Connect with us

Administratie

  Aberatiile informatiilor clasificate secret de stat

Publicat

pe

O noua surpriza este faptul ca si cei doi numiti in functia de demnitate publica respectiv presedintele Senatului si presedintele Camerei Deputatilor din cadrul Parlamentului Romaniei, chiar daca sunt alesi prin vointa populara, sunt in situatia legala de a nu putea sa aiba acces la informatii clasificate secret de stat in conformitate cu prevederile din Legea nr.51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare:

 “art.10.  Activitatea de informaţii pentru realizarea securităţii naţionale are caracter secret de stat. Informaţiile din acest domeniu nu pot fi comunicate decît în condiţiile prezentei legi.

art.11 Informaţii din domeniul securităţii naţionale pot fi comunicate:

  1. a) preşedintelui Senatului, preşedintelui Adunării Deputaţilor, precum şi comisiilor permanente pentru apărare şi asigurarea ordinii publice ale celor două camere ale Parlamentului;
  2. b) miniştrilor şi şefilor departamentelor din ministere, cînd informaţiile privesc probleme ce au legătură cu domeniile de activitate pe care le coordonează sau de care răspund;
  3. c) prefecţilor, primarului general al Capitalei, precum şi conducătorilor consiliilor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, pentru problemele ce vizează competenţa organelor respective;
  4. d) organelor de urmărire penală, cînd informaţiile privesc săvîrşirea unei infracţiuni.

Comunicarea informaţiilor se aprobă de către conducătorii organelor cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale.

Prevederile art. 10 privitoare la apărarea secretului de stat se aplică în mod corespunzător tuturor persoanelor prevăzute la alin. 1 lit. a)-d).”

 

De altfel, in conformitate cu art.1, alin (5) din Constitutia Romaniei se precizeaza ca orice cetatean indiferent de statul sau social “In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie.”, iar prin art.70 Mandatul deputatilor si al senatorilor, alin. (2) “Calitatea de deputat sau de senator incetează la data intrunirii legale a Camerelor nou alese sau in caz de demisie, de pierdere a drepturilor electorale, de incompatibilitate ori de deces.”, iar prin art. 71 Incompatibilitati, alin (3) din legea fundamentala se stipuleaza ca Alte incompatibilităti se stabilesc prin lege organică.”

 

Pe acest fond si in corelatie cu cele de mai sus si prevederile Legii 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, respectiv ale HG nr.585/2002 Standardele naţionale de protecţie a informaţiilor, in speta cele cuprinse in – art.160 “Constituie elemente de incompatibilitate pentru accesul solicitantului la informaţii secrete de stat oricare din următoarele situaţii:

  1. a) dacă în mod deliberat a ascuns, a interpretat eronat sau a falsificat informaţii cu relevanţă în planul siguranţei naţionale ori a minţit în completarea formularelor tip sau în cursul interviului de securitate;
  2. b) are antecedente penale sau a fost sancţionat contravenţional pentru fapte care indică tendinţe infracţionale;
  3. c) are dificultăţi financiare serioase sau există o discordanţă semnificativă între nivelul său de trai şi veniturile declarate;
  4. d) consumă în mod excesiv băuturi alcoolice ori este dependent de alcool, droguri sau de alte substanţe interzise prin lege care produc dependenţă;
  5. e) are sau a avut comportamente imorale sau deviaţii de comportament care pot genera riscul ca persoana să fie vulnerabilă la şantaj sau presiuni;
  6. f) a demonstrat lipsă de loialitate, necinste, incorectitudine sau indiscreţie;
  7. g) a încălcat reglementările privind protecţia informaţiilor clasificate;
  8. h) suferă sau a suferit de boli fizice sau psihice care îi pot cauza deficienţe de discernământ confirmate prin investigaţie medicală efectuată cu acordul persoanei solicitante;

 

Ca atare institutiile ce fac parte din sistemul national de aparare al tarii, in concret serviciile de informatii nominalizate prin Legea nr.51/1991, si organizate prin legi speciale cum ar fi Legea nr.14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informati, Legea nr. 1/1998 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Informaţii Externe, etc, vor fi conform legii aplicabile obligate sa nu transmita nicio informatie clasificata secret de stat catre cei doi demnitari daca acestia nu indeplinesc si cerintele normative anterior citate.

Ca atare, chiar daca sunt informatii ca nivel de informare pentru cele doua functii de demnitate public in statul Roman, respectiv a doua si a treia functie statala dupa cea a presedintelui Romaniei, totusi conducerea serviciilor de informatii, inclusiv cele departamentale si SPP, nu vor putea sa le comunice intrucat s-ar incalca legile privind protectia informatiilor clasificate secret de stat si chiar Constitutia Romaniei, cu toate consecintele negative ce ar pot decurge dintr-un astfel de demes institutional.

Astfel, chiar daca prin art.7 din Legea nr.182/2002 accesul la astfel de documente clasificate ca secret de stat, este garantat de depunerea juramantului etc.., accesul nu este implicit ci este conditionat de prevederile /reglementarile normative anterior mentionat si de principiul “nevoia de a sti”, sens in care intr-o atare situatie cei doi demnitari sunt pusi in situatia de a nu isi indeplini roulul functiei ocupate si, implicit al mandatului de parlamentar stabilit prin Constitutie si regulamentele celor doua camere parlamentare. Pe acest fond se ridica o problemea majora in sfera separatiilor puterii in stat cand cele doua functii nu se pot indeplini in integrum, fiind limitate de blocarea temporara a accesului la informatii clasificate secret de stat, prin actiunea de nefurnizarea a acestora in sensul respectarii legii aplicabile, iar presedintele tarii si al CSAT poate fi informat cu aspectele ce tin de competenta sa dar nu poate discuta cu cei doi reprezentanti ai statului in Parlament pe problemele ridicate in sistem clasificat etc…..Oare ce se poate intampla intr-o astfel de stare de fapt cand cele trei functii in stat nu pot comunica intre ele in probleme de securitate national si in luarea de decizii strategice de nivel inalt in domeniul militar, aparare a tarii si securitate nationala. Dar in comunicarea cu cei doi parlamentari, respectiv cu un premier persoane care pot intra sub incidenta unor  posibile incompatibilitati ale statului lor prevazute prin legi si hotarari de guvern?

 

(a se vedea si o serie de decizii ale Curtii Constitutionale cum ar fi Decizia CCR nr.1440/2012 unde se precizeaza:

    “…în cazul de faţă, Curtea observă că îngrădirile aduse accesului la informaţii sunt prevăzute de lege – Legea nr.182/2002 -, au un scop legitim – protecţia informaţiilor clasificate şi a surselor confidenţiale ce asigură acest tip de informaţii, prin instituirea sistemului naţional de protecţie a informaţiilor -, şi sunt necesare într-o societate democratică. În consecinţă, reglementarea criticată îndeplineşte atât condiţiile prevăzute de art. 10 paragraful 2 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, cât şi pe cele ale art. 19 paragraful 3 din Pactul internaţional cu privire la drepturile civile şi politice, potrivit cărora „Exercitarea libertăţilor prevăzute la paragraful 2 al prezentului articol comportă îndatoriri şi răspunderi speciale. În consecinţă, ea poate fi supusă anumitor limitări care trebuie însă stabilite în mod expres prin lege şi care sunt necesare: a) respectării drepturilor sau reputaţiei altora; b) apărării securităţii naţionale, ordinii publice, sănătăţii sau moralei publice.” Totodată, Curtea observă că reglementarea criticată respectă şi prevederile art. 7 din Acordul dintre România şi Uniunea Europeană privind procedurile de securitate pentru schimbul de informaţii clasificate, semnat la Bruxelles la 22 aprilie 2005, ratificat prin Legea nr. 267/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 903 din 10 octombrie 2005, potrivit cărora 1. Părţile se vor asigura că toate persoanele care, în îndeplinirea îndatoririlor oficiale, necesită acces sau ale căror îndatoriri ori funcţii pot permite accesul la informaţiile clasificate furnizate sau schimbate în temeiul prezentului acord sunt verificate corespunzător înainte de a li se acorda accesul la astfel de informaţii. 2. Procedurile de verificare vor stabili dacă o persoană poate avea acces la informaţii clasificate, ţinând cont de loialitatea, încrederea şi onestitatea sa”, precum şi pe cele ale art. 3 din Acordul dintre părţile la Tratatul Atlanticului de Nord pentru securitatea informaţiilor, adoptat la Bruxelles la 6 martie 1997, la care România a aderat prin Legea nr. 423/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 993 din 28 octombrie 2004, potrivit cărora (1) Părţile se vor asigura că toţi cetăţenii lor, care, în îndeplinirea îndatoririlor oficiale, necesită sau pot avea acces la informaţii clasificate «CONFIDENŢIAL» (SECRET) şi de nivel superior, sunt verificaţi corespunzător înainte de preluarea îndatoririlor. (2) Procedurile de verificare de securitate vor fi concepute pentru a stabili dacă, ţinând cont de loialitatea şi încrederea sa, o persoană poate avea acces la informaţii clasificate fără ca acest lucru să constituie un risc inacceptabil de securitate.

(3) La cerere, fiecare dintre părţi va coopera cu celelalte părţi la realizarea procedurilor proprii de verificare de securitate.”

 

Citeste in continuare

Administratie

Ce salariu va avea Mirela Limboşeanu, noul director de la CSM Ploieşti!

Publicat

pe

De

(Preluare Stiri Actuale-Cristina IANCU)

Stiri Actuale a avut dreptate!  Mirela Limboseanu este noul director al CSM Ploiesti, aşa cum publicaţia noastră a anunţat încă de ieri! Limboseanu va avea un salariu de baza de 12.240 de lei, iar dispoziţia prevede numirea pe un an calendaristic, deşi conform legii o astfel de detaşare poate fi făcută doar pentru…şase luni.

Rămâne de văzut cum va gestiona Mirela Limboşeanu viesparul de la CSM Ploieşti şi dacă va semna achiziţiile dorite de gruparea care a acaparat clubul sportiv, achiziţii care au dus la schimbarea a cinci directori de la debutul celui de al doilea mandat al primarului Volosevici.

Vom reveni cu amănunte

Citeste in continuare

Administratie

Polițiștii de frontieră au descoperit într-o autoutilitară condusă de un cetățean polonez, 14.730 pachete cu țigări fără timbru fiscal, ascunse în spatele unor saci cu pilote

Publicat

pe

De

Polițiștii de frontieră din cadrul Compartimentului Sprijin Operativ al STPF Satu Mare au desfășurat o acţiune pe linia combaterii contrabandei cu ţigări, în zona de responsabilitate.

Astfel, în jurul orei 01.00, politistii au oprit în trafic, pentru control, pe un bulevard din municipiul Satu Mare, o autoutilitară marca Mercedes Sprinter, înmatriculată în Polonia.

La volanul mașinii se afla un cetățean polonez, în vârstă de 46 de ani. Polițiștii de frontieră i-au solicitat șoferului să deschidă compartimentul de marfă al autoutilitarei. Aparent, acesta era încărcat cu saci cu pilote, însă în spatele lor se puteau observa mai multe cutii din carton. Mașina a fost condusă la sediul STPF Satu Mare, iar în urma controlului amănunțit au fost descoperite, în cutiile din carton, 14.730 pachete cu țigări marca Marlboro, fără marcaje fiscale, în valoare de 172.341 lei. Conform declarațiilor șoferului, marfa urma să fie comercializată pe teritoriul țării noastre.

În continuare, polițiștii de frontieră sătmăreni fac cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de deținere de către orice persoană în afara antrepozitului fiscal sau comercializarea pe teritoriul României a produselor accizabile supuse marcării, fără a fi marcate sau marcate necorespunzător ori cu marcaje false, peste limita a 10.000 țigarete, precum și pentru depistarea tuturor persoanelor implicate în activitatea infracțională și tragerea la răspundere a acestora.

Șoferul a fost reținut pentru 24 de ore, urmând a fi prezentat judecătorului de drepturi și libertăți din cadrul Judecătoriei Satu Mare, cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile, comunica sursa citata. (Sava N.).

Citeste in continuare

Administratie

Soluţionarea durabilă a provocărilor migraţiei, angajament respectat al României

Publicat

pe

De

În cooperare cu Comisia Europeană, România a lansat un proiect-pilot care conţine un set de măsuri concrete şi durabile în vederea abordării cu succes a actualelor provocări ale migraţiei.

Scrisoarea de intenţie privind lansarea acestui proiect-pilot a fost semnată de ministrul PNL al Afacerilor Interne, Lucian Bode şi comisarul european pentru afaceri interne, Ylva Johansson.

Potrivit documentului, România va implementa în perioada următoare o serie de instumente în domeniul azilului, returnărilor, managementului frontierelor şi cooperării internaţionale, cu accent pe bunele practici româneşti în aceste domenii. Proiectul va fi implementat cu sprijinul operaţional, tehnic şi financiar al Comisiei Europene şi al agenţiilor cheie din UE pentru afaceri interne (EUAA, Europol şi Frontex).

Migraţia este o provocare europeană importantă, care necesită soluţii cuprinzătoare şi coordonate, mai ales în noile condiţii geopolitice impuse de războiul din Ucraina, precum şi de evoluţiile vulnerabile din Orientul Mijlociu.
Variantele de răspuns ale României trebuie armonizate strategiilor propuse în acest sens de către Comisia Europeană, care s-a angajat în concentrarea eforturilor privind susţinerea ţărilor membre în abordarea ultimelor provocări ale migraţiei într-o manieră sustenabilă şi cu ţinte concludente.

Gestionarea eficientă a frontierelor, precum şi procedurile rapide de azil şi returnare, constituie elemente esenţiale în scopul definirii unui sistem autohton funcţional şi eficace de combatere a migraţiei.

Proiectul-pilot ce va fi asumat şi implementat de România reprezintă rezultatul angajamentului şi sprijinului la nivel înalt al României pentru soluţia de management durabil al migraţiei, mai ales având în vedere istoricul nostru tradiţional în gestionarea fenomenului.

România se află la graniţa estică a Uniunii Europene şi a NATO, ocupând o poziţie geografică strategică, la graniţa cu Serbia, Ucraina şi Moldova. Din această perspectivă, ţara noastră are un rol cheie, determinant, în securizarea frontierelor externe comune, contribuind efectiv la gestionarea migraţiei şi asigurarea unui nivel ridicat de securitate în regiune.

Acest proiect-pilot va conferi României o contribuţie extrem de valoroasă la efortul european comun de a gestiona provocările migraţiei într-un mod eficient, comun şi unitar.

Sunt încrezătoare că poziţia deţinută în ansamblul european al gestionării durabile a problemelor ridicate de intensificarea migraţiei şi a provocărilor în continuă evoluţie a acesteia va fi în măsură să asigure României un aport vital în combaterea fenomenului la scară europeană, declara deputat Maria Stoian (PNL Teleorman).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

ARTEHNIS

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România.
Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național?
Garantăm confidențialitatea!

Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503
Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com
Departament Investigații - Secția Anticorupție

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Știri calde

Exclusiv3 ore ago

„Cred ca prefectura Prahova a devenit un fel de șef cu drept de veto in Ploiesti”

Cunoscutul avocat George Botez este recunoscut pentru intransigenta sa pentru legalitate si pentru luarile sale de pozitii pe aceasta tema....

Exclusiv8 ore ago

Afacerea BCR la next level si alba neagra cu legalitatea/Somnul ratiunii naste monstri/Update -O anchetă poate demara cineva din Consiliul Local Ploiesti?

Cu un tupeu iesit din comun s-a trecut la un next level: de albire si scapare de penal al edilului...

Exclusiv8 ore ago

Pentru că ASF nu a impus administrarea specială a Euroins încă din 2021, după 2 ani, gaura de la societate, plătită de asigurați și buget este de cel puțin 2 miliarde de lei

Legea obligă Autoritatea de Supraveghere FInanciară ca atunci când indicatorii de solvabilitate și lichiditate devin subunitari (sau cu corespondentul lor...

Exclusivo zi ago

Cutia Pandorei!/Halchin centrează si Zeus da cu capul!

       Ca pe Zeus, Neprihănitul!!! Matei Valentin, un director împuternicit de la Penitenciarul Ploiesti il protejeaza mafia M.J. via A.N.P....

Exclusivo zi ago

Complicitatea ASF la dimensiunea fraudei de la City Insurance/Intrebarea senatorului Ivan care l-a facut pe Presedintele ASF sa se bâlbâie si sa se inrosească.

Nu mai există nicăieri în lume un caz in care instituția desemnata de stat sa supravegheze vreo piata financiara bancara...

Exclusiv2 zile ago

Replica ,, Caracatiței”

          Urmare a articolelor noastre de investigații privind activitățile ilegale, conduse de  Mafia din Penitenciarul Ploiești, vă reamintim: suținută de...

Exclusiv2 zile ago

Don Quijote de la Mancha VS. Cei trei muschetari/Cavalerul tristei figuri VS. Cei trei mușca-tare/Ep.3: ÊTES-VOUS PRÊT(E)S ?

Personajul următor al serialului nostru nu a venit ca o surpriză pentru redacție când a fost făcută schema aceasta de...

Exclusiv2 zile ago

1 oră au avut la dispoziție șefii să propună polițiștii care vor fi avansați înainte de termen

Știm cu toții că pilele și cei cu “blazon” sunt deja cunoscuți și nu erau surprize, dar problema e că...

Exclusiv2 zile ago

Despre dreptul la compensatia de chirie pentru politistii care au achizitionat locuinte anterior legii 288/2018!

Pe 03.04.2023, intr-un dosar al sindicatului Diamantul, ICCJ ( complet dcd) este investita sa lamureasca daca politistii care au incheiat...

Exclusiv5 zile ago

,, Noaptea Minții” sau ,,Cum calculează Mafia”!!!/Episodul IV

În data de 02.06.2020 în Tabelul cu calculul perisabilităților legal admise întocmit de Logistică ,la nr.crt.7,  Rățușca cea urâtă trece...

Exclusiv5 zile ago

Un focar de infecție ce se dorește a fi o locuință de serviciu atribuită de IPJ Alba unui polițist în anul de grație 2023

Pereți scorojiți și murdari, geamuri care nu se închid și care nu au feronerie, parchet putrezit, camera de baie cu...

Exclusiv6 zile ago

Instituția ar trebui să manifeste atenție sporită cu privire la echipamentele pe care le achiziționează pentru proprii angajați

Se pare că toate întâmplările din ultima perioadă cu privire la calitatea noii uniforme de poliție, amplu dezbătute atât în...

Exclusivo săptămână ago

  Zeus transformat in Hades!!!

Acum când știm ca lucrurile încep sa intre pe un făgaș normal in dosarul in care mai multe cadre ale...

Exclusivo săptămână ago

Special pentru Maica Stareță!/De la Nașu să trăiască!!!/Episodul III

 De la Maica Stareță citire:  ,,Nu-mi place minciuna. Poate e și un defect profesional că reușesc să o identific imediat....

Exclusivo săptămână ago

„Un sepuku politic ar fi minunat, zic eu!”

Primăria Ploiești a publicat adresa transmisă de Prefectura Prahova prin care solicită revocarea hotărârii Consiliului Local Ploiești privind trecerea Parcului...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!