Connect with us

Administratie

Bataie mare pe justitie/Cine are justitia la mana are tara la picioare !!!

Publicat

pe

Proiectele de modificare a Legii privind organizarea judiciară şi a Legii privind Consiliul Superior al Magistraturii conţin propuneri ce constituie un regres inacceptabil în materia independenţei justiţiei. Este mesajul transmis de trei asociaţii profesionale ale magistraţilor, care denunţă tentativa ministrului Predoiu de supunere a justiţiei unui control politic.

„Asa cum am anuntat deja, Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania (UNJR), Asociatia Magistratilor din Romania (AMR) si Asociatia Judecatorilor pentru Apararea Drepturilor Omului (AJADO) vor participa activ, cu propuneri de modificari si observaţii argumentate, la proiectele privind modificarea legilor justitiei. Deschiderea la dialog confirma atitudinea pe care aceste organizaţii profesionale au adoptat-o în mod constant, fiind necesar sa isi exprime punctul de vedere cu privire la aspectele esenţiale privind drepturile şi interesele magistraţilor, statutul acestora, buna organizare a justiţiei ca serviciu public, elemente care trebuie raportate direct la imperativul respectarii independentei justitiei.

De aceea, subliniem inca o data, asa cum a facut-o de nenumărate ori, ca nu vom accepta nicio propunere ce constituie un regres de la garantiile deja existente privind independenta judecatorilor, a procurorilor sau a sistemului judiciar in ansamblul sau. Consiliul Consultativ al Judecatorilor Europeni a afirmat si reafirmat independența justitiei ca fiind o condiție prealabilă apărării statului de drept şi garantării fundamentale a unui proces echitabil. Totodată, a accentuat necesitatea existentei mijloacelor prin care independenta sa poata fi asigurată, atat la nivel constituţional si legislativ, cat si inpractica de zi cu zi [de exemplu, Avizele nr. 1(2001), nr. 17(2014)]”, se arată într-un comunicat semnat de preşedinţii celor trei asociaţii: Andreea Ciucă (AMR), Dana Gîrbovan (UNJR) şi Florica Roman (AJADO).

„1. Modificarea componentei colegiilor de conducere ale instantelor suprima democratia in conducerea acestora, ignora inadmisibil opinia si votul judecatorilor si reintoarce procedura de luare a deciziilor in instante la justitia de acum un deceniu si jumatate

Colegiile de conducere ale instantelor au fost infiintate prin Legea 304/2004 privind organizarea judiciara, avand urmatoarea compunere: “preşedintele, vicepreşedinţii, judecătorii inspectori şi preşedinţii de secţii, precum şi 1-2 judecători aleşi în adunarea generală a judecătorilor”.

Ulterior, legea a fost modificata, in vederea indeplinirii reformelor cerute pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, acordandu-se un rol primordial judecatorilor alesi de colegii lor, indiferent de ce functie ocupau acestia in instanta.

Modificarea componentei colegiului de conducere a fost facuta pentru ca “in reglementarea actuala (din 2005, n.n.), colegiul de conducere era format, preponderent, din judecatori si procurori cu functii de conducere, ceea ce nu asigura, in realitate, un acces democratic si  extins al judecatorilor si procurorilor la procesul de luare a deciziilor”, se arata in expunerea de motive a legii din 2005 (http://www.cdep.ro/proiecte/2005/200/10/4/em214.pdf).

Or, prin proiectul supus dezbaterii, Ministrul Justitiei propune, practic, revenirea la forma initiala a legii, anterioara integrarii Romaniei in UE, fapt ce constituie un regres absolut incredibil in materia participarii democratice a judecatorilor la luarea deciziilor ce ii afecteaza in mod direct.

Astfel, conform proiectului, colegiile de conducere vor fi constituite din “preşedintele, vicepredinţii sau, după caz, vicepreşedintele, preşedinţii de secţie şi 2 judecători, aleşi pe o perioadă de 3 ani în adunarea generală a judecătorilor”, ceea ce inseamna, in mod concret, ca judecatorii alesi nu au o putere decizionala reala. Nu am exclus si nu excludem posibilitatea ca din colegiul de conducere sa faca parte vicepresedintele instantei sau presedintii de sectii, si nici nu am pretins ca prezenta acestora in colegiu ar constitui o diluare a capacitatii reale de decizie, care trebuie sa fie in acord cu intersele legale si regulamentare ale instantei, precum si ale persoanelor ce o compun. Insa, nu am sustinut si nu sustinem prezenta acestora „automata” in colegiu, ci pe baza votului dat de adunarea generala.

  1. Desfiintarea Sectiei pentru Investigarea Infractiunilor din Justitie (SIIJ) nu este motivata si nu garanteaza in niciun fel ca judecatorii si procurorii nu vor mai fi interceptati, urmariti penal si trimisi in judecata pentru a fi influentati cu privire la solutiile pe care le pronunta

Desfiintarea SIIJ, fara introducerea unor garantii procedurale solide pentru judecatorii si procurorii investigati, este o propunere ce contravine in mod flagrant recomandarilor Comisiei de la Venetia cuprinse in Avizul 924/2018, si, de asemenea, reprezinta o revenire inacceptabila la situatia in care procurori cu grad de judecatorie vor putea, pe de o parte, sa ancheteze si sa trimita in judecata judecatori si procurori cu grad de Inalta Curte, iar, pe de alta parte, sa ii urmareasca penal inclusiv pentru solutiile pronuntate, situatie care face ca independenta justitiei, astfel cum este consacrata de documente internationale asumate de Romania, sa ajunga o simpla notiune, fara continut.

AMR, UNJR si AJADO au demonstrat in repetate randuri ca infiintarea SIIJ a fost o garantie necesara pentru independenta justitiei, in conditiile in care magistratii au fost  anchetati pentru solutiile pronuntate, secretul deliberarii a fost incalcat de procurorii DNA, au existat magistrati trimisi in judecata si suspendati din functie pentru fapte nedeterminate sau pentru fapte ce nu exista ori pentru hotararile date, dupa cum au existat magistrati ce au fost interceptati de procurorii DNA in timpul si in legatura cu cauzele pe care le aveau de solutionat.

Hotararea Plenului CSM 225/2020, prin care s-a adoptat raportul Inspectiei Judiciare privind Respectarea principiilor generale care guverneaza activitatea Autoritatii Judecatoresti in cauzele de competenta DNA sau in legatura cu acestea, este plina de exemple concrete, punctuale, in acest sens, vizand anchete care au reprezentat presiuni la adresa judecatorilor si procurorilor, anchete in care au fost lasate sa se scurga perioade considerabile de timp fara sa se indeplineasca acte de urmarire penala, exemplele fiind numeroase si efective in raport.

Prin Decizia 33/2018, Curtea Constitutionala a stabilit ca infiintarea Sectiei este o garantie pentru independenta individuala a judecătorilor, asigurandu-se, pe această cale, o protecție adecvată a magistraților împotriva presiunilor exercitate asupra lor, împotriva abuzurilor săvârșite prin sesizări/denunțuri arbitrare. Ca atare, o astfel de garantie nu poate fi anulata decat daca este inlocuita cu o garantie superioara, exigenta pe care proiectul in discuţie nu o indeplineste.

De altfel, in sensul aratat a propus si Comisia de la Venetia eventuala regandire a SIIJ, “cu acordarea unor garanții procedurale mai solide pentru judecătorii și procurorii investigați”, si, nicidecum, prin simpla eliminare a celor deja existente. Tot Comisia de la Venetia a subliniat ca “adeziunea corpului profesional la modelu lpropus (de anchetare a magistratilor, n.n.) este o precondiție esențială a eficacității acestuia.”.

Or, consultarile repetate ale magistratilor cu privire la desfiintarea SIIJ nu au obtinut o astfel de adeziune, majoritatea larga a judecatorilor de la curtile de apel si Inalta Curte de Casatie si Justitie votand impotriva unor astfel de initiative.

  1. Nu exista independenta reala fara autonomie financiara. Perpetuarea subordonarii bugetului instantelor judecatoresti fata de Ministerul Justitiei este inadmisibila. Parchetele se bucura de independenta din acest punct de vedere

Noul proiect mentine situatia absurda in care procurorii, desi aflati, conform Constitutiei, sub autoritatea Ministrului Justitiei, au independenta bugetara, dar judecatorii, independenti potrivit Constitutiei, au bugetul administrat de Ministerul Justitiei, ministrul justitiei fiind ordonator principal de credite.

Constitutia prevede ca justitia se infaptuieste prin Inalta Curte de Casatie si Justitie si instante, toate aceastea impreuna compunand puterea judecatoreasca, putere distincta in stat. Cu toate acestea, doar Inalta Curte de Casatie si Justitie este ordonator distinct de credite, in timp ce bugetele restului instantelor tin de Ministerul Justitiei, care este parte a puterii executive.

Aceasta situatie total anormala a determinat Statul Roman ca, la negocierile privind inchiderea capitolului 24 de negociere cu Uniunea Europeana, sa isi asume obligatia ca managementul fondurilor justitiei sa nu mai fie in mana Ministerului Justitiei, ci sa treaca la Inalta Curte de Casatie si Justitie.

Aceasta dispozitie legala nu a intrat insa niciodata in vigoare, fiind abrogata dupa prorogari succesive, cu toate ca organizaţiile noastre profesionale s-au opus expres unei astfel de modificari.

Pastrarea bugetului instantelor sub autoritatea financiara a Ministerului Justitiei, institutie cu evidenta conotatie politica, afecteaza grav independenta judecatorilor, fapt condamnat constant de judecători, din 2009 pana in prezent. Situaţia este cu atat mai grava cu cat, prin raportare la autoritatile publice din sistemul judiciar, instanţele (toate curtile de apel, tribunalele, judecătoriile) sunt singurele subordonate financiar Ministerului Justitiei, in conditiile in care preşedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie este ordonator principal pentru instanta suprema, procurorul general al Romaniei este ordonator principal de creditepentru parchete, procurorul-sef DNA este ordonator principal de credite pentru aceste unitati de parchet, preşedintele CSM este ordonator principal de credite pentru Consiliu, inspectorul-sef este ordonator principal pentru Inspectia Judiciara.

Prin Hotararea Plenului CSM 227/15 octombrie 2019 s-a statuat sesizarea Ministerului Justiţiei pentru iniţierea demersurilor legislative, în vederea preluării bugetului instanţelor, cu excepţia bugetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, de către Consiliul Superioral Magistraturii.I nsa, in locul demersurilor concrete pentru punerea in aplicare a acestei hotrari, proiectul Legii 304/2004 confirma perpetuarea nerespectarii principiului independentei financiare a instantelor.

  1. Alegerea membrilor CSM de catre toti judecatorii, indiferent de gradul de jurisdictie, goleste de continut reprezentativitatea acestora in cadrul Consiliului si anuleaza importanta votului fiecarui judecator

Potrivit legii, Sectia pentru Judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii este formata din 2 judecători de la Înalta Curte de Casație și Justiție, 3 judecători de la curțile de apel, 2 judecători de la tribunale si 2 judecători de la judecătorii.

Aceasta compunere reflecta atentia acordata de legiuitor unei componente echilibrate a Consiliului, apte sa-i asigure capacitatea de a-si indeplini rolul constitutional, prin reflectarea corecta a ierarhiei instantelor, in acord cu principiile organizarii judiciare, stabilite de Legea 304/2004, pe fundamentul dispozitiilor constitutionale.

Prin propunerile aduse de noul proiect, acest echilibru este distrus, in conditiile in care membrii CSM nu vor mai fi alesi pe grade de jurisdictie, ci vor fi votati de toti judecatorii. Astfel, exista o disproportie vadita intre numarul judecatorilor de la judecatorie si cel de la tribunale, curti de apel, si Inalta Curte de Casatie si Justitie, acesta descrescand, fireste, spre varful sistemului. Ca atare, intr-o procedura precum cea propusa prin proiectul de modificare a Legii 317/2004, judecatorii de la nivelul primei instante vor avea mereu un rol decisiv in alegerea TUTUROR membrilor CSM, ceea ce este vadit inacceptabil pentru ca transforma, practic, votul judecatorilor de la celelalte nivele ierarhice intr-o formalitate fara efecte, subordonandu-l vointei judecatorilor de la primul nivel ierarhic, pentru intreaga componenta a Sectiei pentru Judecatori a CSM.

  1. Reinstaurarea puterii ministrului justitiei, ca ”titular” al actiunii disciplinare exercitate impotriva judecatorilor si procurorilor, constituie, fara putinta de tagada, unul dintre cele mai clare elemente ale incercarii de supunere a justitiei de catre politic

Inlaturarea din dispozitiile Legii 317/2004 a calitatii ministrului justitiei de titular al actiunii disciplinare a reprezentat unul dintre punctele de maxima importanta pentru care organizatiile noastre profesionale au facut eforturi deosebite, cu ocazia dezbaterilor asupra modificarilor anterioare aduse legilor justitiei. Astfel, din anul 2018, ministrul justiției nu mai este titular al acțiunii disciplinare si, deci, nu mai poate să sesizeze Inspecția Judiciară in aceasta calitate speciala, singurul titular al actiunii disciplinare ramanand Inspectia Judiciara. Modificarea a reprezentat un succes evident pe calea consolidarii independentei justitiei si a fost prezentata ca atare organismelor internationale ale magistratilor din care fac parte asociatiile noastre, respectiv Asociatiei Europene a Judecatorilor (EAJ-AEM), Asociatiei Internationale a Judecatorilor (IAJ-UIM) si MEDEL.

Prin OUG 92/2018 a fost introdus un text in Legea 317/2004 potrivit caruia ministrul justitiei ”poate sesiza” Inspectia Judiciara pentru a se stabili dacă există indiciile săvârşirii unei abateri disciplinare de către procurori. Pe de o parte, este necesar sa subliniem ca textul nu l-a reinstaurat pe ministrul justitiei ca ”titular” al actiunii judiciare. Pe de alta parte, organizatiile noastre profesionale s-au opus unei astfel de modificari, avand in vedere ca se prevede expres posibilitatea sesizării Inspectiei Judiciare, „în scris și motivat”, de către orice persoană interesată, „cu privire la abateri disciplinare săvârșite de judecători și procurori”. În temeiul acestei norme legale, ministrul justiției poate sesiza, în scris, Inspecția Judiciară cu privire la abateri disciplinare presupus a fi săvârșite atât de judecători, cât și de procurori, atunci când există motive pentru un astfel de demers, nemaifiind necesara o accentuare a acestei posibilitati printr-un text de lege distinct.

Insa, prin proiectul in dezbatere se urmareste revenirea la forma anterioara anului 2018, ministrului justitiei recunoscandu-i-se si garantandu-i-se expres calitatea de ”titular” al actiunii disciplinare impotriva judecatorilor si procurorilor. Acest inadmisibil regres nu face decat sa demonstreze ca, in mod cu totul regretabil, principiile statului de drept, ca pilon al democratiei – in special separatia puterilor si cooperarea lor loiala, precum si independenta justitiei -, nu sunt decat forme fara fond.” (Cerasela N.).

 

Administratie

Păulești se transformă: Primarul Tudor Sandu prezintă un Bilanț robust de un an, intre provocări și realizări concrete

Publicat

pe

De

Un angajament pentru transparență și dezvoltare durabilă

Într-un gest de transparență deplină și responsabilitate față de cetățeni, Primarul comunei Păulești, Tudor Sandu, a dat publicității recent Raportul de Activitate pentru perioada noiembrie 2024 – noiembrie 2025. Documentul, o oglindă fidelă a eforturilor depuse de administrația locală, subliniază o evoluție remarcabilă a principalilor indicatori economico-sociali ai comunei, demonstrând angajamentul ferm al primarului pentru transformarea Păuleștiului într-o localitate cu standarde urbane. „Este o datorie de onoare să fac cunoscute principalele acțiuni de interes public realizate în anul precedent,” a declarat primarul Tudor Sandu, citat în documentul oficial.

An dificil, voință neclintită: Obstacolele depășite ale Păuleștiului

Anul 2025 a fost marcat de un context economic național și județean plin de provocări, resimțit acut și în Păulești. Măsurile de austeritate au limitat accesul la fonduri vitale din programele naționale, încetinind ritmul unor investiții esențiale. Un exemplu elocvent este amânarea proiectului pistei de biciclete, deși acesta avea finanțarea asigurată, conform Raportului de Activitate noiembrie 2024 – noiembrie 2025. Mai mult, contextul politic de la nivelul Consiliului Județean Prahova nu a fost favorabil, cu proiecte deja aprobate, precum centura ocolitoare, stopate, și alocări bugetare diminuate substanțial pentru comună. Cu toate acestea, determinarea primarului Tudor Sandu și a echipei sale a rămas neclintită.

Comunitatea, fundamentul dezvoltării: Vocea cetățenilor, prioritate absolută

În ciuda acestor dificultăți, administrația locală, condusă de primarul Sandu Tudor, a reușit să consolideze o comunitate puternică, determinată să își continue dezvoltarea. Calitatea vieții reprezintă nucleul preocupărilor, cu misiunea asumată de a aduce „standardul urban” în comună și de a asigura „un trai liniștit și sigur pentru toți păuleștenii.” Această viziune este solid fundamentată pe voința comunității, confirmată de cele două sondaje de opinie realizate în cursul anului. Rezultatele acestora, detaliate în raport, atestă nu doar direcția corectă în care se îndreaptă Păuleștiul, ci și o schimbare fundamentală în modul în care administrația înțelege să își respecte cetățenii și valorile lor.

O administrație aproape de oameni: Transparență, eficiență și sprijin social

Sub viziunea Primarului Tudor Sandu, administrația locală a Păuleștiului a demonstrat un angajament constant față de cetățeni. Un exemplu strălucit este programul de Cadastru Gratuit, finanțat cu fonduri europene în valoare de aproximativ 280.000 de euro. Proiectul a permis finalizarea cadastrării și înregistrării a peste 13.000 de cărți funciare, ce vor fi distribuite în scurt timp proprietarilor de terenuri și clădiri. Eficiența implementării a fost recunoscută chiar de Banca Mondială, care a calificat activitatea drept „un exemplu de bune practici,” conform raportului citat.

Digitalizarea este o altă piatră de temelie. Prin investiții în softuri și echipamente IT, Serviciul de Evidență a Populației eliberează cărți electronice de identitate încă din luna iulie a anului curent, aducând administrația în pas cu timpurile moderne. Siguranța publică a fost consolidată printr-un sistem de supraveghere video extins, ce acționează alături de Poliția Locală pentru a descuraja faptele antisociale și a crește confortul comunității.

Educația, un pilon strategic, se arată în bilanț. Pe lângă taberele gratuite la mare pentru elevii merituoși, Primăria investește masiv în modernizarea unităților de învățământ. Școala „Vlad Mușatescu” din Găgeni beneficiază de reabilitare, modernizare și creșterea eficienței energetice, cu finanțare de la Administrația Fondului pentru Mediu, iar sălile de clasă vor fi dotate cu mobilier nou, în parteneriat cu Consiliul Județean. Respectul pentru tradiție și vârstnici este ilustrat prin programul „Respect pentru seniorii comunei”, ce premiază cele mai longevive cupluri și păuleștenii ajunși la vârste venerabile, chiar la ei acasă, un proiect de suflet al administrației.

Păulești, un santier continuu: Investiții masive în infrastructura orașului de mâine

Apropierea de standardele urbane este imposibilă fără o infrastructură solidă, iar eforturile primarului Tudor Sandu s-au concentrat pe acest aspect vital. Programul de modernizare a rețelei stradale a fost reluat, incluzând asfaltări de drumuri noi și reabilitarea tramei afectate de lucrările la canalizare. Un angajament financiar impresionant de 14 milioane lei, prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny,” vizează 11 drumuri din Păulești și Păuleștii Noi, totalizând 6,2 kilometri, după cum precizează raportul de activitate.

Extinderea rețelei de canalizare este pe cale să atingă un punct final crucial în satul Găgeni, cu finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală 2, urmând etapa branșărilor pentru aproximativ 350 de gospodării anual. Un nou șantier a fost deschis și în cartierul Cocoșești, unde tinerii au primit loturi gratuite pentru locuințe. Viziunea pe termen lung include extinderea rețelei de canalizare cu încă 18 kilometri, pe 41 de străzi, un proiect de 16,32 milioane lei (fără TVA) finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), evidențiind capacitatea administrației de a atrage fonduri europene.

Eficiența energetică este o prioritate, cu un proiect de modernizare și extindere a iluminatului public. Lămpile vechi sunt înlocuite cu tehnologie LED, estimându-se o reducere cu 40% a consumului de electricitate din comună. Principalul tronson modernizat, care traversează Pădurea Păulești, va fi inaugurat înainte de sărbătorile de iarnă.

Angajamentul față de un mediu curat se reflectă în inițiative de energie verde și reducerea poluării. După microbuzul electric școlar, Păuleștiul a implementat două proiecte, finanțate din bugetul local și AFM, pentru stații de încărcare a mașinilor electrice în multiple locații strategice din comună, o dovadă a orientării spre viitor. Siguranța pietonilor nu a fost uitată. Lucrările la trotuarele de pe Calea Unirii, în Păulești și Păuleștii Noi, au continuat, asigurând circulația în siguranță pe ambele sensuri ale celei mai importante artere.

Pentru a contracara efectele secetei și a asigura continuitatea serviciului de alimentare cu apă, a fost recepționat un nou rezervor de 500 mc la Cocoșești, crescând capacitatea totală de stocare la 2.580 mc, o investiție esențială pentru reziliența comunei, se menționează în raport.

Dincolo de proiecte: Motorul administrativ al Primăriei Păulești – Cifre și eficiență

Succesul proiectelor vizibile este susținut de o muncă asiduă în spatele ușilor închise. Raportul detaliază activitatea riguroasă a fiecărui compartiment, subliniind o bună guvernare și o orientare constantă către cetățean, partenerul și beneficiarul direct al administrației.

  • Secretariatul General a orchestrat 27 de ședințe de Consiliu Local în perioada noiembrie 2024 – noiembrie 2025, rezultând 106 hotărâri.
  • Compartimentul de Impozite și Taxe Locale a gestionat un volum impresionant de 6.068 de decizii de impunere centralizate, 1.900 de notificări de plată și 3.016 certificate fiscale, contribuind semnificativ la bugetul local. Doar din activitatea de urbanism, s-a atras suma de 1.252.090 lei la buget.
  • Serviciul de Evidență a Populației a eliberat 475 de cărți electronice de identitate și a gestionat un total de 1.488 de acte de stare civilă și identitate, fără abateri constatate la auditurile externe.
  • Compartimentul Asistență Socială a gestionat 224 de dosare pentru creșterea copilului și alocația de stat, monitorizarea a 22 de asistenți personali și 36 de copii cu măsuri de protecție socială, efectuând 435 de anchete sociale pentru revizuirea gradului de handicap.
  • Poliția Locală a aplicat 71 de sancțiuni (dintre care 42 amenzi în valoare de 29.000 lei), a răspuns la 246 de sesizări telefonice și 65 de apeluri 112, realizând 387 de patrulări de noapte.
  • Compartimentul de Urbanism/Amenajarea Teritoriului a procesat 520 de certificate de urbanism și 180 de autorizații de construire/desființare, consolidând o dezvoltare urbanistică coerentă.
  • Compartimentul Agricol a actualizat 7.784 de poziții în registrul agricol electronic, a gestionat peste 1.851 de cereri și petiții și a verificat peste 12.887 de documentații pentru proiectul de cadastru gratuit.
  • Echipa de Contabilitate a asigurat o gestionare financiară impecabilă, întocmind și raportând trimestrial darea de seamă contabilă și gestionând fondurile externe nerambursabile.
  • Compartimentul Resurse Umane a gestionat activitatea pentru 43 de posturi, organizând 7 concursuri de recrutare și promovare și asigurând transparența prin publicarea a 36 de declarații de avere și interese.

Un viitor luminos pentru Păulești: Angajamentul continuu al Primarului Sandu Tudor

Fiecare zi de activitate în cadrul Primăriei Păulești, sub conducerea primarului Tudor Sandu, construiește un model de bună guvernare, unde cetățeanul este nu doar partener, ci și beneficiarul direct al fiecărei decizii. Prin viziune strategică, capacitatea de a atrage fonduri și o muncă administrativă riguroasă, Păuleștiul demonstrează că provocările pot fi transformate în oportunități de dezvoltare, punând bazele unui viitor prosper pentru întreaga comunitate.

Citeste in continuare

Administratie

Păulești, în siguranță pentru iarnă: Primarul Tudor Sandu, un apel la prevenție pentru protejarea fiecărei familii

Publicat

pe

De

Un mesaj de responsabilitate: Grija Primarului pentru căldura și siguranța căminele păuleștene

Pe măsură ce frigul își face simțită prezența, iar comunitatea se pregătește pentru sezonul rece, Primarul comunei Păulești, domnul Tudor Sandu, lansează un apel important și responsabil către toți cetățenii. Într-un gest de profundă grijă pentru bunăstarea fiecărei familii, Primăria Păulești subliniază importanța vitală a măsurilor de prevenție, îndemnând locuitorii să acorde o atenție sporită verificării coșurilor de fum, a sobelor și a instalațiilor electrice. O verificare simplă, realizată la timp, poate face diferența între un cămin sigur și o tragedie evitată, protejând vieți și bunuri.

Coșul de fum și soba: Scutul impotriva pericolelor de iarnă, conform recomandărilor Primăriei

Unul dintre principalele puncte de atenție, evidențiat de Primăria Păulești, vizează siguranța surselor de încălzire. „Este esențial să tratăm cu maximă seriozitate pregătirea sistemelor de încălzire. O sobă și un coș de fum bine întreținute sunt garanția unei ierni liniștite,” a transmis administrația locală, prin vocea Primarului Tudor Sandu.

Recomandările cheie pentru siguranța sobelor includ:

  • Verificarea atentă înainte de utilizare: Curățarea focarului și repararea oricăror fisuri, oricât de mici, sunt pași obligatorii.
  • Protecție suplimentară: Amplasarea unei table metalice (minim 0,70 x 0,50 metri) în fața ușiței sobei oferă o barieră protectoare împotriva scânteilor.
  • Utilizare responsabilă: Soba trebuie folosită întotdeauna cu ușițele închise, evitându-se categoric utilizarea lichidelor inflamabile la aprinderea focului.
  • Spațiu liber în jurul sobei: Hainele, mobilierul și orice alte materiale combustibile trebuie ținute la o distanță sigură.
  • Supraveghere constantă și stingere corectă: O sobă în funcțiune nu trebuie lăsată nesupravegheată, iar jarul trebuie stins complet, cenușa fiind evacuată într-un loc sigur.
  • Încălzire moderată: Supraîncălzirea sobei este un risc major și trebuie evitată, la fel și utilizarea lemnelor care depășesc lungimea recomandată.

În ceea ce privește coșurile de fum, Primăria Păulești subliniază necesitatea curățării riguroase a depunerilor și repararea fisurilor înainte de debutul sezonului rece. De asemenea, se reamintește că „un coș de fum trebuie să depășească acoperișul cu cel puțin jumătate de metru,” o măsură esențială pentru tiraj și dispersia fumului. În spațiile precum podurile, tencuirea coșului previne propagarea scânteilor, iar izolarea zonei de contact cu planșeul cu materiale incombustibile este crucială. Pentru siguranță sporită, mai ales în preajma materialelor combustibile, montarea unei site la coș este o recomandare fermă.

Instalația electrică: Lumină și căldură fără risc, sub ochiul vigilent al Primarului

O altă sursă de potențial pericol, adesea subestimată, este instalația electrică. Primarul Tudor Sandu îndeamnă cetățenii să verifice cu atenție și acest aspect al locuinței. „Electricitatea, deși invizibilă, necesită un respect deosebit. Orice improvizație poate avea consecințe ireversibile,” avertizează Primăria Păulești.

Recomandările pentru siguranța electrică includ:

  • Echipamente verificate: Utilizarea exclusivă a aparatelor electrice care sunt în stare bună de funcționare.
  • Fără improvizații: Renunțarea la prelungitoare improvizate, la fire izolate precar sau la soluții ad-hoc.
  • Siguranțe corespunzătoare: Siguranțele nu trebuie înlocuite niciodată cu sârme sau alte obiecte. Rolul lor este de a întrerupe circuitul în caz de suprasarcină.
  • Intervenții specializate: Orice lucrare la instalația electrică trebuie efectuată exclusiv de către un electrician autorizat.
  • Supraveghere: Aparatele electrice în funcțiune trebuie întotdeauna supravegheate.

O comunitate responsabilă, o iarnă fără incidente: Apelul Primarului Sandu Tudor la prevenție

Prin aceste avertismente clare și concise, Primăria Păulești, condusă de Primarul Tudor Sandu, demonstrează încă o dată preocuparea constantă pentru siguranța și confortul cetățenilor. „Grija pentru locuința dumneavoastră este o investiție în siguranța familiei. Fiecare măsură simplă de prevenție contribuie la o iarnă mai caldă și mai sigură pentru toți,” subliniază Primarul Tudor Sandu. Este un apel la responsabilitate colectivă, unde implicarea fiecărui locuitor este esențială pentru a asigura o iarnă fără incidente neplăcute în întreaga comunitate Păuleștenă. Prevenția rămâne, astfel, cea mai eficientă formă de protecție.

Citeste in continuare

Administratie

Aer curat pentru Prahova: Președintele Virgiliu-Daniel Nanu, lider în lupta pentru sănătate și transparență!

Publicat

pe

De

Prahova merită să respire curat, iar acest deziderat devine o realitate palpabilă sub viziunea și determinarea Președintelui Consiliului Județean, Virgiliu-Daniel Nanu. Într-un efort continuu de a îmbunătăți calitatea vieții prahovenilor, leadershipul județului se angajează ferm în implementarea unui sistem de monitorizare a calității aerului modern, eficient și, mai ales, transparent.

Un angajament neclintit pentru sănătate: Președintele Nanu la dezbaterea cheie

Sănătatea publică și confortul cetățenilor sunt priorități absolute, iar Președintele Virgiliu-Daniel Nanu demonstrează acest lucru prin implicare directă. Ziua de ieri a marcat un moment important, prin participarea sa activă la dezbaterea publică organizată la Hotel Central din Ploiești, dedicată problematicii poluării olfactive. Acest subiect, de interes major pentru locuitorii municipiului și ai întregului județ, a găsit în Președintele Nanu o voce fermă și un susținător al soluțiilor concrete.

Viziunea viitorului: Un sistem de monitorizare inteligent și accesibil

În cadrul întâlnirii, Președintele Consiliului Județean Prahova a prezentat o viziune clară și strategică: necesitatea implementării unui sistem modern, precis și integrat de monitorizare a calității aerului. Un sistem capabil să identifice, în timp real, sursele care generează disconfortul olfactiv și să ofere o imagine fidelă a situației. „Deciziile administrative trebuie să fie fundamentate pe date corecte, verificabile și actualizate permanent,” a subliniat Nanu, evidențiind importanța unei abordări bazate pe știință și fapte concrete.

Transparență totală: Informațiile, la indemâna fiecărui cetățean

Un alt pilon central al strategiei sale este transparența totală. Virgiliu-Daniel Nanu a cerut, cu insistență, ca informațiile privind calitatea aerului să fie publicate într-un mod accesibil și ușor de urmărit de către cetățeni. Această măsură nu doar că sporește încrederea publicului, dar permite comunității să evalueze în mod direct eficiența măsurilor aplicate. O comunitate informată este o comunitate puternică, capabilă să participe activ la procesul de îmbunătățire a mediului.

Sinergie instituțională: Fără transfer de responsabilitate, doar soluții!

Conștient de complexitatea provocărilor de mediu, Președintele Nanu a reiterat importanța unei coordonări instituționale reale. „Este crucial să eliminăm orice transfer de responsabilitate între autorități,” a declarat el, pledând pentru proceduri clare, reacții rapide și intervenții bine documentate în gestionarea problemelor de mediu. Această abordare fermă asigură o colaborare eficientă între toate instituțiile implicate, transformând obstacolele în oportunități de acțiune coordonată.

Consiliul Județean Prahova, sub conducerea dinamică a Președintelui Virgiliu-Daniel Nanu, își reafirmă angajamentul de a sprijini implementarea unui sistem eficient și modern pentru monitorizarea calității aerului. Obiectivul final este clar: protejarea sănătății și asigurarea confortului prahovenilor, construind împreună un viitor în care aerul curat nu este doar un deziderat, ci o realitate palpabilă. Prahova merge înainte, spre un mediu mai sănătos și mai curat, ghidată de o viziune strategică și un leadership dedicat.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv14 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv14 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusiv2 zile ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv4 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv4 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv4 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv5 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv5 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv5 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv5 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv6 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv6 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv