Actualitate
Fostul general Iliescu ii spune ambasadorului Klodt că este ipocrit
Generalul în rezervă Dumitru Iliescu, fost director al SPP în vremea președintelui Ion Iliescu, i-a adresat un mesaj dur ambasadorului Germaniei la București, Cord Maier Klodt.
Într-un mesaj postat, luni, pe contul personal de Facebook, generalul (r) Dumitru Iliescu trece în revistă o serie de scandaluri în care au fost implicați oficiali din Germania, inclusiv un fost șef al statului.
Dumitru Iliescu
“NU VA ESTE RUSINE, DOMNULE AMBASADOR CORD MAIER-KLODT??? SUNTETI IPOCRIT SI REPROBABIL!!!
Va spuneam, in postarea anterioara, ca trebuie sa luptam cu toate fortele impotriva coruptiei, iar cei corupti sa mearga acolo unde isi merita locul. Dar nu este suficient. Trebuie sa analizam si cauzele coruptiei, si cine o dezvolta si o sustine. In primul episod am vorbit despre coruptia din Franta si despre cum marile companii franceze au exportat coruptia in Romania. Astazi voi prezenta fapte de coruptie deosebit de grave din Germania. Cand am vazut documentarul primit de la un prieten am ramas blocat. Cunosteam si eu multe aspecte referitoare la coruptia din acesta tara, dar situatia este cu mult mai grava decat mi-as fi imaginat vreodata. Doua lucruri mi-au venit in minte cand am vazut la ce nivel a ajuns coruptia in acest stat federal. M-am rugat la Dumnezeu sa ne mentina cel mult in acest stadiu al coruptiei, la noi ea fiind in stare incipienta, vis-a-vis de ce se intampla la ei, in Germania. Iar al doilea lucru a fost sa ma intreb cum de nu ii este rusine, acestui impertinent de ambasador, sa ne dea TOCMAI EL lectii de lupta impotriva coruptiei, cand la ei coruptia a atins cote deosebit de alarmante, pe care pana acum nici nu puteam sa mi le imaginez.
Am inceput sa prezint faptele de coruptie din Franta cu dosarul fostului presedinte Nicolas Sarkozy. Si acum voi incepe, la fel, dar cu dosarul fostului presedinte al Germaniei Christian Wulff, care a fost obligat sa demisioneze, in 2012, ca urmare a acuzatiilor de coruptie si trafic de influenta, formulate de procuratura din Hanovra in actul prin care a solicitat Bundstagului ridicarea imunitatii lui pentru a permite o ancheta judiciara impotriva sa. Odata cu acesta a fost cercetat pentru aceleasi fapte si purtatorul sau de cuvant, caruia procuratura i-a facut si o perchezitie domiciliara. Nu cred ca ati uitat nici de cazul fostului cancelar Helmut Koll, care a acceptat sa plateasca 300.000 de marci (150.000 de euro) pentru a pune capat procesului aflat pe rolul Tribunalului din Bonn si de a scapa de acuzatia ca a primit de la cineva o geanta cu 400.000 de marci (200.000 de euro).
O ancheta oficiala care viza actiuni de mituire pentru promovarea produselor in diverse tari de catre 4 giganti auto, a scos la iveala lucruri mult mai grave si anume ca Volkswagen, BMW, Daimler – toate trei din Germania – impreuna cu Audi si Porsche, construisera un cartel tehnologic, care a functionat in peste 20 de ani si care in cadrul unor intalniri secrete periodice stabileau standardele tehnice, preturile, segmentele de piata, actiunile de dumping si multe altele, in detrimentul celorlalti competitori, elaborand si documente prin care parafau intelegerile. Ca si in Franta aceste actiuni ilegale nu au aparut recent, ci au deja o istorie. Cred ca va amintiti domnule CORD MAIER-KLODT, ambasador al Republicii Federale Germania in Romania, despre implicarea in fapte ilegale deosebit de grave, inclusiv de coruptie, provocand pagube enorme clientilor, prin vanzarea de credite ipotecare, dar si noua tuturor prin contributia directa la criza financiara internationala, a titanicei Deutsche Bank. In final aceasta a fost obligata de catre Departamentul American de Justitie sa plateasca 7,2 miliarde de dolari, desi initial i se imputasera 14 miliarde de dolari, pentru a se renunta la o lista interminabila de acuzatii. Si nu este singurul caz in care aceasta banca a fost amendata cu sume foarte mari de bani pentru actiuni dolosive.
Printre cazurile cele mai mari de coruptie din Germania se numara si vanzarea de actiuni Daimler Benz AG, pe multe miliarde, de catre concernul Flick, afacere in care s-au dat mita numeroase milioane, sub forma unor donatii, mai multor partide si politicieni pentru obtinerea de derogari fiscale. Modalitatile prin care se mituiau decidentii politici, cei admimistrativi, specialistii, erau multiple, de la sume mai mici sau mai mari de bani, asa cum au procedat si producatorii germani de simulatoare cardiace, care au mituit medicii sa prescrie anumite produse, la organizarea de excursii si petreceri cu prostituate, ca in cazul Volkswagen. Se cunoaste foarte bine ca Siemens si Daimler au castigat contracte, in diverse tari, dand mita sume enorme, iar cand au fost puse sub acuzare pentru aceste fapte, a trebuit sa plateasca amenzi de sute de milioane de dolari. In urma unor investigatii derulate de organele judiciare din Grecia, a reiesit ca Siemens a dat 70 de milioane de euro ca mita oficialilor greci pentru semnarea de contracte favorabile. In urma anchetelor derulate impotriva colosului german a reiesit si faptul ca acesta isi constituia anual un buget pentru mita de 40-50 milioane de dolari.
Autoritatile americane au obligat si ele gigantul industrial Siemens, care a recunoscut ca a folosit un sistem extins de mite pentru a-si atinge tintele de afaceri, la plata a 1,3 miliarde de dolari, costurile totale pentru companie ridicandu-se la 2, 5 miliarde de euro. Compania germana a fost acuzata ca a platit ca mita 1,4 miliarde de dolari oficialilor guvernamentali din Europa, Asia, Africa, America de Sud si Orientul Mijlociu, pentru semnarea contractelor cu partenerii din aceste zone. Asemenea masuri s-au luat si impotriva altor companii germane printre care Rheinmetall si producatorul de echipamente sportive Adidas.
Va este cunoscut si cazul EADS, inclusiv acuzatiile de dare si luare de mita in Romania, dar aceasta speta o voi aborda mai pe larg intr-o postare viitoare. Acum o sa va dati seama de ce apara cu atata indarjire acesti ambasadori statul paralel. Ati vazut vreo ancheta finalizata in care este acuzata o mare companie straina? Nu o sa vedeti! Marile companii aloca sume imense de bani cu care mituiesc oficialii straini si cei autohtoni ca sa nu se finalizeze asemenea anchete. Voi aborda si acest aspect in viitor. Lista cu asemenea aspecte este lunga si ar putea continua cu foarte multe exemple, dar nu pot sa le prezint pe toate intr-o singura postare. Ca sa va dati seama ce amploare a luat acest fenomen in Germania am sa va spun ca, intr-un singur an, ofiterii Biroului Federal de Combatere a Criminalitatii (Bundeskriminalamt-BKA), au descoperit 46795 de cazuri de coruptie, care dupa opinia lor nu reprezinta nici 10% din totalul faptelor de acest gen. Daca comparam aceasta situatie cu cea realizata cu patru ani in urma cand s-au descoperit doar 9554 fapte de coruptie (de cinci ori mai putine) ne dam seama care este evolutia acestui fenomen in Germania! Si oficialii lor vin sa ne dea noua lectii de moralitate si de actiune impotriva coruptiei. Cei mai corupti din Europa vin si ne acuza pe noi de coruptie! NU VA ESTE RUSINE, DOMNULE AMBASADOR CORD MAIER-KLODT??? SUNTETI IPOCRIT SI REPROBABIL!!!” . ( Sava N.).
Actualitate
Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum o ziCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 4 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 4 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 4 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 17 oreFamilia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)
-
Exclusivacum 2 zilePenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi



