Connect with us

Featured

„CCR, condus eroic de fostul procuror comunist si pesedist de frunte, a dat cu ele de pamant, cu o motivare de doi bani”

Publicat

pe

Recent, s-a publicat in Monitorul Oficial, Decizia nr. 807/2021 referitoare la respingerea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 5 lit. jj) şi ale art. 536 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
Ca de obicei, CCR, condus eroic de fostul procuror comunist si pesedist de frunte, a dat cu ele de pamant, cu o motivare de doi bani. Un limbaj sec, de lemn, cateva fraze impietrite care au ajuns sa fie copiate si rascopiate de nenumarate ori, de a lungul anilor, de politrucii in robe visinii, dezvaluie cei de la sindicatul Diamantul.
Remarcabil, Tribunalul Arad, instanta care a trimis cauza la CCR, si-a insusit criticile reclamantilor ( adica criticile formulate de Emil Pascut) !
Prin exceptiile ridicate am urmarit sa criticam pastrarea ilogica, aberanta a litigiilor de munca avand ca obiect drepturi salariale ale functionarilor publici, in competenta sectiilor de contencios -administrativ, in timp ce litigiile similare ale magistratilor si jandarmilor se judeca de catre sectiile specializate in litigii de munca.
Magistratii si cadrele militare au tot raport de serviciu care se naste in baza unui act administrativ de numire in functie, si nu in baza unui contract de munca.
Constitutia mentioneaza la art.16, functii publice civile si militare, deci consacra institutia “ functionarului public militar”.
Atat magistratii cat si cadrele militare fac acte prin care exercita puterea publica a statului.
Prin art.1 din legea 62 din 2011 a dialogului social, partile in raportul de serviciu au fost calificate ca “angajat” ( functionarul public) si “angajator” ( institutia publica care angajeaza pe baza de raport de serviciu). De asemenea, prin acelasi articol, litigiile functionarilor publici privind drepturi rezultand din raportul de serviciu au fost incadrate in categoria “ litigiilor de munca”.
Ca o paranteza, noile definitii ( care nu mai sunt “noi”, ca sunt din 2011, deci de 10 ani) sunt ignorate in masa atat de judecatori, cat si de judecatorii CCR, refuzand acestia sa le dea eficienta juridica.
Atentie! Cand e vorba de politisti! Ca altfel, le-au folosit ca sa
justifice ca litigiile magistratilor ( care nu sunt functionari publici) se cuvine sa fie judecate de sectiile specializate in litigii de munca.
Mai trebuie mentionat ca pana la modificarea adusa legii 188/1999, in anul 2006, litigiile functionarilor publici avand ca obiect drepturi salariale se judecau de sectiile specializate in litigii de munca.
De ce este un avantaj, judecata de catre sectiile de munca?
Se aplica regula potrivit sarcina probei este la angajator. Reclamantul angajat are o pozitie mai avantajoasa. La contencios este exact invers. Judecatorii se poarta ca si cand ar fi slugile statului, insarcinate sa il apere cu orice pret de angajatii care cer drepturi banesti. La litigii de munca, apelul este calea de atac, ceea ce inseamna ca se reia judecata in fond sub toate aspectele. Recursul este nedevolutiv, analizandu-se doar eventuala neconformitate cu legea, nu si constatarile judecatorului de tribunal, cu privire la stare de fapt.
Pe scurt:
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate l-au constituit dispoziţiile art. 5 lit. jj) şi ale art. 536 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, având următorul cuprins:
– Art. 5 lit. jj):
În înţelesul prezentului cod, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
(…);
jj) regimul de putere publică – ansamblul prerogativelor şi constrângerilor prevăzute de lege în vederea exercitării atribuţiilor autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice şi care le conferă posibilitatea de a se impune cu forţă juridică obligatorie în raporturile lor cu persoane fizice sau juridice, pentru apărarea interesului public;”;
– Art. 536: „Cauzele care au ca obiect raportul de serviciu al funcţionarului public sunt de competenţa secţiei de contencios administrativ şi fiscal a tribunalului, cu excepţia situaţiilor pentru care este stabilită expres prin lege competenţa altor instanţe.”
În opinia autorilor excepţiei, prevederile de lege criticate contravin dispoziţiilor din Constituţie cuprinse în art. 16 privind egalitatea în drepturi, art. 21 privind accesul liber la justiţie, art. 73 alin. (3) lit. j) privind reglementarea prin lege organică a statutului funcţionarilor publici şi ale art. 115 alin. (6) privind limitele ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorii acesteia susţin, în esenţă, că prevederile art. 536 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 încalcă principiul egalităţii de tratament juridic în exercitarea dreptului de acces la justiţie, prin faptul că supun unui regim juridic diferenţiat nejustificat categoria dezavantajată a angajaţilor funcţionari publici care introduc la instanţe acţiuni pentru protecţia unor drepturi de natura salariului, prin comparaţie cu categoria favorizată a salariaţilor care nu sunt funcţionari publici, aflaţi într-un raport de muncă litigios şi care sunt trataţi mai favorabil de către legiuitor atunci când introduc acţiuni cu acelaşi obiect la instanţele de judecată, în ceea ce priveşte: instanţa ce are competenţa materială, funcţională şi teritorială; compunerea instanţei de judecată; punerea în întârziere a angajatorului debitor (procedura plângerii prealabile); termenele de judecată; inversarea sarcinii probei la angajator şi obligaţia angajatorului, instituţie publică, de a depune toate probele necesare până la primul termen de judecată, calea de atac. Astfel, în timp ce salariaţii care nu sunt funcţionari publici beneficiază de accesul la o instanţă specializată în litigii de muncă, funcţionarilor publici, inclusiv reclamanţilor poliţişti, având conflicte de aceeaşi natură, li se refuză nejustificat şi discriminatoriu, în baza art. 536 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, accesul la o instanţă specializată în litigii de muncă, fiind supuşi judecăţii unor complete nespecializate, de contencios administrativ. În timp ce la judecarea conflictelor de muncă ale angajaţilor care nu sunt funcţionari publici nu li se cere să parcurgă procedura plângerii prealabile (să pună în întârziere pe angajatorul debitor), funcţionarilor publici li se condiţionează, în temeiul art. 536 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 (fost art. 109 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici), admisibilitatea acţiunii de efectuarea plângerii prealabile. În timp ce angajaţii care nu sunt funcţionari publici beneficiază la judecarea conflictului de muncă de principiul inversării sarcinii probei, funcţionarilor publici, în acelaşi tip de litigii, în mod nejustificat şi discriminatoriu, nu le este recunoscut dreptul la inversarea sarcinii probei, principiu recunoscut de art. 272 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii. În timp ce angajaţii care nu sunt funcţionari publici au dreptul la calea de atac a apelului, într-un litigiu de muncă, funcţionarilor publici, în conflictele lor de muncă, instanţele le refuză calea de atac a apelului.
De asemenea, se susţine că art. 5 lit. jj) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 încalcă prevederile art. 73 alin. (3) lit. j) şi ale art. 115 alin. (6) din Constituţie, precum şi principiul egalităţii de tratament juridic în exercitarea dreptului de acces neîngrădit la justiţie, în măsura în care se interpretează în sensul că actele individuale de salarizare ale funcţionarilor publici sunt acte emise în regim de putere publică. În acest înţeles, art. 5 lit. jj) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 îngrădeşte în mod discriminatoriu exercitarea dreptului de acces la justiţie al funcţionarului public, afectând regimul juridic al funcţionarului public. Se încalcă şi principiul nediscriminării în exercitarea dreptului de acces la justiţie, comparativ cu angajaţii care nu sunt funcţionari publici şi care beneficiază de un regim juridic procesual mai favorabil, la soluţionarea conflictelor de muncă privind drepturi salariale nerecunoscute sau neacordate de angajator. Se încalcă şi principiul nediscriminării în exercitarea dreptului de acces la justiţie, întrucât se generează un regim juridic procesual privilegiat nejustificat pentru angajatorul instituţie publică, comparativ cu angajatorul de drept privat.
Motivarea CCR:
21. Totodată, astfel cum a reţinut Curtea Constituţională în jurisprudenţa sa, principiul egalităţii nu presupune uniformitate, ci, dimpotrivă, situaţiile obiectiv diferite justifică şi chiar impun instituirea unui tratament juridic diferenţiat. Or, funcţionarii publici se află într-o situaţie juridică distinctă de cea a personalului angajat în baza unui contract individual de muncă, ceea ce justifică instituirea unui tratament juridic diferit, compatibil cu dispoziţiile art. 16 din Constituţie.
22. De asemenea, stabilind instanţa competentă să soluţioneze litigiile având ca obiect raportul de serviciu al funcţionarului public, textul de lege supus controlului de constituţionalitate transpune dispoziţiile art. 126 alin. (2) din Legea fundamentală, potrivit cărora „Competenţa instanţelor judecătoreşti şi procedura de judecată sunt prevăzute numai prin lege”, şi dispune, totodată, chiar în sensul asigurării accesului liber la justiţie, şi nu al îngrădirii acestui drept. În consecinţă, dispoziţiile art. 21 din Constituţie nu sunt sub niciun aspect încălcate.
23. Întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea jurisprudenţei Curţii, considerentele şi soluţiile deciziilor menţionate îşi păstrează în mod corespunzător valabilitatea şi în prezenta cauză.
24. Referitor la dispoziţiile art. 5 lit. jj) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, care stabilesc semnificaţia expresiei „regimul de putere publică”, Curtea observă că susţinerile autorilor excepţiei se subsumează exclusiv unor aspecte referitoare la interpretarea acestor dispoziţii legale şi la aplicarea „regimului de putere publică” în cazul actelor individuale de salarizare ale funcţionarilor publici. Or, problema interpretării şi aplicării dispoziţiilor legale criticate excedează controlului de constituţionalitate, fiind de resortul instanţelor judecătoreşti învestite cu soluţionarea cauzelor. Astfel, instanţa judecătorească interpretează legea, în mod necesar, în procesul soluţionării cauzelor cu care a fost învestită, iar împotriva hotărârii judecătoreşti, partea interesată poate exercita o cale de atac, în condiţiile legii, soluţionarea acesteia revenind instanţei de control judiciar. În cazul în care practica judiciară vădeşte o interpretare neunitară, Constituţia, prin art. 126 alin. (3), atribuie Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, iar nu Curţii Constituţionale, competenţa de a stabili interpretarea şi aplicarea unitară a legii de către celelalte instanţe judecătoreşti. În consecinţă, Curtea constată că, astfel cum a fost formulată, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 5 lit. jj) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 este inadmisibilă. (Emil Pascut)
 O parte din argumentele mele nu sunt mentionate in prezentarea facuta de CCR. Probabil ca nu stiau cum sa le intoarca.
Neconcordanta unui text cu Constitutia se solutioneaza de CCR, nu de ICCJ.
Definitiile angajatului, angajatorului, litigiului de munca au fost schimbate din 2011, fiind introdusi functionarii publici si raporturile de serviciu. Pe de alta parte, magistratii si cadrele militare se judeca de cativa ani, la litigii de munca. Toate astea sunt ” elemente noi” in ordinea de drept care necesita o reevaluare atenta a jurisprudentei, in raport de noua realitate juridica. Cu toate astea, pentru pacalicii astia de la CCR, impietriti in bula lor, nu au intervenit elemente noi, dezvaluie sindicatul „Diamantul”. (Cerasela N.).

Exclusiv

Reorganizarea Poliției Capitalei anunțată pe WhatsApp ridică ingrijorări majore

Publicat

pe

De

O alertă a fost emisă de Sindicatul Europol, evidențiind modul în care reorganizarea Poliției Capitalei a fost anunțată în mod inadecvat prin aplicația WhatsApp de către șeful Poliției Capitalei, chestorul Berechet. Potrivit anunțului, au fost înființate două noi secții de poliție în București – Secția 26 și Secția 27 – precum și trei noi servicii:

  • Serviciul Infracțiuni Informatice
  • Serviciul Agresiuni Sexuale
  • Serviciul Vătămări Corporale

Cu toate că inițiativele par promițătoare, sindicaliștii își exprimă îngrijorarea pentru că această reorganizare nu a fost comunicată oficial și nu a inclus consultarea organizațiilor sindicale și a polițiștilor afectați. Reorganizarea implică transferul de funcții de la cele 6 Poliții de Sector, care se confruntă oricum cu o lipsă de personal, lăsându-i pe angajați fără soluții concrete.

“Este doar o mimare a interesului declarat de a crește calitatea serviciului polițienesc,” se arată în comunicatul Sindicatului Europol. Mai mult, se semnalează că unii polițiști au fost informați doar verbal și prin WhatsApp cu privire la transferurile lor către noile structuri, fără a le fi explicate detaliile și fără a fi consultate criteriile obiective.

Sindicatul a solicitat o întâlnire urgentă cu conducerea Poliției Capitalei și a sesizat IGPR cu privire la nerespectarea obligației de a informa și consulta organizațiile sindicale. De asemenea, a fost sesizat și Corpul de Control al MAI privind nerespectarea prevederilor legale în ceea ce privește modificarea raporturilor de serviciu ale polițiștilor.

Reprezentanții sindicali îndeamnă polițiștii să fie atenți la orice tentativă de inducere în eroare. Semnarea documentelor de acceptare a mutării pe noi funcții ar putea fi interpretată ca un acord tacit pentru transfer, protejând astfel conducerea DGPMB de eventualele abuzuri. În contextul reorganizării, este subliniat dreptul polițiștilor de a ocupa orice funcție vacantă din cadrul unității, fără a fi obligați să accepte mutări în structurile nou înființate.

Sindicatul Europol încurajează șefii cu integritate să reamintească conducerii că mutarea polițiștilor dintr-o parte în alta nu va aduce o îmbunătățire a serviciului polițienesc. De asemenea, se face apel pentru a condamna metodele de gestionare inadecvate și comunicările informale prin WhatsApp, menționând că refuzul de a se prezenta la noile structuri nu poate atrage sancțiuni disciplinare.

Polițiștii care se află în această situație sunt rugați să contacteze sindicatul pentru asistență și reprezentare în fața conducerii DGPMB, asigurându-se astfel că drepturile lor sunt respectate. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Emil Pascut critică abuzurile din Poliție și incompetența DGIPI în fața drepturilor angajaților

Publicat

pe

De

Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a ridicat întrebări serioase în legătură cu comportamentele abuzive din structurile interne, subliniind că organizația sa dezvăluie anual numeroase astfel de cazuri. Într-un mesaj pe pagina sindicatului, Pascut s-a adresat susținătorilor și a menționat: „V-ați gândit vreodată, voi, cei care ne sunteți suporteri vechi, câte conduite abuzive descoperim, dezvăluim și criticăm noi, în fiecare an? Nu le căutăm, ne sar în drum.”

Pascut a menționat două cazuri recente care ilustrează gravitatea situației: cazul lui Alin Rusu de la Siret și cazul unei „gestapoviste” de la Neamț, subliniind legăturile acesteia cu conducerea poliției locale. „Cazul lui Alin este unul greu, iar conducerea de la IGPF a fost sesizată prin plângerea sindicatului să investigheze, însă au ales să trimită autorităților să se auto-investigheze,” a declarat el, evidențiind abuzurile din sistem.

Referitor la cazul de la Neamț, Pascut a criticat tăcerea organelor superioare, acuzându-le de indiferență față de abuzurile comise. „Grija supremă a acestora pare să fie ‘denigrarea’ poliției române și activitatea pe rețelele sociale, ignorând complet abuzurile de putere și faptele ilegale,” a adăugat el.

Pascut a menționat că reprezentanții MAI, IGPR și IGPF au citit informațiile publicate de sindicat, dar au ales să reacționeze doar din conturi false sau sub protecția anonimatului. „Până la proba contrarie, IGPR nu știe, nu vede. Este un zen general în rândul autorităților,” a afirmat el.

În plus, Pascut a subliniat ineficiența DGIPI, menționând că „se pare că sunt ocupați să analizeze cu IA postările liderilor de sindicat și să le raporteze lui Bericica, folosind ‘secretul de serviciu’ pentru a monitoriza conținutul politic care critică statul și partidul.” Această observație scoate în evidență preocuparea DGIPI pentru controlul informațiilor în loc să se concentreze pe investigarea abuzurilor din sistemul de ordine publică.

Această declarație evidențiază problemele grave cu care se confruntă angajații din sistemul de ordine publică și necesitatea urgentă a unei reforme care să asigure respectarea drepturilor și a legii. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Featured

Românii primesc doar 57% din banii pe care ii muncesc

Publicat

pe

De

Potrivit unui articol publicat de Cotidianul Național, sub semnătura jurnalistei Claudia Marcu, Blocul Național Sindical (BNS) a alertat Guvernul cu privire la faptul că statul a colectat anul trecut aproape dublu din contribuțiile salariaților decât a încasat din TVA și de șase ori mai mult decât din impozitul pe profit. Această situație a condus la solicitarea urgentă a BNS pentru reducerea impozitării muncii.

BNS subliniază că sistemul de contribuții sociale din România transformă fiscalitatea muncii într-una excesivă, cu un procent de 37,5% din veniturile fiscale, comparativ cu media statelor din Organizația pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (OECD), care este de 24,3%. Analiza BNS evidențiază disproporția dintre încasările din contribuții sociale și cele din impozitele pe venit.

Datele centralizate de OECD arată că România ocupă locul 6 din 37 de economii studiate în ceea ce privește dimensiunea încasărilor din contribuții sociale față de veniturile fiscale. De exemplu, în anul 2023, încasările din contribuții aplicate pe venitul salariaților au reprezentat de patru ori suma totală a încasărilor din impozitele pe salarii și pe venit, de 5,5 ori mai mult decât încasările din impozitul pe profit și de 1,5 ori mai mult decât cele din TVA.

BNS atrage atenția că, în contextul menținerii unui nivel excesiv al contribuțiilor, percepția că România ar avea o fiscalitate redusă este iluzorie. Veniturile nete din muncă sunt inferioare celor din țări cu cote mai mari de impozitare, cum ar fi Polonia, unde angajații rămân cu sume nete substanțial mai mari. Spre exemplu, un salariat român încasează aproximativ 1.009 Euro net dintr-un salariu mediu brut, pe când un angajat polonez cu un venit similar primește 1.246,4 Euro net.

Analiza BNS mai menționează că reținerile și contribuțiile obligatorii din salariile angajaților se ridică la aproximativ 43% din câștigul salarial mediu brut, ceea ce înseamnă că doar 57% din această sumă rămâne efectiv salariaților. În România, impozitarea muncii se bazează pe impozitul pe venit (cota de 10%) și contribuțiile sociale.

BNS avertizează că orice eventuală majorare a TVA-ului, ca soluție pentru deficitul bugetar estimat la 7,3% pentru anul 2024, ar agrava și mai mult situația fiscală, afectând astfel capacitatea românilor de a economisi în condițiile unui nivel scăzut al salariilor.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv2 ore ago

Reorganizarea Poliției Capitalei anunțată pe WhatsApp ridică ingrijorări majore

O alertă a fost emisă de Sindicatul Europol, evidențiind modul în care reorganizarea Poliției Capitalei a fost anunțată în mod...

Exclusiv2 ore ago

Emil Pascut critică abuzurile din Poliție și incompetența DGIPI în fața drepturilor angajaților

Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a ridicat întrebări serioase în legătură cu comportamentele abuzive din structurile interne, subliniind că...

Exclusivo zi ago

Demonii somnului lui Benone: preocupări pentru viața privată a polițiștilor din Neamț

Înșfăcarea drepturilor individuale Un recent ordin emis de Dăscălescu, așa cum ne dezvăluie Emil Pașcut de la Sindicatul Diamantul, instigă...

Exclusiv2 zile ago

Criza din Penitenciare: Polițiștii de Penitenciare protestează impotriva condițiilor insalubre și a insecurității

Protestul Polițiștilor de Penitenciare: o reacție la condițiile deplorabile Polițiștii din Craiova și Vaslui refuză să intre în serviciu, aducând...

Exclusiv2 zile ago

Corupție și imprumuturi ilegale în rândul poliției prahovene: un dosar penal incepe să se desfășoare

Pe 19 februarie 2024, ziarul nostru, Incisiv de Prahova, a publicat articolul intitulat: „Caracatița WHITE TOWER (XIII) scoate la iveală...

Exclusiv2 zile ago

Corupția din România: Scandalul White Tower și ilegalitățile dovedite

Mizeriile afacerii White Tower: o investigație care a scos la iveala corupția din România Corupția și complicitățile intr-o afacere frauduloasă...

Exclusiv2 zile ago

Abuzuri și corupție în rândul Poliției: Cazul IPJ Prahova și rețeaua de ilegalități

Corupția în IPJ Prahova: O rețea de ilegalități afectează afacerile locale (VI) Un fost agent de poliție din cadrul IPJ...

Exclusiv2 zile ago

Cazul Tymbark: controversele grevei și implicațiile legale ale condițiilor de muncă

Recent, cazurile legate de compania Tymbark, cunoscută pentru băuturile sale pe bază de apă minerală, energizante și sucuri (dar si...

Exclusiv2 zile ago

Apel către magistrații români: curățați justiția de corupție!

„Dragi domni și doamne din Justiția Română, Treziți-vă!!! Acest mesaj se adresează tuturor magistraților, cu mențiunea că ne referim doar...

Exclusiv2 zile ago

„Contributivitatea” vs. „pensiile speciale”

Pensiile militare sunt sustenabile prin contribuțiile MAI Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, aduce în atenție faptul că, din perspectiva...

Exclusiv3 zile ago

Un vis trăsnit la grătar: Emil Păscuț și soluții pentru pensiile militare

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul ne împărtășește cu umor o experiență onirică din noaptea trecută. Sub razele soarelui, într-o...

Exclusiv4 zile ago

Emil Pascut: Majorarea pensiei la Metrou ridică intrebări despre principiul contributivității în sistemul pensionării

Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Polițiștilor „Diamantul”, a dezvăluit că pensia unui muncitor necalificat de la metrou a fost recalculată...

Exclusiv5 zile ago

Emil Pascut despre impactul prostiei în funcții decizionale și controversele OUG 59/2017

Emil Pascut, de la Sindicatul Diamantul, analizează diferența dintre prost și inteligent, subliniind că un „prost” care își cunoaște limitele...

Exclusiv6 zile ago

Ipocrizia lui Ciolacu: oferte controversate pentru marea industrie

Introducere Iata ca avem noi informatii cu privire la o posibila aplicare a viitoarei scheme de ajutor de stat de...

Exclusiv6 zile ago

Primarul care a părăsit Cătina cu ghivecele și pietrele în brațe: o poveste de alegeri și controverse

Pierderea mandatului și ultimele acțiuni Primarul Cătinei, Alexandru Fulgeanu, a încheiat mandatul său într-un mod surprinzător, fiind implicat într-o serie...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!