Actualitate
Autostrada Transilvania, centura ocolitoare a Zalaului si alte proiecte mari de infrastructura sustinute de ministrul transporturilor Razvan Cuc cu ocazia vizitei in Salaj

Lansarea procedurii pentru demararea proiectarii si executiei tronsonului II al „Centurii Zalaului” pana pe 24 mai.
- Tronsoanele Autostrazii Transilvania, care traverseaza judetul Salaj, sunt in procedura de licitatie. Trei portiuni din autostrada au ca termen de depunere a ofertelor a doua jumatate a lunii mai, alte doua tronsoane urmand a fi scoase la licitatie la sfarsitul lunii iunie.
- Gara din Jibou, un obiectiv national foarte important pentru intreaga zona, va fi renovata prin fonduri guvernamentale. De asemenea, garnituri de vagoane vechi de calatori, care stau garate de zeci de ani in gara Jibou, vor fi casate, ceea ce va schimba total aspectul zonei.
- O serie de drumuri nationale din judetul Salaj vor fi modernizate [DN1G Tihau- Sinmihaiu Almasului (20km) va fi modernizat cu un covor asfaltiv; DN1T Mirsid-Moigrad este in lucru si va fi finalizat in curand; drumul intre Nusfalau si Ip va fi modernizat; etc].
Acestea sunt doar cateva dintre proiectele ce vor fi initiate sau finalizate in urma vizitei Ministrului Transporturilor Razvan Cuc la Zalau pe data de 11 mai 2019.
Pe data de 15 aprilie m-am intalnit prima data cu ministrul Razvan Cuc pentru a discuta despre stadiul obiectivelor de investitii ale Ministerului Transporturilor, cu precadere despre loturile de autostrada din Transilvania, pe care cetatenii din zona de nord-vest a Romaniei o asteapta de 20 de ani. Am convenit la acea intalnire sa ne sustinem reciproc pentru o implementare cat mai rapida a proiectelor de infrastructura si o absorbtie cat mai mare a fondurilor europene. Cu ocazia acelei intalniri i-am transmis ministrului Cuc invitatia de a veni in zona de nord-vest pentru a vedea la fata locului situatia, invitatie facuta anterior si de autoritatile locale si alesii din zona.
https://www.facebook.com/razvancuc84/posts/1247588375407556
Pe data de 16 aprilie am mers cu ministrul Cuc pe santierul unui segment de autostrada din Transilvania pentru a vedea la fata locului situatia lucrarilor si a vorbi cu constructorii. Cu aceasta ocazie am descoperit ca multe firme de constructii de drumuri ofera locuri de munca foarte bine platite insa nu gasesc forta de munca in Romania, acestia trebuind sa aduca muncitori din Asia. De la aceasta vizita am pornit un proiect care va da ocazia foarte multor romani din diaspora sa se intoarca acasa daca doresc, pentru a lucra in constructii cu aceleasi salarii competitive ca in vest.
https://www.facebook.com/razvancuc84/posts/1248369438662783
Pe data de 10 mai ministrul Cuc a facut o vizita in judetul Satu Mare, unde a verificat la fata locului stadiul constructiei centurii ocolitoare a municipiului Satu Mare, precum si alte obiective in lucru sau finalizate (cum e centura ocolitoare a Careiului).
Pe data de 11 mai ministrul Razvan Cuc si-a continuat vizita in Salaj. Fiind la Zalau si auzind despre situatia garii din Jibou, ministrul Cuc a dorit sa mearga la fata locului sa vada despre ce e vorba.
Vizita ministrului Razvan Cuc in Salaj din data de 11 mai a fost un succes pentru ca patrioti adevarati, cum sunt Tiberiu Marc (presedintele CJ Salaj), Ionel Ciunt (primarul mun. Zalau), Calin Fort (secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor) si parlamentarii PSD din Salaj Pop Gheorghe (senator) si Iuliu Nosa (deputat), s-au batut pentru ca aceste proiecte de interes national sa treaca de procedura administrativa stufoasa si sa fie puse in aplicare cat de repede.
Vorbind despre tronsonul II al centurii Zalau, primarul Ionel Ciunt a spus:
„Sunt mai bine de doi ani de eforturi, studii de fezabilitate, documente, zeci de intalniri si analize, avize, aprobari, hotarare de Guvern. Dar acum intram in linie dreapta. In cateva luni vor incepe lucrarile si abia astept primul utilaj pe santier! A fost ambitia mea cand am candidat sa ma bat pentru acest proiect si sunt absolut convins ca va fi un proiect reusit! Peste 42 de milioane de euro sunt prevazuti pentru investitia primordiala pentru Zalau! Unii au tot vorbit si vor mai vorbi, noi am muncit!”
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2424557500929531&id=1103206429731318
Primaria Zalau a fost condusa pentru 12 ani, pana in 2016, de un reprezentant al PNL, perioada in care a ramas in spate cu foarte multe proiecte ce au ramas la stagiul de aspiratie, cum a fost si tronsonul II al centurii Zalaului.
„Țin sa-i multumesc domnului Ministru Razvan Cuc pentru faptul ca a acceptat sa ne viziteze si sa ne sustina proiectele de investitii in infrastructura rutiera si feroviara din Salaj. Multumesc, de asemenea, colegilor din Ministerul Transporturilor, inclusiv domnului director general al CNAIR, Narcis Neaga, pentru sustinerea tuturor investitiilor pe Salaj”, a spus secretarul de stat Calin Fort.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=573853063104295&id=540818393074429
„In calitate de Ministru al Transporturilor mi-am propus sa deblochez proiecte si sa urgentez procedurile birocratice. Acolo unde altii au tinut proiectele de infrastructura pe loc, Guvernarea PSD deblocheaza, lanseaza si finalizeaza proiecte de infrastructura! Guvernarea PSD aloca fonduri pentru aceste proiecte si demonstreaza ca infrastructura nu are culoare politica!”, a spus Ministrul Transporturilor Razvan Cuc la Zalau.
https://www.facebook.com/razvancuc84/posts/1265749453591448
Iata, prin urmare, ca atunci cand patrioti adevarati pun interesul Romaniei si al romanilor pe primul se pot face multe lucruri bune pentru comunitate.
Le multumesc tuturor celor care s-au implicat si au sustinut aceste proiecte din Salaj de importanta majora la scara nationala.
Din pozitia de viitor europarlamentar ma voi bate pentru ca finantarea pentru toate proiectle de infrastructura sa vina la timp, iar autostrada Transilvania si centura ocolitoare a Zalaului sa fie finalizate cat mai curand.(Chris Terhes, presedintele Romanian Community Coalition, cunoscuta in Romania si sub numele de „Coalitia romanilor pentru combaterea coruptiei). (Corina U.).
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 20 de ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”