Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV/M.Ap.N., COMPONENT DE NADEJDE AL SISTEMULUI, SAU CUM SA PARADESTI PATRU PROCURORI MILITARI DINTR-O LOVITURA

Publicat

pe

Chiar daca s-a clintit, pe alocuri serios, dupa ultimele recente lovituri incasate in rafala in ultima perioada, continua sa-si faca in subteran mendrele pentru care s-a coagulat in ultimul deceniu, obsedant am zice noi!

Pentru cei care nu au facut parte din Sistem, ba, mai mult, au avut si curajul si demnitatea profesionala sa-i puna la punct pe unii din exponentii de baza ai acestuia, la iesirea la pensie prin trecere in rezerva, Sistemul – cu o ultima zvacnire de marsavie si improscare cu venin, incearca sa le dea o palma perversa de adio.

Sa fie clar: Sistemul nu uita si nu iarta! Te va urmari, n-avem nici-o indoiala, chiar si pana la buza mormantului ca ordone sa ti-l faca mai ingust sai mai putin adanc, sa-ti mai faca o alta sicana din variata lui panoplie otravita ori sa-ti fure respeta din cosciug.

Recent, Sistemul s-a mobilizat pentru a-i „rasplati” cum se cuvine pe patru procurori militari: DOANA VASILE, RUSU GHEORGHE, NAE NICOLAE si OPRIS OCTAVIAN.

       Sa ne oprim, astazi, la primul, de departe cel mai mediatizat caz din procuratura militara si cosmarul generalilor si coloneilor din structurile de forta ale Sistemului, pilonii de baza din umbra: SRI, M. Ap. N. si MAI.

In perioada consistenta cand procurorul VASILE DOANA, colonel magistrat, lucra la DNA – Structura centrala Bucuresti in cadrul Sectiei pentru combaterea infractiunilor de coruptie savarsite de militari (careia ii ducea in carca aproximativ 90% din volumul de dosare si ca numar de rechizitorii), l-a socat acum un an pe un demnitar care, trimis sol de catre Sistem, venise sa-l „cumpere”, propunandu-i a fi inaintat la gradul de general. „Nu, multumesc, nu am asemenea orgolii!” a replicat Doana. „Pentru mine, daca ma lasati sa-mi lucrez dosarele, fara influente si presiuni, este cea mai mare satisfactie!”.

Sistemul nu l-a iertat pentru un asemenea afront!

Asta dupa ce, nu chiar cu mult timp inainte, in biroul Codrutei Kovesi, colonelul magistrat Doana   i-a tamponat contondent chiar pe Samadaul de Tarnova, (prea)mult instelatul general locotenent FLORIAN MIHAIL COLDEA, proaspat numit atunci prim-adjunct al directorului SRI. Acesta, luat de cap, s-a prezentat val-vartej in cabinetul „duoamnei”, „pretena” sa, pentru a-l reclama pe procurorul DOANA ca-i decimeaza generalii si coloneii din SRI. Magistratul militar i-a replicat: „Domnule general, daca dv. Nu sunteti in stare sa va faceti curatenie in propria ograda, lasati-ma pe mine, pentru ca si stiu, si pot! Convivii colonelului s-au congestionat, au strans din dinti in fata unui asemenea tupeu si si-au promis in barba o crunta razbunare pentru umilinta indurata.

Momentul prielnic de mazilire a colonelului magistrat a fost intr-o noapte din vara anului 2014, atunci când procurorul militar Vasile Doană a fost îndepărtat de Laura Codruța Kovesi de la Secția militara a DNA. Pe “Slujirea” o apucase disperarea văzând că rebelul subaltern din Secţia militară îşi suflecase din nou mânecile şi-şi scuipase gospodăreşte în palme şi se pregătea de un nou asalt asupra a vreo cinci generali, în frunte cu COLDEA, cinci colonei, un maior şi doi căpitani, toţi din SRI, printre care: generalul George Voinescu – adjunct al directorului SRI pe probleme financiar- logistice; generalul Sorin Gabriel Cozma – şeful Inspectoratului pentru Prevenirea şi Combaterea Terorismului; generalul Elena Istode (cunoscută sub pseudonimul „Anaconda”), fosta şefă a Departamentului Securităţii Economice, ulterior pe la „acoperiți”; generalul Emilia Cristina Posastiuc – şefa Centrului pentru Surse Deschise (Centrul de Monitorizare Media); colonelul Ştefan Vatră – şeful Diviziunii D Filaj-Investigaţii; colonelul Vasile Cămărăscu – şef al Direcției SRI Bucureşti şi, apoi, director adjunct la OSS; colonelul Eugen Tudor – locţiitor la UM 0982 Bucureşti; generalul Valentin Dan Căpşună – fost șef la Contraspionaj și „acoperiți”, col. Marin Constantin, seful DJI Prahova.

Având în vedere tandreţurile “instituţionale” (a se citi Protocolul secret neconstitutional si contrar Codului de procedura penala) şi interpersonale dintre Steaua Polară şi Ordinul Jartierei, cărora li se încurcau rău de tot socotelile din grupul ocult “Noi suntem Statul”, la ordinul repetentului, plagiatoarea l-a executat. Sa nu va mirati, pentru ca asta-i practica cucuvelei, sens in care va trimitem la cazurile si mai proaspete ale celor trei procurori dati afara din DNA: Doru Ţuluş, Mihaiela Iorga Moraru şi Nicolae Marin.

Inainte de a intra in subiectul propriu-zis al articolului, sa va familiarizam cu atmosfera si sa va reamintim, extrem de succinct, undergroundul anchetatorului penal DOANA VASILE (de altfel, printre foarte putinii adevarati pe care i-a avut Romania in ultimii 20 de ani).

Astfel, el este procurorul care i-a trimis in judecata pe col. SRI PĂLTÂNEA CORNELIU, BUCUR DANIEL si DUMITRACHE GHEORGHE si pe „civilul” director general al Rafinariei „Astra” Ploiesti, NAN OCTAVIAN  pentru multiple fapte de coruptie, condamnaţi la câte 3 (trei) ani închisoare şi 2 (doi) ani interzicerea drepturilor prev. de art. 64 lit. a) teza a II a şi b) Cod penal.

La col. SRI PĂLTÂNEA a fost cu repetitie, acesta mai fiind condamnat in 14 iulie 2010 si in ds. nr. 30/753/2009 al Tribunalului Militar Bucureşti, tot pentru infracţiuni de corupţie (Legea nr. 78/2000), art. 257 C. p. rap. la art. 6 din Legea nr.78/2000 cu aplic. art. 33 lit. a C. p. şi art. 41 alin. 2 C. p.

Atunci, in premiera pe tara, „cea mai nocivă filiala a SRI, cea de la Prahova, a fost decapitata, procurorii militari bucureşteni, în frunte cu magistratul VASILE DOANĂ, reuşind, după ani de muncă, să pună cap la cap un lanţ infracţional demn de filmele cu mafioţi sicilieni.

A urmat imediat rasunatorul caz al generalului maior SRI SOARE OVIDIU, instrumentat tot de DOANA, trimis in judecata pentru fapte de coruptie si condamnat definitiv de către ICCJ la trei ani de închisoare.

Beleaua cea mare abia acum vine!

Fostul ministru al Apararii, Corneliu Dobritoiu, a fost condamnat definitiv, cum stiti, de Inalta Curte de Casatie si Justitie la un an de inchisoare cu suspendare si cu un termen de incercare de 3 ani in dosarul „Case pentru generali”, in legatura cu achizitionarea in conditii ilegale a unei locuinte de serviciu la pret subventionat. Completul de cinci judecatori condus atunci de Livia Stanciu a respins apelul declarat de DNA si de inculpatii din acest dosar, fiind mentinuta in mare parte sentinta data de un alt complet de magistrati in martie 2015. Singura modificare a sentintei a fost faptul ca Francisc Radici si Constantin Nastase, condamnati la cate 2 ani, 2 luni si 20 de zilei inchisoare cu suspendare, nu mai trebuia sa presteze 60 de zile in folosul comunitatii. Generalul locotenent in rezerva Gheorghe Rotaru a luat un an si 6 luni cu suspendare

In acelasi dosar, general de brigada in rezerva Traian Pigui, sef al Directiei Domenii si Infrastructuri din MApN la data faptelor si gen. mr. (r) Floarea Serban, sef al Directiei Legislatie si Asistenta Juridica din MApN la data faptelor, au fost achitati.

De asemenea, inculpatii au fost obligati la plata de despagubiri civile catre M. Ap. N.: Corneliu Dobritoiu – 15.846 lei, Floarea Serban – 140.586 lei, Francisc Radici – 239.255 lei, Constantin Nastase – 230.040 lei, Sergiu Medar – 8.286 lei, Gheorghe Rotaru – 175.215 lei, Mihaela Matei – 45.514 lei, Ionel Vizitiu – 12.866 lei (achitati deja), Gheorghe Gonciaruc – 59.124 lei, Corneliu Duta – 280.934 lei.

Dosarul penal a fost lucrat de … colonel magistrat DOANA VASILE!!
Acum incepe spectacolul!

Sistemul kaki nu a rabdat ca un fost ministru al Apărării şi alţi zece generali şi colonei, persoane care au deţinut funcţii de conducere în MApN la data faptelor, sa fie fost trimişi în judecată de DNA, printre acestia „nume grele” din Directia Generala de Informatii a Apararii: Francisc Radici, Sergiu Tudor Medar şi Gheorghe Rotaru, iar Ministerul Apărării Naţionale se fie obligat sa se constituie parte civilă în cauză, revendicând 1.207.670 de lei.

Mai grav, colonelul magistrat DOANA VASILE a decis să continue cercetările, într-un dosar separat, pentru Mircia Chelaru, general corp de armată în rezervă, şi Cornel Julea, colonel în rezervă. Asa ca, generalul in rezerva Mircia Chelaru a fost ulterior condamnat definitiv de Curtea de Apel Bucuresti la trei ani de inchisoare cu suspendare pentru participatie improprie la abuz in serviciu, in dosarul disjuns din cel al fostului ministru al Apararii Corneliu Dobritoiu si al celorlalti altor zece generali si colonei, confiscandu-i –se si peste 850.000 de lei – foloase materiale realizate in urma obtinerii locuintei. In plus, Mircia Chelaru a fost obligat sa presteze munca neremunerata in folosul comunitatii pe o perioada de 100 de zile lucratoare in cadrul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectie Sociala a Sectorului 6 sau a Sectorului 5.

Sistemul nu a uitat si nu iarta nici de aceasta data!

Satul de manarii, matrapazlacuri, minciuni si tot felul de tradari, la care se adauga promovarea in functii a unor impostori, procurorul militar colonel magistrat VASILE DOANA – dupa ce fusese exilat pe la Ministerul Afacerilor Interne intr-o functie obscura si, apoi, mutat la Parchetul Militar de pe langa Curtea Militara de Apel Bucuresti – a luat decizia sa se pensioneze! Sa treaca in rezerva, ca-i ajung peste 30 de ani de munca!

Acum incepe dansul!

Sistemul s-a mobilizat exemplar pentru a-i aplica dusmanului o ultima lovitura: nu i-au platit pensia incepand cu data legala a Ordinului  M. Ap. N., adica de la 29.12.2017, astfel ca l-au lasat fara bani pe procuror timp de patru luni.

Scenariu, regia si actorii sunt: directoarea Casei Sectoriale de Pensii a M. Ap. N., tovarasa ANDRITOIU C. MIHAELA venita de curand de la Directia Generala de Informatii a Apararii, unde i-a avut mult timp ca sefi pe … cine credeti? Pe inculpatii condamnati anchetati de procurorul militar Doana Vasile, adica: SERGIU MEDAR, RADICI FRANCISC si ROTARU GHEORGHE !!

Revenind la topic, sa spunem ca punerea in executare Deciziei de pensionare nr.154192/1LS din 01.02.2018 prin care i s-a acordat magistratului DOANA dreptul la pensie de serviciu in calitate de magistrat, este nelegala, in sensul că, stabilirea calculului și plata drepturilor bănești ce i se cuvin s-au efectuat de la data decretului prezidențial de eliberare din funcție și nu de la data pensionării sale efective, respectiv data de 29.12.2017 (data de la care PICCJ-SPM a sistat plata salariului).

Noi va semnalam cum s-au mobilizat fostii inculpati si au convins-o pe sefa casei de pensii sa-l „paradeasca” pe DOANA, dar si pe alti trei procurori militari care n-au fost cu Nasu in suflet: Rusu Gheorghe, Nae Nicolae, Opris Octavian prin modul nelegal  de punere in plată a deciziei.

În fapt, prin Ordin al ministrului aparării naționale, la data de 29.12.2017 DOANA fost trecut in rezervă cu drept de pensie de serviciu, drept ce a luat naștere la data ordinului respectiv, motiv pentru care, de la aceeași dată, PICCJ-SPM a sistat plata drepturilor salariale. 

ulterior, prin decizia de pensionare nr. 154192/1LS din 01.02.2018 i s-a consfințit acest drept  în formula: “…si se stabilesc începând cu data de 29.12.2017 următoarele drepturi de pensie de serviciu…”.

            Drepturile respective au fost calculate in decizia de pensionare, conform Legii 303/2004 (actualizata), în raport de veniturile salariale realizate de magistratul militar in luna noiembrie 2017. La  punctul C. din decizia de pensionare s-a menționat că plata pensiei se va face de la data decretului președintelui.

                    – prin Hotărârea din 26.02.2018, plenul CSM (la pct. 7) a hotărât înaintarea către Președintele României a propunerii de eliberare din funcție datorită pensionarii, fără să se stabilească o altă dată a pensionarii magistratului, diferită de cea din ordinul ministrului apărării.

                    – prin decretul din 13.03.2018, președintele a dispus: “eliberarea din funcție” a procurorului militar DOANA VASILE ca urmare a pensionarii; nici decretul respectiv nu conține mențiuni din care să se poată concluziona ca în acest act normativ s-a stabilit o altă data a pensionării decât cea stabilită de ministrul apărării.

           După emiterea decretului prezidențial, colonelul DOANA VASILE a fost anunțat telefonic de subordonații tovarasei directoare au pus in plata efectivă decizia de pensionare de la data decretului de eliberare din funcție și nu de la data pensionării lui efective, adică 29.12.2017; evident ca o astfel de punere in aplicare a deciziei respective este de natură să il priveze (pentru aproape trei – patru luni de zile),în mod nelegal și abuziv, de dreptul sau la pensie, drept integrat în dreptul de proprietate și care este apărat și garantat de Constituție, legile statului român și consfințit ca atare în Protocolul nr. 1 al Convenției pentru Apararea Drepturilor Omului.(ce ati citit aici sa stiti ca nu se aplica in Romania, care nu da doi bani pe CEDO!!

                    În drept, conform prevederilor părții generale din Codul Civil, momentul nașterii unui drept de natură patrimonială, cu executare succesivă, în speță dreptul la pensie de serviciu, trebuie să fie însoțit de nașterea unei obligații corelative, respectiv cea a efectuării plății din chiar momentul nașterii dreptului, obligație care revine in cazul de fată  Casei Sectoriale de Pensii a M. Ap. N. Orice încălcare a acestui principiu este un abuz, fiind sancționată ca atare de legea română. (Sanchi!)

Din succesiunea actelor ce au fost emise cu prilejul pensionării magistratului militar, prezentata mai sus, rezultă cu claritate că unicul act oficial prin care s-a constituit dreptul la pensie de serviciu este actul administrativ prin care ministrul apararii a dispus trecerea colonelului în rezervă cu drept la pensie de serviciu, începând din data de 29.12.1017.

Din acest punct de vedere ordinul ministrului este un act juridic de natură administrativă, constitutiv (născător) de drepturi dar și de obligații corelative, cea mai importantă dintre acestea fiind cea de plată a pensiei de serviciu.

Culmea, această opinie a fost dealtfel îmbrățișată și de Casa de Pensii a M. Ap. N. atunci când a emis decizia de pensionare, deoarece în cuprinsul acesteia se menționează la pct.A , redam textual: “se stabilesc începând cu data de 29.12.2017 următoarele drepturi de pensie de serviciu…”

              Analizând modul de calcul , din decizie, privind cuantumul acestor drepturi, se constată ca acesta s-a efectuat corect, în baza prevederilor art. 82 din Legea nr. 303/2004 (actualizată), stabilindumi-se un procent de 85%”… din baza de calcul reprezentată de indemnizația de încadrare brută lunară sau de salariul de bază brut lunar, după caz, și sporurile avute în ultima lună de activitate înainte de data pensionării”, aceasta luna fiind luna noiembrie 2017.

               Pe cale de consecintă, în însăși decizia de pensionare s-a statuat că pensionarea a avut loc în luna decembrie 2017, conform ordinului ministrului, iar de la data de 29.12.2017 s-a născut dreptul magistratului militar la pensie de serviciu, pensie care trebuie platită de la aceeași dată.

În loc să procedeze în acest mod, doamna preasupusa inculpatilor, le-a executat ordinul dat pe sest si ii comunică procurorului ca nu vor să-i platească aceste drepturi decât din data de 13.03.2018, dată la care a fost semnat decretul de eliberare din funcție, susținând că, pentru dânșii, aceea ar fi data pensionării (deși in actul normativ nu se menționează acest lucru).

Acest “raționament” este pe cât de nelegal pe atât de ilogic deoarece, dacă ar fi așa cum afirma Casa, este evident că ar fi fost obligata, conform prevederilor art. 82 din Legea 303/2004, să-i aplice procentul de 85% asupra veniturilor sale  din luna anterioară “pensionării”, mai precis asupra veniturilor din luna februarie 2018, venituri care nu există  deoarece Sectia Parchetelor Militare – ordonatorul de credite nu l-a mai salarizat pe procurorul militar Doana incepând cu data de 29.12.2017.

Dacă si-ar păstra acest mod de gândire, Casa de Pensii a M. Ap. N. ar trebui sa realizeze că, în cazul lui Doana, au stabilit cuantumul pensiei de serviciu cu încalcarea art. 82 din lege , deoarece a aplicat procentul de 85% la veniturile acestuia din luna noiembrie2017,  deci cu patru luni înainte de pretinsa pensionare din luna martie 2018.

Pentru intrarea în ”legalitate”, dacă si-ar menține opinia conform căreia  data pensionarii militarului este data decretului presedintelui, n-ar avea decât o singură soluție, aceea de a-i aplica procentul de 85% la 0 lei ( “veniturile” sale din luna februarie 2018) și așa vom vedea o pensie “inedită’ pentru un magistrat militar, adică cu 15% mai mica decât 0.

Dacă am accepta “raționamentul” Casei din acest caz, conform căruia decretul președintelui este actul prin care procurorul a  fost pensionat în sensul legii, atunci ar trebui să observați cu toată stupoarea, ca acesta s-ar afla în situația deasemeni “inedită” de a fi fost pensionat de două ori, la date diferite, prin acte juridice diferite din care unul administrativ și unul normativ, acte emise de entități diferite.

Ca să evităm astfel de situații care, dacă nu ar fi tragice ar putea fi chiar comice, rugam cititorii ca in cazul procurorilors-a facut si se perpetueaza o mare eroare.

            Se confundă, astfel, momentul eliberării din funcție cu momentul pensionării, ca efect al trecerii în rezervă.

Este adevarat că în cazul magistraților civili momentul pensionării efective se suprapune, de regulă, cu data prevăzută în decretul de eliberare din funcție, si aceasta deoarece un magistrat civil, după ce obține decizia de pensionare, are posibilitatea  să activeze în continuare tot ca magistrat, până la eliberarea sa din funcție, dată până la care va fi si salarizat, această funcție a sa nefiind deloc afectată prin emiterea deciziei de pensionare. Într-adevar, în cazul magistratului civil, decretul emis de președinte constituie și singurul act prin care pensionarea acestuia capată caracter efectiv și de la care i se și achită aceste drepturi.

În acest sens, invocăm prevederile art 65*,alin.2 din Legea 303/2004, pe care le redăm textual :”Eliberarea din funcție se dispune prin decret al Președintelui României, la propunerea C.S.M.” Se poate constata că in cazul magistratilor civili încetarea efectivă a activității are loc numai din momentul semnarii decretului prezidențial, data până la care aceștia primesc drepturi salariale.

În același articol, la alin.3, teza 2-a, aceeași lege instituie altă regulă aplicabilă magistraților militari, citez: ”În caz de pensionare sau transfer, eliberarea din funcție se face dupa trecerea în rezervă, sau, dupa caz, în retragere”.

Este evident că un magistrat militar, odată trecut în rezervă, nu-și mai poate exercita funcția de procuror sau judecator militar si nu va mai fi  salarizat, astfel că , daca i se va achita efectiv pensia numai dupa data decretului președintelui, el va fi in situația de a rămâne o perioadă fără resurse necesare traiului, neavând nici cea mai mică culpă legală în crearea acestei situații.

În sistemul de drept românesc o astfel de privare de drepturi nu poate avea la bază decât o faptă culpabilă a celui în cauză și trebuie să fie fundamentata pe un text legal.

Orice deviere de la aceste reguli va fi de natură să atragă dezdăunarea celui în cauză dar și tragerea la răspundere materială, disciplinară sau penală, dupa caz, a persoanelor ce se fac vinovate de incalcarea legii.

           Aflându-se în aceasta situație, în concret, DOANA VASILE nu a mai putut desfașura, dupa data trecerii in rezervă, niciuna din atribuțiile unui procuror militar  (efectuarea urmăririi penale, participarea în ședințe de judecată la instanțele militare, etc),. Dacă ar fi desfășurat după această dată astfel de activități, ele ar fi fost lovite de nulitate și ar fi avut un caracter abuziv, conform prevederilor Codului de Procedura Penală.

            Acesta este unul din  motivele pentru care, incepând cu data trecerii in rezervă, nu a mai fost salarizat de S.P.M., precizându-i-se insă ca va primi pensie din aceeași dată, dar că aceste drepturi bănesti imi vor fi achitate retroactiv, după ce Președintele va semna decretul de eliberare din funcție.

            Legea 303/2004 nu consacră, ea singura, în mod expres, existența distinctă a instituției pensionării în raport de instituția eliberării din funcție, de așa manieră încât să rezulte clar, doar din textul acesteia, diferențierea dintre cele două noțiuni. O face însă implicit, atunci când reglementează alte drepturi ale magistraților. Astfel,  la art. 81, alin.1, care consacră dreptul magistraților la o anume indemnizație, se prevede textual: “Judecătorii si procurorii cu o vechime în magistratură de…beneficiază , la data pensionării sau a eliberarii din funcție… de o indemnizație…”.

            Aceasta expresie a legii, chiar dacă este utilizată în cadrul reglementării altor drepturi, ne dezvăluie clar ca legiuitorul a înțeles să separe, ca instituții dar și ca momente cronologice diferite, ”pensionarea” de “eliberarea din funcție”, așa că ele nu pot fi confundate.

Această “lipsă a legii” este numai aparentă, deoarece Legea nr. 303/2004 trebuie aplicată împreună cu Normele  Metodologice, aprobate prin H.G. nr. 1275/2005.

Toate lipsurile aparente ale legii dar și toate confuziile inacceptabile în care se află Casa de Pensii s-ar fi clarificat foarte ușor dacă factorii decidenți din structura ar fi citit aceste norme metodologice. Dar cei ocrotiti de fostii DGIA nu au reflexul cititului.

La art. 16 alin. 2 din H.G.1275/2005 se stabilește, clar și fără echivoc, data de la care se acordă și se plătesc pensiile magistraților, redau textual : Drepturile de pensie de serviciu stabilite potrivit art. 82, alin. 2 din lege se acordă și se plătesc dupa cum urmează:

  1. a) de la data intrării in vigoare a Legii nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietații si justiției, precum si unele măsuri adiacente sau de la data solicitării, daca cererea a fost depusă în termen de 90 zile de la această dată;
  2. b) de la data depunerii cererii, dacă cererea a fost depusă cu depășirea termenului prevăzut la lit. a).”(varianta aplicabilă în cazul meu).

Așadar, în cazul DOANA, este clar că pensia de serviciu trebuie să-i fie plătită începând din data de 29.12.2017, când a fost trecut în rezervă și până la care a fost salarizat.

La fel de adevarat este faptul ca legea 303/2004 impune ca plata pensiei să nu se facă mai devreme de apariția decretului prezidențial, însă ea trebuie să fie retroactivă, mai precis de la data când i s-a născut acest drept, data dealtfel menționată în cuprinsul deciziei de pensionare ca fiind cea de 29.12.2017.

Din motivele expuse mai sus , expresia din art 85, alin.3 din Legea nr. 303 /2004, referitoare la momentul plații pensiei, trebuie interpretată în sensul că de la data decretului prezidential devine exigibilă obligația ministerului de a-i vira efectiv drepturile de pensie, incepând cu data nașterii acestora. De dragul teoriei juridice, care ne fundamentează deciziile pe care le luăm, se poate afirma că “natura juridică” a decretului prezidențial, în raport cu drepturile magistratului militar la pensie de serviciu, este aceea de a fi un act constatator de drepturi și nu unul creator de astfel de drepturi.

Caz similar

            La data de 01.12.2014, col. mag. Panzariu Liviu Gabriel Mihai, procuror militar, a fost trecut în rezervă cu drept la pensie de serviciu (conform Legii nr. 303/2004). Ordinul de trecere în rezervă are nr. MP 622/2014. La data de 23.01.2015 a fost eliberat din funcție prin decret prezidențial. Casa Sectorială de Pensii a M. Ap. N. i-a platit pensia din 01.12.2014, plata facându-se numai dupa apariția decretului.

               Daca, stimati cititori, va incearca lehamitea, sunati-ne! Am luat noi un kilogram de lamaie! (Ec Adrian Radu).

 

 

Actualitate

Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Publicat

pe

De

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.

Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46

Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.

Schimbări de strategie și priorități

Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.

Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.

Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.

Timpul, factorul decisiv

Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.

Problemele persistă

Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.

Airbus rămâne în joc

Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”

NGAS: Înapoi în viitor

Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.

După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.

Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.

Industria se pregătește pentru NGAS

Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.

Citeste in continuare

Actualitate

Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Publicat

pe

De

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.

Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie

Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”

Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”

Reacție rapidă și măsuri corective

Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”

Integrarea securității cibernetice de la inceput

Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.

„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”

NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare

NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.

În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.

Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități

Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.

Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli

Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.

„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”

Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.

Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.

În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.

Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.

Măsuri concrete și rezultate pozitive

Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”

Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”

„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.

Citeste in continuare

Actualitate

Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA

Publicat

pe

De

În cadrul conferinței Air and Space Forces Association (AFA) din acest an, deși spațiul expozițional a fost dominat de vehicule aeriene fără pilot (UAV) de mari dimensiuni, componentele mai compacte au avut o prezență notabilă: motoarele mici destinate sistemelor mai „attritabile”.

„Un semnal de cerere clar” pentru motoare mai mici

„Este clar că există un fel de semnal de cerere”, a declarat Byron Callan, director general la Capital Alpha Partners, într-un interviu pentru Breaking Defense despre multitudinea de companii care concurează pentru motoare mai mici la AFA și în alte locuri. „M-a frapat”.

De la startup-uri la companii consacrate, companiile au profitat de conferința AFA din acest an pentru a-și expune produsele potrivite pentru spațiul motoarelor entry-level, care ar putea fi utilizate pentru drone Collaborative Combat Aircraft (CCA), rachete de croazieră sau alte vehicule aeriene care ar oferi o masă accesibilă de muniție.

Noutăți și oferte diverse la AFA 2025

Printre companiile prezente la AFA, Honeywell, de exemplu, a dezvăluit un nou motor cu tracțiune de 1.600 de lire, denumit HON1600, adăugând o altă unitate de propulsie ofertelor CCA ale companiei, alături de F124, cu tracțiune mai mare. TJ Pope, directorul superior al Honeywell pentru strategia motoarelor, a declarat într-un interviu că abordarea companiei este „cu risc scăzut”, în parte prin valorificarea experienței extinse în fabricarea unităților de putere auxiliare, a căror lanț de aprovizionare și facilități de producție pot fi reutilizate pentru producerea de motoare mici.

Pratt & Whitney, o subsidiară a gigantului din domeniul apărării RTX, a declarat într-un comunicat de presă publicat în timpul AFA că urmărește „o nouă familie de motoare” care pot varia de la 500 la 1.800 de lire de tracțiune.

Rolls-Royce, la rândul său, a expus motorul Orpheus, o familie de unități de propulsie dezvoltate în comun cu Ministerul Apărării din Marea Britanie.

„Familia Orpheus vizează multiple oportunități potențiale viitoare, dintre care una este piața CCA attritabilă”, a declarat Emma Russell, manager de program OrpheusWorks, pentru Breaking Defense într-un interviu la expoziție. Evidențiind aproximativ 120 de evenimente de testare și 40 de ore de funcționare a motorului, Russell a spus că compania are „cunoștințe excelente” despre designul Orpheus, care „vizează cu adevărat un lanț de aprovizionare diferit [comparativ] cu ceea ce Rolls Royce este obișnuit să utilizeze” pentru a obține „o cale către o producție cu costuri reduse”.

Firmele mai mici și-au spus cuvântul, inclusiv JetCat Defense, o asociere în participație între o companie germană și o filială americană a unei firme israeliene. Aceasta a adus noile sale unități de propulsie P420 și P850, despre care compania spune că oferă 100 și, respectiv, 200 de lire de tracțiune.

Startup-ul BeeHive Industries a anunțat, de asemenea, la expoziție că motorul său Frenzy, cu o tracțiune de 200 de lire, aflat sub contract cu Forțele Aeriene ale SUA, a atins etape de dezvoltare și intenționează să înceapă testele de zbor „la începutul anului 2026”.

Incertitudini privind designul CCA

În timp ce cererea de unități de propulsie mai accesibile pentru muniție este mare, firmele merg mai departe cu oferte fără informații complete despre un factor de stimulare major: programul CCA.

Forțele Aeriene au ales două fuselaje mai mari pentru prima tranșă a programului, dar nu au precizat dacă vor pune accent pe sisteme entry-level, high-end sau intermediare pentru o rundă următoare de contracte CCA. Acesta a mers mai departe cu o cerere de propuneri pentru motoare în intervalul de tracțiune mai mic, deși un oficial al serviciului a declarat că RFP-ul are ca scop susținerea unui segment inactiv al pieței pentru a oferi guvernului mai multe opțiuni. (Marina va fi probabil un alt cumpărător semnificativ de CCA și a emis recent contracte pentru propriul program de aripă de dronă, după cum a raportat anterior Breaking Defense, deși aceste premii sunt doar pentru „design conceptual”.)

Detaliile exacte despre ceea ce cer Forțele Aeriene industriei, cel puțin în domeniul public, sunt greu de stabilit, deoarece serviciul pare să rețină unele informații din motive de securitate. Forțele Aeriene nu au răspuns la întrebarea Breaking Defense până la ora publicării, când au fost întrebate ce a fost comunicat industriei.

Forțele Aeriene au făcut anterior public un sondaj al industriei, care se afla aproximativ în domeniul clasei de tracțiune medie: o cerere de informații privind motoarele într-un interval de tracțiune de 3.000 până la 8.000 de lire, emisă la sfârșitul anului 2023.

O sursă din industrie, căreia i s-a acordat anonimatul pentru a discuta detalii sensibile, a declarat că ceea ce au lansat Forțele Aeriene în clasa medie de tracțiune „se încadrează în plicul a ceea ce ați văzut înainte”. Cu toate acestea, serviciul nu a lansat un RFP pentru un motor în acest interval, cu atât mai puțin a emis cerințe pentru un vehicul aerian.

Până în prezent, detaliile sunt mai ușor disponibile pentru prima rundă CCA a Forțelor Aeriene, sau „tranșă”, în care Anduril și General Atomics se confruntă. Potrivit Aviation Week, oferta CCA a Anduril va zbura cu un motor Williams International FJ44-4 care are o tracțiune de 3.600 de lire. General Atomics nu a dezvăluit unitatea de propulsie pentru oferta sa CCA, dar a spus că aeronava este compatibilă cu mai multe motoare.

Callan a subliniat că o parte din motivul incertitudinii, dincolo de întrebările persistente despre modul în care CCA va fi utilizat operațional, ar putea avea de-a face cu schimbările de conducere de la Forțele Aeriene. Gen. Kenneth Wilsbach a fost nominalizat abia acum pentru a servi drept următorul șef de stat major al Forțelor Aeriene, iar lideri civili precum secretarul Forțelor Aeriene Troy Meink sunt în funcție de doar câteva luni.

„Încă cred că ne aflăm într-o perioadă de tranziție”, a spus Callan, adăugând că o „linie de vedere mai bună” ar putea veni în bugetul Pentagonului pentru anul fiscal 2027.

O provocare cheie pentru industrie este, de asemenea, fabricarea de motoare care nu sunt neapărat construite pentru a dura pentru ceea ce ar fi aeronave mai attritabile, contrar sarcinii tradiționale a inginerilor aerospațiali de a proiecta motoare cu durată lungă de viață și toleranțe ridicate.

„Schimbarea acestei paradigme nu este cu siguranță un lucru ușor de făcut”, a spus Pope de la Honeywell, indicând inovații precum fabricarea aditivă și compromisuri în răcire și durata de viață, deoarece motoarele nu sunt menite să funcționeze atât de mult. Când vine vorba de motoare CCA mai mici, „presupunerea mea este că va fi un număr de două cifre din punct de vedere al ciclului de viață”, a adăugat el, referindu-se la numărul de ore de zbor pe care se așteaptă ca motorul să le înregistreze.

Pentru motoarele care sunt „ceva la mijloc” între a fi consumabile și a dura mii de ore, „aceasta este o abordare complet nouă sau o combinație de abordări”, a declarat Richard Aboulafia, director general la AeroDynamic Advisory, într-un interviu pentru Breaking Defense.

„Aș crede că incumbenții” – unii dintre care pot reutiliza ofertele comerciale pentru aplicații militare – „încă au avantajul”, a observat Aboulafia. „Turbinele nu sunt un spațiu care poate fi ușor perturbat cu noi tehnologii. Dar, pe de altă parte, poate că aceasta este una dintre acele zone în care un startup ar putea adopta o abordare complet curată.”

Considerații de piață și „pariuri prudente”

Noii intrați în speranța de a furniza motoare cu tracțiune mai mică se alătură unui domeniu care a devenit din ce în ce mai aglomerat în ultimul an, prezentând echipe precum una formată din GE Aerospace și Kratos. Firmele care fac o incursiune în motoare mai mici vor merge mai departe față în față cu furnizori consacrați precum Williams International, care furnizează motoare pentru racheta Tomahawk printre alte sisteme.

Cu toate acestea, analiștii au declarat pentru Breaking Defense că vor exista probabil destul de multe oportunități pentru ca aceste companii să le urmărească.

„Aceasta este cu siguranță o piață în creștere. Va dura ceva timp pentru a ajunge acolo, dar ați putea vedea cu ușurință sute de vehicule aeriene”, unele cu dimensiuni și cerințe potențial diferite, „construite pe an pe această piață cândva la începutul anilor 2030”, a spus Aboulafia.

„Pariurile” pe care companiile le fac pentru a investi în dezvoltarea motoarelor „nu sunt neapărat majore”, a spus Callan. „Le-aș numi pariuri prudente.”

O creștere globală a cheltuielilor pentru apărare poartă, de asemenea, o anumită tensiune pentru companii, care s-au arătat nerăbdătoare să facă afaceri CCA în străinătate. Aboulafia și Callan au subliniat amândoi că este probabil ca cumpărătorii străini să dorească să aibă un anumit control suveran asupra programelor lor, inclusiv prin fabricarea de sisteme cheie în interiorul granițelor lor.

„În general, cred că europenii vor cumpăra european”, a spus Callan ca exemplu. „Deocamdată, cred că companiile americane, cea mai mare piață a lor va fi SUA”, a continuat el, indicând posibilitatea suplimentară a unor amprente de producție „multidomestice”.

Întrebat dacă piața motoarelor mai mici devine deja suprasaturată, Callan a spus că este „prea devreme pentru a spune”. Cu toate acestea, a spus el, „Singurul lucru de care aș fi sceptic este, va fi un câștigător care ia totul” – o filozofie pe care Pentagonul a încercat, de asemenea, să o insufle în programele sale CCA.

„Există un consens aproape universal că CCA sunt viitorul luptei aeriene, dar există foarte puțin consens cu privire la modul în care arată”, a spus Aboulafia, menționând alura „ireproșabilă” de a furniza unități de propulsie pentru potențial mii de sisteme. „Deci, vor exista câștigători și perdanți? Absolut. Dar nu poți ignora această piață.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv17 ore ago

Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni! Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație...

Exclusiv17 ore ago

Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri,...

Exclusiv2 zile ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusiv2 zile ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusiv2 zile ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv3 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv3 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunțat: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremură (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a străbătut Ploieștiul,...

Exclusiv3 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o lovitură pentru polițiști. Economii fictive, sporuri furate și finanțări discutabile

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv4 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv4 zile ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv4 zile ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv4 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv5 zile ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusiv5 zile ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv