Connect with us

Actualitate

Senatorii PNL au sesizat marți, 23 mai Curtea Constituțională cu privire la modificările aduse mecanismului de numire în funcție a directorului Direcției Generale de Protecție Internă (DGPI)

Publicat

pe

 „Domnului Valer DORNEANU,

Preşedintele Curţii Constituţionale

Stimate domnule Preşedinte,

În temeiul art. 146 lit. a) din Constituţia României, al art. 11 lit. a) raportat la art. 15, alin. (1) din Legea 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, republicată, parlamentarii enumeraţi în tabelul anexat formulează prezenta

 

SESIZARE DE NECONSTITUŢIONALITATE

cu privire la Legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 76/2016 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Direcţiei Generale de Protecţie Internă a Ministerului Afacerilor Interne, (Camera Deputaților Pl x.9/01.02.2017- Senat: L50/20.03.2017)adoptată în data de 15.05.2017 de Senat, în calitate de Cameră decizională, pentru motive extrinseci și intrinseci derivate din încălcarea art.1, alin.(5) din Constituție.

 

Situaţia de fapt

În data de 08.11.2016, Biroului permanent al Camerei Deputaților i-a fost prezentat Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.76/2016 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Direcţiei Generale de Protecţie Internă a Ministerului Afacerilor Interne (Pl.x.-9/01.02.2017).

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare înființarea, organizarea și funcționarea Direcției Generale de Protecție Internă ca structură specializată cu atribuții în domeniul securității naționale, în subordinea Ministerului Afacerilor Interne, cu personalitate juridică, urmând a se desființa Departamentul de Informații și Protecție Internă.

În data de 08.03.2017, Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului  și Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională au prezentat raport favorabil aprobării ordonanței de urgență ( cu 37 amendamente admise).

În 14.03.2017, proiectul de lege pentru aprobarea ordonanței de urgență a fost adoptat de Camera Deputaților, iar în 15.05.2017 proiectul de lege a fost adoptat de Senat cu respectarea prevederilor art.76 alin.(1) din Constituția României.

 

Motive extrinseci

Curtea Constituțională, prin decizia nr. 624 din 26 octombrie 2016 referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 4/2016 privind modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, arată că există „două criterii esenţiale pentru a se determina cazurile în care prin procedura legislativă se încalcă principiul bicameralismului: pe de o parte, existenţa unor deosebiri majore de conţinut juridic între formele adoptate de cele două Camere ale Parlamentului şi, pe de altă parte, existenţa unei configuraţii semnificativ diferite între formele adoptate de cele două Camere ale Parlamentului. Întrunirea cumulativă a celor două criterii este de natură a afecta principiul constituţional care guvernează activitatea de legiferare a Parlamentului, plasând pe o poziţie privilegiată Camera decizională, cu eliminarea, în fapt, a primei Camere sesizate din procesul legislativ.”

Pornind de la cele arătate mai sus constatăm că textul adoptat de Senatul României, prin care este modificat art. 8, alin. (1) din OUG nr. 76/2016 încalcă principiul bicameralismului, deoarece eliminarea statutului de cadru militar activ al directorului generalal Direcției Generale de Protecție Internă modifică semnificativ conținutul juridic al funcției precitate, în sensul în care acesta va îndeplini exclusiv atribuții cu caracter administrativ, urmând a fi în imposibilitatea de a mai exercita autoritatea de stat, în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu. Conform art. 16, alin. (3) din OUG nr. 76/2016, „autoritatea de stat poate fi exercitată exclusiv de cadrele militare active, pe timpul îndeplinirii atribuțiilor de serviciu”.

De asemenea, evidențiem introducerea în Camera decizională, în cuprinsul art. 8, alin. (1) din OUG nr. 76/2016 a instituției eliberării din funcție a directorului generalal Direcției Generale de Protecție Internă, instituție care nu a fost luată în discuție în prima cameră sesizată, ceea ce ne conduce la concluzia că există și o „configurație semnificativ diferită” între forma adoptată de Camera Deputaților și forma adoptată de Senat.

Considerăm împlinite cele două criterii de natură a afecta principiul bicameralismului, fapt pentru care vă solicităm să constatați neconstituționalitatea textului criticat.

 

Motive intrinseci

Camera Deputaților, în calitate de cameră de reflecție, a adoptat modificarea alineatului (1) al articolului 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 76/2016 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Direcţiei Generale de Protecţie Internă a Ministerului Afacerilor Interneîn următoarea formă: „Directorul general al Direcţiei Generale de Protecţie Internă este cadru militar în activitate, numit în funcţie de către ministrul afacerilor interne, cu avizul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.”. Față de această formă,Senatul a procedat la eliminarea calității de „cadru militar în activitate” pentru directorul generalal Direcției Generale de Protecție Internă, cât și a sintagmei „ cu avizul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării”, existente în forma adoptată de Camera Deputaților.

Modificările aduse de Senat asupra OUG nr.76/2016 prin legea de aprobare creează actului normativ o stare de precaritate în sensul că, indiferent de metoda de interpretare aplicată textului {art. 8, alin.(1)}, constatăm nerespectarea art. 1, alin. (5) din Constituția României. Astfel, prin interpretarea sistematică a dispozițiilor art. 8, alin. (1) ajungem la concluzia că directorul general al Direcţiei Generale de Protecţie Internă face parte din categoria personalului contractual, fiind lipsit de atributul de cadru militar în activitate. În consecință, acestuia îi este aplicabilă legislația muncii, conform art. 16, alin. (1) din OUG nr.76/2016. Această concluzie generează două tipuri de efecte juridice:

1)             directorul general „desfășoară exclusiv activități administrative” conform art. 16, alin. (2) din ordonanță, ceea ce îl pune în imposibilitatea exercitării funcției cu consecința blocării activității structurii specializată cu atribuții în domeniul securității naționale;

2)             poate fi membru al unui partid politic, ceea ce conduce la implicarea unui serviciu secret în activități de natură politică, fapt interzis și de art. 31 alin. (1) din Legea nr. 51 din 29 iulie 1991 privind securitatea naţională a României, republicată„Salariaţii organelor de informaţii şi ai celor cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale nu pot face parte din partide sau alte organizaţii cu caracter politic ori secret şi nu pot fi folosiţi în scopuri politice.”

Interpretarea per a contrario a normei cuprinse în art. 8, alin.(1) din OUG 76/2016 adoptată de Senat, ne arată că directorul generalal Direcției Generale de Protecție Internă este cadru militar în activitate, însă o asemenea interpretare nu este posibilă pentru că ar fi contrară voinței legiuitorului care, în Cameră decizională, a eliminat prevederea expresă referitoare la calitatea de cadru militar activ a conducătorului Direcției, cât și a obligației de a solicita avizul CSAT la numirea acestuia în funcție.

Consecința acțiunii legiuitorului în Camera decizională este adoptarea unei dispoziții prin care întreg actul normativ devine inaplicabil, deoarece instituirea atribuțiilor cu caracter exclusiv administrativ îl lipsește pe directorul general de exercițiul autorității de stat, rezervată cadrelor militare prin art. 16, la alin. (3) din OUG 76/2016 „pe timpul îndeplinirii atribuţiilor de serviciu, cadrele militare sunt învestite cu exerciţiul autorităţii de stat, având toate drepturile şi obligaţiile prevăzute de lege pentru această calitate”. Prin autoritate de stat înțelegem „punerea în aplicare și respectarea reglementărilor legale pentru domeniile sale de competență, precum și monitorizarea realizării politicilor și strategiilor în domeniile sale de competență”, conform art. 2, lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309 din 9 mai 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

Imposibilitatea exercițiului autorității de stat generează, structurii însărcinate cu protecția informativă în materia securității naționale, imposibilitatea de a-și îndeplini scopul pentru care a fost înființată, deci întreaga OUG 76/2016 devine inaplicabilă.

Punerea în situația de inaplicabilitate a ordonanței ca urmare a eliminării a calității de cadru militar în activitate a directorului general al Direcției Generale de Protecție Internă și a avizului CSAT din procedura de numire constituie o încălcare a dispozițiilor art. 34 din Legea 24/2000 „(1) Actele normative trebuie redactate într-un limbaj şi stil juridic specific normativ, concis, sobru, clar şi precis, care să excludă orice echivoc, cu respectarea strictă a regulilor gramaticale şi de ortografie.” și ale art. 31, alin. (1) din Legea nr. 51 din 29 iulie 1991 privind securitatea naţională a României, republicată: Salariaţii organelor de informaţii şi ai celor cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale nu pot face parte din partide sau alte organizaţii cu caracter politic ori secret şi nu pot fi folosiţi în scopuri politice”.

În completare, constatăm că voința legiuitorului este direcționată spre diminuarea prerogativelor CSAT și ale Președintelui României în materia organizării generale a forţelor armate şi a celorlalte instituţii cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale; prin încălcarea art. 4, lit. d), pct. 2 din Legea  nr. 415 din 27 iunie 2002 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.

Procedura de numire a directorului general al Direcției Generale de Protecție Internă exclude Președintele României de la exercitarea competenței pentru implementarea strategiei naționale în domeniul securității naționale, lăsând deschisă poarta pentru numirea, pe criterii politice, a șefului instituției cu atribuții în materia protecției informative din sfera securității naționale.

Din perspectiva celor arătate mai sus vă adresăm solicitarea de a constata existența unui motiv intrinsec de neconstituționalitate generat de încălcarea principiului legalității, principiu cuprins în art.1 alin.(5) din Constituția României, coroborat cu art. 8 din Legea 24/2000 și art. 31, alin. (1) din Legea 51/1991.

În drept, ne motivăm sesizarea pe dispozițiile art. 143 din Regulamentul Senatului și ale art. 15 alin. (1) și (2) din Legea 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale.”

Ca atare, faţă de cele învederate, solicităm Onoratei Curţi să constate că Legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 76/2016 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Direcţiei Generale de Protecţie Internă a Ministerului Afacerilor Interne, adoptată în data de 15.05.2017 de Senat, în calitate de Cameră decizională, este NECONSTITUŢIONALĂ,” se arată în textul sesizării depusă de PNL. (Monica Igor)

 

Actualitate

În total, în țară intră anual în acest fel circa 36 de miliarde de euro.

Publicat

pe

De

Rețineți o cifră. Cifra 36. Adăugați-i zerourile necesare. Ca să iasă 36 de miliarde. Și scrieți la capătul lor „euro”. Aceasta este suma calculată de experți, ca intră în România în fiecare an de pe urma concetățenilor noștri care muncesc în străinătate. Un aport uriaș, care ar putea fi destinat dezvoltării României. Dar niciodată în mod direct. Așa cum ar fi mulți tentați să creadă.

Banii trimiși din străinătate de milioane de români plecați la muncă peste hotare, cei mai mulți în Uniunea Europeană, reprezintă anual o sumă uriașă. Să vedem unde se duc acești bani, cum se întorc ei în UE, cât pierdem și cât câștigăm de pe urma depopulării României. Și mai ales să vedem dacă există vreo cale de a întoarce în folosul nostru circuitul acestor bani.

Pentru a mă face cât mai bine înțeles, voi preciza că mă aflu într-o scurtă vacanță de câteva zile, pe care am decis să o petrec itinerant într-o rulotă închiriată, în special în Bucovina. O zonă de o frumusețe cu adevărat răvășitoare, extrem de bogată, dacă ne gândim la ceea ce îi oferă relieful, natura și mai ales oamenii ei. Trec prin sate frumoase, spectaculoase chiar, în care au fost construite în ultimii ani un număr impresionant de mare de case cochete și bine îngrijite. Totul sclipește de curățenie și uneori mă gândesc dacă nu cumva am aterizat în vreuna dintre cele mai pitorești localități din Elveția sau din Franța. Din păcate, pe străzi nu zăresc decât oameni în vârstă. Foarte puțini tineri. Și mai puțini copii. Și pretutindeni unde mă opresc să vorbesc cu bucovinenii, le citesc tristețea din priviri și din vorbe. Localitățile, deși arată spectaculos, sunt depopulate. Fii și nepoții oamenilor vârstnici cu care discut nu se mai întorc în România decât rareori. În vizită. Pentru a-și vedea neamurile. Iar neamurile îmbătrânesc și mor cu zile. Aceasta este introducerea. Să vedem și care ar fi explicația.

Pretutindeni aflu două lucruri extrem de importante. Primul e că oamenii au plecat și pleacă în continuare din țară, pentru că aici, în afară de munca câmpului, nu mai au alte locuri de muncă. Asta se întâmplă pentru că România s-a dezindustrializat cu o viteză uluitoare după decembrie 1989. Oprindu-mă rând pe rând în diverse localități, aflu ce a existat ca mică și mare industrie și ceea ce azi nu mai există. Prin urmare, în esență, aceasta este cauza vidului de populație în putere din mai toate localitățile Bucovinei. Extrapolând, cam așa ceva se întâmplă în întreaga țară.

Al doilea lucru important pe care-l aflu este că, legați afectiv de locurile în care s-au născut și de bătrânii pe care i-au lăsat în urmă, românii plecați în străinătate, care între timp au dat acolo naștere unor copii pe care-i cresc în altă cultură, făcând însă eforturi să le conserve strămoșeasca limbă română, trimit o parte din banii câștigați în țară. Fac chiar investiții modeste în beneficiul părinților lor. Și sume consistente sunt alocate pentru construcția și îngrijirea spectaculoaselor vile, cele mai multe păstrând notele arhitecturii tradiționale, pe care am șansa să le admir. Vile în care însă în loc să locuiască cu mic cu mare o întreagă familie, nu stau decât unul-doi bătrâni.

Și acum să încercăm să facem un calcul. De fapt, l-au făcut alții. Oameni specializați în așa ceva. În total, în țară intră anual în acest fel circa 36 de miliarde de euro. O bună parte din acești bani, care vin cumva din Uniunea Europeană, se întorc tot în statele partenere. Pentru că, în absența unei industrii, care să susțină asemenea dezvoltări urbanistice, cele mai multe materiale de construcții și unelte provin din state ale Uniunii Europene. Ca și întreaga tehnologie necesară. Bătrânii care trăiesc în Bucovina, la fel ca și bătrânii care trăiesc în alte zone ale României, nu-și acoperă toate necesitățile în regim de subzistență. Treptat, oricât de harnici sunt, ei nu mai au capacitatea de a munci și de a-și procura toate alimentele necesare de pe urma exploatării pământurilor pe care le dețin. Ca să nu mai vorbesc de restul produselor necesare într-o gospodărie. Aproape toate mărfurile sunt de import. Ele sunt aduse în țară prin intermediul rețelelor comerciale provenite din state europene partenere. Așa că, una peste alta, cei mai mulți bani sosiți în țară se întorc cam de unde au plecat, fără ca în România ei să producă valoare adăugată. Dar să mergem cu raționamentul și mai departe.

Este evident că familiile de români care muncesc în străinătate și care trimit într-o formă sau alta circa 500 de euro pe an în România rețin mult mai mult din câștig pentru ei înșiși. Se întrețin, își cresc copiii cu acești bani și pleacă în diverse vacanțe. Prin urmare, cea mai mare parte a veniturilor milioanelor de români rămân în străinătate. Ca să nu mai vorbim de profiturile substanțiale pe care le realizează de pe urma lor societățile din Europa de Vest.

Și acum să încercăm să tragem o concluzie extrem de simplă. Am auzit o mulțime de oameni politici și am citit chiar și programele unor partide prin care se propun fel de fel de soluții, care de care mai spectaculoase, pentru ca România să recupereze această uluitoare forță de muncă de milioane de români, care au ales să plece în străinătate generând cea mai mare migrațiune din istorie a unui popor care nu a trecut prin vreo uriașă calamitate naturală sau printr-un război pustiitor. Una dintre soluții, care e este prezentată cel mai frecvent, este ca statul român să aloce de la buget o consistentă sumă de bani pentru orice familie de români care alege să se reîntoarcă în țară pentru a-și întemeia aici o afacere. De fapt, toate aceste soluții se dovedesc a fi simple paleative. Dacă românii au plecat din țară în număr de milioane, din motivul că România, prin prostiile liderilor ei, s-a dezindustrializat, soluția de a recupera cumva această dramatică pierdere de oxigen uman este pur și simplu ca partidele politice, în urma unei înțelegeri pe termen lung, a unui proiect adecvat de țară, să decidă reindustrializarea României. După care, găsind aici locuri de muncă – pentru că trebuie să reținem că nu toți cei patru milioane de români sunt antreprenori – conaționalii noștri se vor întoarce în mod natural în țară, copiii acestora vor învăța să vorbească limba română fără accent străin, școlile noastre din sate se vor dezvolta, iar grădina Maicii Domnului va prospera.

Sorin Rosca Stanescu

Citeste in continuare

Actualitate

Rent a car o solutie de mobilitate in oras

Publicat

pe

De

În căutarea unei soluții rapide și avantajoase pentru transport, sau în situația în care propria mașină este în service și aveți nevoie de o alternativă eficientă, serviciile de închirieri auto devin opțiunea ideală. Indiferent dacă sunteți rezident al Bucureștiului sau vizitator străin, acest tip de serviciu se adaptează nevoilor tuturor. Companiile specializate în inchirieri auto din capitală oferă o gamă variată de vehicule, de la modele compacte ideale pentru deplasări ușoare în oraș, până la mașini de dimensiuni medii potrivite pentru călătorii mai lungi sau grupuri mai mari de pasageri.

Flexibilitatea este unul dintre principalii avantaje ale acestor servicii, acoperind atât necesitățile persoanelor fizice, cât și ale celor juridice. Indiferent dacă aveți nevoie de o mașină pentru o zi, o săptămână sau chiar mai mult timp, puteți găsi o ofertă adecvată, adaptată fiecărei situații. Alegerea unei companii de încredere este esențială pentru a beneficia de condiții clare și transparente, evitând surprizele neplăcute legate de tarife ascunse sau de servicii necorespunzătoare.

În București, capitala vibrantă a României, serviciile de închirieri auto sunt extrem de populare datorită cererii constante din partea localnicilor și a vizitatorilor. Într-o metropolă aglomerată unde mobilitatea rapidă și eficientă este crucială, închirierea unei mașini oferă libertatea de a explora orașul și împrejurimile sale în propriul ritm. De la vizite la atracțiile turistice celebre precum Palatul Parlamentului sau Muzeul Național de Artă al României, până la escapade în natură în Parcul Herăstrău sau pe malurile râului Dâmbovița, o mașină închiriată facilitează accesul la toate aceste locuri fără griji legate de transport.

Pe lângă beneficiile evidente în ceea ce privește mobilitatea locală, închirierea unei mașini în București devine o opțiune atrăgătoare și pentru cei care doresc să exploreze frumusețile naturale ale României în afara capitalei. De exemplu, munții Carpați oferă o panoramă spectaculoasă și numeroase posibilități pentru turiștii aventurieri. Trasee celebre precum Transfăgărășanul sau Transalpina sunt accesibile mult mai ușor cu propriul vehicul, permițând descoperirea peisajelor pitorești și a satelor tradiționale.

Pentru turiștii străini care ajung în București prin intermediul aeroportului, serviciile de închirieri auto sunt adesea prima opțiune pentru a începe călătoria fără întârzieri. Companiile oferă opțiuni de rent-a-car direct la Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni), facilitând preluarea imediată a mașinii la sosirea în țară. Acest aspect este crucial mai ales pentru cei care nu doresc să depindă de taxiuri sau de transportul public în primele momente ale șederii lor în România.

Beneficiile închirierii unei mașini nu se limitează doar la confortul și libertatea de mișcare în oraș și în afara acestuia, ci includ și aspecte legate de economie și de siguranță. Companiile serioase asigură flote de vehicule bine întreținute, dotate cu tehnologii moderne de siguranță și confort, precum sisteme avansate de navigație GPS și dotări de siguranță activă și pasivă. Acest lucru contribuie la o experiență de condus mai sigură și mai relaxantă pentru toți clienții, indiferent de destinațiile alese sau de durata șederii în țară.

În concluzie, serviciile de închirieri auto din București sunt esențiale pentru oricine caută o soluție flexibilă și convenabilă de transport în capitala României și în regiunile înconjurătoare. Indiferent dacă sunteți turist în căutare de aventuri sau rezident care are nevoie de o alternativă temporară pentru mașina personală, opțiunile variate de închiriere vă permit să găsiți exact ceea ce vă potrivește. Cu o planificare adecvată și alegerea unei companii de încredere, experiența dumneavoastră în România poate fi mai plăcută și mai lipsită de stres, beneficiind de toate avantajele oferite de acest serviciu versatil și indispensabil.

În momentul în care pășim pe pământ românesc prin Aeroportul Internațional Henri Coandă din Otopeni, ne întâmpină oportunități variate pentru închirierea unei mașini direct în incinta aeroportului. Această facilităte reprezintă un avantaj major pentru călătorii care doresc să își înceapă aventura în România fără întârzieri sau complicații legate de transportul de la aeroport. Companiile de rent a car oferă un spectru larg de opțiuni, de la mașini compacte potrivite pentru deplasări în oraș, până la vehicule de dimensiuni medii sau mari, ideale pentru familii sau grupuri mai mari de călători.

Beneficiul principal al serviciilor de închirieri auto disponibile la Aeroportul Otopeni este accesibilitatea imediată și comoditatea. După sosirea în terminal, călătorii pot rezerva și prelua rapid o mașină direct din incinta aeroportului, evitând astfel necesitatea de a căuta alte mijloace de transport sau de a face rezervări complicate din timp. Această soluție este extrem de apreciată de către turiștii și oamenii de afaceri care apreciază eficiența și flexibilitatea oferită de o mașină personală în timpul șederii lor în țară.

Mai mult decât atât, variatele opțiuni disponibile în cadrul serviciilor de închirieri auto la Aeroportul Otopeni permit călătorilor să aleagă mașini în funcție de nevoile specifice ale fiecăruia. De exemplu, cei care călătoresc singuri sau în cuplu pot opta pentru modele compacte sau economice, care sunt perfecte pentru explorarea orașului și pentru deplasările de scurtă durată. Pe de altă parte, familiile sau grupurile mai mari pot alege mașini de dimensiuni medii sau mari, care oferă confortul și spațiul necesar pentru călătorii mai lungi sau pentru transportul bagajelor voluminoase.

Companiile de rent a car Otopeni pun la dispoziție clienților lor nu doar mașini moderne și bine întreținute, ci și o gamă variată de servicii suplimentare, menite să îmbunătățească experiența de conducere și să asigure o călătorie sigură și confortabilă. Printre aceste servicii se numără inclusiv asigurările complete pentru mașină și pasageri, asistența rutieră 24/7 în caz de nevoie și posibilitatea de a adăuga accesorii utile precum scaune auto pentru copii sau sistem de navigație GPS.

În plus față de aspectele practice, închirierea unei mașini de la Aeroportul Otopeni oferă și beneficii semnificative în ceea ce privește economia de timp și costuri. Comparativ cu alte opțiuni de transport, cum ar fi taxiurile sau transportul public, închirierea unei mașini poate să fie mai convenabilă și mai rentabilă, în special pentru călătorii care doresc să exploreze diverse destinații sau să aibă libertatea de a alege propriile rute și opriri pe durata șederii lor în România.

În concluzie, opțiunile de rent a car disponibile la Aeroportul Otopeni sunt esențiale pentru toți cei care ajung în România și doresc să își gestioneze transportul într-un mod eficient și fără stres. Prin facilitarea accesului la mașini moderne și diverse, aceste servicii contribuie la confortul și flexibilitatea călătoriilor, facilitând explorarea tuturor frumuseților și atracțiilor pe care România le oferă. Daca aveti nevoie de o oferta de rent a car bucuresti avantajoasa va stam la dispozitie in orice moment.

Citeste in continuare

Actualitate

De ce trebuie sa alegi informat un serviciu de inchirieri auto

Publicat

pe

De

Sezonul estival aduce in Romania mii de turisti straini dornici sa exploreze aceasta minunata tara, cunoscuta pentru peisajele sale variate, bogatia culturala si istoria fascinanta. Majoritatea acestor turisti aleg sa calatoreasca cu avionul pana in Romania, iar aeroporturile internationale, in special Aeroportul Henri Coanda (Otopeni) din Bucuresti, devin principalele puncte de sosire. Odata ajunsi aici, acesti vizitatori sunt in cautarea unor alternative de transport care sa le permita sa se deplaseze rapid si confortabil catre destinatiile lor preferate, fie ca vorbim de litoralul Marii Negre, frumusetea naturala a Carpatilor sau orasele istorice precum Brasov, Sibiu si Sighisoara. In acest context, ofertele companiilor de inchirieri auto din Bucuresti se dovedesc a fi cele mai rapide si mai avantajoase solutii pentru a asigura o mobilitate optima.

Companiile de inchirieri auto din Bucuresti au reusit sa isi adapteze serviciile pentru a raspunde nevoilor diverse ale turistilor, oferind o gama larga de vehicule, de la masini economice la SUV-uri si vehicule de lux. Diversitatea ofertelor permite fiecarui turist sa gaseasca masina potrivita pentru nevoile sale, indiferent daca calatoreste singur, in cuplu, cu familia sau in grupuri mai mari. De asemenea, flexibilitatea contractelor de inchiriere, care pot varia de la cateva zile la cateva saptamani sau chiar luni, contribuie la atractivitatea acestor servicii.

Un aspect important care contribuie la popularitatea inchirierilor auto in Bucuresti este accesibilitatea si usurinta cu care se poate rezerva o masina. Majoritatea companiilor ofera posibilitatea de a face rezervari online, prin intermediul unor platforme intuitive si usor de utilizat. Aceste platforme permit compararea rapida a ofertelor, vizualizarea detaliilor despre fiecare vehicul disponibil si efectuarea unei rezervari in doar cateva minute. In plus, multe companii ofera si aplicatii mobile, facilitand astfel procesul de inchiriere pentru cei care prefera sa gestioneze totul de pe smartphone-ul lor.

Siguranta si confortul sunt prioritati esentiale pentru companiile de inchirieri auto din Bucuresti. Flotele de vehicule sunt intretinute in mod regulat si dotate cu echipamente moderne de siguranta. Majoritatea masinilor sunt echipate cu sisteme de navigatie GPS, permitand turistilor sa se deplaseze cu usurinta chiar si in zonele necunoscute. In plus, multe companii ofera asistenta rutiera 24/7, asigurandu-se ca clientii lor beneficiaza de suport in caz de incidente sau probleme tehnice, indiferent de ora sau locul in care se afla.

Un alt avantaj major al inchirierilor auto in Bucuresti este reprezentat de ofertele speciale si pachetele promotionale disponibile in perioada sezonului estival. Aceste oferte includ reduceri substantiale pentru inchirierile pe termen lung, pachete care includ asigurari suplimentare sau optiuni de inchiriere cu kilometraj nelimitat. Astfel, turistii pot alege varianta cea mai avantajoasa pentru bugetul si planurile lor de calatorie, beneficiind totodata de un serviciu de inalta calitate.

Turistii care sosesc pe Aeroportul Otopeni au avantajul suplimentar de a putea inchiria o masina imediat dupa aterizare. Numeroase companii de inchirieri auto au birouri si puncte de preluare direct in incinta aeroportului, facilitand astfel procesul de inchiriere pentru cei care doresc sa isi inceapa calatoria fara intarziere. Indiferent de ora de aterizare, fie ca este vorba de zboruri matinale sau sosiri tarzii in noapte, aceste servicii sunt disponibile non-stop, asigurand astfel o mobilitate constanta si accesibila.

Inchirieri auto aeroport Otopeni ofera si avantajul de a putea explora imediat Bucurestiul si imprejurimile sale. Capitala Romaniei este un oras vibrant, plin de atractii turistice, de la faimoasa Casa Poporului, unul dintre cele mai mari si impresionante edificii administrative din lume, pana la parcurile linistite si muzeele bogate in istorie si arta. O masina inchiriata permite turistilor sa viziteze aceste locuri in ritmul lor, fara a fi constransi de orarele transportului public.

Pentru cei care doresc sa exploreze mai departe, inchirierea unei masini ofera libertatea de a vizita unele dintre cele mai frumoase destinatii ale Romaniei. De la Castelul Bran, cunoscut drept Castelul lui Dracula, pana la Transfagarasan, unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din lume, si Delta Dunarii, un paradis al biodiversitatii, Romania are multe de oferit si merita explorata in detaliu. Inchirierea unei masini ofera flexibilitatea necesara pentru a descoperi aceste comori ascunse, permitand opriri spontane si itinerarii personalizate.

Companiile de inchirieri auto Bucuresti Otopeni pun un accent deosebit pe calitatea serviciilor oferite si satisfactia clientilor. Personalul este bine instruit si pregatit sa ofere asistenta si sfaturi utile, asigurandu-se ca fiecare client beneficiaza de o experienta placuta si fara probleme. De la explicarea detaliata a conditiilor de inchiriere si pana la recomandari privind cele mai bune trasee si destinatii de vizitat, echipele de suport sunt dedicate sa transforme fiecare inchiriere intr-o experienta de neuitat.

In concluzie, sezonul estival in Romania atrage un numar impresionant de turisti straini, iar companiile de inchirieri auto din Bucuresti ofera solutii ideale pentru a raspunde nevoilor acestora. Cu o gama variata de vehicule, oferte avantajoase, si servicii de inchiriere disponibile non-stop la Aeroportul Otopeni, inchirierea unei masini devine cea mai rapida si mai convenabila metoda de a explora frumusetile Romaniei. Siguranta, confortul si flexibilitatea oferite de aceste servicii asigura o experienta de calatorie placuta si fara stres, permitand turistilor sa se bucure pe deplin de sejurul lor in aceasta tara minunata. Indiferent daca planurile de calatorie includ descoperirea oraselor vibrante, aventuri in natura sau vizite la obiective turistice istorice, inchirierea unei masini reprezinta solutia perfecta pentru a maximiza timpul si libertatea de miscare. Daca doriti sa beneficiati de cea mai avantajoasa optiune de rent a car otopeni puteti sa va alegeti o masina online de pe inchirieriauto-bucuresti.com

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

ARTEHNIS

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România.
Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național?
Garantăm confidențialitatea!

Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503
Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com
Departament Investigații - Secția Anticorupție

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Știri calde

Exclusiv20 de ore ago

Polițiștii cu familii monoparentale pot refuza, în mod legal , planificarea și munca în ture de noapte

Polițiștii cu familii monoparentale pot refuza munca de noapte ! Modificarea codului muncii Din 31 mai 2024, persoanele singure din...

Exclusiv20 de ore ago

Romaqua Group da in judecata sistemul RetuRO, considerandu-l nefunctional si profitabil doar pentru unii

Cel mai mare producator de bauturi din Romania, Romaqua Group, a cerut in instanta anularea Sistemului Garanție- Returnare RetuRo. Directorul...

Diverse4 zile ago

Fundatie fara beton gata intr-o zi si gata refolosibila

Întreaga lume e în mişcare. Bineînţeles că ştiam asta încă de la faimosul “Eppur şi muove”, dar totuşi parcă ritmul...

Exclusiv5 zile ago

Practici santajiste ale unor sefi de IPJ impotriva sindicatului, prin folosirea art.304 Cod Penal

A venit momentul sa dezvaluim si sa detaliem, pentru prima oara, practici santajiste reale carora sunt supusi uneori, reprezentantii sindicatului,...

Exclusiv6 zile ago

Sefa SRU de la IPJ Vaslui a incalcat de mai multe ori un text foarte clar dintr-o lege in vigoare

Abuzatoarea de la IPJ Vaslui, dezvaluie Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul! Conduita abuziva a sefei de resurse umane de...

Exclusiv7 zile ago

„La IPJ Galati au nevoie de timp suplimentar, ca sa activeze fiecare, cate doua celule nervoase”

La Galati, exista sefi cu creier de broasca testoasa, dezvaluie cei de la Sindicatul Diamantul! Desi termenul limita de actualizare...

Exclusivo săptămână ago

Hora șmecheriei/Mafia deșeurilor și statul paralel/Mafia deșeurile prin turnătorul șef reușește sa închidă firma Gentoil/Care este legătura între firma Geodis și Recop?

Returo este un mecanism sofisticat, profitabil pentru unii, complicat pentru alții, care învîrte bani și adună ambalaje. SGR Returo au...

Exclusivo săptămână ago

„Alba neagra” cu drepturile si libertatile cetatenesti/Amantlâc la o Sectie de poliţie dintr-un oras din Prahova (III)

Ziarul Incisiv de Prahova continua sa dezvaluie o investigatie complexa, in mai multe episoade, pentru a deslusi impreuna cu dumneavoastra...

Exclusivo săptămână ago

Maurul – Gerard Georgescu- și-a făcut datoria, inca o data!/Semnal de alarma privind razbunarea „Wlăduț & Volosevici” si Organigrama Politiei Locale Ploiesti

Maurul – Gerard Georgescu, pe pagina sa de socializare: „Eu am fost bucuros că Volosevici a plecat, dar bucuria a...

Exclusiv2 săptămâni ago

Paraciosul si sifonul politistilor corupti din IPJ Prahova a facut un accident grav azi in Ploiesti/Solicitam oficial testul antidrog pentru Catalin Muresan cel din mafia deseurilor

Mureșan Catalin de la Recop Pleasa care este implicat în mafia deseurilor a accidentat pe trecerea de pietoni o persoana,...

Exclusiv2 săptămâni ago

Cum ajunge la Vaslui, sef serviciu resurse, o incompetenta si ” sora” de incompetenta, la IPJ Braila

Cum ajunge la Vaslui, sef serviciu resurse, o incompetenta? Se numeste Sandu Monica, comisar sef, dezvaluie Emil PASCUT de la...

Exclusiv2 săptămâni ago

„Alba neagra” cu drepturile si libertatile cetatenesti/Amantlâc la o Sectie de poliţie dintr-un oras din Prahova (II)

Comportamentul abuziv al politistilor fata de cetateni care in general respecta legea si comportamentul favorabil fata de infractori! Despre politisti corupti din...

Exclusiv2 săptămâni ago

Mafia deșeurilor, statul paralel și politicienii

Mai multe spitale din Prahova dau contractele, la troc, unui personaj controversat Amenință șantajează sau mituiesc pe cei ce nu...

Exclusiv2 săptămâni ago

De ce ai nevoie de sefi sa propuna cand e clar ca beneficiarii sunt personalul de conducere si consilierii de integritate?

S-a emis ordinul MAI nr. S/84/31.05.2024 pentru completarea OMAI S /7/2018 cu reglementari privind acordarea majorarii anticoruptie de 12.5% din...

Exclusiv2 săptămâni ago

PROMO/Amantlâc la o Sectie de poliţie dintr-un oras din Prahova. Soţul înşelat a utilizat iar politia si subordonatii in scop de razbunare (I)

Comportamentul abuziv al politistilor fata de cetateni care in general respecta legea si comportamentul favorabil fata de infractori! Despre politisti corupti din...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv