Actualitate
FILIERA COLDEA din SRI se reorganizează prin „ANACONDA”. Braţul Binomului pune la cale salvarea ex-procurorului DNA „Portocală”. DEZVĂLUIRI INCENDIARE

Filiera Coldea din SRI impune şefi locali prin intermediul generalului de brigadă Elena Istode, zisă „Anaconda”, şefa acoperiţilor din presă, ANAF și alte instituții, cea despre care Ion Cristoiu a prezentat imagini în timp ce se distra în vacanţe de lux, alături de fostul deputat, condamnat penal, Cristian Rizea şi de soţia acestuia. Dezvăluirea a fost făcută, pentru EVZ, de un fost ofiţer al serviciului secret. Anaconda ar fi fost, vineri, la Ploieşti, acolo unde a avut o întâlnire “de taină” cu şefii locali ai serviciului în faţa cărora a anunţat numirea unui nou şef la SRI Prahova. Mai mult, emisarul şefilor de la Bucureşti a anunţat, înaintea concursului ce urmează să aibă loc, că îl susţine, pentru funcţia de adjunct al aceluiaşi serviciu pe un ofiţer cu ajutorul căruia fostul procuror Mircea Negulescu, alias “Portocală”, a întocmit dosare penale “fabricate”.
Filiera Coldea din SRI impune şefi locali prin intermediul generalului de brigadă Elena Istode, zisă „Anaconda”, şefa acoperiţilor din presă, ANAF și alte instituții. Dezvăluirea a fost făcută, pentru EVZ, de un fost ofiţer al serviciului secret care susţine că Anaconda ar fi preluat rolul îndeplinit, până la începutul acestui an, de Florian Coldea, fostul prim-adjunct al directorului SRI, trecut în rezervă după dezvăluirile făcute de ex-deputatul PSD, Sebastian Ghiţă. Mai exact, Coldea, în calitate de membru al Biroului Executiv al SRI, se ocupa doar de SRI Prahova, deşi fiecare membru avea în subordine câte 3-4 judeţe.
Aceeaşi sursă ne-a dezvăluit că Elena Istode a fost, vineri, la Ploieşti, acolo unde a avut o întâlnire “de taină” cu şefii locali ai serviciului. Elena Istode i-a anunţat pe subalternii din Ploieşti care va fi noul şef la SRI Prahova, ce urmează să fie numit, oficial, marţi. Este vorba despre Silviu Deatcu, adjunctul şefului Diviziei W, cea care se ocupă de combaterea criminalităţii organizate. Şeful acestei structuri, ne-a explicat fostul ofiţer Adrian Radu, a fost generalul Răzvan Ionescu, actualul prim-adjunct al directorului SRI, Eduard Hellwing.
Mai mult, Elena Istode, emisarul şefilor de la Bucureşti a anunţat că îl susţine, pentru funcţia de adjunct al şefului SRI Prahova pe Dragoş Neculăiţă, actualul şef al Sectorului A – apărarea Constituţiei, din cadrul Serviciului Judeţean de Informaţii (SJI). Anunţul de susţinere a ofiţerului ar fi fost făcut de Anaconda, înainte de concursul ce urmează să aibă loc pentru postul de prim-adjunct al SRI Prahova. Totodată, Anaconda ar fi avertizat ofiţerii serviciului secret prahovean că va veni cel puţin odată la 10 zile să verifice rapoartele întocmite de aceştia.
Amănunte legate de vizita „inopinantă” a Elenei Istode la SRI Prahova au fost relatate, de altfel, şi de liderul PMP, Gelu Vişan, în emisiunea realizată de Silviu Mănăstire.
Despre serviciul pe care îl conduce Neculăiţă, publicaţia Incisiv de Prahova a scris că a colaborat cel mai mult cu fostul procuror Mircea Negulescu, zis “Portocală”, de la DNA Ploieşti, care a instrumentat dosare penale pe baza informaţiilor furnizate de ofiţerii serviciului secret, unele dintre ele “fabricate”. Sistemul din “Republica Ploieşti” a funcţionat în baza unui protocol între DNA şi SRI şi a înţelegerilor dintre Negulescu şi Sabin Iancu, fostul şef al SRI Prahova.
Sabin Iancu ar fi fost avansat la şefia Direcţiei de Informaţii a Municipiului Bucureşti (DIMB) sau, mai pe scurt, SRI Bucureşti, tot la presiunile Elenei Istode. Controlul impus de Anaconda la SRI Prahova, prin oamenii puşi în funcţii de Florian Coldea ar avea ca scop salvarea de la urmărirea penală a fostului procuror Mircea Negulescu.
Protejatul SRI
În ultimele luni, în mass-media au apărut informaţii privind nereguli existente în activitatea procurorului Mircea Negulescu, care a activat la DNA Ploieşti. Relevantă a fost înregistrarea difuzată de România TV, pe 14 februarie, care a prezentat un dialog între “Portocală” şi soţia lui Vlad Constantin, un om de afaceri cercetat penal, în care fostul anchetator anticorupţie îi dezvăluia date din dosarele penale pe care le cerceta. În dată de 20 februarie, mai multe instituţii de presă au preluat înregistrarea în care procurorul Mircea Negulescu vorbea despre protecţia care i-ar fi asigurată de către şeful SRI Prahova, colonelul Sabin Iancu, în baza unui protocol instituţional existent între DNA şi SRI, dar şi a unei colaborări preexistente între cei doi.
De asemenea, în cadrul mai multor emisiuni televizate, omul de afaceri Nicolae Onea a declarat explicit că “toate presiunile şi abuzurile procurorului Negulescu îl aveau drept ţintă pe fostul preşedinte al CJ Prahova Mircea Cosma”.
În urmă dezvăluirilor, Mircea Negulescu a solicitat detaşarea din funcţie şi, apoi, retragerea din magistratură.
Audieri în Comisia Parlamentară
Deputatul PSD Andreea Cosma, fiica fostului preşedinte al Consiliului Judeţean Prahova Mircea Cosma, a trimis, pe 28 februarie 2017, comisiei de control a activităţii SRI o solicitare în care reclamă nereguli referitoare la procurorul DNA Mircea Negulescu şi instrumentarea unor dosare penale care o vizează pe ea şi familia ei. Ea a cerut comisiei să verifice dacă Negulescu dicta ofiterilor SRI interceptări telefonice pentru fabricarea unor dosare bazate pe probe “modificate”.
Atunci, preşedintele comisiei, Adrian Ţuţuianu, declara că nu l-a chemat la audieri pe Sabin Iancu, şeful SRI Prahova, deoarece nu vrea să facă o regulă din audierea unor ofiţeri de informaţii, în condiţiile în care întreaga activitate a comisiei ar fi „denaturată”.
Ţuţuianu preciza că în urma audierii au fost depuse mai multe documente, care vor fi analizate de comisie, apoi se va decide dacă vor fi solicitate SRI şi alte date, informaţii şi rapoarte.
Adrian Ţuţuianu preciza că Andreea Cosma a semnalat relaţiile procurorului Mircea Negulescu cu şeful SRI Prahova şi precedesorul acestuia, legat de instrumentarea unor dosare penale. (evz.ro)
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 15 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!