Connect with us

Actualitate

EXPLOZIV/Mai multe persoane au oferit cadouri substanțiale prim-adjunctului Coldea/Col. (r) Daniel Dragomir: „Nu ne putem juca cu Parteneriatul Strategic cu SUA, într-o zi va exista o notă de plată”

Publicat

pe

INTERVIU ROMÂNIA LIBERĂ

Un interviu exploziv care confirma dezvaluirile noastre efectuate de cca 2 ani de zile.

Fostul colonel SRI Daniel Dragomir a dezvăluit faptul că din 2013 s-au cheltuit sume imense cu activități de anticorupție și de diminuare a evaziunii fiscale și, în același timp, nu s-au alocat banii necesari pentru combaterea amenințărilor transfrontaliere și de natură teroristă”.

Amenințările teroriste și cele trans-frontaliere de mare impact care pot afecta atât România, cât și SUA, dar și celelalte state NATO nu pot rămâne în aer, cineva trebuie să răspundă pentru punerea în pericol a Parteneriatului Strategic cu SUA, a avertizat Daniel Dragomir, în partea a treia a interviului acordat „României libere“. ”Fenomenul corupției nu poate fi combătut prin ascultarea în masă a cetățenilor unei țări. Acesta este un fenomen extrem de special și specific, iar în această zonă instituțiile de profil ar fi trebuit să acționeze mai întâi preventiv și prin metoda flagrantului. Nu lăsăm corupții – cum s-a întâmplat frecvent – să ia mită 6-7 ani de zile și după 7 ani îi arestăm”, a precizat fostul colonel SRI.

România liberă: Cum s-a desfășurat ultima audiere de la Comisia de Control al SRI? Ce implicare a avut SRI în acțiunile DNA?

Daniel Dragomir: Cei din fosta conducere a SRI vor trebui să dea niște răspunsuri privitoare la implicarea lor în acțiunile DNA, deoarece această chestiune a protocoalelor SRI-DNA a fost deja tranșată ca neconstituțională de către Curtea Constituțională. Acele protocoale au rămas în aer între SRI-DNA sau SRI-ANAF.

Iar cine a secretizat acele protocoale ar trebui să le și desecretizeze. Consiliul Suprem de Apărare a Țării a dat o hotărâre prin care corupția era considerată amenințare la siguranța națională, ori, dacă unele sunt amenințări la adresa siguranței naționale, tu CSAT vii printr-o decizie, un act administrativ, care n-are valoare de lege, și adaugi la lege. Pe lângă faptul că nu este legal acest aspect, mai și secretizezi decizia CSAT. Adică, cu alte cuvinte, CSAT poate lua decizia că de mâine toți cei care poartă ochelari sunt amenințare la adresa siguranței naționale? Eu zic că nu.

Mai ales  că decizia a fost secretizată și nici nu se știe în baza cărei legi, a căror studii statistice sau de impact a fost luată. Ori a fost numai o decizie politică? Păi, în momentul în care ajungi la instanță să te judeci tu, în calitate de inculpat, nu ai cum să ataci acele acuzații ale lor pentru că textul acela, care ține loc de lege și argumente, este secretizat. Ori, protocoalele în chestiune au fost luate în baza deciziei CSAT, care nici așa secretizată cum e nu știm dacă a fost respectată. Suntem în plin Kafka!

Până și fostul președinte Băsescu spunea că ”eu știu ce scrie în acea decizie a CSAT, dar ce au scris cei implicați după în acele protocoale, asta nu mai știu!”

Și ce ar fi de făcut acum?

Dacă SRI a spus că în baza hotărârii CCR acele protocoale sunt caduce și s-a dezis de ele, de ce nu le desecretizează? Să vedem ce este în ele, cu protecțiile de rigoare. Se vor șterge metodele, mijloacele și acțiunile specifice ale SRI din protocoale, dacă ele există, eu știu că nu. Și ulterior să facem o dezbatere publică pe acea decizie a CSAT. Să vedem dacă poate fi ea desecretizată – sau nu, și supusă controlului legislativ și constituțional – sau nu! Aici este piatra filosofală a întregii afaceri: dacă corupția este o amenințare la adresa siguranței naționale, de ce nu a fost up-gradată legea în Parlament?

Cum vi se pare atacul liderului PNL, Ludovic Orban, la adresa șefului Comisiei de control al Serviciului Român de Informații, Claudiu Manda, dar și la adresa întregii Comisii?

Fără a comenta declarațiile unui lider politic, nu pot să nu observ, însă, că lucrările acestei Comisii provoacă destulă nervozitate. Provoacă reacții generate de lucrările Comisiei. Iar dacă unii oameni politici nu sunt de acord cu decizia Comisiei SRI sau a Parlamentului, mult mai simplu ar fi să facă dumnealor o lege prin care Florian Coldea și Codruța Kövesi nu trebuie să vină la Comisie și astfel nu ne-am mai bate capul cu deciziile CCR. Pentru că aste e logica lor: ”Ce probleme aveți dacă sunteți ascultați pe mandate de siguranță națională, dacă nu aveți nimic de ascuns?” – zic ei. Păi, asta spun și eu: ”Ce probleme aveți să veniți în fața Comisiei dacă nu aveți nimic de ascuns?”.

Credeți că sunt și alte resorturi care îi determină pe cei care atacă Comisia să facă acest lucru?

Atât timp cât Comisia are în componență tot spectrul politic reprezentat în Parlament, aceste atacuri se decredibilizează prin ele însele. În Comisie se discută numai suspiciuni de încălcare a Constituției și a legilor țării, nicidecum chestiuni politice. Iar în totalitatea sa Comisia are marea dorință de a clarifica lucruri și de a afla adevărul, întrebările membrilor Comisiei fiind foarte concrete și la obiect.

Cu pregătirea și flerul dumneavoastră de profesionist în contraspionaj, ați ”mirosit” ca vreun membru al Comisiei să fie agent acoperit al vreunui serviciu de informații român sau străin? Ce vă spune intuiția?

Cred că această Comisie vrea să afle adevărul. Iar în ceea ce privește intuitul vreunui agent, vreau să vă spun că am plecat în acest demers al meu de la prezumția de nevinovăție și mi-am lăsat simțul olfactiv la intrarea în Comisie. Practic,  eu nu pot merge la o Comisie în care nu am încredere.

Ce ”șanse” sunt ca lucrările Comisiei de Control al SRI să intre într-o zonă de inactivitate sau de suspendare?

Aceasta ar putea fi o eventuală decizie a președintelui și a membrilor Comisiei. Dar, în spatele unor decizii de suspendare, stopare sau explodare a ședințelor Comisiei pot sta diverse calcule politice. Însă eu nu pot să-mi dau cu părerea la chestiuni politice, menirea mea e să merg mai departe întru aflarea adevărului.

Există persoane care s-au autoinvitat la Comisie, cum este cazul gen. (r ) Dumitru Iliescu, fost șef al SPP. Cum vi se pare acest lucru?

După cum merg lucrurile în Comisie, oricine are lucruri relevante de spus și are și argumente temeinice este binevenit și va fi ascultat cu toată atenția. În cazul generalului Iliescu, eu sper ca dânsul să aibă probe față de cele afirmate public. Eu așa am procedat.

Este atât de simplu și de domeniul evidenței ce s-a întâmplat la Astra Asigurări, încât se vede foarte clar această implicare a serviciilor, afirmă fostul ofițer al Serviciului Român de Informații care a pornit, recent, o serie de dezvăluiri despre instituțiile de forță din România.

Ce părere aveți despre faptul că generalul Dumitru Dumbravă, cu tot scandalul generat de ”câmpul tactic” din justiție,  a fost numit pe funcția de secretar general al Serviciului Român de Informații?

Eu nu am nici o vendetă cu niciuna din persoanele din conducerea SRI. Îmi fac numai datoria de a aduce în fața Comisiei de Control al Serviciului elemente de suspiciune față de încălcarea legii de către oamenii din fosta conducere a SRI. Iar aceste suspiciuni trebuie investigate de către Parlament, de SRI, prin mecanismele sale interne, și, dacă este cazul, de către instituțiile responsabile cu aplicarea legii, de organele de urmărire penală.

România a suferit în urma acestor posibile abuzuri ale organelor implicate în furnizarea de informații?

Da, pentru că aceste abuzuri ale SRI au dus la distrugerea de vieți, de destine, falimentarea multor firme cu mii de oameni rămași șomeri. Ori, în acest caz trebuie făcute două lucruri:

  1. trebuie văzut numărul persoanelor acuzate de DNA în procesele de corupție în comparație cu deciziile definitive ale instanțelor de judecată;
  2. trebuie analizată suma prejudiciilor la momentul declanșării urmăririi penale și la final câte dintre ele subzistă în urma deciziilor definitive ale instanțelor. Adică ce prejudiciu i-a fost imputat inculpatului de către DNA și ce prejudiciu a rămas în urma deciziei definitive judecătorești. Ori, dacă prejudiciul a fost estimat la 10 milioane de euro și la final a rămas la doar 100 de mii de euro, cineva trebuie să plătească pentru această nedreptate strigătoare la cer în care au fost distruse vieți, firme și oamenii au rămas fără slujbe. De aceea trebuie să existe legea răspunderii magistraților.

„Consiliul Suprem de Apărare a Țării a dat o hotărâre prin care corupția era considerată amenințare la siguranța națională, ori dacă unele sunt amenințări la adresa siguranței naționale, tu CSAT vii printr-o decizie, un act administrativ, care n-are valoare de lege, și adaugi la lege. Pe lângă faptul că nu este legal acest aspect, mai și secretizezi decizia CSAT. Adică, cu alte cuvinte CSAT poate lua decizia ca de mâine toți cei care poartă ochelari sunt amenințare la adresa siguranței naționale? Eu zic că nu.

O întrebare circulă de 27 de ani printre români: cine verifică averile și conturile din bănci ale șefilor operativi ai serviciilor de informații din România?

Mai întâi de toate, există un mecanism intern în fiecare din servicii de verificare nu numai a averilor, dar și a posibilelor activități -ilicite care depășesc normele interne ale serviciului. Dar am dubii în ceea ce privește trecutul cu aceste verificări, deoarece în momentul în care primul–adjunct -Coldea apărea la mână cu un ceas extrem de scump, mă gândesc că nu-l cumpărase din China. Există indicii serioase că mai multe persoane au oferit cadouri substanțiale prim-adjunctului Coldea și în acest caz ar fi trebuit să funcționeze mecanismele interne, dar n-au funcționat. Și mai știu că orice persoană publică este sub controlul ANI. Iar până acum ANI nu ne-a furnizat nici măcar un caz de lucru susceptibil de corupție ori lucrurile sunt fără de pată față de restul societății, ori că nu s-a investigat nimic în servicii.

Acest lucru are vreo legătură cu arestarea fostului șef al Agenției Naționale de Integritate, Horia Georgescu?

În acel caz lucrurile sunt mult mai complicate și nu țin neapărat de verificările averilor șefilor de servicii. Cred că țin de resorturi mult mai politice și complexe.

Dar cum se face că și fostul șef ANI, ca și mulți dintre șefii instituțiilor responsabile cu verificarea averilor și integrității sunt fiii unor foști colonei și generali din fosta Securitate? Cine pe cine verifică?

La mine nu este cazul. Niciun membru al familiei mele nu a lucrat și nici nu lucreaza in institutii de forța. În celelalte cazuri, probabil ca este vorba și de o vocație familială.  În ceea ce privește verificarea SRI, cred că Serviciul va ieși întărit de aici, pentru ca pe viitor să nu mai existe suspiciuni în legătură cu implicarea în actul de justiție. Ori ca să alungăm orice dubii în legătură cu aceste aspecte trebuie eliminate ”merele stricate”, printr-un efort comun de curățire a SRI, cum spuneam în episodul anterior.

Cum vi se par declarațiile date de cei chemați în fața Comisiei, sunt complete?

Declarațiile date în fața Comisiei sunt înregistrate, probate și opozabile juridic inclusiv în fața unor instanțe de judecată. Dar cei ce vin în fața acestei Comisii se pot prevala și de dreptul la tăcere, sau chiar să nege unele dintre acuzele aduse lor, este alegerea domniilor lor. Pot veni chiar însoțiți de un avocat, dacă consideră necesar.

În vremea guvernării Ponta, funcționa pe lângă Guvern o comisie Interministerială care avea un rol ambigu. Care mai este soarta acestei Comisii?

În legătură cu acea comisie interministerială, la un moment dat cineva va trebui să facă un audit privitor la cheltuirea bugetelor din zona de siguranță națională în ceea ce privește amenințările teroriste la adresa României. Și dacă din 2013, 2014 s-au cheltuit sume imense cu activități de anticorupție și de diminuare a evaziunii fiscale, și-n același timp nu s-au alocat banii necesari pentru combaterea amenințărilor transfrontaliere și de natură teroristă, în-seamnă că acest audit, de care vorbeam este absolut necesar și cât mai repede să fie finalizat.

Fostul colonel SRI Daniel Dragomir vorbește, în exclusivitate pentru „România liberă“, despre mărturiile din Comisia de Control al SRI și despre dosarul Black Cube. Decorat de către președintele României în 2006 cu cea mai înaltă distincție – Ordinul Virtutea Militară în grad de Cavaler cu însemn pentru război – pentru succesul operațiunii de salvare a ziariștilor din Irak, fostul colonel SRI Daniel Dragomir face dezvăluiri de maximă importanță.

Deoarece aceste capabilități antitero cer foarte mulți ani pentru a fi create și a da rezultatele scontate. Ori ele pot fi distruse foarte ușor atunci când se deturnează fondurile necesare către alte zone.

Ori în legătură cu Parteneriatul Strategic cu SUA nu ne putem juca, într-o zi va exista o notă de plată. Amenințările teroriste și cele transfrontaliere de mare impact care pot afecta atât România cât și SUA, dar și celelalte state NATO, nu pot rămâne în aer, cineva trebuie să răspundă pentru punerea în pericol a Parteneriatului Strategic cu SUA. Trebuiesc găsite urgent problemele și remediate la fel de rapid.

Iar acest audit trebuie să fie unul intern al SRI împreună cu Comisia parlamentară de Control al activității -Serviciului. În acest sens ar fi bine să privim modelul foarte bun din SUA, unde există în cazul CIA un departament numit Inspector General care se ocupă de verificare, audit, în genere un fel de Corp de Control al Agenției care raportează direct Congresului SUA. Tocmai pentru a arăta că bugetele rezervate CIA și diverselor acțiuni operative sunt perfect transparente.

Cum credeți că se vor finaliza lucrările Comisiei Parlamentare?

Sper ca această Comisie, în final, să ajungă la concluzia că legislația actuală trebuie îmbunătățită în sensul unei transparențe totale a cheltuirii bugetelor operative. Este absolut necesar și este singura opțiune pentru reformarea SRI.

Ori perioada Coldea la conducerea SRI a fost una nefastă pentru România. Eu o numesc perioada Securitate 2.0. Ca să mă explic trebuie să menționez că fosta Securitate deținea spații de detenție și avea dreptul la anchete penale. Ori noi în 1989 am abolit această poliție politică a Securității. Dar dacă vă amintiți, acum câțiva ani a existat o inițiativă prin care trebuia ca SRI să aibă dreptul de a face anchete penale în lupta antitero și să dețină spații de încarcerare. Atunci ca și acum cred că acest lucru este o greșeală imensă, iar reacția virulentă a societății civile împotriva acelei propuneri mi-a demonstrat că nu m-am înșelat. Asta având în vedere și trecutul istoric recent și faptul că nu se ofereau garanții că acele abuzuri comise de fosta Securitate nu se vor mai petrece.

Ori Coldea văzând că nu poate readuce anchetele penale în SRI s-a produs o comuniune în cuget și simțiri între dl Coldea și dna Kövesi. Practic DNA a devenit brațul înarmat al SRI cu posibilitatea de a aresta, încarcera, ancheta penal și trimite în judecată subiecții identificați de Serviciu. Ori această Comisie parlamentară vrea să deslușească această -Securitate 2.0 prin implicarea SRI în anchetele penale. Lucru neconstituțional și foarte grav.

Văzând că societatea a -reacționat la propunerea de anchetare penală din partea SRI, Coldea a înșelat opinia publică prin manevre de culise cunoscute ca metode „under the table“, ducând aceste anchete în sarcina DNA ca braț armat al său. Ori toată lumea ar trebui să înțeleagă că sub această umbrelă frumoasă a amenințării corupției și a teroristului în fapt, în culise s-a încercat revigorarea modului de lucru a fostei Securități.

Veți aduce și documente în acest sens?

Asta va face Comisia în plenul său! Ori fenomenul de corupție nu poate fi combătut prin ascultarea în masă a cetățenilor unei țări. Acesta este un fenomen extrem de special și specific, iar în această zonă instituțiile de profil ar fi trebuit să acționeze mai întâi preventiv și prin metoda flagrantului. Nu lăsăm corupții, cum s-a întâmplat frecvent, să ia mită 6-7 ani de zile și după 7 ani îi arestăm. Deși știam de aceste fapte. Deși existau mandate de siguranță naționala. Ori când mă refer la Securitate 2.0, dacă analizăm cu atenție mijloacele de anchetă și probatoriul, vom vedea că sunt -mijloacele folosite pe scară largă de fosta Securitate, aplicate în zilele noastre cu limitările de rigoare. Și aici mă refer la ascultările în masă, ridicări cu duba de pe -stradă, iar mai apoi -fluturarea cătușelor prin fața camerelor TV, utilizarea delațiunii ca mijloc de probă, intrarea în zona câmpului tactic, utilizarea unor procurori ca braț armat al SRI, controlul și șantajul asupra unor judecători în câmpul tactic. Deci lucrurile au fost și mai sunt încă, la fel ca pe timpul fostei Securități.

 

Actualitate

Pentagonul pregătește o revoluție majoră în achiziții: Ce urmează?

Publicat

pe

De

Un val de schimbări majore este pe cale să lovească Pentagonul în ceea ce privește sistemul de achiziții, iar primele detalii încep să iasă la iveală.

Discursul așteptat al Secretarului Apărării Pete Hegseth: Un nou capitol în achiziții?

Pe 7 noiembrie, Secretarul Apărării, Pete Hegseth, intenționează să susțină un discurs în care va prezenta planurile administrației Trump de a schimba sistemul de achiziții din domeniul apărării. Evenimentul pare a fi o continuare a întâlnirii din 30 septembrie a lui Hegseth cu ofițeri superiori, dar de data aceasta liderii militari vor fi înlocuiți cu directori de top din întreaga industrie de apărare – atât de la jucătorii majori, cât și de la scena startup-urilor în continuă creștere.

„Arsenalul libertății”: O invitație exclusivă pentru elitele industriei

„Secretarul de Război invită CEO-ul dumneavoastră și o persoană însoțitoare să participe la discursul său despre Arsenalul Libertății”, se arată într-un e-mail adresat industriei, obținut de Breaking Defense, precizând că evenimentul va avea loc pe 7 noiembrie, la ora 14:00. E-mailul menționează ulterior că invitația este „transferabilă doar către un COO sau echivalent”, un indiciu că echipa lui Hegseth dorește la eveniment doar directori de cel mai înalt nivel.

Reforme accelerate: Mai mulți actori noi în joc?

Tonul pe care îl va adopta Hegseth în discuțiile cu industria este necunoscut, dar atât el, cât și alți lideri ai Departamentului Apărării au precizat că doresc să vadă noi intrați care să avanseze, potențial în detrimentul principalilor actori din domeniul apărării.

Se așteaptă ca o serie de reforme să fie anunțate în cadrul discursului, iar zvonurile circulă rapid. Cu toate acestea, realitatea este că discursul lui Hegseth va marca un punct important, dar nu punctul de plecare, pentru reforma achizițiilor, deoarece atât OSD, cât și serviciile au făcut schimbări de când administrația Trump a preluat mandatul în ianuarie.

Ce s-a întâmplat în ultimele 10 luni și ce trebuie urmărit înaintea discursului lui Hegseth?

O schimbare majoră care se așteaptă să fie anunțată de Hegseth implică modul în care sunt gestionate vânzările de arme în afara Pentagonului.

DSCA: De la politică la achiziții și aprovizionare?

Potrivit Politico, (și confirmat ulterior de Breaking Defense) Agenția de Cooperare pentru Securitate în Apărare (DSCA), biroul Pentagonului care gestionează cazurile de Vânzări Militare Externe, s-ar muta de la biroul de politică al departamentului la subsecretarul său pentru achiziții și aprovizionare.

Aceasta este o mișcare pe care grupurile din industria de apărare au promovat-o în trecut, în speranța că ar accelera un proces adesea criticat ca fiind prea lent. Cu toate acestea, în trecut au existat îngrijorări că mutarea DSCA din sfera politică ar elimina gândirea strategică din spatele aprobării sau dezaprobării vânzărilor de arme și ar transforma-o într-un exercițiu pur logistic.

„Dacă această informație este adevărată, aceasta ar fi o evoluție binevenită pentru industrie”, a declarat pentru Breaking Defense Dak Hardwick, vicepreședinte pentru afaceri internaționale la Asociația Industriilor Aerospațiale. „Alinierea acestor funcții sub Achiziții și Aprovizionare ar accelera procesul FMS – o prioritate urgentă, având în vedere mediul de amenințare actual.”

„Țari” pentru programe cheie: O nouă structură de supervizare?

O altă schimbare care ar putea fi în lucru este crearea unei serii de „manageri de program cu raportare directă”, care ar avea supravegherea programelor cheie pentru Forțele Aeriene și Marină – dar ar raporta direct secretarului adjunct al apărării, Stephen Feinberg, mai degrabă decât oficialilor de achiziții ai serviciului.

După cum a raportat Breaking Defense în august, aceste noi roluri de „țar” ar reflecta configurația pentru Golden Dome și ar putea include programe de profil înalt, cum ar fi bombardierul invizibil B-21 Raider, avionul de luptă de generația a șasea F-47, ICBM-ul Sentinel și programele de submarine ale marinei. Potrivit unor surse, Viceamiralul Robert Gaucher, comandantul forțelor submarine navale, este vizat pentru rolul submarinelor, în timp ce generalul-locotenent Dale White, adjunctul militar pentru achiziții al Forțelor Aeriene, a fost luat în considerare pentru a conduce efortul Forțelor Aeriene.

Nu se știe dacă această schimbare ar putea fi anunțată de Hegseth pe 7 noiembrie.

Ce stim despre planurile armatei de a raționaliza și consolida

În aprilie, Breaking Defense a raportat pentru prima dată că armata intenționa să rearanjeze și să consolideze cele 13 birouri executive de program într-un număr cu o singură cifră. Politico a confirmat săptămâna aceasta că cele 13 PEO-uri vor fi într-adevăr consolidate, anunțul așteptându-se să facă parte din discursul lui Hegseth.

Consolidările și rearanjările includ, dar nu se limitează la, PEO Ground Combat Systems și PEO Combat Support & Combat Service care se combină în unele domenii, în timp ce PEO Command, Control, Communications, and Network, și PEO Intelligence, Electronic Warfare and Sensors intenționează să fuzioneze.

De când Breaking Defense a raportat despre posibilele schimbări în aprilie, eforturile au continuat în liniște, serviciul anulând sau reducând programe și reducând Comandamentul Viitoarelor Forțe ale Armatei prin combinarea acestuia cu Comandamentul de Instruire și Doctrină (TRADOC) pentru a crea noul Comandament de Transformare și Instruire. Ambele birouri au fost conduse de generali cu patru stele, iar liderul T2COM, generalul-locotenent David Hodne, își așteaptă în prezent cea de-a patra stea.

Mai mult, restructurarea iminentă a achizițiilor a fost anticipată la începutul acestei luni, când secretarul armatei Dan Driscoll a declarat că urmează să fie făcut un „anunț important”, promițând o „consolidare și raționalizare a modului în care cumpărăm lucruri în armată” pe viitor. El a adăugat că armata ar trebui să adopte mai mult o mentalitate similară cu cea din Silicon Valley.

„Acele grupuri au fost și acea conducere a fost atât de slabă pentru atât de mult timp încât vom încerca să imităm ceea ce funcționează foarte bine în sectorul privat”, a declarat Driscoll în timpul conferinței AUSA. „Deci, dacă te-ai uita la ceea ce a făcut ca SpaceX sau Tesla să funcționeze foarte bine, impresia mea este că a fost combinarea producătorilor și a inginerilor, punerea lor împreună pe teren. Forțându-i să lucreze împreună, iar asta accelerează ciclul inovației pentru noi.”

Restructurări în Forțele Aeriene și Spațiale

Dacă planul de a crea un țar pentru programele de profil înalt ale Forțelor Aeriene se va concretiza, ar fi o schimbare masivă în portofoliul serviciului. Dar sunt în curs de desfășurare și alte eforturi.

Oficialii serviciului au renunțat recent la o inițiativă din era Biden, numită Comandamentul pentru Capacități Integrate, care ar fi revizuit modul în care serviciul stabilește cerințele pentru cumpărarea sistemelor de arme. Forțele Aeriene intenționează acum să integreze aceste funcții într-o structură existentă cunoscută sub numele de Viitorul Forțelor Aeriene. Mai multe schimbări ar putea fi în magazin odată ce generalul Kenneth Wilsbach, care a fost confirmat joi de Senat ca viitor șef de stat major al Forțelor Aeriene, se va așeza pe noul său scaun.

Cu toate acestea, schimbările sistemice în achiziții ar putea fi mai dificil de realizat, având în vedere lipsa de conducere a serviciului într-un rol cheie. Funcția de șef al achizițiilor Forțelor Aeriene, cunoscută sub numele de secretar asistent pentru achiziții, tehnologie și logistică, nu a avut un lider confirmat de Senat din ianuarie. William Bailey îndeplinește în prezent îndatoririle funcției.

Spre deosebire de celelalte servicii, Forțele Spațiale au un număr relativ mic de directori de achiziții – deși există numeroase birouri civile și unități militare care au puterea de a se pronunța asupra cerințelor și proceselor de cumpărare a armelor. În frunte se află directorul executiv al achizițiilor de servicii al Departamentului Forțelor Aeriene pentru Spațiu, care raportează direct secretarului, care, conform legii, este o funcție deținută de secretarul asistent pentru achiziții și integrare spațială. Această funcție este în prezent vacantă, generalul-maior Stephen Purdy acționând interimar.

Purdy este programat să părăsească funcția sa interimară cel târziu în ianuarie, pentru a se întoarce să poarte o singură pălărie ca adjunct militar al biroului – mai devreme dacă Forțele Aeriene pot pune în funcțiune un adjunct civil care să preia conducerea până atunci, a declarat el reporterilor la conferința AFA din 24 septembrie.

Biroul lui Purdy are nouă oficiali de achiziții spațiale care raportează la el: șapte directori executivi de program sub Comandamentul Sistemelor Spațiale, fiecare responsabil pentru o zonă de misiune, împreună cu directorii Biroului de Capacități Rapide Spațiale și Agenția de Dezvoltare Spațială.

Un fost oficial al achizițiilor Pentagonului a declarat că, din ceea ce a circulat în presă și în zvonuri, intenția lui Hegseth ar putea fi să scape de SAE-uri și, în schimb, să facă ca PEO-urile să raporteze direct secretarilor de serviciu. Cu toate acestea, fostul oficial a menționat că acest plan nu ar funcționa pentru achizițiile spațiale decât dacă Congresul ar fi de acord.

„Raportarea lor către șefii de serviciu ar fi o schimbare mare. Cred că așa era cu mult timp în urmă, înainte de Goldwater-Nichols, și nu a funcționat bine”, a spus fostul oficial.

Mai mult, oficialul a spus că există speculații larg răspândite că schimbările planificate în achiziții vor include eliminarea anumitor tipuri de contracte, inclusiv contractele cost-plus – ceva ce fostul DAF SAE Frank Calvelli, în timpul mandatului său, le-a spus în mod repetat PEO-urilor spațiale să evite.

Marina și Corpul Pușcașilor Marini s-au redus deja

Pentru Marină, secretarul John Phelan și-a petrecut ultimele luni reducând activ birourile de achiziții ale serviciului.

În august, Phelan a închis mai multe birouri preexistente care se concentrau pe dezvoltarea sau achiziționarea de noi tehnologii, cum ar fi Biroul de Capacități Disruptive înființat de fostul secretar Carlos Del Toro. În locul lor, el a înființat un Birou Naval de Capacități Rapide și l-a numit pe viceamiralul Seiko Okano, unul dintre cei mai importanți oficiali uniformizați de achiziții ai serviciului, pentru a conduce noul birou.

La începutul lunii septembrie, SECNAV a luat măsuri pentru a consolida mai multe birouri axate pe robotică și sisteme autonome, ordonând serviciului să înființeze un director executiv de achiziții de portofoliu în locul lor.

Și la sfârșitul lunii trecute, Breaking Defense a raportat în exclusivitate că Phelan reducea un număr de personal de afaceri externe și instala un șef al politicii navale pentru a înlocui în totalitate ceea ce era funcția de adjunct al subsecretarului Marinei pentru politică.

Citeste in continuare

Actualitate

Senatul SUA îl confirmă pe Generalul Kenneth Wilsbach ca șef al Statului Major al Forțelor Aeriene, pe fondul unei restructurări a conducerii

Publicat

pe

De

Pilotul de vânătoare preia conducerea într-un moment critic pentru forțele aeriene, cu provocări geopolitice și schimbări interne.

Senatul SUA l-a confirmat astăzi pe generalul Kenneth Wilsbach ca următorul șef al Statului Major al Forțelor Aeriene, deschizând calea pilotului de vânătoare experimentat să preia conducerea serviciului după pensionarea bruscă a generalului David Allvin. Confirmarea vine după o audiere relativ ușoară a lui Wilsbach în fața Comisiei de Servicii Armate a Senatului, deși nu s-a angajat pe deplin să respecte intenția Congresului pentru miliarde de dolari în cheltuieli de reconciliere.

Ascensiune rapidă și nominalizare neconvențională pe fondul turbulențelor interne

Calea lui Wilsbach către postul de conducere a fost una atipică. El a renunțat în august la funcția de șef al Comandamentului de Luptă Aeriană, părând pregătit de pensionare. Cu toate acestea, la doar o săptămână după aceea, a fost anunțată plecarea anticipată a lui Allvin, iar Wilsbach a devenit rapid principalul candidat pentru postul de șef de stat major, se pare datorită rolului său anterior ca comandant al Forțelor Aeriene din Pacific (PACAF).

Nominalizarea sa potențială s-a confruntat cu un scurt obstacol atunci când conturi de social media i-au criticat sprijinul anterior pentru eforturile de diversitate, echitate și incluziune (DEI), promovându-l pe generalul Thomas Bussiere ca alternativă. În cele din urmă, Wilsbach a prevalat, în timp ce nominalizarea lui Bussiere pentru postul de vice-șef de stat major ar fi fost retrasă, iar de atunci și-a anunțat pensionarea.

Conducerea Forțelor Aeriene într-o eră critică

În calitate de pilot de vânătoare experimentat care a zburat cu aeronave precum F-22 Raptor, F-15 și F-16, Wilsbach este acum pregătit să conducă Forțele Aeriene într-o perioadă crucială. Cresc temerile că China ar putea invada potențial Taiwanul, declanșând potențial un răspuns din partea SUA. În timpul mandatului său de șef al Forțelor Aeriene din Pacific, Wilsbach a supravegheat operațiunile în mijlocul a ceea ce el a descris drept interceptări „complet neprofesionale și total nesigure” de către piloții chinezi.https://www.prahovamea.ro/wp-admin/

Navigarea inversărilor inițiativelor din era Biden

Numirea lui Wilsbach coincide cu inversarea inițiativelor cheie din era Biden, în special un plan de a stabili un nou comandament de modernizare. Nemulțumirea din interiorul Forțelor Aeriene cu privire la unele dintre aceste propuneri ar fi contribuit la plecarea lui Allvin, care se retrage la jumătatea mandatului său obișnuit de patru ani.

Poziția vacantă de vice-șef adaugă incertitudine conducerii

Odată cu confirmarea lui Wilsbach, Forțele Aeriene se confruntă în continuare cu provocarea de a ocupa postul vacant de vice-șef de stat major, un rol care a rămas deschis de când generalul James Slife a fost demis în februarie. Lipsa unui candidat clar pentru această poziție cheie subliniază și mai mult restructurarea conducerii din cadrul Forțelor Aeriene. Secretarul Forțelor Aeriene, Troy Meink, și-a exprimat întâmpinarea lui Wilsbach pe X, declarând: „Cu vasta sa experiență în Pacific și ca comandant la toate nivelurile, el este liderul potrivit pentru” serviciu.

Citeste in continuare

Actualitate

Leonardo DRS: Schimbare de gardă la vârf după 14 ani, dar continuitatea rămâne cuvântul cheie

Publicat

pe

De

După o perioadă remarcabilă de stabilitate, Leonardo DRS se pregătește de o tranziție la nivelul conducerii, preluând ștafeta de la veteranul Bill Lynn.

Leonardo DRS, un important contractor din domeniul apărării, va avea un nou CEO începând cu 1 ianuarie, când Bill Lynn, aflat la conducere de 14 ani, va preda frâiele lui John Baylouny, actualul director operațional al companiei. În același timp, Fran Townsend va prelua funcția de președinte al consiliului de administrație, conform unui comunicat citat de Breaking Defense.

O tranziție planificată cu atentție

„Compania a suferit o transformare extraordinară sub conducerea și viziunea lui Bill. Consiliul de administrație îi este profund recunoscător lui Bill pentru impactul imens pe care l-a avut asupra afacerii și îi urează toate cele bune la pensie”, a declarat Townsend. „Consiliul de administrație se concentrează puternic pe planificarea succesiunii, iar alegerea lui John ca viitor președinte și CEO reprezintă o tranziție de conducere fără probleme.”

Stabilitate remarcabilă la vârf

DRS, atât ca entitate independentă, cât și de la achiziția sa din 2008 de către firma italiană Finmeccanica (acum Leonardo), s-a bucurat de o stabilitate remarcabilă la nivelul conducerii. Mark Newman a fost CEO din 1994 până în 2012, când Lynn, proaspăt ieșit din funcția de secretar adjunct al Apărării în prima administrație Obama, a preluat conducerea.

Baylouny: Un veteran al companiei

Noul CEO, Baylouny, nu reprezintă o ruptură de această stabilitate, având peste 35 de ani de experiență în cadrul DRS, în diverse funcții. El ocupă funcția de director operațional din 2018.

Transformări importante sub conducerea lui Lynn

În timpul mandatului său, Lynn a supravegheat o schimbare fundamentală în modul în care Leonardo DRS funcționează. În 2022, el a ghidat compania spre a deveni o entitate tranzacționată public prin achiziționarea firmei israeliene RADA. De asemenea, el a promovat compania ca un exemplu de contractor de apărare de „nivel mediu”, participând în mod regulat la evenimente ale think tank-urilor pentru a susține companiile de apărare care se află cu un nivel sub primele.

Priorități strategice pentru viitor

De când a devenit publică, Lynn a pledat pentru menținerea accentului pe patru domenii cheie de activitate: detectare avansată, calcul în rețea, protecția forței și energie electrică și propulsie. Într-un interviu acordat Breaking Defense la Salonul Aerian de la Paris din iunie, Lynn a indicat că are în vedere o creștere suplimentară a companiei.

„Am generat o creștere organică foarte puternică, o extindere a marjelor. Credem că următorul pas pentru noi, o prioritate pentru alocarea capitalului, este să suplimentăm acest lucru cu achiziții anorganice”, a spus el. „Accentul nostru în acest sens nu este totul. Suntem o companie de nivel mediu, cu patru piețe de bază, ceea ce este potrivit pentru dimensiunea companiei noastre. Așadar, ceea ce am dori să facem este, mai degrabă decât să adăugăm o a cincea și a șasea piață, ne vom concentra pe consolidarea acestor patru piețe de bază.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv16 ore ago

Instagramul Poliției Penitenciare: Albumul de selfie-uri al neamului Prost(!) sau cum să ratezi total o pagina oficială

„Hemoragie de pupincurism, falsitate și zero neuroni despre pușcărie” – asta ar trebui să scrie mare pe pagina de Instagram...

Exclusiv22 de ore ago

Mărgineni – Clanul abuzurilor: Unde directorul e naș, adjunctul e fin și angajații… sclavi pe plantatie!

Motto: „În România, penitenciarele sunt afaceri de familie… pe banii noștri!” Mărgineni – Feudă medievală în Secolul XXI: Evadări ca-n comedii,...

Exclusiv22 de ore ago

Lupta pentru Pământ: Cum fermierii luptă cu mafia antigrindină, apărați de o justiție incă sperăm dreaptă și uniți în căutarea soluțiilor sustenabile!

Motto: „În România, pământul este o comoară, iar fermierii sunt gardienii ei! Dar uneori, comoara e atacată de hoți și...

Exclusiv22 de ore ago

Coseco Waste: Reciclare cu foc și tupeu – Garda de Mediu Prahova, complice în stil Coca Cola la dezastrul prahovean!

Un an de minciuni, flăcări și aroganță – Coseco Waste sfidează Prahova, asemenea Coca Cola, sub ocrotirea Gărzii de Mediu...

Exclusiv22 de ore ago

Sindicatul Diamantul acuză: IPJ Neamț, dirijat de IGPR, a încercat să intimideze sindicatul printr-o sesizare penală abuzivă, în timp ce fapte penale grave erau „mușamalizate”

Emil Pășcuț, de la Sindicatul Diamantul, acuză IPJ Neamț, sub dirijarea unor oficiali numiți Coman și Barbosanu, că a făcut...

Exclusiv2 zile ago

De la Jilavawood la Rahova: Hoții strigă hoții, iar Neacșu de la DNA dă lecții de moralitate penitenciară! (sau cum să furi ca-n codru și să te mai dai și sfânt)

Mihaela Neacșu, inculpată DNA și apostol al moralității penitenciare? Un circ penitentiar de râsu’-plânsu’ (cu clowns, jonglerii și mulți bani...

Exclusiv2 zile ago

Spionaj tehnologic și neîncredere în interiorul Poliției Române, după o circulară controversată a lui Benone Matei

Vitalie Josanu (Sindicatul Diamantul) dezvăluie un caz de supraveghere ilegală în IPJ Botoșani și acuză o „boală a neîncrederii” amplificată...

Exclusiv3 zile ago

ANTIGRINDINA S.R.L. – REȚETA PERFECTĂ PENTRU UN JAF CU APROBARE GUVERNAMENTALĂ: HOTĂRÂREA NR. 256, UN BILET DIRECT SPRE MALDIVE!

HG 256/2010: Hârtia ilegalității, biblia mafiei antigrindină Hotărârea Guvernului nr. 256 din 24 martie 2010, ar fi trebuit să fie...

Exclusiv3 zile ago

DNA Ploiești: De la „portocală” la „lămâie” și-napoi? Previziunile sumbre ale Babei Vanga pentru Lefter Cătălin!

Ploieștiul, odată raiul corupției, transformat miraculos în „Ținutul făgăduinței” sub bagheta magică a lui Lefter? (aici), (aici), (aici), (aici), (aici),...

Exclusiv3 zile ago

Apocalipsa după Matei: De la inimioare pe instagram la groapa de gunoi a justiției!

„Adio, Matei! Sau, mai bine, la gunoi cu tine!” După luni de telenovelă penală, cu abuzuri, amantlâcuri și combinații demne...

Exclusiv3 zile ago

Coca-Cola: „Garajul” penal de la Ploiești – Cum „băutura fericirii” ne-a transformat în cobai cu autorizație „reparată” în spatele blocului!

România, colonie carbogazoasă: Nan și gașca, mai smecheri ca Ministrul Sănătății! Ce bem noi, fraților? Nu mai e Coca-Cola „băutura...

Exclusiv3 zile ago

Sindicatul Europol denunță situația „ridicolă” de la IPJ Olt: „Rețeta completă a incompetenței manageriale”

Sindicatul Europol trage un semnal de alarmă cu privire la situația „ridicolă” de la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ)...

Exclusiv4 zile ago

Sindicatul Europol denunță „Big Brother” la IPJ Botoșani: Supraveghere audio-video abuzivă și încălcarea drepturilor polițiștilor și cetățenilor

Management defectuos și utilizarea abuzivă a tehnologiei de supraveghere Sindicatul Europol acuză managementul defectuos din Poliția Română, unde în funcții...

Exclusiv4 zile ago

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă: Managementul defectuos și climatul toxic alungă tinerii din Poliție

Lipsa de încredere și abuzurile de autoritate, probleme majore Sindicatul Sidepol denunță un management defectuos în Poliția Română, bazat pe...

Exclusiv4 zile ago

Scandal la IPJ Botoșani: Sindicatul Diamantul denunță înregistrări audio-video ilegale ale angajaților și cetățenilor

Camere de supraveghere ar fi înregistrat ilegal audio, timp de un an Sindicatul Diamantul dezvăluie că, timp de cel puțin...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv