Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV/ Cei de la ICCJ nu cunosc legea aplicabila in domeniul emiterii mandatelor pe securitate nationala

Publicat

pe

Constatam cu surprindere din comunicatul ICCJ de ieri ca presedinta ICCJ nu cunoaste legea in domeniul securitatii nationale, respectiv induce o serie de aspecte confuze si nu numai in spatiul public, printr-un raspuns oficial adresat catre Mediafax astfel:
– Aflam din comunicat ca :

Ø „Numărul propunerilor admise, în baza Legii nr. 51/1991 privind securitatea naţională, de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie având ca obiect emiterea mandatelor de interceptare în baza securităţii naţionale: – anul 2009 – 3011; anul 2010 – 3183; anul 2011 – 3805; anul 2012 – 3602; anul 2013 – 3791; anul 2014 – 2692; anul 2015 – 2740, o propunere respinsă; anul 2016 – 3660; anul 2017 – 2661; 1 ianuarie – 31 mai 2018 – 960, o propunere respinsă”, se arată in răspunsul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ), pentru MEDIAFAX.

Ø Deci numărul mandatelor de siguranţă naţională emise în ultimii nouă ani sunt de 26.445 mandate.

Ø „Situaţiile (…) constituie temei legal pentru a se solicita procurorului, în cazuri justificate, cu respectarea prevederilor Codului de procedură penală, autorizarea efectuării unor acte, în scopul culegerii de informaţii, constând în: interceptarea comunicaţiilor, căutarea unor informaţii, documente sau înscrisuri pentru a căror obţinere este necesar accesul într-un loc, la un obiect sau deschiderea unui obiect; ridicarea şi repunerea la loc a unui obiect sau document, examinarea lui, extragerea informaţiilor pe care acestea le conţin, cît şi înregistrarea, copierea sau obţinerea de extrase prin orice procedee; instalarea de obiecte, întreţinerea şi ridicarea acestora din locurile în care au fost depuse”, se arată în articolul 13 al Legii 51/1991.

Ø „Mandatul emis în baza art. 13 conferă titularilor sau categoriilor de persoane împuternicite dreptul de a deţine şi folosi, fără a uza de mijloace de constrîngere fizică sau morală, mijloacele adecvate pentru executarea actelor autorizate şi de a fi asistate de persoanele a căror prezenţă este considerată necesară”, arată articolul 14 din aceeaşi lege.

Ce constatam din asertiunile comunicatului ce in mod sigur au fost validate de catre presedintele ICCJ este faptul ca mandatele pe securitatea nationala sunt analizate doar incepand cu 2009 pana in 2018 (adica anul in care Protocolul MP-PICCJ –SRI a fost asumat de responsabilii celor doua institutii, posibil si in baza Protocolului incheiat intre MP-SRI_ICCJ ce nu a fost inca declasificat), iar declaratiile dlui Manda pentru toate mandatele si autorizarile emise si exploatate prin CNIC-SRI, si cele ale SRI (doar pentru mandate pe securitate nationala) vizau anul 2005 -2016. Ca atare si cifrele au alte valori si semnificatii diferite. Dar niciunul dintre cei trei oficiali nu au analizat situatia mandatelor pe securitate nationala in contextul existentei in vigoare a legilor incidente in raport cu aplicabilitatea acestora.
Astfel pana in data de 01.02.2014 au existat in vigoare alte prevederi normative instituite prin Legea nr.51/1991, Legea nr.14/1992 si Legea nr.535/2004, respectiv un alt cod de procedura penala pentru infractiunile de drept comun si speciale, iar dupa 01.02.2014 au aparut modifcari substantiale la legile anterior enumerate.
Dupa o evaluare a continutului Rapoartelor de activitate ale SRI din anul 2005 si pana in 2014, documente publice, rezulta ca numarul mandatelor pe securitate nationala au fost de 28.281 mandate. Potrivit Servicului, între 2005 – 2016 au fost solicitate 28.784 mandate de securitate naţională, dintre care puţin peste 9.200 au fost mandate iniţiale, iar numărul de persoane ale căror drepturi şi libertăţi au fost restrânse în baza autorizaţiei a fost de 20.907.
Din cifrele vehiculate pentru o perioada de timp estimata la 9 ani, rezulta o medie de 3158 mandate pe an :
– Din rapoarte SRI – 28.281.
– Din comunicat SRI – 28.784;
– Din comunicat ICCJ – 26.445 (inclusiv luna mai 2018)
In acest sens pot sa remarc faptul ca dna judecator Tarcea, presedintele ICCJ este intr-o eroare fundamentala in raport cu aplicabilitatea Legii nr.51/1991 si a legii nr.535/2004 pana in anul 2014 si dupa 01.02.2014.
Asertiunile referiotare la „Situaţiile (…) constituie temei legal pentru a se solicita procurorului, în cazuri justificate, cu respectarea prevederilor Codului de procedură penală, autorizarea efectuării unor acte, în scopul culegerii de informaţii…” sunt false, intrucat incepand cu 2004 si pana in 01.02.2014 au fost aplicate prevederile art.20 si art.21 din Legea nr.535/2004 in corelatie cu prevederile art. 3 din Legea nr.51/1991, sens in care mandatele au fost emise in conformitate cu aceste norme juridice si nu in baza art.13 din Legea nr.51/1991, ce se refereau la emiterea mandetelor numai de catre procuror aspect acceptat doar pana la 11.12.2004 cand a intrat in vigoare prevederile Legii nr.535/2004. Ca atare din 2009 si pana in 2014 s-au aplicat doar prevederile din Legea nr.535/2004 si Legea nr.51/1991 (art.3 si alte dar nu art.13, ce era neaplicabil si abrogat tacit prin legea nr.535/2004, in drept acest articol era aborgat prin prevederile Legea nr. 281/2003 privind modificarea și completarea Codului de procedură penală și a unor legi speciale, art.X “Ori de câte ori alte legi prevăd dispoziții referitoare la dispunerea de către procuror a luării, menținerii, revocării ori încetării măsurii arestării preventive, a liberării provizorii și a obligării de a nu părăsi localitatea, a măsurilor de siguranță prevăzute în art. 113 și 114 din Codul penal, a interceptării și înregistrării convorbirilor, a perchezițiilor, a reținerii și predării corespondenței și a obiectelor trimise de învinuit sau de inculpat ori adresate acestuia, se aplică, în mod corespunzător, dispozițiile prevăzute în art. I din prezenta lege.”).
Dupa 01.02.2014 in domeniul mandatelor pe securitate nationala se aplica alte prevederi instituite in mod direct prin prevederile art.13-21 ale Legii nr.51/1991, modifcata in anul 2013 prin Legea nr.255/2013, lege prin care au fost modifcate si alte legii speciale in domeniul de referinta.
Din acest comunicat rezulta ca cei de la ICCJ nu cunosc legea aplicabila in doemniul emiterii mandatelor pe securitate nationala si astfel, ofera o proba evidenta a nulitatii mandatelor emise din anul 2009 si pana in 2018 intrucat ICCJ comunica ca acestea au fost emise in baza art.13 din Legea nr.51/1991. (Col ® SRI, Ion Dedu).

 

Actualitate

Schimbări drastice în achizițiile armatei: Îngrijorări și speculații în industria de apărare

Publicat

pe

De

Mesajul clar al Generalului: Tehnologiile se transformă

În inima Deșertului Mojave din California, Șeful Statului Major al Armatei, generalul Randy George, a transmis un mesaj clar industriei de apărare: un cutremur tehnologic se preconizează, iar acesta ar putea afecta profund programele de achiziție la scară largă, inclusiv vehiculele de luptă terestre.

„Sunt legat de capacitatea generală”, a declarat generalul cu patru stele pentru publicația Breaking Defense, într-un interviu recent. „Modul în care facem asta probabil se va schimba… [și] cu ce echipament.”

George a evidențiat rapiditatea cu care tehnologia a evoluat în ultimii ani, sugerând că Armata ar putea reconsidera achizițiile pe care le-a realizat de-a lungul timpului.

Speculații cu privire la reduceri substanțiale

Comentariile sale vin într-un context în care circulă zvonuri larg răspândite că Armata ar putea face reduceri semnificative în portofoliul vehiculelor de luptă terestre. Cu toate că serviciul nu a confirmat încă astfel de măsuri, contractanții din domeniul apărării se pregătesc deja pentru vești proaste, conform surselor din industrie.

„Reduceri sunt doar zvonuri până când nu devin realitate”, a afirmat un oficial din industrie.

Îngrijorări fundamentele pe baza raportului Marathon Initiative

Pentru a înțelege îngrijorările existente, trebuie să ne întoarcem la 2023, când Marathon Initiative, o organizație non-profit axată pe subiecte de securitate națională, a publicat un raport care propunea schimbări drastice în achiziții pentru toate serviciile armate. Raportul recomanda reducerea formatiunilor și a achizițiilor de armament, inclusiv sisteme precum Armored Multi-Purpose Vehicle (AMPV) și progresele în programul de obuzier autopropulsat Paladin Integrated Management (PIM).

Chiar dacă documentul are aproape doi ani iar nu este o publicație guvernamentală, a câștigat tracțiune recentă în cercurile industriei de apărare, în special datorită ascensiunii autorilor săi în structurile de decizie ale Pentagonului.

Încercări de adaptare și inovație

Generalul James Rainey, șeful Comandamentului Viitor al Armatei, ajută la clarificarea acestor întrebări de cerințe și a utilizat experimente precum Proiectul Convergence Capstone 5 pentru a aduce perspective utile conducerii superioare.

„Șeful urăște un anumit tip de echipament. Mi-a spus: ‘Vreau să-l distrug.’ Și eu am răspuns: ‘Nu-ți face griji, a murit deja la PCC5. … [A trecut] de la verde la roșu ca o broască într-un blender’”, a relatat Rainey recent pe scenă.

Așteptări statice în fața incertitudinii bugetare

Industria se pregătește acum să observe ce va fi păstrat și ce va fi eliminat din categorii ce par a se îndrepta spre un viitor incert. „Industria trebuie să stea liniștită și să aștepte următoarele 90 de zile pentru a vedea cum se desfășoară lucrurile… [pentru că] se schimbă constant”, a subliniat generalul în rezervă John Ferrari.

Cu toate acestea, unele surse din industrie afirmă că este provocator să se ia decizii de afaceri până la publicarea cererii de buget pentru FY26. „Speculațiile se schimbă zi de zi”, a menționat o sursă.

Riscurile reducerilor și impactul asupra lanțului de furnizare

Sursele din industrie subliniază că, dacă Armata decide să oprească o linie de producție activă, efectele negative se vor extinde asupra întregului lanț de furnizare.

Ferrari a avertizat împotriva ideii că Armata ar putea relua producția de vehicule noi după reducerile actuale: „Dacă oprești o linie și în doi ani vrei să construiești un nou vehicul, acesta nu funcționează. Vei afecta iremediabil nu doar baza industrială de primă mână, ci și lanțul de furnizare.”

Această dinamică complexă sugerează că orice decizie privind reducerea programelor existente trebuie să fie bine fundamentată, având în vedere impactul pe termen lung asupra capacităților Armatei și a industriei de apărare în ansamblu. O abordare echilibrată, care să ia în considerare atât modernizarea, cât și menținerea capacităților existente, este esențială pentru a asigura succesul operațiunilor militare viitoare. Într-un climat de incertitudine bugetară și schimbări rapide în tehnologie, liderii din domeniul apărării se văd nevoiți să facă alegeri dificile, menținând în același timp angajamentele față de securitatea națională și parteneriatele internaționale.

Citeste in continuare

Actualitate

Lockheed Martin iși numeste un nou director financiar: Evan Scott preia misiunea

Publicat

pe

De

Un veteran la timona finanțelor

Lockheed Martin, gigantul din domeniul apărării, a anunțat astăzi numirea lui Evan Scott ca nou director financiar, efectiva imediat. Scott va prelua funcția de la Jesus “Jay” Malave, care a decis să își caute alte oportunități.

Experiență vastă în finanțe

Cu o carieră de 26 de ani la Lockheed Martin, Scott a ocupat în mare parte funcții în domeniul financiar, inclusiv aceea de trezorier al companiei și director financiar al două unități de afaceri. În prezent, el era CFO al diviziei de rachete și controlul focului, rol pe care l-a început în ianuarie 2024, conform profilului său de LinkedIn.

Încrederea conducerii

„Evan a câștigat respectul maxim ca lider experimentat în finanțe și operațiuni, având o înțelegere profundă a afacerii și misiunii noastre. Sunt sigur că este alegerea potrivită pentru a susține creșterea continuă a companiei și pentru a conduce organizația financiară cu excelență,” a declarat CEO-ul Lockheed, Jim Taiclet.

Schimb Ariate în conducere

Jay Malave a fost numit CFO în februarie 2022 și, spre deosebire de Scott, a venit din afara Lockheed, unde a ocupat ultima dată funcția de CFO la L3Harris.

Perspectivele financiare ale companiei

Lockheed Martin va face publice rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2025 pe 22 aprilie. Investitorii care așteaptă detalii despre cum perspectiva financiară a companiei a fost afectată de pierderile înregistrate în programul de avion de luptă de generație a VI-a al Forțelor Aeriene și de tarifele impuse de fostul președinte Donald Trump ar putea fi dezamăgiți, deoarece executivii Lockheed „vor reafirma estimările pentru 2025, fără a include impactul evolutiv al tarifelor și anunțul recent privind Next Generation Air Dominance”, se arată într-un comunicat al companiei.

Citeste in continuare

Actualitate

Avertisment pentru Industria de Apărare: Tarifele impuse de Trump pun în pericol capacitatea de achiziție a Pentagonului

Publicat

pe

De

Efecte devastatoare asupra micilor companii din sectorul apărării

Senatoarea Jeanne Shaheen, membră senior a Comitetelor pentru Servicii Armate și Aprobatări din Senat, a tras un semnal de alarmă cu privire la impactul pe care tarifele impuse de administrația Trump îl pot avea asupra industriei de apărare. Aceasta avertizează că prețurile mai mari ar putea slăbi puterea de cumpărare a Departamentului Apărării, afectând în special micile firme din domeniu.

Într-o scrisoare adresată secretarului apărării, Pete Hegseth, Shaheen subliniază că tarifele vor amplifica presiunile financiare cu care se confruntă deja Pentagonul, ceea ce ar putea duce la o creștere a bugetului fără a aduce beneficii suplimentare în ceea ce privește capabilitățile.

Costuri în creștere pentru lanțul de aprovizionare în apărare

„Tarifele anunțate vor crește pe termen scurt costurile pentru companiile din lanțul de aprovizionare al apărării din SUA,” a declarat aceasta în scrisoare. „Companiile din sectorul apărării și furnizorii lor ar putea fi nevoiți să suporte aceste costuri, ceea ce ar putea determina mai multe companii și locuri de muncă să iasă din acest lanț de aprovizionare, sufocând astfel inovația.” Pe termen lung, tarifele vor duce la creșterea costurilor de contractare și achiziție ale Pentagonului, limitând puterea de cumpărare a acestuia și afectând pregătirea militară.

Senatoarea a pus la îndoială capacitatea Pentagonului de a evalua impactul complet al acestor tarife asupra lanțului său de aprovizionare, având în vedere că aproximativ 12.000 de companii din SUA fac parte din sectoare secundare și terțiare ale industriei aerospațiale, multe dintre ele situate în afara Statelor Unite.

Incertitudini în rândul industriei

Scrisoarea lui Shaheen a fost trimisă în contextul desfășurării conferinței anuale Sea Air Space, unde discuțiile despre tarifele anunțate pe 2 aprilie au fost intense. Reacțiile din industrie au fost timide, iar specialiștii din domeniu se străduiesc să înțeleagă impactul real al acestor măsuri asupra sănătății industriei și asupra puterii de cumpărare a miliție americane.

Pe parcursul conferinței, a fost anunțată o suspendare de 90 de zile a tuturor tarifelor reciproce, cu excepția celor aplicate Chinei, ceea ce a amplificat confuzia în rândul planificatorilor din industrie. „Este încă totul nou,” a afirmat George Whittier, CEO al Fairbanks Morse Defense. „Nimeni nu va accepta să suporte costurile și tarifele. Totul se va răsfrânge asupra Navy, care va cheltui mai mult.”

Perspectiva unei soluții în cadrul contractelor

Unii experți din industrie sunt de părere că tarifele ar putea activa clauze de ajustare economică a prețului în cadrul contractelor, forțând Pentagonul să compenseze costurile mai mari. Ei speră, de asemenea, că administrația Trump va introduce o excepție care să scutească produsele de apărare de sub incidența acestor tarife.

„Avem protecție în contractele noastre împotriva tarifelor,” a declarat un executiv din industria de apărare. „Există contracte cu preț fix afectate, dar în majoritate nu suntem foarte îngrijorați.” Deși constrângerile din lanțul de aprovizionare în sectorul de apărare par să se reducă, tarifele adaugă un strop de incertitudine.

În concluzie, chiar dacă acțiunile lui Trump au suscitat anxietăți în industrii precum aerospațiala comercială și automotive, în sectorul apărării acțiunile de pe piață s-au comportat relativ bine, iar perspectivele bugetare favorabile ar putea oferi un refugiu în mijlocul riscurilor macroeconomice și tarifelor.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv10 ore ago

Sâmbăta Mare: Tradiții, obiceiuri și ce nu trebuie să faci in această zi

Pregătiri pentru Învierea Domnului Sâmbăta Mare este ziua de dinaintea Învierii Domnului, un moment de tihnă și pregătire spirituală pentru...

Exclusiv10 ore ago

Reflectii asupra indiferenței sociale

Provocare la meditație Vitalie Josanu, reprezentant al Sindicatului Diamantul, invită la o profundă meditație asupra valorilor morale și a responsabilității...

Exclusiv20 de ore ago

Procurorul „aruncat”: Mâna nevăzută a senatorului „Melcilor” asupra justiției

Teatrul absurdității în afacerile cu deșeuri Un circ în jurul gunoaielor (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc Într-o...

Exclusivo zi ago

Analiză juridică asupra inaplicabilității interdicțiilor din proiectul de lege privind mercenariatul pentru polițiștii suspendați

Considerații preliminare Analiza se concentrează asupra aplicabilității interdicțiilor incluse în proiectul de lege ce modifică diverse acte normative din domeniul...

Exclusivo zi ago

Mușamalizarea organizată: Răspunsuri insălătoare și coordonate de la vârful IGPR

Context și scopul analizei În ultimele luni, Sindicatul Polițiștilor “Diamantul” a identificat un model sistematic de dezinformare și disimulare a...

Exclusivo zi ago

Alerta roșie: FSANP cere acțiuni imediate pentru siguranța penitenciarelor din România

Context internațional și precedent alarmant Recenta serie de atacuri asupra închisorilor din Franța a generat un semnal de alarmă în...

Exclusivo zi ago

Destructurarea unei rețele internaționale de inșelăciune în domeniul suplimentelor alimentare

Sprijin internațional în combaterea infracționalității Poliția Română, în colaborare cu specialiști din cadrul EUROPOL, a oferit asistență ofițerilor de investigație...

Exclusivo zi ago

Percheziții în Pogoanele: Trei persoane reținute pentru inșelăciune în domeniul relațiilor online

Acțiune coordonată împotriva infracțiunilor economice Polițiștii Serviciului de Investigații Criminale Buzău, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Pogoanele, au...

Exclusiv2 zile ago

CSM acordă certificat de bună purtare foștilor procurori de la DNA Ploiești/„Dezvăluiri de noaptea minții”

Secția pentru procurori în materie disciplinară din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) a emis un nou certificat de bună...

Exclusiv3 zile ago

Corupția în sistem: Legătura dintre inculpatul pseudo-jurnalist spagar si santajist Cătălin Stavri și forțele de ordine

Corupția în sistem: Legătura dintre INFRACTORUL – INCULPAT spagar si santajist Cătălin Stavri și forțele de ordine Cum site-ul de...

Exclusiv3 zile ago

Corupția în justiție: Cazul inculpatului pseudo – jurnalist spagar si santajist  Cătălin Stavri și murdăriile din White Tower

Scandalul White Tower: Între escrocherii și complicități neimaginabile Miza imobiliară care scoate la iveală colapsul moral al justiției Într-un nou...

Exclusiv3 zile ago

Suspiciuni în IGPR: Director cercetat pentru o afacere discretă cu Bolt?

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a dezvăluit informații intrigante privind un director din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române...

Exclusiv3 zile ago

Sindicatul Europol răspunde IGPR: Dovada lipsei de carburant este adevărată

Sindicatul Europol reamintește reacția inițială a IGPR în legătură cu acuzațiile privind lipsa de carburant. Atunci, conducerea Poliției Române a...

Exclusiv4 zile ago

Cătălin Stavri: Pseudo-jurnalistul infractor al sit-ului de denigrare și șantaje Incomod.ro – Dezvăluiri explozive și inregistrări despre corupție

Cazul Cătălin Stavri: Pseudo-jurnalistul implicat în santaj și corupție – Dezvăluiri explozive și inregistrări revelatoare Un infractor sub presiune: Revelații...

Exclusiv4 zile ago

„Adio, Halchin!”. Ieri, a fost ultima zi a Directorului General al ANP/Urmeaza Valentin Matei de la Penitenciarul Ploiesti?

Pe 14 aprilie 2025, la ora 16:00, Dan Halchin si-a încheiat mandatul în funcția de director general al Administrației Naționale...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv