cruzime și dispreț față de oameni, partidul comunist.
Iar spre sfârșitul odioasei epoci partidul ajunsese total subordonat securității, controlat și dirijat la sânge de către aceasta.
Așa că în actualul război româno – român (războiul relelor i-aș zice) m-am întrebat unde ar trebui să mă plasez pentru a greși cât mai puțin și pentru a stăvili cât mai mult oprimarea cinică a nevinovaților și neputincioșilor.
Mi-e o milă imensă de conaționalii mei neajutorați (într-un număr uriaș, uriaș, uriaș), știrbii și zdrențăroșii și handicapații de care râdea superior Gabriel Liiceanu, cei fără de bac pe care ar dori să-i excludă de la vot C.T.P. Ei, pe lângă drama lor personală de a se fi născut aici și nu altundeva, așa și nu altfel, au devenit în ochii unora cauza răului profund din România. Dușmanii binelui național.
Nu pot să îmbrățișez astfel de concepții segregaționiste, astfel de soluții „finale” ce îi tratează pe cetățenii pauperi ca pe niște legume atinse de mană pe care le-ar trimite, dacă s-ar putea, la un Auschwitz al legumelor crescute în humus pesedist.
Căci da, acesta este electoratul de bază al PSD: românii cei mai săraci, cei mai neajutorați, cei mai puțin instruiți, cei mai dependenți de o mână întinsă. Mi-e milă de ei, aș putea spune chiar că îi iubesc, în măsura în care iubirea de semeni înseamnă și empatie.
Deocamdată, singurul partid din România care se interesează și de acești amărâți este PSD. Propagandă – nepropagandă, populism – nepopulism, PSD a mărit substanțial pensiile mici, a ridicat la cote decente asistența socială, a făcut din salariu mediu pe economie un indicator care să nu ne mai prezinte drept coada cozilor din Europa.
Cum să mă alătur celor care se laudă să declare că „drepturile fundamentale ale omului sunt un lux”? Sau celor care cred că pentru a prinde un hoț merită să bagi la pușcărie zece nevinovați? Sau celor care susțin că lucrul bine făcut înseamnă protocoale secrete între SRI și instituțiile justiției și că prezumția de nevinovăție nu trebuie aplicată decât atunci când nu le încurcă lor socotelile politice?
Da, între PSD, ales de o majoritate covârșitoare (și, cum am mai spus, cel mai adesea docilă și neajutorată) și haștagienii puțini la număr și cu spume la gură care organizează mitinguri neautorizate și fură pistoalele jandarmilor pentru a-i împușca, mai târziu, în cap (așa declara unul dintre liderii lor, de care niciodată Bot și Liiceanu și Sandu Matei nu s-au dezis), eu susțin PSD.
Fără să-l simpatizez pe Dragnea, fără să cred că Viorica Dăncilă ar fi vreo lumină ori Darius Vâlcov vreun geniu economic.
Eu, în împrejurările de față, când a apărut o șansă reală de a ne elibera de statul paralel, de oculți și prelungirile până azi ale securității de ieri, da, susțin PSD.
Și cred că aceia, din interiorul PSD, care țin morțiș să-l înlăture pe Dragnea în numele unui PSD mai bun, nu vor cu adevărat binele partidului dintr-un singur și simplu motiv: fără Dragnea la conducere, mâine, PSD, se destramă. Pentru că PSD nu are, acum, nicio alternativă de lider. În acest moment PSD clocotește de cuiburi, activate, de infiltrați, de diversioniști. Se desfășoară asaltul final. Ori, ori! Dragnea pare a fi singurul care poate (oare mai poate?) să țină partidul unit.
Iar dacă PSD, mâine, se destramă, cine, totuși, îi va mai reprezenta pe amărâții de care pomeneam mai devreme? Cioloș, Orban, Iohannis? Sau poate gruparea Ponta? Sau poate gruparea Firea? Ori, de ce nu, grupul de la Cluj?
Nu resimt niciun fel de patimă exprimând aceste gânduri. Doar un oarecare regret că nu văd mai mulți liberali alăturându-se lui Călin Popescu Tăriceanu.
Timpul nu este încă trecut. Dar nici nu mai are prea multă răbdare!
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 13 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!