Connect with us

Exclusiv

CSAT_SECURITATE_CIBERNETICA  

Publicat

pe

 

Marti 21.03.2017 a avut loc o sedinta a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT), condusa de catre Presedintele Klaus Werner Iohannis si la care au participat atat reprezentantii executivului Grindeanu, cat si sefii serviciilor de informatii sau inlocuitorii de drept ai acestora, precum si alti oficiali sau persoane stabilite prin Legea 415/2002 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.

Printre subiectele puse in dezbatere si aprobare in cadrul sedintei sus mentionate se regaseste si cel referitor la activitatea Centrului Operativ de securitate Cibernetica pentru anul 2016.

Redam mai jos textul publicat pe pagina oficiala a CSAT[1]

 “Activitatea desfăşurată de Consiliul Operativ de Securitate Cibernetică în anul 2016 a reprezentat un alt subiect pe ordinea de zi a CSAT. Instituţiile reprezentate în Consiliul Operativ de Securitate Cibernetică au cooperat în anul 2016 la un nivel corespunzător pentru creşterea gradului de securitate cibernetică la nivel naţional, având în vedere constrângerile generate de lipsa cadrului legislativ în domeniu.

Privind priorităţile de acţiune ale Consiliului Operativ de Securitate Cibernetică pentru anul 2017, un obiectiv important îl constituie actualizarea cadrului legislativ în domeniu, prin implementarea prevederilor Directivei Parlamentului European şi a Consiliului UE privind măsuri pentru un nivel comun ridicat de securitate a reţelelor şi sistemelor informatice în Uniune din 6 iulie 2016 (Directiva NIS) şi adoptarea legii privind securitatea cibernetică a României. Totodată, a fost analizată şi activitatea Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică – CERT-RO în anul 2016, precum şi Planul anual de activitate al acestei instituţii pentru anul 2017. S-a concluzionat că, în anul 2016, Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică a urmărit, în principal, dezvoltarea capabilităţilor tehnice necesare îndeplinirii atribuţiilor şi dezvoltarea cooperării naţionale şi internaţionale în vederea îmbunătăţirii climatului de securitate cibernetică din România.

Împreună cu celelalte instituţii din cadrul Sistemului Naţional de Securitate Cibernetică, Centrul  a contribuit la conturarea imaginii de ansamblu a stării de securitate a spaţiului cibernetic din România, semnalând principalele riscuri de securitate, identificate în zona de responsabilitate.”

 

Din textul adoptat de CSAT, in data de 21.03.2017, pentru comunicare oficiala si minima transparenta a lucrarilor acestui Consiliu, in calitate de autoritate a administraţiei publice, autonomă faţă de Guvern, prezidată de Preşedintele României şi supusă controlului parlamentar, cu atribuţii în ce priveşte apărarea ţării şi siguranţa naţională[2], se poate constata ca in Romania pana la aceasta data cadrul legislativ este inexistent in domeniul securitatii cibernetice. Acest lucru este, in fapt,  confirmat prin asertiunea din comunicat acestui for de nivel inalt dar fara personalitate juridica unde se recunoaste in mod direct si explicit lipsa cadrului legislativ in materia securitatii cibernetice, in contextul in care atat presedintele Romaniei cat si toti membrii CSAT stiau ca prin Decizia CCR nr.17/21.01.2015 asupra admiterii obiecţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii privind securitatea cibernetică a României, s-a admis obiecţia de neconstituţionalitate şi s-a constatat că legea privind securitatea cibernetică a României este neconstituţională, în ansamblul ei (proiect de lege propus la finele anului 2015 de Guvernul de atunci in Parlamentul Romaniei, care a fost culmea sprijinit/sustinut chiar de actualul prim ministru, in calitatea sa de atunci de ministru al comunicatiilor si, chiar dorit in mod tacit si de presedintele Iohannis in prima sa luna de presedentie, oare de ce? ii convinsese de utilitatea ei fostul sef SRI George Cristian Maior, Coldea sau Cocoru?).

De semnalat este faptul ca intrucat prin Decizia CCR nr.17/2015 care a constatat intreg continutul legislativ pentru securitatea cibernetica a Romaniei propus spre legiferare este neconstitutional s-a stabilit/definit atat in fapt cat si in drept ca si institutiile care se doreau a fi infiintate nu pot fi constituite/organizate in mod legal intrucat actiunea de legiferare este declarata neconstitutionala, cum ar fi:

 

–        Sistemului naţional de securitate cibernetică (SNSC) care reprezintă cadrul general de cooperare care reuneşte autorităţi şi instituţii publice cu responsabilităţi şi capabilităţi în domeniu etc.;

–        Consiliul operativ de securitate cibernetică (COSC) reprezintă organismul princare se realizează coordonarea unitară a SNSC. Din COSC fac parte, în calitate de membri permanenţi, reprezentanţi ai Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului pentru Societatea Informaţională, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Serviciului de Informaţii Externe, Serviciului de Protecţie şi Pază, Oficiului Registrului Naţional pentru Informaţii Secrete de Stat, precum şi secretarul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. Conducerea COSC este asigurată de un preşedinte (consilierul prezidenţial pe probleme de securitate naţională) şi un vicepreşedinte (consilierul prim-ministrului pe probleme de securitate naţională (n.n. banuim ca va fi fostul ofiter SRI Gabriel Statescu, recent adus consilier de stat in cabinetul prim-ministrului). Coordonatorul tehnic al COSC este Serviciul Român de Informaţii, în condiţiile legii.(n.n. iata o surpriza interesanta, daca nu stiati se dorea o noua ingerinta disimulata a SRI in societate);

–        Serviciul Român de Informaţii este desemnat autoritate naţională în domeniul securităţii cibernetice, calitate în care asigură coordonarea tehnică a COSC, precum şi organizarea şi executarea activităţilor care privesc securitatea cibernetică a României. În acest scop, în structura SRI funcţionează Centrul Naţional de Securitate Cibernetică, denumit CNSC [art. 10 alin. (1) ].

 

Ce se poate constata din cele anterior expuse este faptul ca normele de functionare instituite prin legea declarata neconstitutionala pentru cele trei entitati/structuri SNSC, CNSC si CNSC si inclusiv calitatea ce se conferea SRI de autoritate nationala in domeniul securitatii cibernetice, au fost suspendate de la aplicare de la data deciziei CCR, adica 17.01.2015, iar dupa 45 de zile de la publicare in monitorul oficial a deciziei efectele juridice pendinte institutiilor antementionate inceteaza de drept, conform art.147 alin.(1) din Constituţie ce stabileşte, în privinţa legilor şi ordonanţelor în vigoare, constatate ca fiind neconstituţionale, că acestea „îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pun de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept”.

Deci, pe cale de consecinta juridica si constitutionala, organizarea/functionarea acestor institutii/structuri/entitati nominalizate in anuntul CSAT, HG nr.271/2013 pentru aprobarea Strategiei de securitate cibernetică a României şi a Planului de acţiune la nivel naţional privind implementarea Sistemului naţional de securitate cibernetic, respectiv in Rapoartele anuale de activitate ale SRI (CN CYBERINT),practic nu ar fi trebuit sa mai existe functional-organizatoric in spatiul romanesc, cu atat mai mult sa fie stabilite structuri administrative/executive nonjuridice dotate logistic cu bunuri, mijloace si resurse materiale si umane/incadrate cu personal, bugetate public direct sau indirect prin entitatile mama, respectiv analizate prin rapoarte activitatile functionale ale acestora atat la nivelul CSAT cat si al SRI, inclusiv  si la nivelul celorlalte organisme specializate din sistemul national de securitate si aparare, componente ale institutiilor subliniate mai sus.

Ca atare se poate constata existenta si persistenta unor decizii/hotarari la nivelul CSAT in afara cadrului legal aplicabil in Romania, cu accent deosebit pe subiectul securitatii cibernetice chiar de la cel mai inalt nivel de decizie, Presedentia Romaniei, situatie confirmata oficial chiar prin textul comunicatului suspus dezbaterii publice astfel: “Privind priorităţile de acţiune ale Consiliului Operativ de Securitate Cibernetică pentru anul 2017, un obiectiv important îl constituie actualizarea cadrului legislativ în domeniu (…) şi adoptarea legii privind securitatea cibernetică a României”. Oare cum un organism de tipul COSC poate substitui puterea legislativa din Romania, reprezentata de Parlamentul Romaniei si CSAT sa sustina acest lucru in mod oficial, si ce lege sau act normativ cu putere de lege (ordonanta) a stabilit ca COSC poate sa actualizeze cadrul legislativ in domeniu (n.n.securitatea cibernetica) si sa adopte/initieze o lege in acest sens.

Ca un corolar la cele anterior expuse redam o trimitere a CCR din Decizia nr.17/2015 care ar trebui sa fie in atentia oricarui reprezentant al statului roman si anume:

“75 (…) Trimiterea la acte administrative, cu o forţă juridică inferioară legii, într-un domeniu critic pentru securitatea naţională, cu impact asupra drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, încalcă prevederile constituţionale cuprinse în art. 1 alin. (5) referitoare la principiul legalităţii. O dispoziţie legală trebuie să fie precisă, neechivocă, să instituie norme clare, previzibile, a căror aplicare să nu permită arbitrariul sau abuzul. De asemenea, norma trebuie să reglementeze în mod unitar, uniform, să stabilească cerinţe minimale aplicabile tuturor destinatarilor săi. Or, atâta vreme cât ordinele sau deciziile sunt emise de conducătorii autorităţilor sau instituţiilor publice desemnate de lege, apare cu evidenţă că legea relativizează în mod nepermis reglementarea acestui domeniu, lăsând la latitudinea fiecărei entităţi stabilirea, în mod diferenţiat, a unor măsuri esenţiale, precum cerinţele minime de securitate cibernetică, modalitatea de notificare, precum şi datele şi informaţiile care însoţesc notificarea.”

Iata cum la nivel inalt prin activitatea si hotarararile luate de catre CSAT, prin consensul membrilor sai, cel putin pe domeniul securitatii cibernetice suspus dezbateri si eludarea preveerilor Constitutiei si legilor tarii sunt create premisele generarii elementelor constitutive ale unor infractiuni (abuz in serviciu, neglijenta in serviciu etc.) ce pot fi sanctionate in urma unor activitati de instructie penala precizate de facto prin cele doua coduri penale si de procedura penala aplicabile.

Asteptam o reactie pe masura a autoritatilor statului de drept pe subiectul mai sus analizat astfel incat in Romania sa nu se mai poata produce derapaje in sensul celor create de protocoale si echipe mixte intre SRI si alte autoritati ale administratiei publice centrale, iar cei vinovati demnitari, functionari publici sau oricare persoana responsabila si implicata de punerea in opera a unor fapte cu caracter penal pe segmentul dezbatut sa raspunda  conform gradului de vinovatie identificat si stabilit de organele de urmarire penala in drept, respectiv confirmat printr-o hotarare judecatoreasca justa.

 

[1] http://csat.presidency.ro/?pag=46&id=14443

[2] Vezi Decizia CCR 97/2008 unde se mai precizeaza ca “…În procesul de îndeplinire a activităţilor sale specifice, pot apărea situaţii litigioase pentru a căror rezolvare să fie necesară formularea unor acţiuni în justiţie, şi numai instanţele de judecată învestite cu soluţionarea respectivelor litigii au competenţa de a stabili dacă Consiliul Suprem de Apărare a Ţării are sau nu calitate procesuală, activă sau pasivă.”

Ec

Adrian Radu

Exclusiv

WHITE TOWER (XXXII)/Vinovatii reali sunt inca protejati

Publicat

pe

De

Scandalul WHITE TOWER este departe de a se termina prea curând. Procurorii fac audieri pe bandă rulantă, iar surse judiciare susțin ca nu a mai existat un asemenea caz complex. (aici)

Modul cum pseudo-ziaritul narcoman, santajist si spagar, locotenentul procurorului „Portocala” a incercat sa il pacaleasca pe procurorul de caz, dupa ce primise MITA mai multe apartamente, prin sotia si mama sa:

La data de 11.01.2024, pentru a scapa de raspunderea penala care il incumba si cu speranta ca il va pacali pe procuror si organele de cercetare penala, pseudo-jurnalistul narcoman, santajist, spagar si denigrator s-a prezentat la Parchet pentru a il „denunta” pe Lupu Mihai, prietenul sau de unde luase spaga si pentru care intervenise la „Volosevici”!

Acesta, cu tupeul sau de interpop a explicat organelor de cercetare penala ca s-a prezntat singur, nesilit de nimeni (poate doar la auzul zanganitului catuselor) pentru a „sifona” ca la asa zisa redatie de santaje, spagi si denigari s-a prezentat Lupu Mihai (10.01.2024) care a oferit un interviu in care a vorbit despre construirea blocului White Tower, cat si despre presupuse nedreptati la care a fost supus de catre autoritatile statului.

A declarat ca NU STIE daca sa mai aiba incredere in Lupu Mihai si daca sa publice acest interviu.

Tupeu de interpop in contextul in care o instanta a constatat ca acesta a primit spaga apartamentele prin sotia si mama sa, eliminate de la masa credeala.

Pseudo -ziaristul narcoman, spagar si santajist Stavri Catalin a declarat sub juramant ca este prieten cu avocatul Nichita Vlad si fara sa precizeze motivul „vizitei” la organele de cercetare penala (probabil considerand ca ii va mai merge ca pe vremea procurorului „Portocala” , fiind vizibil incosevent in cele relatate celor de la urmarire penala a declarat ca si el se considera inselat de Lupu MIhai, dar nu doreste sa faca o plangere penala. Deci, sa recapitulam: saracutul interpop se simte inselat dar nu depune plangere penala. mai mult, il denunta doar…. De râsu-plânsu, va dezvaluiam in articolele anterioare!

IPJ Prahova prin politistii corupti au acoperit adevaratii faptuitori

Pe data de 28 octombrie 2022, publicam articolul: Metoda „Mihai Chirica” de la Iasi in plina derulare la „Republica de la Ploiesti”/Volo’, esti bine? (I) (aici).

Intre timp, edilul Mihai Chirica și numeroși funcționari din Primăria Iași, trimiși în judecată de DIICOT, în prag de alegeri.

În comunicatele emise anterior de DIICOT, acuzaţiile din dosar sunt de constituire a unui grup infracţional organizat, abuz în serviciu, uzurparea funcţiei, delapidare, spălarea banilor, folosirea cu rea-credinţă a bunurilor sau creditului societăţii într-un scop contrar intereselor acesteia, fals intelectual, fals în înscrisuri sub semnătură privată şi uz de fals.

 

La noi, in Republica Ploiesti, adevaratii faptuitori inca se bucura de protectie!

“Lupu Mihai m-a asigurat ca pana la data de 31.12.2022 se va rezolva acest lucru, fiind un demers simplu, pe care el l-a mai facut anterior”

Iata ce lucruri intereseante a declarat persoana vatamata L.R.A.:

Atentie la date, ca sa putem face legatura cu politistii corupti care protejeaza si au protejat aceasta caracatita. Date care corespund cu publicarea articolului sus mentionat, in sensul ca noi am publicat articolul pe 28 octombrie 2022, pe 21.10.2022 cei de la SIC ne-au trimis la „plimbare”, iar actiunea se petrecea in septembrie 2022.

“ La data de 09.09.2022, s-a incheiat, in fata notarului public Tudose George – Radu, promisiunea de vanzare-cumparare autentificata sub nr 4320, prin care PFA Lupu Marioara Dominica, reprezentata legal de titularul Lupu Marioara, se oblige sa-I vanda lui L.R.D apartamentul tip 10, situate in Muncipiul Ploiesti, Bdul Bucuresti, nr 28K, sc A, et 9!!!!, compus din doua camera de locuit si dependinte…La momentul incheierii acestei promisiuni de vanzare-cumparare, promitentul-cumparator a achitat integral pretul convenit de 173.998 ron (36.000 euro).

La aproximativ 2 luni dupa ce a inceiat promisiunea de vanzare-cumparare, L.R.A s-a deplasat la blocul White Tower pentru a vedea care este  stadiul finisajelor, ocazie cu care ar fi aflat de la locatari ca etajul 9 ar fi construit illegal.

Atunci a luat legatura cu Lupu Mihai care i-a zis sa stea linistit, ca exista o problema doar cu faptul ca apartamentele de la etajul 9 ar fi fost construite cu destinatia birouri sau spatii comerciale, iar ele au fost vandute ca apartamente de locuit. Lupu Mihai l-a asigurat ca pana la 31.12.2022 se va rezolva acest lucru, fiind un demers simplu, pe care el l-a mai facut anterior (sa declare birouri sau spatii tehnice, iar apoi sa le vanda ca apartamente), motivandu-I ca in felul acesta plateste mai putin impozit”.

Cu toate ca cei de la SIC din IPJ PRAHOVA detineau aceste informatii si declaratii cu construirea ilegala, in timp ce rasopundea mincinos ziarului Incisiv de Prahova, cu o abnegatie si obedienta greu de imaginat a propus, la toate dosarele penale si sesizarile primite, doar inceperea urmaririi penale pentru inselaciune acoperind adevaratii faptasi (aici). Dezvaluim de cativa ani de zile ca serviciul SIC din IPJ Prahova a fost utilizat de procurorul Portocala pentru santajarea unor oameni de afaceri si/sau pentru protejarea unor infractori (aici) Mai mult, va dezvaluiam ca interpopul „locotenent” -Catalin Muresan, cel cu „Bomba ecologica de la Pleasa”, este protejat in afara de celebrul „dansator” Marcel Balan si de nasi si fini de la BCCO si…surpriza, chiar SIC din IPJ Prahova (aici). Parca se leaga…

Si daca ne uitam cine semneaza….exact sifonul mafiei care acorda protectia

 

 

 

Etc, etc, etc….

In aceeasi perioada cei de la SIC din cadrul IPJ Prahova se facea ca nu stie de construirea ilegala, cu toate ca aveau declaratii:

 

Si cu toate „verificarile” si declaratiile pagubitilor cei de la SIC din IPJ Prahova au suferit brusc de „orbul gainilor” si au dispus doar inceperea urmaririi penale pentru inselaciune acoperind adevaratii faptasi.

Sub protectia politistilor corupti acesti infactori isi vad linistiti de alte infractiuni, de denigrari, santaje si spagi (aici).Vom reveni. (Cristina T.).

 

 

N.R-

Canabis pe toate strazile

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Citeste in continuare

Exclusiv

Consilierii de integritate din unitati nu sunt mai degraba un fel de „nulitati recompensate”?

Publicat

pe

De

Casc si eu gura pe pagina de internet a DGA, sa vad cum se lupta oamenii astia cu coruptia. (Cu gandul sa gasesc ceva material de sprijin pentru procesele pe majorare anticoruptie pe care urmeaza sa le declanseze sindicatul.) Croit sa ma las impresionat, precizeaza Emil Pascut de la sindicatul Diamantul.
„Vad pe pagina de prevenire, citatul asta:
„Nimic nu e mai periculos pentru conştiinţa unui popor decât priveliştea corupţiei şi a nulităţii recompensate […]. Aceasta priveliște îi ia poporului încrederea în valoarea muncii si în siguranța înaintării prin meritˮ.
(Mihai Eminescu)
Va spun cinstit, mi-a mers la inima. Mai ales expresia asta cu ” nulitatea recompensata”.
Deja ma gandeam ca toate „nulitatile astea recompensate” cu pozitii de sefi in MAI ( inclusiv la financiarul din aparatul central) erau si mai multi daca nu se lupta DGA si mai rarea din ei, discret, chiar si fara stim noi.
Mai dau pagini si vad un ” raport narativ” cu aplicarea planului de integritate pentru anul 2022. Doar 2022.
2023, nimic.
Oare 2023 sa fi fost an de pauza in lupta anticoruptie?
Oare au avut pauza si cu majorarea anticoruptie de 12.5% sau asta a mers blana, la DGA, si in 2023?
In lipsa de alt raport de activitate, ma uit pe cel din 2022. Plin de fite, cuvinte pompoase, activitati peste activitati.
DGA face drege, consilierul de integritate din fiecare unitate de politie este si ala un mic erou care munceste ca mineru’, 24 din 24.
Si ma intreb cat valoreaza toata vorbaria asta fancy, cand ei nu au fost in stare sa faca un lucru simplu. Sa se asigure ca toate functiile de sef, inclusiv functiile de conducere pentru agenti ( sef de post, sef de schimb, sef de tura) au in fisa postului, atributiile de prevenire coruptie mentionate la art.26 din OMAI 62/2018.
Sa dai un ordin de ministru pentru prevenire coruptie, iar DGA, sefii de unitati si consilierii de integritate sa conlucreze pentru blocarea executarii lui, mie imi apare ca o manifestare fățișă de luptă in favoarea coruptiei si nu de lupta anticoruptie.
Oare nu trebuiau sa mentioneze in registrul riscurilor de coruptie ca sunt incapabili sau ca nu vor muschii lor sa asigure executarea art 26 din OMAI 62/2018?
Oare consilierii astia de integritate din unitati nu sunt mai degraba un fel de „nulitati recompensate” ? (Recompensa fiind majorarea anticoruptie de 12,5%) Ca mie cam asa imi par. Am o banuiala ca astia, consilierii de integritate, freaca duda cu mare succes, in contul majorarii de 12,5%”, mai precizeaza Emil Pascut.
Consilierul pentru integritate este persoana desemnată la nivelul structurilor aparatului central al MAI, instituțiilor și structurilor aflate în subordinea MAI, respectiv structurilor subordonate acestora ai căror conducători au calitatea de ordonatori terțiari de credite, pentru sprijinirea activităților de prevenire a corupției desfășurate de către DGA în condițiile prezentului ordin. ( art.22 OMAI 62/2018). (Sava N.).
Citeste in continuare

Exclusiv

EVADARILE DIN PENITENCIARELE ROMANESTI, INSTITUTII IN SUBORDINEA MINISTERULUI JUSTITIEI, O AMENINTARE LA ADRESA SIGURANTEI NATIONALE !?

Publicat

pe

De

Ultimii doi ani au scos la lumina slabiciunile Directiei Siguranta Detinerii si Regim Penitenciar, din cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor, prin evadarile de la penitenciarele Rahova, Codlea, Timisoara si Ploiesti.

Directia Siguranta Detinerii si Regim Penitenciar este condusa de domnul  director, comisar sef de politie penitenciara Marian Ilie.

Ultima evadare  s-a petrecut in data de 09.04.2024, cand detinutul deosebit de periculos a fugit de sub escorta constituita la nivelul  la penitenciarului Rahova .

EVADARILE DIN CV-ul domnului cms șef de poliție penitenciară Ilie Marian, director al Direcției Siguranța și Regim Penitenciar din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor:
Mai 2023 – Penitenciarul Ploiești (aici, aici si aici).
Mai 2023- Penitenciarul Rahova
Mai 2023- Penitenciarul Codlea Iunie 2023- Penitenciarul Timișoara
Decembrie 2023- Penitenciarul Rahova
Aprilie 2024- Penitenciarul Rahova
MESZAROS ZSOMBOR, in varsta de 34 ani, condamnat definitiv la 18 ani pentru savarsirea infractiunii de omor, clasificat in regim de maxima siguranta, se afla in custodia Penitenciarului-Spital Bucuresti Rahova . Profitand de neatentia membrilor escortei, constituita de altfel defectuos, detinutul a fugit din ambulanta cu care era prezentat la o clinica din Bucuresti.

Numai printr-un noroc, nu s-a intampat o nenorocire, deoarece individul  prins in aproximativ  15 ore, ar fi putut sa reactioneze destul de agresiv, tinand cont de fapta oribila comisa, politia facand apel ca cetatenii sa nu incerce sa intervina singuri in cazul in care il vad, ci sa sune imediat la politie. Barbatul a fost condamnat pentru crima la 18 ani de inchisoare dupa ce si-a ucis in mod crud iubita.

Directorul  Directiei Siguranta Detinerii si Regim Penitenciar, cms sef de politie penitenciara Ilie Marian are competente de paza, escortarea si supravegherea persoanelor private de libertate, siguranta penitenciarelor  si aplicarea regimului penitenciar, insa acesta se ascude de fiecare data in spatele responsabilitatilor.

Pe surse, in cursul acestei saptamani, domnul comisar sef Ilie Marian, dovedeste ca este  rupt de realitatea din unitatile penitenciare, prin deciziile si masurile dispuse pe grupurile de whatsApp, catre unitatile penitenciare .

Dumnealui solicita, verificarea si controlul tuturor instantelor, punctelor de lucru, misiunilor de escortare de la spitalele din Ministerul Sanatatii, chiar si integritatea mijloacelor de transport, de catre seful serviciului Siguranta Detineri si Regim Penitenciar si ofiterii din cadrul sigurantei, iar la sfarsitul zilei acestia vor informa.

Ceea ce nu intelege dumnealui, este faptul  ca nu-si poate acoperii spatele cu un mesaj, aruncat la repezeala pe  grupul de WhatsApp.

Bate vantul prin penitenciarele tarii din cauza lipsei de personal, lipsa de experienta atarna greu de gatul multor angajati , iar dumnealui incarca cu fel de fel de activitati personalul din paza, care este suprasolicitat de sarcini si sumedeniile de machete solicitate, practic ofiterii sunt blocati in birouri.

Daca ar merge prin unitatile subordonate sa vada realitatea si modul greoi in care oamenii isi desfasoara activitatile, ar fi mai conectat la problematica penitenciara.

O alta evadare, care a pus pe jar autoritatile s-a petrecut anul trecut la Penitenciarul Ploiesti. Un recidivist, de 34 ani, condamnat la 12 ani inchisoare pentru talharie calificata a parasit prin escaladarea gardului imprejmuitor sectia exterioara Movila Vulpii a Penitenciarului Ploiesti.

Tot anul trecut, potrivit News.ro, a avut loc o misiune fulger a politistilor din Brasov, dupa ce un detinut a evadat din Penitenciarul Codlea . Detinutul a fost prins dupa 9 minute intr-un cimitir.

Penitenciarul Timisoara- in luna iunie 2023 a avut loc o evadare de la punctul de lucru exterior Dietrich Honold. Detinutul condamnat la 2 ani inchisoare pentru savarsirea infractiunii de furt calificat, clasificat in regim semideschis a parasit punctul de lucru.

CONTROALE “COMANDATE “ PENTRU MAZILIREA CELOR INCOMOZI, AU LOC LA NIVELUL SISTEMULUI PENITENCIAR !

Domnul director cms sef  de politie penitenciara Marian Ilie, este  preocupat de “comandarea “ unor controale mai putin “curate “, cu scop subiectiv,  prin care  incearca indepartarea unor persoane considerate incomode si cu siguranta mai istete, cu potential profesional, lucruri dovedite prin rezultatele avute in anii anteriori.

Din dorinta crancena de a-si indeplinii obiectivele malefice, cei trimisi in astfel de misiuni au ajuns sa verifice, daca documentele operative inregistrate, formate din foi perforate, sunt lipite la cotor, obligatia de a asigura logistica fiind a angajatorului.

Toate misiunile de control au ca obiectiv verificarea  documentelor la cotor, domnule director de directie ?

Administratia Nationala a Penitenciarelor a devenit o institutie pe persoana fizica, care nu actioneaza cu aceesi unitate de masura in toate situatiile.

Modul discriminatoriu aplicat intareste convingerile noastre, ca misiunile de control sunt in functie de simpatiile avute, unele avand rolul de a ascunde unele evenimente negative in cazul celor agreati si mazilirea altora in cazurile celor neagreati (in urmatorul articol vom prezenta exemple concrete).

Celor care  efectueaza  astfel de controale ar trebui sa le fie rusine de” profesionalismul “ de care dau dovada, in situatia in care personalul se confrunta cu foarte multe  probleme, cum ar fi orele suplimentare nerecuperate, zilele de concediu restant chiar si din 2022,  numarul de misiuni efectuate in afara penitenciarelor,  in crestere de la an la an (aici).

Controalele” comandate “ de catre directorul sectorului siguranta si regim din cadrul ANP au la baza ranchiuna, falsuri grosolane si denaturarea informatiilor.

Redam cateva aspecte prinse in rapoartele de control “masluite”:

-declaratii de la persoane private de libertate, care sunt in evidenta cu boli psihice, folosite impotriva angajatilor;

-amplificarea situatiilor de fapt, cu sensul de a crea impresia, prin declaratii trunchiate, ca o speta oarecum banala, a fost de o gravitate extrema, realitatea fiind cu totul alta;

-cu un simplu joc de cuvinte se produce efectul psihologic, inlocuind fase textile sau pansamente cu mijloace de imobilizare, exemplu: “persoana privata de libertate si-a desfacut mijloacele de imobilizare aplicate, in fapt, asa cum reiese din declaratii, erau niste fase textile;

-realizarile nu sunt prinse in materialele de control, pentru a da impresia unei imagini negative si a ascunde progresul.

Cele aratate mai sus, sunt doar o mica parte din mizeriile la care recurg cei veniti in control.

Aducem in atentia ministrului justitiei, doamnei ALINA GORGHIU, ca astfel de practici ce presupun fals in declaratii, sunt abuzuri prevazute de legea penala.

Domnul director al Directiei Siguranta Detinerii si Regim Penitenciar are si competente de instruire si indrumare a celor din subordine.

Cate astfel de misiuni a indeplinit aceasta directie in contextul social actual, cand penitenciarele inregistreaza o lipsa acuta de personal si multi dintre angajati neavand  experienta necesara.

La o prima vedere, analizand un astfel de material, este posibil sa se creeze impresia ca lucrurile sunt scapate de sub control, in zona respectiva, insa  realitatea este cu totul alta.

Credeti ca sunteti un exemplu bun de urmat, domnule director de directie, de catre colegii noi, incadrati in sistem, cand tocmai dumneavoastra, cand faceati naveta Ploiesti-Bucuresti cu mai multi colegi intr-o  singura masina,  Va DECONTATI fiecare transportul? (Cristina T.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

ARTEHNIS

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România.
Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național?
Garantăm confidențialitatea!

Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503
Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com
Departament Investigații - Secția Anticorupție

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Știri calde

Exclusiv52 de minute ago

WHITE TOWER (XXXII)/Vinovatii reali sunt inca protejati

Scandalul WHITE TOWER este departe de a se termina prea curând. Procurorii fac audieri pe bandă rulantă, iar surse judiciare...

Exclusiv3 zile ago

Consilierii de integritate din unitati nu sunt mai degraba un fel de „nulitati recompensate”?

Casc si eu gura pe pagina de internet a DGA, sa vad cum se lupta oamenii astia cu coruptia. (Cu...

Exclusiv4 zile ago

EVADARILE DIN PENITENCIARELE ROMANESTI, INSTITUTII IN SUBORDINEA MINISTERULUI JUSTITIEI, O AMENINTARE LA ADRESA SIGURANTEI NATIONALE !?

Ultimii doi ani au scos la lumina slabiciunile Directiei Siguranta Detinerii si Regim Penitenciar, din cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor,...

Exclusiv4 zile ago

Solicitare de a-i înceta calitatea de „desemnat” a ofițerului de nota 4,09/Cms. șef  Mititelu Daniel este împuternicit de fostul împuternicit inspector șef Terciu Ciprian – Ioan succesiv, timp de 12 luni pe această funcție

Realizam ca nu numai la IPJ Prahova se intampla lucruri „absconse”! (aici) Dacă nu am fi avut observator la concursul...

Exclusiv4 zile ago

Pensionarii militari, foste cadre militare, au sanse in perioada asta, sa dezghete, insa doar pentru ei, actualizarea „soldei de grad”/Pensionarii militari, fosti politisti, spera sa li se aplice si lor/Nicio sansa

Pensionarii militari, foste cadre militare, au sanse in perioada asta, sa dezghete, insa doar pentru ei, actualizarea „soldei de grad”,...

Exclusiv5 zile ago

Un distins cetățean european cu drepturi și libertăți a tăiat anvelopa unei mașini de poliție.

Un distins cetățean european cu drepturi și libertăți, în timp ce se plimba pe străzile din orașul Lupeni, județul Hunedoara...

Exclusiv5 zile ago

Ordinul ministrului bate fisa cadru de la DOP

Sunt IPJ-uri care au inteles ca ordinul MAI 62/2018 trebuie pus in executare, inclusiv pentru sefii de post, indiferent de...

Exclusiv6 zile ago

WHITE TOWER (XXXI – a)/Sub protectia politistilor corupti, gruparea de criminalitate economico-financiar organizata (din dosarul WHITE TOWER) a pus „laba” si pe Termo Ploiesti!/Cum au picat pe interceptări și cine plimba stick-ul cu caietul de sarcini cu preturi gata aranjate …?

De aproape un an, scandalul WHITE TOWER tine prima pagină a ziarelor locale și naționale, dar autoritățile par a închide...

Exclusiv6 zile ago

„Dorel” de la Dolj/DGF cloceste si livreaza inselaciunea

Nici  IPJ Dolj nu a auzit de expresia ” salariul de functie in plata”! DGF cloceste si livreaza inselaciunea iar...

Exclusivo săptămână ago

WHITE TOWER (XXXI)/Modalitatea cum pseudo-ziarisul narcoman, santajist si spagar, Catalin Stavri, locotenenul procurorului „Portocala” a incercat sa il pacaleasca pe procurorul de caz, dupa ce primise MITA mai multe apartamente, prin sotia si mama sa

Scandalul WHITE TOWER este departe de a se termina prea curând. Procurorii fac audieri pe bandă rulantă, iar surse judiciare...

Exclusivo săptămână ago

Avem și noi Mafie?/Fostul politist Frangulea Alexandru – alias „Capitan la 15 ani” a protejat afacerile murdare ale sefilor SRI Prahova

Realitatea este insa ca in nici o tara din lume lupta impotriva infractorilor nu se poate duce cu politisti si...

Exclusivo săptămână ago

Garda de Mediu Prahova si IPJ Prahova nu sunt interesate de sănătatea populației!?/Este o problema de siguranta nationala, de SRI!

In parcarea de la Kaufland Comarnic stationeaza autoturisme cu deseuri periculoase în ele, mai exact cu deseuri medicale? Ce rețele...

Exclusivo săptămână ago

Administrația Națională a Penitenciarelor contabilizează, controlează, sancționează și pe alocuri delirează !

ANP are  un  director al Direcției de Siguranță și Regim Penitenciar capabil să gestioneze situațiile de criză? https://youtu.be/MuYmQpRkw6Q?t=3 Din câte...

Exclusivo săptămână ago

Conform DGF, excelenta a crescut in ianuarie 2024 prin magie, fara sa fie implicat programul de salarizare MAISAL. Asta probabil ca au auzit ei prin targ ca niste fosti sefi BCCO ii ameninta cu plangeri penale pentru modificarea ilegala a programului informatic

Daca nu poti sa-i convingi, zapaceste-i! Un fost sef de financiar mi-a explicat magistral, in cateva cuvinte, tehnica lui Grecu,...

Exclusivo săptămână ago

„Șefii din poliție au imunitate/Îi sfătuim pe agenții de siguranță să refuze să mai semneze procesele-verbale de instruire! Și așa spun procurorii și judecătorii că n-au nicio valoare juridică”

Un procuror și un judecător au „legiferat” falsul intelectual la Poliția Roman! S-a creat un precedent extrem de grav, dezvaluie...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!