Actualitate
Modelul Clientelar/ Nenorocirea Politizării funcțiilor la Stat

“Există o vorbă românească: Cine plătește, comandă. Partidele au angajat, urmează ca cei care au fost angajați să întoarcă serviciul făcut. Cum? Prin sprijin electoral și prin servicii aduse partidului și celui care te-a numit. Faci campanie în interiorul instituției, îi ameninți că îi dai afară dacă nu votează cu partidul tău, îi faci membri de partid.
Iar după aceea licitațiile, te-a pus partidul acolo, e licitație, păi cine să o câștige, omu’ pe care ți-l dă partidu’, sau ăla care te-a angajat. Da’ mai ai și tu pe unu, îl bagi la licitația următoare. După aceea el trebuie să dea bani la partid, da’ și ție, că nu știi cât stai pe post, viața e grea, vine opoziția; dacă nu poții să treci la viitoarea putere trebuie să-ți faci pliniu’, mai iese ceva la niște angajări, să fie primit, că doar muncești și riști; vezi tu la alegeri.
Bineînțeles că și aici lucrurile trebuie să fie nuanțate. Nu poți compara un director numit politic de la o Direcție de Drumuri cu un director de școală. Directorul de școală nu poate cotiza la partid, el poate aduce ceva voturi, în timp ce unul de la Drumuri sau la „Ape”, bașca Finanțe sau ANIF , „Silvic” etc, sunt „piese grele”, ei țin cu banii un partid și o întreagă clientelă. Fiecare cu Fișa lui, de la fiecare după posibilități și cerințe, ca la comuniști.
În 2010, am atacat frontal politizarea făcută PD-L , care era la guvernare, motiv pentru care Organizația de Dolj mi-a retras sprijinul politic și nu am mai putut candida la alegerile din 2012, am fost schimbat din Secretar General după 10 ani, ba mai mult, toți directorii , în frunte cu Radu Berceanu, dar și Vasile Blaga, despre afacerile cărora cu statul vorbisem, m-au înfierat cu mânie proletară. Ba m-au dat și în judecată cerându-mi un miliard de lei PD-L ul și un leu Blaga, dar au „uitat să-și plătească taxa de timbru. Știau bine ce urma!
Vă dați seama ce ironie! Eu
apărasem seară de seară PD-L și măsurile de austeritate, și doar pentru că devoalasem public afacerile unor lideri și modul greșit de a face politică, au trecut cu tăvălugul peste tot, am fost dat la o parte după 22 de ani de politică, doar pentru că atrăsesem atenția!
Mi s- s-a spus textual, pe scenă, în sala în care eram judecat de 500 de colegi de partid că așa funcționează politica, ce mi-a venit mie să schimb lucrurile?
Iar eu i-am avertizat că tot partidul se va prăbuși dacă nu se opresc; și nu s-au oprit, iar PDL-ul a fost desființat. Eu am atras atenția încă din 2010, în toate ședințele de partid și aparițiile publice!
PD-L ul a fost desființat de Blaga, Berceanu și încă vreo doi, doar pentru a nu nu se ajunge la afacerile (a se citi hoțiile) lor de sute de milioane de euro; și nu s-a ajuns, DNA și-a ținut promisiunea: de a nu se atinge de ei, doar un pic la Blaga, să-i aducă aminte că e vânzător și trădător! Iar la Berceanu nici atât! Mai vorbim de justiție în România și de DNA, apărătorul hoților adevărați?!
Iar ei au vândut PD-Lul și pe Traian Băsescu pentru a scăpa! Și știu bine ce spun!
Da, am participat ca Secretar General la multe negocieri, la sânge, pentru fiecare Deconcentrată, știu cum au fost numiți oamenii, știu criteriile prin care sunt numiți în funcții la București: numărul de voturi și contribuția financiară. Gheorghe Nastasia, Sorin Blejnar, etc, au fost numiți la propunerea organizațiilor lor și am văzut ce au făcut. Tocmai de aceea vorbesc din 2010 despre nenorocirea Politizării.
Liviu Dragnea nu ar fi ajuns nimic dacă nu politiza tot județul, nici Mazăre, nici Oprișan, nici Blaga, nici, nici…Nici măcar Cioloș, sau Koveși, sau Coldea, sau Oprea, sau Nicușor Dan-cu bani furați de la CANDNR , nici Bușoi, cu licitații aranjate în sănătate, nici Iohannis, cu licitații aranjate la primărie și CJ Sibiu, nici…
Să fiu clar: Politizarea funcțiilor stă la baza Aranjării tuturor Licitațiilor, la toate nivelurile; iar aranjarea Licitațiilor este cea mai gravă formă de corupție din România, care generează toate celelalte forme.
Soluția?
O lege puternică a Depolitizării Funcției Publice, cu examene de verificare pe toate posturile existente, fie funcționari publici sau personal contractual; vor lua concursul nu mai mult de 10%, după care posturile scoase la concurs corect. Se poate? Da. Se vrea? Nu.
Pentru că rațiunea de a exista a partidelor politice, clientelismul -numirile pe funcții pentru clientelă, ar dispărea și vor trebui să vorbească despre programe.
Altfel nu se poate însă. Aceasta este prima lege dintr-un pachet Anticorupție, una dintre cele mai importante.
Această lege trebuie să fie dublată de o nouă lege a Achizițiilor publice, care să schimbe din temelii actuala lege și care să fie realizată doar prin consultarea tuturor organizațiilor patronale. Se poate? Da Se vrea? Nu, dar în momentul în care o să vedem tot pachetul de legi, o să vedeți că este posibil.
Aceste două legi trebuie să facă parte deci dintr-un pachet care să schimbe modul de a face politică în România, dar și să încheie mult prea lungul și obositorul drum al tranziției din România. Realizarea și aplicarea lor necesită voință politică și curaj, atât al politicienilor, càt și al cetățenilor. Vom avea? De noi depinde”. (Gelu Visan – P.M.P.)
Actualitate
Forțele Spațiale independente și inovatoare: inițiative pentru combatul orbital și operațiuni dinamicie

Un pachet de programe pentru a răspunde amenințărilor spațiale
Oficiul pentru Capacități Rapide în Spațiu (Space RCO) desfășoară în prezent aproximativ o duzină de programe menite să contracareze amenințările orbitale. Potențial, aceste inițiative vor conduce la dezvoltarea unei „game de produse” de subsisteme, ce vor permite Forței Spațiale să lanseze rapid noi nave spațiale cu mobilitate superioară, a declarat directorul Space RCO, Kelly Hammett.
Colaborare pentru o abordare standardizată în construcția sateliților
Hammett a indicat posibilitatea unei convergențe și parteneriate între Oficiul pentru Conștientizarea Domeniului Spațial și Operațiuni de Luptă (purtați de Col. Byron McClain, de la Space Systems Command) și Space RCO, pentru a adopta o strategie de tip „product line”, adică module și componente standardizate, pentru operațiuni dinamicie în spațiu. Aceasta presupune dezvoltarea de platforme, sarcini utile și interfețe definite, pentru a evita crearea unor sateliți „la comandă” și pentru a avansa spre o abordare repetabilă, agilă și scalabilă în stilul Space Development Agency.
De la personalizări istorice la soluții agile și comerciale
Ideea centrală, explicată de Hammett, este mutarea de la programele unicat, costisitoare și lent de dezvoltare, către platforme predefinite, reutilizabile, pentru operațiuni spațiale dinamice, precum cele utilizate de agențiile și companiile spațiale comerciale. Acest concept va permite diversificarea misiunilor, de la supraveghere la apărare și evitare a coliziunilor, prin utilizarea de „buse” (platforme operative) standardizate.
Proiecte precum Prime Fusion și înlocuirea GSSAP
Hammett a menționat că programul Prime Fusion Pilot Accelerator, implementat în colaborare cu FedTech, are ca scop accelerarea startup-urilor finanțate de capital de risc și integrarea lor cu contractorii consacrați pentru a dezvolta tehnologii de protecție pentru sateliți, precum și sisteme de evaluare și diagnoză bazate pe inteligență artificială și software de procesare video.
Un alt proiect, de natură similară, vizează contractarea de platforme „agile” pentru operațiuni dinamicie în spațiu, inclusiv pentru înlocuirea constelației GSSAP, destinat monitorizării spațiului geostaționar. Oficiul a emis o solicitare de informații pentru producția de platforme autonome, capabile să opereze minimum 48 de ore „near” geostaționar, cu funcții de întreținere orbitala, dezafectare și operațiuni de proximitate, cu termene de răspuns până pe 2 mai.
Software-ul R2C2 – viitorul operațiunilor spațiale
Pentru gestionarea flotelor de sateliți dinamicie, Space RCO dezvoltă software-ul de comandă și control bazat pe cloud, denumit Rapid Resilient Command and Control (R2C2). Acest sistem va deveni standard pentru toate sateliții operaționali, urmând să fie implementat în Delta 9 după 2026 – un nou centru al Forței Spațiale, destinat generării de forțe de război orbital și serviciului de proiecție a forțelor în spațiu.
Învățarea și integrarea în era războiului orbital
Hammett a avertizat că nu fiecare sistem personalizat tradițional va fi compatibil cu Delta 9 și procesul de integrare în R2C2. Astfel, industria trebuie să se adapteze pentru a-și demonstra capabilitatea de a se integra în platforma unică și agilă a Forței Spațiale, pentru a răspunde noilor provocări și operațiuni strategice din spațiu.
Actualitate
DIU și US Northern Command lansează două noi oportunități pentru dezvoltarea capabilităților împotriva dronelor mici de tip UAS

Inițiative pentru combaterea sistemelor neautorizate de aer
Unitatea pentru Inovație în Apărare (DIU), în colaborare cu Comandamentul Northern al SUA (NORTHCOM) și Biroul pentru contracararea UAS-urilor mici (JCO), a anunțat astăzi două noi oportunități pentru industrie pentru dezvoltarea de soluții în domeniul contracarării sistemelor neautorizate de aer (cUAS).
Solicitare pentru capacități de protecție cu impact redus
Prima inițiativă are în vedere o solicitare pentru „capabilități de protecție cu impact redus” (LCD), care să se extindă în întreaga coaliție militară și să integreze actualele programe de contrat UAV de mici dimensiuni. Potrivit DIU, aceste soluții vor contribui la cea de-a doua fază a efortului Replicator al Pentagonului, care urmărește să răspundă la creșterea amenințărilor militare ale Chinei.
Contextul și obiectivele programului Replicator
Primul program, anunțat în august 2023, prevedea distribuirea a mii de sisteme autonome, coste redus, pentru a contracara agresiunea chineză în următorii doi ani. A doua etapă, denumită Replicator 2, se concentrează în special pe soluții cUAS, iar DIU intenționează ca noile capabilități să minimizeze riscurile pentru trupele, civilii și infrastructurile sensibile, atât în interiorul, cât și în afara teritoriului național.
Leverage pentru inovație rapidă și adaptabilă
Solicitarea va folosi procesul DIU de deschidere către soluții comerciale (CSO), care permite colaborarea mai flexibilă și mai rapidă cu companii non-tradiționale din domeniul apărării. DIU speră ca această abordare să reducă timpul necesar pentru inovare și să elimine blocajele sistemice în achiziția de capabilități LCD. Aceasta se aliniază cu ordinul executiv recent, „Modernizarea Achizițiilor de Apărare și Stimularea Inovației în Industria de Apărare“, din luna trecută, ce urmărește accelerarea procesului de achiziție și simplificarea procedurilor pentru cumpărări rapide de tehnologii militare.
Termen și viitoare provocare de inovare
Termenul pentru depunerea ofertelor din partea industriei este 16 mai. În același timp, DIU a anunțat că intenționează să lanseze, în colaborare cu NORTHCOM, o competiție cu premii pentru soluții inovatoare în detectarea, identificarea și urmărirea UAS-urilor, deși detalii suplimentare nu au fost furnizate în acest moment.
Actualitate
Reconfigurare strategică: Armata SUA oprește două programe majore

Încetarea investițiilor: Motorul T901 și FTUAS
Pe măsură ce ies la iveală detalii suplimentare despre reducerile programelor Armatei SUA, un purtător de cuvânt al serviciului a confirmat planurile de a încheia lucrările pentru un nou motor de elicopter și pentru Sistemul Viitor Tactic Aerian fără Pilot (FTUAS). „Oprim investițiile și achizițiile în aceste două programe ca parte a inițiativei de transformare a armatei pentru a elibera resurse și a le reinvesti,” a declarat purtătorul de cuvânt.
Provocările motorului T901 și impactul deciziilor recente
De asemenea cunoscut sub numele de motor T901, Programul de Motor Turbina Îmbunătățită (ITEP) era destinat alimentării elicopterelor UH-60 Black Hawk și AH-64 Apache, oferind cu 50% mai multă putere și o eficiență a consumului de combustibil cu 25% mai bună. Însă, dezvoltarea a întâmpinat obstacole în ultimii ani. În ciuda planurilor Armatei de a închide proiectul, GE continuă dezvoltarea, concentrându-se pe atingerea obiectivelor contractului activ, inclusiv pregătirile pentru primul zbor din acest an.
Sfârșitul FTUAS și schimbarea de strategie
Programul FTUAS, destinat să înlocuiască RQ-7 Shadow, a întâmpinat de asemenea întârzieri, deși companiile Griffon și Textron erau încă în cursa pentru contract. În cadrul unei audieri a Comitetului pentru Servicii Armate al Senatului, senatorul Jack Reed a dezvăluit că Armata a oprit planurile pentru FTUAS. O parte din fondurile economisite va fi direcționată către dezvoltarea accelerată a Bell’s Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA).
Prioritizarea FLRAA: o nouă direcție
Armata a solicitat Bell o strategie pentru a accelera programul FLRAA, cu scopul de a aduce aparatul în dotarea soldaților cât mai curând posibil. „Încercăm să canalizăm resursele spre FLRAA pentru a devansa cronologia de implementare cu ani de zile. Avem nevoie de o aeronavă care să zboare de două ori distanța, cu dublă viteză și capacități superioare”, a menționat purtătorul de cuvânt.
-
Exclusivacum o zi
De trei ani, Incisiv de Prahova avertiza: Iată adevărul despre corupția din Penitenciarul Ploiești
-
Exclusivacum 3 zile
Dezastru în tabăra lui Nicușor Dan: campanie de dezinformare și atacuri neacoperite
-
Exclusivacum 9 ore
Teatru de proastă calitate și impostori de doi bani în Ploiești: Escrocheria anului – doi farisei care-și fură „icoanele” și-și joacă rolurile de-adevărate prosteală
-
Exclusivacum 3 zile
Ordinul MAI [S/7/2018] contrazice deciziile judecătorești privind plata sporurilor în concediu
-
Exclusivacum 2 zile
Scandal la Interne: Sindicatul Diamantul acuză abuzuri grave în acordarea majorărilor salariale „Bayraktar”
-
Featuredacum o zi
Unsprezece comercianți suspectați de fraudare a Sistemului de Garanție-Returnare: verificări în curs și semne de întrebare despre „musterii” din Prahova
-
Featuredacum 3 zile
Prioritizare analiză mutări polițiști promoția iunie 2025 pentru reîntregirea familiei
-
Ancheteacum 3 zile
Startul concesiunilor pentru proiecte hidroenergetice: o nouă etapă periculoasă pentru resursele României