Actualitate
Seful interimar al MAI este agent al securitatii!?/Legaturi compromitatoare/Agentul incasator la Parcul National Retezat – Vela Ion Marcel

Internetul este invadat de postaări cu un document prin care se atentează la statutul public al unui dintre cei mai vizibili și controversați miniștri ai Guvernului Orban, șeful Internelor, Marcel Vela.
În aceste condiții, chiar și un portal ca Realitatea.net pune întrebarea: ”A colaborat ministrul Marcel Vela cu Securitatea?”.
Iată documentul, din care rezultă un fel de racolare cu obiectiv precis – turiștii
Actualul sef al MAI este fost agent al securitatii, recrutat de catre Securitatea Caras – Severin DIRECTIA CONTRASPIONAJ, pe problema „Turisti” desfasurandu-si activitatea in mediul rural, fiind recrutat pe baza „sentimentelor patriotice”.
Personajul era de fapt agent incasator (rupea bilete) la intrarea in Parcul National Retezat.
Acum intelegem de ce l-a promovat pe Silviu Tiberiu Dumitrache in functia de sef al DGIPI, fiul colonelului de securitate Dumitrache Gheorghe si ginerele puscariasului Liviu Luca.
Dumitrache, adus in securitate in anii 70 de generalul Aron Bordea , fost șef al Direcției l a DSS, consătean cu el (Cornesti / DB) , pe baza prietenie cu tatăl acestuia
Aron Bordea este tatăl judecătorului ICCJ Adrian Bordea , cel care nu întâmplator la salvat de la arestare , împreuna cu generalul Soare , când au duși cu aceasta propunere de către procurorul anti mafia DOANA.
Adrian Bordea a fost șeful completului de 5 judecatori care a infirmat soluția de arestare a celor doi penali !!!
Precizam in serialul privind mafia gunoaielor ca directorul General Adjunct de la Conpet SA Ploiesti este nimeni alta decât ANAMARIA Dumitrache, cumnata sefului de la DGIPI.
Reamintim ca, cumnatul Tiberiu Dumitrache a fost numit noul șef al serviciului secret al Ministerului de Interne. El a fost urmărit penal și pus sub învinuire în dosarul DIPI 2, caz în care fostul ministru de Interne, Petre Tobă, a fost acuzat de favorizarea făptuitorului. Este vorba despre deturnarea fondurilor operative ale DIPI.
Noul șef al DIPI a scos 10.000 de lei din fondurile operative invocând operațiunile „Barbarosa” și „Viteazul”.
Fratele lui Tiberiu Dumitrache este ofiter la SRI, Directia A Bucuresti.
Tatal acestora este Dumitrache Gheorghe.
Generalul maior în rezervă Ovidiu Soare, fost şef al Inspectoratului pentru Apărarea Constituţiei şi Securitate Economică din cadrul SRI, a fost condamnat la trei ani de închisoare cu suspendare pentru fapte de corupţie. Soare a primit trei condamnări, pentru trei infracţiuni de luare de mită, fiecare de câte trei ani cu suspendare şi interzicerea unor drepturi civile timp de doi ani, pedepse care se contopesc. Tot trei ani de închisoare cu suspendare a primit şi fostul colonel Gheorghe Dumitrache de la SRI Prahova. Acesta din urmă este cuscrul liderului de sindicat Liviu Luca.
Emil „Cico” Dumitrescu, fost secretar de stat în Ministerul de Interne şi de consilier de stat la Administraţia Prezidenţială, a fost achitat în acest dosar.
Potrivit procurorilor DNA, cei doi foşti ofiţeri SRI au fost implicaţi, în perioada 1996-2002, în activităţi de traficare a influenţei şi luare de mită. Cei doi pretindeau şi primeau de la mai mulţi oameni de afaceri sume importante de bani şi bunuri materiale în schimbul protecţiei acordate, atât în domeniul economic cât şi în domeniul activităţii organelor judiciare, dar şi de justiţie.
Dumitrache i-a oferit şefului său, Ovidiu Soare, bunuri şi servicii încorporate în construirea a două imobile în localitatea Călineşti, judeţul Prahova. În schimb, acesta din urmă, şi-a protejat subalternul în cadrul serviciului, prin demersuri oficiale pentru avansarea lui în funcţii şi grade superioare.
Noul șef de la „Doi și-un sfert” este fiul colonelului SRI în rezervă Gheorghe Dumitrache, condamnat la închisoare cu suspendare. De asemenea, socrul său este Liviu Luca, fost sindicalist condamnat la 10 ani de închisoare, într-un dosar în care a fost condamnat și Sorin Ovidiu Vântu.
Potrivit informațiilor prezentate în trecut de jurnaliștii din România, Gheorghe Dumitrache e fost ofițer de Securitate, după Revoluție, în anii ’90, devenind numărul 2 din SRI Prahova, de unde s-a și pensionat.
În februarie 2013, Înalta Curte l-a condamnat definitiv pe Gheorghe Dumitrache, la 3 ani de închisoare cu suspendare sub supraveghere, pe un termen de încercare de opt ani, pentru trafic de influenţă, dare de mită, încercarea de a determina mărturia mincinoasă.
„Potrivit DNA, din probele administrate de procurori a rezultat că în perioada 1996-2002, Dumitrache a lucrat la Secţia de Informaţii a judeţului Prahova având funcţia de şef sector, fiind subordonat pe linie profesională generalului Ovidiu Soare, care a condus la nivelul structurii centrale din cadrul SRI Diviziunea „A” şi ulterior Inspectoratul pentru Apărarea Constituţiei şi Securitate Economică. Din anul 2002, colonelul Dumitrache a fost avansat la unitatea condusă de Ovidiu Soare, din Bucureşti, unde a lucrat până în anul 2005. În perioada respectivă, între cei doi foşti ofiţeri SRI s-au stabilit relaţii care excedau cadrului deontologic şi profesional, fiind implicaţi în activităţi de traficare a influenţei, luare de mită etc., în sensul că pretindeau şi primeau de la mai mulţi oameni de afaceri sume importante de bani şi bunuri materiale în schimbul protecţiei acordate, atât în domeniul economic, cât şi în domeniul activităţii organelor judiciare, dar şi de justiţie. Dumitrache i-a oferit şefului său foloase de ordin material reprezentate de bunuri şi servicii, încorporate în construirea a două imobile în localitatea Călineşti, judeţul Prahova, (aparţinându-i lui Ovidiu Soare). În schimb, acesta din urmă şi-a protejat subalternul în cadrul serviciului, prin demersuri oficiale pentru avansarea lui în funcţii şi grade superioare. Datorită susţinerii de care a început să beneficieze, Dumitrache a început să desfăşoare, începând din anul 1996, activităţi de protejare a unor oameni de afaceri din judeţul Prahova, intervenind, la cererea acestora, la factori de decizie din SNP Petrom, Lukoil SA, dar şi la ofiţeri de poliţie şi magistraţi. Intervenţiile erau legate de iniţierea şi derularea unor afaceri comerciale profitabile, dar şi de obţinerea de soluţii favorabile în cazul unor dosare penale pe care cei în cauză le aveau pe rol. În aceleaşi scopuri, Dumitrache l-a atras în această activitate infracţională şi pe Radu Balici – general de brigadă (în prezent decedat). Pentru traficarea influenţei, cei doi au pretins şi primit, în mod repetat, de la doi oameni de afaceri suma de 1.496.675.579 de lei vechi şi 102.600 de dolari. Probele din acest dosar relevă faptul că Gheorghe Dumitrache, col. (r) SRI, a susţinut în faţa mai multor persoane că finul său, fostul şef al DIICOT Gheorghe Muscalu (actual membru în Consiliul Superior al Magistraturii-n.r.), şi fostul procuror general adjunct Marcel Sîmpetru (fost consilier în cadrul CSM, care a demisionat din funcţie în urma unui scandal de corupţie-n.r.) i-au promis că dosarul său va fi repartizat unui procuror care să dea o soluţie favorabilă lui. Potrivit rechizitoriului, în convorbirea telefonică din 14 martie 2006, Dumitrache îi relata finului său, procurorul Gheorghe Muscalu, că a discutat despre dosarul lui penal cu primul adjunct al procurorului general al Românei de atunci, Marcel Sîmpetru. În cadrul unei întâlniri speciale cu Muscalu, Dumitrache i-a relatat că procurorul Marcel Sîmpetru i-a spus să stea liniştit în legătură cu dosarul penal de la Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA), deoarece procurorul anchetator care îl instrumentează va fi mutat în altă unitate, după care dosarul va fi dat unui alt procuror.”, scria presa vremii.
Socrul noului șef „Doi și-un sfert”, condamnat împreună cu Sorin Ovidiu Vântu
Socrul lui Tiberiu Silviu Dumitrache este Liviu Luca, fost sindicalist condamnat la 10 ani de închisoare, într-un dosar în care a fost condamnat și Sorin Ovidiu Vântu.
În 2018, Liviu Luca, aflat în detenţie din vara anului 2016 şi condamnat definitiv în mai multe dosare pentru infracţiuni de instigare la delapidare şi spălare de bani, a primit o pedeapsă finală de 10 ani de închisoare, după ce a solicitat în instanţă contopirea pedepselor din dosarele judicate la mai multe instanţe. Sentinţa de zece ani de închisoare după contopirea pedepselor este definitivă.
Curtea de Apel Ploieşti a dispus definitiv ca fostul sindicalist Liviu Luca să execute 10 ani de închisoare după contopirea pedepselor din mai multe dosare în care acesta fusese condamnat pentru infracţiuni legate de patrimoniul companiei Petromservice.
Vom reveni
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 12 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!