Actualitate
Puterea judecatoreasca este compusa NUMAI din judecatori, pentru ca DOAR ei infaptuiesc justitia/Asadar, procurorii nu pot intra aici

Singurul punctaj, vad, care s-a transmis organelor de propaganda este sa spuna ca decizia CCR de azi isi trage fundamentul din articolul din Constitutia din 1991, cand inca exista procuratura, care prevedea ca „Procurorii îşi desfăşoară activitatea potrivit principiului legalităţii, al imparţialităţii şi al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiţiei”.
Pentru cei care nu stiu, procuratura s-a desfiintat in 1992, cand s-a revenit la titulatura de „parchet”, asa cum era inainte de venirea comunistilor. Termenul de „parchet” vine de la faptul ca procurorul inainte de comunisti statea la acelasi nivel cu avocatul, la „parchet” (o prevedere in acest sens a fost introdusa in modificarile la legile justitiei de acum), nu cocotat pe podium, alaturi de judecator, asa cum era in instantele sovietice.
Revenind la articolul din Constitutie privind statul procurorilor, in afara de numerotare – art. 131 in Constitutia din 1991 si 132 dupa revizuire – continutul articolului a ramas neschimbat din 1991 pana azi si spune EXACT acelasi lucru.
Acest articol privind statutul procurorilor a fost introdus SPECIAL in Constitutia post-comunista pentru a termina cu PROCURATURA de sorginte stalinista pe care au instaurat-o bolsevicii in Romania, fiind copitata de la sovietici, si a-i aduce pe procurori acolo unde le e locul intr-o democratie si stat de drept.
Procuratura sovietica, asa cum a fost gandita de Lenin dupa 1917, era conceputa ca o un organ piramidal „independent” de absolut orice autoritate locala sau regionala din stat, fiind sub directul control al conducerii varfului statului.
Rolul procuraturii in comunism era de a „supraveghea legalitatea socialista”, adica sa se asigura ca TOTI „functionarii publici” din societate pun in aplicare legile si ordinele partidului. Cum in comunism nu era sector privat, pana si maturatorul de strada era functionar public (asta sa intelegeti de ce infractiunea de „abuz in serviciu” e atat de larga – prin ia procurorii puteau lua pe absolut oricine pentru o atributie pe caer o facea sau nu o facea -).
Asadar, prin aceasta „supraveghere generala” procuratura comunista putea controla pe toata lumea. Aceasta putere de „supraveghere” era atat de mare in comunism incat procurorii puteau desfiinta pana si hotarari judecatoresti definitive, prin asa numitul „recurs in supraveghere”, devenit ulterior „recurs in anulare”, in uz in Romania pana dupa 2000, cand am fost condamnati de CEDO.
In perioada „democratiei populare” din Romania procuratura tinea de Marea Adunare Nationala. Apoi, cu venirea lui Ceausescu, procuratura a intrat sub controlul sau.
De aceea dupa 1989, pentru a evita situatia din perioada comunista si nasterea unui nou Ceausescu, procuratura a fost scoasa de sub autoritatea presedintelui si pusa sub cea a ministrului justitiei, care era si in CSM.
In democratiile vestice exista numai trei puteri in stat: legislativa, executiva si judecatoreasca.
Puterea judecatoreasca este compusa NUMAI din judecatori, pentru ca DOAR ei infaptuiesc justitia. Asadar, procurorii nu pot intra aici.
Puterea legislativa este exercitata de Parlament, compus din Camera Deputatilor si Senat. Iarasi, procurorii nu pot intra aici, pentru ca nu sunt nici deputati si nici senatori.
Puterea executiva in Romania este „bicefala”, cum a spus si CCR, fiind compusa din Presedinte si Guvern.
O a patra putere in stat nu exista pentru procurori. Asa erau in structura de stat sovietica, cea ce in democratie nu exista, lucru clarificat si de Comisia de la Venetia intr-o serie de rapoarte.
Pentru a evita, asadar, situatia unui nou tatuc ceausist, dupa Revolutie procurorii au fost scosi de sub autoritatea presedintelui si bagati sub cea a ministrul justitiei, asa cum sunt peste tot in tarile democratice.
Motivul mutarii era foarte simplu: presedintele republicii era deja si presedintele CSAT, o autoritate creata tot de Ceausescu pentru a controla Securitatea si Armata si prin ele societatea romaneasca (si el se temea de Marea Adunare Nationala – Parlamentul de atunci).
Astfel, fiind deja presedinte CSAT, daca ar fi avut si procurorii sub autoritatea sa, presedintele ar fi recreat, in fapt, politia politica care era in perioada comunista, unde procuratura era mana in mana cu Securitatea. Asta s-a refacut ulterior, dupa 2005, prin acele deja odioase hotarari CSAT si protocoale.
De aceea tot tanjea propaganda Noii Securitati si diversi reprezentanti ai PNL si USR, urland impotriva modificarilor la legile justitiei, ca se iau atributii de la presedintele republicii, care e si „presedintele CSAT”. Asta ca sa intelegeti cum au facut din acel CSAT o structura supra-statala sub Basescu.
Revenind la nasterea Constitutiei post-comuniste, pentru a le asigura independenta functionala, procurorii, organizati in parchete care impreuna compun Ministerul Public, alaturi de Puterea Judecatoreasca (instante/judecatori) si Consiliul Superior al Magistraturii, au fost inclusi in AUTORITATEA JUDECATOREASCA.
Contrar manipularii organelor de propaganda, in Romania procurorii au o mai mare independenta functionala si structurala chiar decat in SUA. Aici, de exemplu, procurorii sunt COMPLET sub puterea executiva. Procurorii federali in SUA sunt sub DOJ (Department of Justice), iar ministrul de justitie, care e membru in Guvern si pus de Presedinte, este in fapt si procuror general.
Ce ati zice daca Tudorel Toader ar fi si procuror general in Romania, cum e ministrul justitiei in SUA?
Cei care vin azi in Romania si spun ca procurorii de fapt trebuie sa fie sub presedinte, ca el are nu stiu ce puteri, sunt de fapt nostalgigi dupa un tatuc ceausist.
Culmea este ca aceasta nostalgie ceausista nu o au cei de stanga ci cei pretinsi de dreapta.
Daca dorim sa nu mai avem un nou Ceausescu in Romania, trebuie sa stim greselile trecutului si sa invatam din ele. Iar includerea procurorilor sub autoritatea presedintelui a fost o astfel de greseala prin care si Ceausescu a controlat societatea.
Pe plan intern guvernarea este facuta de Guvern, nu de Presedinte. Politica penala a statului e facuta de Guvern, cum a spus si Comisia de la Venetia, prin urmare procurorii nu ar avea sub a carui alta autoritate sa fie decat ce a ministrului justitiei. (Chris Terhes, presedintele Romanian Community Coalition, cunoscuta in Romania si sub numele de „Coalitia romanilor pentru combaterea coruptiei”).
Actualitate
Revelații șocante din Moldova: zone întunecate și voturi care dispar misterios

Blocat și în întuneric: voturile din anumite zone au fost resimțite ca fiind falsificate sau manipulatoriu
În ultimele ore, Republica Moldova se confruntă cu suspiciuni grave legate de integritatea alegerilor. Zone precum Ialoveni și Doroști au fost martore la fenomene extrem de suspecte: în aceste localități, voturile exprimate au fost atacate de un “blackout” inexplicabil, lăsând alegătorii și observatorii în întuneric total, atât simbolic cât și practic.
Timp în care sistemul a dezvăluit intenții de manipulare
Potrivit unor surse locale și martori, acțiunea a fost percepută ca o încercare de a disimula rezultatele reale sau de a manipula procesul electoral. În aceste zone, a fost raportat “întuneric”, o expresie folosită pentru a descrie blocajele de curent și oprirea bruscă a sistemelor de vot, semn al unui posibil truc sistematic pentru a controla rezultatele finale.
Se întunecă și voturile, și transparența
Aceste incidente au stârnit îngrijorare în rândul cetățenilor și al observatorilor independenți, care susțin că astfel de acțiuni pot fi un semn clar al încercărilor de manipulare masivă, menite să orânduiească rezultatele în favoarea unor interese obscure. În condițiile în care unele zone par să fi fost “scoase din joc”, procesul electoral riscă să fie compromis irevocabil.
Actualitate
Frauda electorală în Republica Moldova: o criză în plină desfășurare

Implicare suspectă a sistemului și acuzații grave de fraudare
Republica Moldova devine scena unui scandal major legat de integritatea alegerilor prezidențiale. În timpul scrutinului, observații dure despre posibile tentative de fraudă și implicare a autorităților au ieșit la iveală, atrăgând atenția opiniei publice și a partidelor de opoziție.
Transporturi organizate și suspiciuni de intervenții ilegale
Reprezentanții Partidului AUR au semnalat situatii îngrijorătoare: transporturi organizate de persoane către secțiile de votare, inclusiv mașini cu numere românești, însoțite de persoane cu căști în urechi, monitorizând zona de la Consulatul României la Chișinău. În comunicatul lor, aceștia au solicitat intervenția Poliției, suspectând implicarea unor cercuri apropiate guvernării.
Acuzații dure și avertismente categorice
Vasile Costiuc, liderul local al AUR, a declarat: „Am solicitat Poliției să documenteze aceste manifestații, pentru că altfel nu avem alte căi. Este clar că cineva foarte apropiat de guvernare are interesul de a fraudeze votul. Nu faceți ilegal nimic! Orice acțiune ilegală va fi răspunzătoare penal și politic. Maia Sandu, dați ordin ca transportul ilegal de oameni să înceteze imediat.”
Impactul asupra rezultatului electoral și incertitudinea finală
După deschiderea urnelor, reacțiile au devenit tot mai aprinse, cu acuzații grave de fraudare a alegerilor. În această situație tensionată, cine va ieși președinte este o întrebare încă fără răspuns clar, iar poliția și autoritățile vor trebui să gestioneze aceste suspiciuni cu maximă responsabilitate.
Nicușor Dan: un „om al sistemului” și un candidat contestat în campanie
Legături cu interese străine și controverse
Pe plan intern, controversainha despre alegerea candidatului Nicușor Dan continuă să genereze controverse. Este perceput de unii ca fiind omul susținut de rețeaua Soros și de structuri din spatele scenei politice, considerate de criticii săi ca fiind factorii principali în destabilizarea și dictarea unor directive în România.
Susținut de ONG-uri finanțate extern
Nicușor Dan, prezentat frecvent ca un candidat „independent”, în realitate, beneficiază de sprijin masiv din partea ONG-urilor finanțate din străinătate, a unor personalități implicate în propagandă și influențe externe, inclusiv din partea unor membri ai mediului diplomatic. Se vorbede un buget considerabil alocat campaniei sale, complicând ideea de „independență” autentică.
Pericolul unei alegeri manipulatorii
Politicienii și experții avertizează că această susținere externă și resursele investite în campanie pot duce la o înșelare a opiniei publice, iar rezultatul alegerilor poate fi influențat de interese străine, mai degrabă decât de voința cetățenilor. Românii trebuie să fie vigilenți și să nu cadă în capcanele de manipulare.
Mesaj pentru cetățeni: nu vă lăsați păcăliți de promisiuni și manipulări
Păstrați-vă scepticismul și responsabilitatea civică
Este crucial ca românii să nu se lase intimidați sau manipulați de campanii de dezinformare. Într-un context în care elitele politice și economice au distrus de-a lungul anilor baza de dezvoltare a țării, reconstrucția trebuie să pornească de la oameni informați și responsabili.
Realitatea cruntă: corupția, principalul inamic al progresului
De ani de zile, clasa politică românească a eșuat să lupte eficient împotriva corupției. Multinaționalele domină economia, lăsând în urmă firmele autohtone, iar bugetele alocate pentru sănătate, infrastructură și educație sunt insuficiente sau gestionate defectuos.
Dezbinare și neîncredere: obstacole în calea renașterii naționale
„Repararea” sistemului trebuie făcută de oameni cinstiți și cu responsabilitate civică
Pentru a reconstrui țara, românii trebuie să renunțe la promisiuni false și la lideri care, de fapt, sunt susținuți și controlați de interese obscure. Adevărata schimbare nu poate veni de la aceia care au contribuit timp de ani la distrugerea economiei și a societății. Este necesar un efort comun, sincer și responsabil, pentru a egala și reforma structurile corupte care au instaurat un sistem fatal pentru progresul național.
Vine timpul responsabilității și al alegerii conștiente
Se cere o implicare activă și responsabilitate din partea tuturor cetățenilor, pentru a nu lăsa manipulările și influențele externe să decidă viitorul României. Alegerile trebuie să fie cu adevărat expresia voinței populare, fără compromisuri sau presiuni ascunse. E timpul ca românii să aleagă corect, conștient și matur, pentru o țară în afara mâinilor celor care o condamnă la stagnare și declin.
Actualitate
Destinul incert al noului motor pentru UH-60 Black Hawk și AH-64 Apache depinde de bugetul viitor al Pentagonului, avertizează vicepreședintele de Stat Major

Neprevăzutul finanțării pentru tehnologii esențiale
Viitorul programului de dezvoltare a unui motor nou pentru elicopterele UH-60 Black Hawk și Apache AH-64 rămâne un mare mister, iar decizia finală va depinde de suma de bani pe care Departamentul de Apărare al SUA o va primi în anul fiscal 2026, a declarat vicepreședintele de Stat Major generalul James Mingus.
„Știm că Army-ul va beneficia de reconciliere bugetară, însă cât de mult, asta este încă neclar,” a afirmat generalul cu patru stele miercuri, în cadrul conferinței anuale a Asociației Aviației Militare a SUA, desfășurată la Nashville, Tennessee.
Programul ITEP, pe marginea dispărării
Mai devreme în această lună, serviciul militar a prezentat inițiativa de transformare a armatei (ATI), care include schimbări în structura forțelor și reduceri ale programelor de echipamente. În cadrul acestei restructurări, s-a confirmat că programul ITEP, dezvoltat de General Electric pentru a moderniza motoarele elicopterelor, este pe lista celor vizate de reducere sau chiar eliminare. Un ordin operațional (EXORD) din 7 mai, obținut de Breaking Defense, menționează că armata caută „opțiuni pentru a înceta dezvoltarea” programului și stabilirea unui „calendar de implementare.”
Un buget imens, dar inegal distribuit
În același timp, administrația Trump anunțase intenția de a solicita un buget național de apărare de 1.000 miliarde de dolari pentru 2026, însă această sumă va fi realizată prin includerea a peste două treimi din cei 150 miliarde de dolari de fonduri suplimentare pentru apărare, parte dintr-un pachet de măsuri republicane în proces de aprobare în Congres.
Este încă neclar, spune Mingus, cât din acești bani va ajunge efectiv la Army, ceea ce ridică întrebări cu privire la programul ITEP și alte proiecte strategice.
Viitorul avioanelor și armamentelor de tip standoff
„La fel ca și în cazul Black Hawk, Apache-ul va rămâne în serviciu pentru mult timp,” a explicat Mingus. „Dar va avea nevoie de un motor îmbunătățit sau putem pur și simplu să continuăm să modificăm cel existent?”
El a sugerat, de asemenea, că rolul Apache-ului s-ar putea schimba în contextul noilor platforme de lansare efecte, care vor fi integrate pe această capacitate. „Poate fi vorba de un elicopter stand-off, poziționat în fața armei de foc, lansând efecte care să ajungă la distanțe de 300, 400 sau chiar 500 de kilometri,” a concluzionat oficialul.
Pe măsură ce bugetele și prioritățile se modifică, viitorul tehnologiilor critice pentru aviația militară americană rămâne în suspans, iar deciziile viitoare vor modela capabilitățile acestor elicoptere pentru anii ce vor urma.
-
Exclusivacum 4 zile
Secția-fantomă de la Penitenciarul Târgșor: milioane risipite și o stare de criză repetată
-
Exclusivacum 2 zile
Scandalul imobiliar al secolului la Ploiești și București: mafie, escrocherie și impostură pe ruinele Legii!
-
Exclusivacum 21 de ore
Poluare suspectă la Coca-Cola HBC Ploiești: Autoritățile, în alertă!
-
Exclusivacum 3 zile
Un elev de poliție din Câmpina demonstrează curaj și responsabilitate în Târgu-Jiu
-
Ancheteacum 4 zile
Primul judecător de la Înalta Curte de Casă și Justiție care se pensionează după anunțul creșterii vârstei de pensionare
-
Exclusivacum 4 zile
Inspecția Muncii din IGPR, un exemplu de ineficiență și birocrație
-
Exclusivacum 2 zile
Organizarea ilegală a serviciului de permanență la Poliția de Frontieră: un abuz care încalcă drepturile angajaților
-
Exclusivacum 3 zile
Trafic de droguri de mare risc documentat de polițiștii din Cluj: Un bărbat de 33 de ani, arestat preventiv