Connect with us

Anchete

OPINIE/ HCSAT, Protocoale secrete şi neconstituţionale… abuzurile Binomului SRI-DNA – Comisarul de Prahova

Publicat

pe

In sferele înalte ale Puterii – unde aerul este rarefiat şi pestilenţial, iar vulgul s-ar sufoca, deoarece nu este imun (şi nici imund) precum zeii Olimpului politico-economic românesc – se joacă, de aproape trei decenii (care se vor împlini în 2019), pe o scenă, iniţial improvizată în grabă, ulterior îmbunătăţită anual cu noi elemente de butaforie autohtonă şi cu rafinate efecte speciale de sunet şi lumină, un teatru kafkian. Dar, cum umorul lui Kafka destabilizează respectul pe care-l impune mitologia, aşa şi cel geamăn din piesa dramaturgiei contemporane dâmboviţene, „Să ne jucăm de-a controlul civil asupra SRI!”, compromite complet şi iremediabil, printr-o exasperantă repetabilitate anuală podobnică, ideea de stat de drept şi democratic.

Şi în stagiunea 2018 (nici nu se putea altfel), piesa va fi pusă în scenă cu aceeaşi speranţă perfect justificată a organizatorilor că va avea acelaşi triumf şi se va juca cu casele închise. Deja, zilele trecute, a început punerea în vânzare a biletelor. Absurdul, ca o contrazicere, nu-i aşa!, a bunului simţ şi a gândirii logice, apare vădit încă din această fază de PR.

În actuala stagiune, rolul principal va fi interpretat de mult mai talentatul şi expresivul actor politic Claudiu Manta, care l-a înlocuit pe, Ţuţuianu! mai sărac în exprimare scenică, cam rigid şi mult prea dependent de sufleori. Însă, a fost păstrat în distribuţie experimentatul Cezar Preda în rolul Inspectorului, tatăl lui Georg (nu confundaţi cu George Maior!).

Contribuţia esenţială a SRI cu figuranţi şi pe componenta coregrafică (cu participarea extraordinară a experimentatei Mihaela Nicola), va îmbogăţi situaţiile şi va aduce, din nou, la viaţă lumea monocromă şi majoritar absurdă a existenţei opresate din unităţile SRI.

În această coproducţie, spectacolul are marele merit de a crea o lume, nu doar la nivel declarativ; cu un limbaj de lemn şi eclectic asumat, cu legi lipsite de logică diurnă, dar perfect organice şi funcţionale în Sistem şi, mai ales, cu o impostură şi mediocritate în continuă mişcare, are menirea de a legitima un mod de lucru în intelligence. Opţiunea regizorală este perfect validă în condiţiile în care este puţin probabil ca spectatorii să nu cunoască, deja, întâmplările ciudate pe care presa le-a devoalat despre HCSAŢ şi Protocoale secrete şi neconstituţionale, abuzurile Binomului SRI-DNA, cel mai suculent şi intens mediatizat fiind cuplul amar de funcţionari bufoni col. Iancu şi ex-procurorul Negulescu de la Ploieşti. Aşadar, provocator pentru membri Comisiei SRI este nu doar să ni le aducă în scenă, ci să creeze în jurul lor şi al nostru o lume, cea mai bună posibilă doar ca utopie, actorii noştri politici şi secreţi reuşind cu brio acest lucru. Iar plasarea, încă din titlu, în spaţiul oniric („controlul civil asupra SRI”) multiplică şi mai mult posibilităţile de interpretare în stil kafkian.

Aşadar, anticipăm schiţat câteva repere de referinţă (promiţând că vom reveni cu comentarii critice pe măsură ce se vor juca actele şi scenele piesei):

Având caracter inopinat (sic!), controalele vor fi anunţate, de îndată, cu toate detaliile, tuturor unităţilor vizate, comunicarea de la conducerea SRI conţinând şi ordine clare cu privire la „pregătirea unitară” a vizitelor tovarăşilor din conducerea de partid şi de stat. Comandanţii unităţilor, toţi umili, servili şi permanent temători că pot fi destituiţi oricând şi fără prea multe explicaţii (în SRI fiind un lux comunicarea în momentul concedierii unui cadru!), vor citi circulara cu maxima concentrare de care pot da dovadă şi, luând un aer grav, copleşiţi de măreaţa sarcină încredinţată, îi vor convoca pe locţiitori cărora, misterios, cu o voce mai mult şoptită, le va trasa sarcini clare ca noaptea. Fiecare se va ocupa de câte un segment important, fără a omite vreun detaliu care, dacă la momentul descinderii „intransigenţilor”, „imparţialilor” şi „independenţilor” parlamentari speciali, se va fi dovedit că a fost neglijat, va conduce la mazilirea inocenţilor şefi de unitate.

Să trecem în revistă câteva „activităţi” (cum le numesc ăştia din Securitatea veche sau mai nouă), atâtea câte ne permite imaginaţia noastră limitată şi sărăcăcioasă în materie de servicii secrete, dar îndelung exersată din vremea vizitelor în teritoriu ale Tovarăşului ori ale altor ştabi de la Centru de până în 1989:

  1. Pentru a participa la discuţii, vor fi atent şi cu mare grijă selecţionaţi (ca boabele de cafea Tchibo) câţiva  dintre tinerii ofiţeri buni şi fără crâcnire executanţi, cărora li se prevede o strălucită carieră în SRI deoarece sunt obedienţi, slugarnici, supuşi, nu au „tendinţe de pălăvrăgeală” (ce le mai plăcea securiştilor sintagma asta!). Aceştia vor fi instruţi temeinic să nu care cumva, Doamne fereşte!, să scoată vreun porumbel din gură. „Specialişti” în inteligence, comandanţii vor anticipa că mucaliţii ăia din Comisie ar putea întreba, aşa de distracţie, despre existenţa protocoalelor secrete, sens în care, cu limbă de moarte, li se va ordona tinerelor speranţe să dea răspunsuri evazive şi, dacă se încăpăţânează vreun parlamentar mai nedus la Biserică să afle ceva mai concret, să se admită sibilinic că or fi existat în istorie, dar pe vremea lui Ştefan cel Mare în Moldova şi Vlad Ţepeş în Ţara Românească. Pentru un control total asupra a ceea ce vor grăi „performanţii” tineri ofiţeri, aceştia vor fi puşi să scrie câte un speech care se corectează, avizează de către locţiitori şi se aprobă de „domnu’ comandant”. Prin acest exerciţiu, se oferă tinerilor un nou exemplu de încurajare a liberei iniţiative personale şi de promovare a libertăţii de gândire !!!
  2. În cerc restrâns se vor face propuneri şi se va alege, din timp, o cârciumă selectă, cu specific tradiţional local, obligatoriu sigură din punct de vedere contrainformativ, cu personal verificat şi pus în dependenţă căruia – pentru mai multă certitudine şi pentru a se evita ce s-a întâmplat la paranghelia din ajunul Crăciunului 2015 de la Restaurantul-tavernă „AXA” din Strejnic (despre care unul din ospătari a „borât” tot) – i se va lua angajamente scrise că va păstra secretul lui … Polichinelle.

La cest capitol nu prea sunt probleme de identificat deoarece, în eterna şi fascinanta Românie, chiar şi în judeţele sărace şi defavorizate, deci mai puţin generoase în zone montane, Deltă ori Litoral), tot se găseşte o baltă pe malul căreia să se afle o cherhana.

  1. Se vor aloca din timp toţi banii din alocaţia bugetară de protocol pe anul acesta pentru a se face faţă onorabil nivelului vizitei simandicoaselor feţe politice de la Capitală şi, dacă va mai fi nevoie, domnii comandanţii şi locţiitorii vor face o scurtă chetă de completare pentru că, oricum, din orice poziţie, şi-i vor recupera cu vârf şi îndesat în timpul mandatului lor, în aşa hal încât le va mai rămâne chiar şi ceva mărunţiş pentru câte o vilă, un teren într-o zonă bună, un autoturism, două-trei. De exemplu, cel mai talentat iluzionist şi prestidigitator din istoria recentă a SRI a fost col. Marin Constantin, fost şef la Prahova până în 2014 şi, apoi, la Dâmboviţa (Să trăţi, domnu’ Claudiu Manda!) până în decembrie 2016. Acesta i-a dat clasă şi celebrului Leonard Iosefini, reuşind să scoată din joben nici mai mult, nici mai puţin de: un apartament 3 camere ultracentral Ploieşti, complet şi modern mobilat şi utilat; vilă de lux la Nistoreşti-Breaza (175 mp construiţi, parter şi mansardă, 3 dormitoare, 3 grupuri sanitare, living cu dining, bucătarie, 3 terase, 3 garaje, complet mobilată şi utilata), căsuţă de grădină, cu terenul aferent de 2000 mp cu livada si pomi-arbusti ornamentali, avand in spate padure); un imobil rezidential duplex în Cartierul de lux„Albert”, cu terenul aferent de 4800 mp; alt teren ultracentral pentru construcţii rezidentiale în oraşul climateric Breaza, în suprafaţă de 700 mp, cu toate utilităţile; reamenajarea/reabilitarea/modernizarea imobilele parinţilor şi socrilor din satul Pantazi, com. Valea Călugărească, respectiv din com. Ariceştii Rahtivani, sat Târgşoru Nou.
  2. Se vor mobiliza toate forţele şi resursele pentru executarea din timp a cosmetizărilor în unitate care necesită o durată ceva mai mare: cârpeli pe la zidărie, plombe asfaltice prin curte, vopsirea pereţilor (şi a gardului, să nu se vadă leopardul!) etc.
  3. Cu două-trei zile înaintea controlului „inopinat”, se dă alarma la Logistică: se văruiesc copacii, se vopsesc băncuţele, se mătură şi se spală temeinic până şi clanţele, se dau muştele afară din curte, se şterge praful de peste tot, se repară instalaţiile sanitare, WC-ul desemnat a fi anume destinat tovarăşilor urmând a fi conservat prin încuiere şi sigilare până la ora începerii vizitei. În hărmălaia şi agitaţia totală ca dinaintea Apocalipsei, se vor scoate de nicăieri ghivece mai mari şi mai mici cu plante care se vor alinia estetic pe holuri şi pe pervazul ferestrelor, toate menite a crea impresia unui management performant, atent şi a unei atmosfere calde, „prietenoase, prielnică pentru munca în echipă” (băi, ce ne plac cuvintele astea fancy!).

Birourile vor fi măturate şi spălate, se vor deslipi posterele cu te miri ce imagini (femei goale, Che Guevarra, caschete şi decoraţii sovietice etc.) ori mesaje din gama Must Have, care zgârie retina expiraţilor comandanţi încremeniţi în aceleaşi prăfuite tipare comuniste.

  1. În Ziua „Z”, se va pune în funcţiune filtrul antiterorist de la punctul de control acces în unitate, vor fi puşi de serviciu la poartă doi din cei mai isteţi şi prezentabili caporali, care vor fi împopoţonaţi cu uniforme noi spălate şi călcate „reglementar” şi cu pantofi strălucitori de atâta frecat cu peria de cremă, proaspăt tunşi, pomădaţi şi bărbieriţi.

În unitate vor fi prezente numai cadrele atent selecţionate, disidenţii, anarhiştii şi alţi militari „cu probleme”, care pot constitui un cât de mic potenţial de pericol pentru succesul vizitei, fiind trimişi în misiune, în concedii, la dracu’ în praznic …

La ora stabilită, când jeep-anele Comisiei şi SRI Bucureşti intră pe poarta unităţii, comandantul şi locţiitorii, trei personaje ţepene şi împăiate, îmbrăcaţi funebru cu cele mai bune ţoale negre pe care le-au avut în şifonier, afişând zâmbete artificiale largi, mimând neţărmurita bucurie şi onoare de a avea asemenea oaspeţi, îi întâmpină pe membrii Comisiei, supravegheaţi de generalii sosiţi de la Bucureşti, îngăimând nişte banalităţi stereotipe de complezenţă.

După cafele, trabucuri şi alte gingăşii şi dulcegărăi introductive, se trece, chipurile la verificarea „docomentelor”. Acum, să nu vă închipuiţi că-i chiar aşa, luând de bună declaraţia lui nea Ţuţu: ”… Există o tematică de control care a fost elaborată de cei care au lucrat anterior în cadrul acestei Comisii în baza acelei tematici de control. Vom verifica date, informaţii, documente, cum se întâmplă anumite lucruri care ţin de activitatea Serviciului Român de Informaţii…”. Să vă explicăm de ce nu! În primul rând, SRI nu mai lucrează pe suport hârtie de prin 2014-2015 (inclusiv din acest motiv, directorul SRI, Eduard Hellvig, doreşte să scape de structura “Transport corespondenţă clasificată”). Singurele hârtii prin unităţi sunt Planul de evacuare în caz de incendiu, Planul de pază şi apărare, câteva alte documente neoperative, precum şi cele afişate pe pereţi şi uşi pe care scrie „Păstraţi curăţenia”, „Punct colectare deşeuri”, „WC”, „Orarul de funcţionare a popotei” şi alte câteva de gen. Restul sunt, toate electronic. Doar nu o intra Ţuţuianu şi Preda pe intranet-ul SRI! În al doilea rând, că nu au permisiunea, prin lege, să acceseze documente operative. În al treilea rând, chiar de-ar avea, SRI-ul, fireşte, nu le va pune niciodată la dispoziţie, iar să le caute ei, e sinucidere curată! Aşa că li se vor flutura nişte documente cu organigrama şi nişte acte din care rezultă că unitatea funcţionează legal (ar fi culmea să fie altfel!)

Deci, despre ce vorbim?!

Aşa că, abordând o mină plictisită şi de personalităţi suficiente care trebuie să facă şi „activitatea” asta, controlorii parlamentari vor trece la discuţii formale cu unul-doi dintre tinerii frumoşi şi liberi atent selecţionaţi, mai mult sau mai puţin impresionaţi de statura interlocutorilor, cărora le vor adresa aceleaşi desuete şi tâmpite întrebări din anii trecuţi de genul: Cum te simţi la noul loc de muncă? Cum te-ai adaptat? Te-a ajutat comanda unităţii să te integrezi? Ai fost supus vreodată la vreo presiune din partea superiorilor ierarhici sau la abuzuri ?!, la care răspunsurile sunt ştiute de interogatori din start şi nici la surprize nu se pot aştepta decât dacă, Doamne fereşte!, se defectează vreunul pe loc, din cauza şocului pricinuit de împreurarea inedită în care se află.

Apoi, cu toţii, se vor precipita să încheie „controlul” şi să se îndrepte către cârciuma stabilită.

Asta e tot! Au mai bifat o acţiune de „control inopinat” cu rezultate înălţătoare.

Se vor întoarce la Bucureşti, unde vor întocmi, cu responsabilitate şi seriozitate, un raport în care vor înşira vorbe fără nicio valoare pentru buna şi corecta funcţionare a Serviciului. Iar cazurile de tip Păltânea, Bucur, Dumitrache, Gioni Popescu, Soare Ovidiu, Dumitru Zanfir, Ionel Marin, Marin Constantin, Iancu Vasile, Iancu Sabin, Coldea etc. etc. Vor răsări iar, şi iar, ca ciupercile după ploaie. Amin!

În final, ne permitem a da un citat dintr-un articol care ne-a plăcut mult al Mariei Diana Popescu, publicat marţi, 14.02.2017, în http://ultima-ora.ro/sindromul-sri-si-suspendarea-lui-iohannis/“… Un lucru este cert: cei din SRI au slăbit instituţia, formînd grupuri infracţionale împreună cu penalii, iar SRI nu-şi va schimba substanţa decît atunci cînd Hellvig îi va înlocui pe toţi cei numiţi de Coldea. Discursul lui Hellvig seamănă leit cu cel al Codruţei Koveşi. Ambii au susţinut că este o încercare de subminare a instituţiilor, respectiv, SRI şi DNA, cu toate că dezvăluirile lui Ghiţă nu fac referire la cele două instituţii,  ci strict la faptele cu caracter penal ale lui Coldea şi ale Codruţei Koveşi. RTV a  vorbit despre un grup infracţional din interiorul SRI, care şantaja, chefuia şi profita, Coldea nefiind străin de afacerea cu produse farmaceutice, produse petroliere, foloase Asesoft. Însă, repet, artizanul infestării instituţiilor statului cu sindromul SRI, este Băsescu! Iohannis a luat în primire acest sistem, l-a încurajat şi-l foloseşte.”

De aceea am făcut, în debutul articolului, recurs la Kafka! Deoarece este o lume nebună, în care roata dinţată macină oase şi conştiinţe, o distopie pe care prea-bine o înţelegem, dar nu o corectăm nici în al 12-lea ceas, în care câteva personaje sus-puse gravitează într-o atmosferă densă. Albul şi negrul combinate într-un gri infinit luminat de becurile care pâlpâie stins în SRI !

 

 

Anchete

Război deschis în justiție: Magistrații, noua tintă a unei campanii de intimidare coordonate

Publicat

pe

De

Bucureștiul este scena unei noi confruntări majore, unde sistemul de justiție se află, din nou, sub asediu. După atacurile în serie care au vizat judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), culminând cu o manifestație „fâsâită” anti-Justiție, se prefigurează o nouă campanie virulentă, de această dată concentrată pe câștigurile materiale ale magistraților. Publicația „Lumea Justiției” dezvăluie că „laboratoarele” apropiate de Guvern ar pune la cale ultimele detalii pentru lansarea unor noi atacuri asupra judecătorilor și procurorilor, având ca temă principală salariile și pensiile acestora.

Câștigurile magistraților, noua armă de presiune

Conform informațiilor obținute de „Lumea Justiției”, strategia se conturează în jurul sumelor consistente pe care le încasează magistrații, fie că vorbim de veniturile lunare, fie de pensiile de serviciu. Această abordare urmează o logică similară cu campaniile anterioare, în care se urmărea decredibilizarea și presiunea publică asupra corpului magistraților.

Obiective clar conturate: De la ICCJ la CSM

Dacă în cazul anterior, ținta principală a fost crearea unei presiuni asupra judecătorilor ICCJ pentru a nu respecta deciziile Curții Constituționale și ale Înaltei Curți privind prescripția, noua etapă urmărește scopuri la fel de precise:

  1. Intimidarea membrilor CSM: Principala miză a acestei campanii este intimidarea Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), pentru ca membrii săi să avizeze rapid noul proiect de lege privind pensiile magistraților și să nu formuleze obiecții față de forma propusă de Executiv.
  2. Neutralizarea opoziției ICCJ: Ulterior, în viziunea strategilor din spatele campaniei, judecătorii ICCJ vor fi vizați din nou. Scopul ar fi prevenirea unui eventual atac la Curtea Constituțională pe tema aceluiași proiect de lege referitor la pensiile de serviciu ale magistraților.

Aparatul de propagandă, activ: Articole zilnice și dezinformare?

„Lumea Justiției” avertizează că această campanie se va desfășura, ca de obicei, prin intermediul „aparatului de propaganda al Executivului”, care va publica zilnic articole menite să scoată în evidență sumele încasate de judecători și procurori. Această metodă urmărește, cel mai probabil, crearea unei percepții publice negative și sporirea presiunii asupra factorilor de decizie din justiție.

Situația tensionată din justiție, amplificată de aceste acuzații de campanii coordonate, indică o perioadă de instabilitate și incertitudine pentru sistemul judiciar românesc. „Nebunia continuă,” concluzionează sursa, sugerând că tensiunile și tentativele de influență politică asupra magistraturii sunt departe de a se fi încheiat. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Anchete

ANAF: Parcul de distracții fiscal pentru evazioniști, păzit de ciobani cu ochii-n soare!

Publicat

pe

De

Într-o Românie unde evaziunea fiscală a devenit sport național, iar bugetul de stat o gaură neagră gata să înghită orice speranță de prosperitate, iată că apar, din când în când, vocile „înțelepților” nației, gata să ne lumineze calea. Cel mai recent episod al acestei comedii amare ne-a fost servit de domnul Daniel Dăianu, președintele Consiliului Fiscal, un veritabil expert în a constata evidențe și a propune… nimic concret. Potrivit unui articol tăios semnat de Claudia Marcu în Cotidianul Național, Dăianu, după ce-a elogiat cu patos „măsurile de austeritate” ale Guvernului Bolojan (aceleași măsuri care ne golesc buzunarele și ne sufocă economia reală), a simțit nevoia să arate cu degetul spre ANAF. Dar, surpriză, a uitat să menționeze elefantul din cameră: politizarea până la os a instituției!

Oracolul economic Dăianu: De ce-i greu la stat, când tu ești sus pe stat?

Așadar, după ce a aplaudat cu ardoare tăierile, domnul Dăianu, de pe scaunul său călduț de la Consiliul Fiscal, a decis că e timpul să „distrugă” și bruma de autoritate a ANAF. Nu, nu prin a demasca șefii puși politic ce veghează la bunăstarea „celor de sus”, ci prin a cere niște măsuri atât de generale, încât par desprinse dintr-un manual de management pentru grădinițe. „Trebuie sparte rețelele de interese care favorizează corupția!”, exclamă luminatul Dăianu. Sună bine, nu? Dar cine le-a construit, domnule Dăianu? Cine le-a girat? Cine a pus pumnul în gură angajaților ANAF care au semnalat, de nenumărate ori, că exact politizarea posturilor de conducere este cancerul instituției și scutul evaziunii fiscale? Tăcere mormântală. E mai ușor să lovești în instituție, decât în mâna care o hrănește cu incompetență și interese obscure.

Pentru Dăianu, colectarea veniturilor fiscale este o „problemă de siguranță națională”. Adevărat, domnule președinte, la fel ca și corupția la vârf, incompetența ministerială și legile făcute pe genunchi, cu dedicație! Dar, în loc să-și canalizeze energia spre cauzele reale, Dăianu anunță apocaliptic că, dacă deficitul în 2026 va fi sub 6,5% din PIB, ar fi „o realizare remarcabilă”. Ceea ce, tradus din limbajul de lemn, înseamnă că suntem pe drumul cel bun spre prăpastie, dar măcar încetinim puțin căderea. Și cine e de vină? Nu, nu politicienii, nu legile strâmbe, ci tot ANAF-ul!

Pe site-ul instituției pe care o conduce, domnul Dăianu a filosofat mai departe: „Contează mult cum va continua stabilizarea bugetară după 2026 – cât vor contribui reducerea evaziunii fiscale, creşterea bazei de impozitare, descurajarea optimizărilor fiscale în acest scop.” Bla-bla-bla, domnule președinte! Corecția deficitului, continuă el, „este dezirabil să nu ignore aspecte de echitate socială”. Ah, echitatea socială! Asta în timp ce milioanele de români care își plătesc taxele cu sfințenie se întreabă unde se duc banii și de ce unii sunt mereu mai „egali” decât alții.

Strigătul din subsolul ANAF: Când inspectorii vorbesc, experții joacă teatrul!

Dar, pe când domnul Dăianu jonglează cu concepte pompoase și evită cu grație esențialul, vocile autentice din ANAF se fac auzite, chiar dacă sunt ignorate cu obstinație de „elită”. Daniel Baluță și președintele Federației Sindicatelor din Administrația Fiscală „Solidaritatea”, Dorin Modure, au transmis Guvernului un mesaj simplu, dar devastator pentru narațiunea oficială: dacă vreți eficientizare, depolitizați și simplificați!

„Schimbați legislația!”, urlă Modure, exasperat de Codul Fiscal, Codul de Procedură Fiscală și legile evaziunii și insolvenței, care sunt mai încurcate decât un ghem de șerpi. Digitalizare? Da, dar una REALĂ, nu doar pe hârtie sau în declarații de presă, care să aducă o analiză de risc corectă. Așa, pe bune, nu cu dedicație, să lovească pe cine trebuie, nu pe cine poate.

Și, cireașa de pe tortul ipocriziei: salariile! „Este nevoie și de creșterea urgentă a salariilor și implementarea unei salarizări corespunzătoare, în concordanță cu importanța socială și complexitatea muncii prestate și de depolitizarea urgentă a instituției”, tună Modure. „Să nu uităm faptul că însăși rațiunea înființării ANAF a fost tocmai scoaterea acestei activități de sub umbrela ministerului, adică a politicului. Practic, în acest moment se încalcă tocmai rațiunea existenței ANAF!” Mai clar de atât nu se poate! ANAF a fost creată ca să fie independentă, iar acum e ghidonată de sforile politice, transformată într-o unealtă de șantaj și protejare a „băieților deștepți”.

Justiția fiscală „personalizată”: Mamă pentru unii, ciumă pentru toți ceilalți!

Iar Dorin Modure continuă cu un adevăr incomod: „Dacă se depolitizează instituția, aceasta nu va mai răspunde la comenzi politice, ceea ce ar însemna că nu vor mai exista firme protejate politic. Dacă ar crește salariile la un nivel corespunzător, inspectorii ar avea o anumită independență, s-ar reduce riscul de corupție, s-ar atrage mai mulți specialiști, ceea ce iar ar încurca multă lume.” Ați auzit bine? „Ar încurca multă lume!” Acea „lume” din care fac parte și cei care ne dau lecții despre „siguranța națională” și „echitate socială”, dar care, de fapt, prosperă pe spinarea celor cinstiți.

O digitalizare autentică și o legislație simplificată ar fi, spune Modure, „o armă absolut înspăimântătoare pentru evazioniști”. Însă, cui îi convine să sperie evazioniștii când unii dintre ei sunt chiar „ai noștri”? „Știm cu toții că există prevederi fiscale care pentru unii sunt mumă, pentru alții ciumă”, concluzionează Modure. Adevăr amar. „De asta nu s-a făcut, nu se face și, din păcate, încep să cred că nici nu se va face nimic în această privință. Va fi doar pâine și circ, pâinea probabil un pic mai puțină pentru noi, ăștia mulți, și considerați de ei, fraieri.”

Într-un final apocaliptic, Modure ne lasă cu o întrebare retorică, al cărei răspuns îl știm cu toții, dar pe care nimeni de la putere nu vrea să-l rostească: „De ce nu vrea să schimbe ceva? Cred că orice angajat din ANAF știe răspunsul la această întrebare.” Și noi îl știm, domnule Modure. Îl știm cu toții. Pentru că actuala guvernare, exact ca și cele anterioare, nu vrea o reformă și o eficientizare a ANAF. Vrea doar mai mulți bani la buget, pe care să-i toace la fel de ineficient, fără să deranjeze rețeaua de interese, corupție și evaziune care, de fapt, menține sistemul în echilibrul său precar. O Românie eșuată, dar stabilă – pentru câțiva. Restul, să plătim!

Citeste in continuare

Anchete

Revoluția chiriei modice: „Specialii” de la stat, gata de evacuare! Ministerul Apărării, scutul suprem al privilegiilor imobiliare!

Publicat

pe

De

Țineți-vă bine, stimați contribuabili! O veste cutremurătoare zguduie din temelii confortul moștenit al anumitor elite din sistem! Un proiect de lege, inițiat cu un curaj aproape sinucigaș de Ministerul Justiției, amenință să spulbere visul dulce al „pensionarilor speciali” din Apărare, Interne și Justiție: acela de a trăi într-o locuință de serviciu, cu o chirie „modică”, până la adânci bătrâneți sau, mai probabil, până la momentul în care statul se va prăbuși sub povara propriilor privilegii. Se pare că unii s-au trezit și au observat că o casă de serviciu e, ei bine, pentru… serviciu!

MApN, ultimul bastion al chiriei: Grupul de lucru lucrează la… amânare!

Dar stai, nu vă bucurați prea tare, popor de contribuabili cinstiți! Căci, așa cum era de așteptat, mecanismul ancestral de blocare a oricărei tentative de normalizare a intrat în acțiune. Proiectul de lege, acest agent subversiv al bunului simț, s-a împotmolit glorios la Ministerul Apărării. Și de ce? Păi, pentru că acolo se află cele mai multe cazuri de „speciali” chiriași pe bani de semințe. Iar MApN, cu o logică demnă de Caragiale, cere înființarea unui „grup de lucru”. Un „grup de lucru” special, probabil, care să analizeze de ce e bine să stai în casă de serviciu și după ce nu mai ești în serviciu. Un grup care, suntem siguri, va lucra din greu pentru a găsi argumente solide împotriva unei idei… de bun simț. Să nu cumva să ne grăbim cu deciziile raționale și să supărăm pe cineva!

Chiria „modică” – O farsă sau o realitate tristă? 200 de lei, o bagatelă pentru alții!

Și ca să înțelegem magnitudinea „sacrificiului” acestor bravi „speciali”, să privim puțin la cifrele halucinante! Pensionarii speciali de la Ministerul Justiției, de exemplu, plătesc o chirie de maxim 200 de lei lunar pentru o locuință de serviciu. Două sute de lei! Adică prețul a două pachete de țigări mai scumpe, sau un sfert de rezervor de benzină. În timp ce o familie obișnuită, care își rupe spatele muncind, plătește 2000-3000 de lei pentru o garsonieră, acești „eroi” ai sistemului se bucură de confort subvenționat, direct din taxele noastre. E „modic”, desigur, doar pentru buzunarele pline din pensii speciale și pentru cei care oricum nu se confruntă cu realitatea prețurilor din piață. Pentru restul, e o bătaie de joc!

Locuința de serviciu: Serviciu sau… suport social de lux pe banii nostri?

Căci, să fim sinceri, ce este o locuință de serviciu? Conform Legii nr. 114/1996 (aia, vechea, care încă mai avea un dram de noimă), este o locuință destinată funcționarilor publici, angajaților unor instituții sau agenți economici, acordată în condițiile contractului de muncă. Ați auzit bine? Acordată în condițiile contractului de muncă! Nu în condițiile contractului de pensie specială, nu în condițiile contractului de rudenie cu x sau y, nu în condițiile contractului de „am fost cândva important”. Logica e simplă: când nu mai ești la muncă, nu mai ai nevoie de locuința de serviciu. Pare elementar, nu? Dar iată că pentru unii, chiar și elementarul devine o provocare filozofică demnă de „grupuri de lucru” și dezbateri epocale.

Epilogul unei farse subvenționate: Între bunul simț și apărătorii de privilegii!

Așadar, se prefigurează o bătălie epică între bunul simț, susținut, culmea, de Ministerul Justiției, și inerția privilegiilor, apărată cu dinții și cu „grupuri de lucru” de Ministerul Apărării. Proiectul de lege mai are de trecut prin Guvern și Parlament, o adevărată odisee prin labirintul intereselor personale și de grup. Va reuși oare acest gest minor de normalitate să rupă cercul vicios al subvențiilor pe viață? Sau vom asista, din nou, la triumful „grupului de lucru” asupra logicii și echității sociale? Rămâne de văzut dacă „pensionarii speciali” vor mai putea plânge în confortul locuințelor lor „modice” sau vor fi nevoiți să descopere cruda realitate a pieței libere. Ceea ce pentru unii e dreptate, pentru alții e… sfârșitul lumii bune și, probabil, începutul căutării unei garsoniere la preț de piață. Fără subvenții! (Sava N.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv2 ore ago

Tunul de miliarde pe Electrica: Cum „se fură” curentul în Prahova, pe banii oamenilor cinstiți! O „horă” intre hoți și gardieni (I)

Prahova, județul contrastelor și al curentului (furat). În timp ce cetățenii și operatorii economici onești își plătesc facturile cu sudoarea...

Exclusiv2 ore ago

SINAIA, O STATICĂ DE COMEDIE NEAGRĂ: Cum PNL Prahova resuscitează primari „suspendați” și „ingroapă” legea cu zâmbetul pe buze!

Un spectacol grotesc al impunității politice se joacă la Sinaia, având în rolurile principale un primar readus la butoane printr-o...

Exclusiv2 ore ago

Poliția Română: De la ordine publică, la orgii de incompetență și vulgaritate sub bagheta lui Despescu!

Capitala, și odată cu ea întreaga Românie, tremură sub asaltul unei noi ere: era „managerilor” cu „organul genital” la gură,...

Exclusiv2 ore ago

Panopticonul românesc: Gardienii, noile victime ale ochiului atotvăzător!

Capitala fricii și a controlului absolut își mută sediul, pare-se, direct în penitenciarele României! Un scandal de proporții mocnește sub...

Exclusivo zi ago

ANTIGRINDINA: Un măcel climatic sub acoperire, cu salarii de Nababi și recolte de râs! (adevărul care ne usucă)

Stimate contribuabil român, pregătește-te să-ți smulgi părul din cap (dacă nu ți l-a smuls deja seceta!)! Ani la rând, ți-am...

Exclusivo zi ago

EXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), mintea îți zboară la eroi, la intervenții fulger și la un profesionalism de...

Exclusivo zi ago

Justiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)

Într-o Românie unde justiția ar trebui să fie lumina farului în furtună, uneori pare mai degrabă un far stins, manevrat...

Exclusivo zi ago

„Camuflajul” eșuat: Un tânăr a crezut că poate inșela legea, dar a fost prins de polițiștii călărășeni

Un plan „ingenios” de a obține bani „ușor”, bazat pe un presupus „camuflaj” și pe subestimarea vigilenței polițiștilor, a eșuat...

Exclusivo zi ago

Reset urgent pentru ANP! De la „epoca de aur” a gardienilor la haosul oportuniștilor, prin ochii lui Cosmin Dorobanțu!

Dragii noștri cititori, pregătiți-vă pentru o călătorie fascinantă în adâncurile unui imperiu aflat pe butuci, o odisee a decăderii, direct...

Exclusiv2 zile ago

Scandal la DGPMB: Fularul Tricolor și Strigătul „Hoții”, declarații politice prin decizie de ofițer de Control Intern?

O controversă aprinsă zguduie structurile interne ale Poliției Române, aducând în discuție limitele libertății de exprimare și criteriile după care...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, mașinăria de spălat rufe murdare: Cine mai apără legea când poliția se apără pe ea insăși?

La IGPR și MAI, o „cloacă” funcțională: Manualul iluziei! Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul trage semnalul de alarmă, iar...

Exclusiv3 zile ago

Scandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf

 Sindicatul Europol denunță abuzurile Poliția Română se confruntă cu acuzații grave de abuz de putere și comportament inadecvat la nivel...

Exclusiv3 zile ago

Circ la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!

Puşcăria, fabrică de absurdități: Cum „reorganizează” geniile de la ANP! Se pare că „reorganizarea” Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) a...

Exclusiv4 zile ago

Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului

O proprietară din Ploiești a fost sancționată drastic de către forțele de ordine, după ce a ales să transforme albia...

Exclusiv4 zile ago

Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!

De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv