Actualitate
EXPLOZIV/Grava imixtiune in activitatea Organizatiei Natiunilor Unite si a Departamentului de Stat al SUA?Fetis cu Guvernul SUA!

Locotenent colonelul Sasu Ionut este ofiter de cariera din 31.07.1990, cand a absolvit Scoala Militara de Ofiteri Activi ”Nicolae Balcescu” din Sibiu, din data 26.10.1990 desfasurandu-si activitatea in cadrul Serviciului de Protectie si Paza. Si atata amar de vreme dupa ce a depus juramantul militar in cadrul SPP, atat in misiunile interne, cat si in cele externe a fost dedicat trup si suflet serviciului si Romaniei, ca atatia alti colegi de-ai lui. Iar faptul ca prin activitatea tuturor acestor cadre SPP-ul si-a facut un nume pe plan international, mai ales in cadrul ONU li se datoreaza in mare masura tocmai acestor militari precum Sasu Ionut. Cel pentru care insa visul frumos de a fi ofiter al SPP si a-si sluji serviciul in tara sau peste hotare a incetat brusc in data de 23.11. 2010, cand, dupa cum rezulta din plangerile ulterioare depuse de catre acesta la cele mai importante institutii si chiar in instanta, in jurul orei 10.30 a fost chemat la cabinetul Directorului Serviciului de Protectie si Paza, unde i s-a cerut sa demisioneze intr-o ora, altfel fiind amenintat ca va fi trecut in rezerva.
Generalul Pahontu ii ”demisiona” pe cei care nu ”sifonau”
Din acel moment locotenent colonelul Sasu Ionut a putut vedea, din pacate pentru el si pentru nenumarati alti colegi transformati in victime colaterale tocmai pentru a se exercita presiuni inumane asupra celui dintai si fata nevazuta a acestui sistem ticalosit, dupa cum bine il definea chiar parintele sau, fostul presedinte Traian Basescu. Iar o mana de ”cozi de topor” din jurul generalului Lucian Pahontu nu aveau nicio greata, inca de pe atunci, cu mult inainte de a intra in actiune si unitatea ”haules” DNA de la Ploiesti de a ”paradi destine” in incercarea de a transforma ofiterii din SPP in ”sifoanele” ilegale ale Serviciului de Siguranta Interna. Iar tupeul acestor precursori ai lui ”Portocala” si ”Lucica” a fost atat de obraznic, incat colonelul Popescu Florin, mai cunoscut in tot serviciul dupa fostul nume de Moaca- pe care si l-a schimbat oficial, Ganea Stefan stie mai bine cum!- i-a cerut insistent si in mod repetat locotenent colonelului Sasu Ionut, care fusese detasat ca ofiter de securitate intr-o misiune externa pe langa reprezentanta Organizatiei Natiunilor Unite in Sudan sa-i furnizeze amanunte despre viata privata a unor inalti angajati ai ONU si alt personal diplomatic ! Dar si amanunte strict tehnice despre activitatea Departamentului de Stat al Statelor Unite ale Americii si modul de organizare si desfasurare al acestuia in zonele periculoase! Iar in urma refuzului locotenent colonelului Sasu Ionut de a incalca astfel legea romaneasca si regulamentele internationale, dar si a ”greselii” de a sesiza in scris generalului Lucian Pahontu aceasta grava imixtiune in activitatea Organizatiei Natiunilor Unite si a Departamentului de Stat al SUA, ”masina de tocat cariere si paradit destine” a fost pusa in miscare. Si preluat in prelucrare informativa, prin ”mijloace specifice”, atat de seful Corpului de control, Popescu Moaca Florin, cat si de catre seseistii Ganea Stefan si Voroneanu Dumitru, in urma ”mizeriilor” inumane la care a fost supus atat el cat si multi colegi care nu aveau nicio vina decat ca l-au insotit in respectiva misiune externa, locotenent colonelul a platit in cele din urma cu demisia ”fetisul” sefilor SPP de a „documenta” informativ nici mai mult nici mai putin decat personalul Departamentului de Stat al SUA, principalul aliat strategic al Romaniei!
Ofiterii detasati in misiuni externe, ”tintele” SSI-ului
Dar, spre cinstea sa si pentru ca alti militari sa nu mai treaca prin calvarul presiunilor la care a fost supus el, locotenent colonelul Sasu Ionut a ales sa sparga ”omerta” ce se incearca a fi impusa asupra intregului serviciu si sa-si caute dreptatea inclusiv in instanta!
Pahontu : ”Demisia! Intr-o ora!”
In mod normal, ca tot face atata tapaj propaganda SPP-ului cu aprecierile aduse serviciului de oficialii ONU, faptul ca tocmai Secretariatul General al prestigioasei organizatii aprecia un ofiter roman, cerandu-i ofical detasarea pentru o noua misiune externa in cadrul UNMIS din Khartoum – Sudan ar fi trebuit sa-l multumeasca pe deplin pe generalul Pahontu. Astfel ca, dupa cum o arata documentele intrat in posesia noastra, in toamna anului 2010 pe adresa SPP-ului se primea un email oficial din partea ONU, prin care se solicita detasarea locotenent colonelului Sasu Ionut in cadrul unei misiuni intr-una din cele mai ”fierbinti” zone ale globului. Iar faptul ca imediat acesta a fost convocat la cabinetul directorului nu putea presupune decat inerentele felicitari din partea conducerii SPP pentru ofiterul sau. Numai ca, surpriza, dupa cum a aratat apoi Sasu Ionut intitutiilor abilitate, ” domnul Gl. Lt. Dr. Lucian Silvian Pahontu mi-a cerut sa demisionez intr-o ora, ca altfel voi fi trecut in rezerva – imprejurare in care am aratat, cu claritate, ca nu am niciun motiv de a demisiona – asa cum pot recunoaste si dl. Col. Ciuca Dan si dl. Mr. Nistor Andrei. In mod abuziv mi s-a ridicat legitimatia militara de serviciu, desi regulamentele militare au prevederi speciale in acest sens”. Si acesta a fost doar ”inceputul sfarsitului”, sfatuit cel mai probabil de ”creierul” Burian, generalul Pahontu declansand ”jihadul” asupra ofiterului care de-abia atunci a inteles ca, de fapt, cu totul altceva se vroia de la el…
Razbunare pe colegi
Astfel, dupa cum se regaseste inclusiv in documentele aflate pe rolul instantei de judecata in care locotenent colonelul Sasu Ionut relateaza abuzurile, presiunile si ilegalitatile comise in cazul sau, ”am fost convocat in biroul dlui. Col. Ciuca Dan, seful U.M. 0373 – de catre seful Corpului de control al Serviciului de Protectie si Paza, col. Popescu Florin ca sa dau o declaratie care contravenea prevederilor Chartei Natiunilor Unite, capitolul XV, art. 100 si 101, ca si regulamentului intern al ONU – United Nations Staff Regulations and Rules, prin care oricarui membru al personalului ii este interzis sa furnizeze Guvernului/institutiei de unde provine/date si informatii privind perioada aflarii in serviciul international, cu atat mai mult cu cat exista si angajamente de confidentialitate in acest sens” ! Si cu toate ca Sasu Ionut a avertizat atat verbal conducerea SPP cat si in scris, personal directorului Lucian Pahontu ca este ilegal sa i se ceara furnizarea unor astfel de informatii, acesta a continuat sa fie bagat in tot felul de ”staboruri”, sub pretextul unei ”anonime” venite chipurile la Corpul de control, dar pe care, in ciua demersurilor facute, nu a putut s-o vada niciodata. ”Mai mult, au fost supusi anchetei – fara a li se comunica temeiul de fapt si de drept – fiind determinati sa dea declaratii scrise si cativa colegi de serviciu, cu care am executat o misiune externa sub egida ONU in cadrul misiunii UNMIS/Sudan in perioada 05.06.2010-20.08.2010, cum ar fi mr. Parau Constantin, lt. Tifrea Claudiu Vasile, plt.adj. Becheanu Sandu, plt.adj. Vladarean Gabriel,plt.adj. Oancea Cristian,plt.adj. Rosianu Dorin Sever,plt.adj. Oprea Cornel Claudiu”. Colegi de la care ”s-a cautat numai culegerea de date si informatii despre cetateni ai SUA si functionari cu rang superior in serviciul ONU, evident ca fara acceptul acestora si fara a se informa Secretariatul General al Natiunilor Unite de la New York” ! Iar prima abjectie a venit atunci cand conducerea SPP, vazand ca nu-l poate forta pe Sasu Ionut sa ”toarne” la SSI, colegii acestuia ”au avut imediat de suferit prin retragerea inexplicabila a dreptului de a participa la selectia din perioada 23 noiembrie -03 decembrie pentru executarea de misiuni externe sub egida ONU, pentru ca nu au dat declaratiile abuzive asteptate despre mine”.
Stabor cu Popescu, Ganea si Voroneanu
Sasu a fost din nou chemat de Popescu Moaca Florin, in biroul acestuia din Corpul B3 al Palatului Parlamentului, unde in prezenta colonelului Constantin Dan a fost reluata solicitarea de a furniza informatiile cerute. Mai mult chiar, dupa cum a atentionat ofiterul anchetat pe baza a nu se stie inca ce temei, ”colonelul Popescu mi-a cerut informatii scrise si despre modul de actiune al Guvernului S.U.A., in cazul in care cetatenii americani sunt in dificultate pe teritoriul altui stat. Am refuzat categoric pentru ca fisa postului meu, atat in calitate de ofiter al SPP, cat si in calitate de functionar ONU nu prevedea culegerea de informatii despre cetatenii straini si mi s-a parut suspect interesul anchetatorului de a obtine informatii care nu au nicio legatura cu cauza. Mai mult o consider o capcana si o provocare, sa mi se ceara astfel de informatii, contrar regulamentului ONU si legilor Romaniei”. Dar presiunea a continuat, in data de 29.11.2010 ofiterul fiind convocat de ”dl. Col. Ganea Stefan, seful Serviciului de Siguranta interna al SPP, care in prezenta dlui. Col. Voroneanu Dumitru a pus la indoiala loialitatea mea fata de statul roman”! Cum insa ”staborul” incrucisat nu a avut efectul scontat, la Consiliul de Disciplina nu s-a mai scos o vorbulita despre ”tematica” anchetei, locotenent colonelului Sasu Ionut fiindu-i doar amanata avansarea in grad pentru doi ani. Cum insa acesta a fost avertizat ca i se va ”pregati” in afara de mzieriile umane care oricum au urmat, Sasu Ionut si-a dat demisia din SPP si acum continua sa fie unul dintre cei mai apreciati ofiteri de securitate ai ONU din intreaga lume. Continuand insa sa-si poarte razboiul in justitie, in primul rand pentru a se demasca astfel mecanismul abuziv care a distrus carierele atator militari devotati din cadrul SPP. Cu toate ca sicanele continua si in Justitie, unde judecatorii nu au certificate ORNISS pentru accesul la documente clasificate, astfel ca trageriole de timp ale SPP-ului sunt deja penibile…(Catalin Tache).
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 11 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!