Connect with us

Actualitate

Romanian Community Coalition a transmis o petitie Inspectiei Judiciare solicitandu-i inspectorului-sef demararea unei verificari pentru lamurirea dosarelor penale privindu-i pe Klaus Iohannis si Augustin Lazar

Publicat

pe

In urma dezvaluirii de catre ministrul justitiei Tudorel Toader ca procurorul Augustin Lazar a inclus in dosarul sau pentru numirea in functia de procuror general si o rezolutie de clasare intr-un dosar penal avandu-l ca subiect pe Presedintele Romaniei Klaus Iohannis, Romanian Community Coalition a transmis o petitie Inspectiei Judiciare solicitandu-i inspectorului-sef demararea unei verificari pentru lamurirea dosarelor penale privindu-i pe Klaus Iohannis si Augustin Lazar.

Petitia poate fi citita la adresa de mai jos. Cei care doresc sa sustina petitia si demararea unei asemenea verificari, pot trimite un scurt email de sprijin al acestei petitii Inspectiei Judiciare pe adresa inspectie@csm1909.ro.

Chris Terhes
Romanian Community Coalition

Solicitare Inspectiei Judiciare sa verifice dosarele penale si clasarile privindu-l pe Klaus Iohannis si Augustin Lazar

Romanian Community Coalition a transmis Inspectiei Judiciare pe data de 25 octombrie 2018 o petitie prin care i-a solicitat inspectorului-sef, dl. judecator Lucian Netejoru, sa dispuna o verificare pentru a lamuri toate aspectele privind dosarele penale care-l privesc pe Presedintele Romaniei Klaus Iohannis, precum si daca si in cate dintre ele a dat clasare dl. procuror Augustin Lazar.

In acest sens, s-a cerut prin petitie publicarea „listei cu toate dosarele penale care au existat si/sau exista in lucru pe rolul tuturor parchetelor din Romania din 2000 pana in prezent care l-au avut/il au ca subiect pe dl. Klaus Iohannis, actualmente Presedintele Romaniei, precum si pe membrii familiei dansului„, data cand au fost solutionate precum si publicarea ordonantelor de clasare dispuse, verificate sau infirmate de procurorul Augustin Lazar si/sau procurorii din subordinea sa.

De asemenea, prin aceeasi petitie Romanian Community Coalition a solicitat verificarea informatiilor vehiculate in spatiul public ca dl. procuror Augustin Lazar, in momentul in care a fost numit procuror general, ar fi fost investigat penal de catre DNA.

Si in acest caz s-a cerut prin petitie publicarea listei cu dosarele si a ordonantelor de clasare, care sunt informatii de interes public.

Petitia adresata inspectorului-sef Netejoru este intemeiata pe art. 51, care garanteaza dreptul de a petitiona orice autoritate publica, iar dreptul inspectorului-sef de a dispune o asemenea verificare este prevazut de art. 74 lit h) din Legea 317/ 2004 actualizata, potrivit caruia Inspectia Judiciara „efectueaza orice alte verificari sau controale dispuse de […] inspectorul-sef al Inspectiei Judiciare, in conditiile legii„,

Cei care doresc sa sustina petitia si demararea unei asemenea verificari, pot trimite un scurt email de sprijin al acestei petitii Inspectiei Judiciare pe adresa inspectie@csm1909.ro.

Pentru referinta, prezentam in continuare petitia integrala trimisa Inspectiei Judiciare.

Romanian Community Coalition

 

25 octombrie 2018

Inspectia Judiciara
Bulevardul Regina Elisabeta, nr. 40
Sector 5, Bucuresti, 050018
Romania
(via posta si email)
CATRE INSPECTORUL SEF
al Inspectiei Judiciare
Domnului judecator Lucian Netejoru
Stimate domnule inspector-sef,

Subscrisa Romanian Community Coalition, cu sediul la 821 W. Stevens Ave #10, Santa Ana, California, 92707, SUA, organizatie neguvernamentala infiiintata in 2014, printre altele, cu scopul de a sprijini intarirea statului de drept, democratiei si independentei justitiei din Romania, inregistrata in statul California, SUA, cu nr. C3657968, avand codul de identitate fiscala emis de Department of the Treasury – Internal Revenue Service cu nr. 46-5247933,

Cu sediul procesual ales in XXX, prin presedinte Cristian Terhes,

Avand in vedere (1) declaratia din data de 24 octombrie 2018 a ministrului justitiei, dl. Tudorel Toader, potrivit careia intre actele depuse in dosarul de candidatura pentru functia de procuror general a dl. procuror Augustin Lazar se afla si o rezolutie de clasare ce il viza pe presedintele Romaniei Klaus Iohannis, ceea ce confirma o serie de articole si informatii vehiculate in spatiul public (ordonante de disjungere si declinare, raspunsuri pe 544, etc), precum si (2) informatiile vehiculate in spatiul public potrivit carora, in momentul numirii sale in functia de procuror general, dl. Augustin Lazar ar fi fost subiectul unor dosare penale aflate in cercetare,

Dat fiind interesul public deosebit fata de aceste subiecte si necesitatea cetatenilor sa cunoasca (1) daca si cate astfel de solutii similare au fost date de procurorul general sau subordonatii sai in dosare ce-l privesc pe Presedintele Romaniei Klaus Iohannis, precum si (2) daca informatiile privind anchetarea de catre DNA a procurorului general Augustin Lazar in momentul numirii sale sunt adevarate,

Tinand cont de imperativul prezervarii increderii publice in justitie si de atributul legal al Inspectiei Judiciare de a efectua si “verificari sau controale” inclusiv ale activitatii procurorilor si parchetelor,

Fata de dreptul fundamental al cetatenilor la corecta informare cu privire la activitatea tuturor institutiilor si autoritatilor publice, corelativ cu obligatia pozitiva a statului de a informa corect si complet cetatenii,

Vazand prevederile art. 74 lit h) din Legea 317/ 2004 actualizata, potrivit caruia Inspectia Judiciara „efectueaza orice alte verificari sau controale dispuse de […] inspectorul-sef al Inspectiei Judiciare, in conditiile legii„,

In temeiul art. 51 din Constitutia Romaniei, care garanteaza dreptul de a petitiona orice autoritate publica, formulam prezenta

PETITIE

Prin care va solicitam ca, in temeiul 74 lit h) din Legea 317/ 2004 actualizata, sa dispuneti declansarea unei verificari pentru lamurirea deplina in fata opiniei publice a urmatoarelor situatii de fapt, precum si publicarea unui raport prin care sa fie aduse in fata opiniei publice urmatoarele informatii:

  1. In ceea ce priveste clasarile dispuse de procurorul Augustin Lazar personal sau de procurorii din subordinarea sa, in dosare privindu-l pe dl. Klaus Iohannis si familia dansului
  2.  Lista cu toate dosarele penale care au existat si/sau exista in lucru pe rolul tuturor parchetelor din Romania din 2000 pana in prezent care l-au avut/il au ca subiect pe dl. Klaus Iohannis, actualmente Presedintele Romaniei, precum si pe membrii familiei dansului.
  3.  Precizarea unitatii de parchet pentru fiecare cauza si obiectul acesteia, daca cauza a fost si cand a  fost solutionata, precum si precizarea daca solutia in respectiva cauza a fost dispusa, verificata sau infirmata de procurorul Augustin Lazar sau de procurori din subordinea dansului pana la cel mai inferior nivel.
  4.  Publicarea tuturor solutiile dispuse, verificate sau infirmate de procurorul Augustin Lazar, ori de procurorii din subordinea dansului pana la cel mai inferior nivel, in cauzele penale privindu-l pe dl. Klaus Iohannis si pe membrii familiei dansului.
  5.  Verificarea uniformitatii modului in care respectivele solutii au fost dispuse, verificate sau infirmate in cauzele privindu-l pe dl. Klaus Iohannis, daca asemenea cauze exista, raportat la alte cauze in care respectivii procurori au dispus, verificat si/sau infirmat solutii similare.
  6. In ceea ce priveste informatiile vehiculate in spatiul public ca, in momentul numirii sale in functia de procuror general, dl. Augustin Lazar ar fi fost subiectul unor dosare penale aflate in cercetare
  7.  Lista cu toate dosarele penale, aflate in lucru din 2012 pana in prezent pe rolul tuturor parchetelor din Romania, care l-au avut/il au ca subiect pe dl. Augustin Lazar, actualmente procuror general.
  8.  Precizarea unitatii de parchet pentru fiecare cauza si obiectul acesteia, respectiv daca cauza a fost si cand a fost solutionata.
  9.  Publicarea tuturor ordonantelor de solutionare a respectivelor cauze.

Lasam la latitudinea dumneavoastra sa apreciati daca in dispunerea acestei verificari este necesara cercetarea si a altor aspecte.

In ceea ce preocupa, insa, opinia publica, este imperativ atat pentru toti cetatenii Romaniei cat si pentru partenerii ei externi sa cunoasca daca aceste informatii vehiculate in spatiul public sunt reale, precum si continutul respectivelor solutii dispuse in acele dosare.

Facem precizarea ca, in conformitate cu art. 27 alin. (3) din Ghidul privind relatia dintre sistemul judiciar din Romania si mass-media, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 482 din 1 iunie 2012, cu modificarile si completarile aduse prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 573 din 6 mai 2014, solutiile din dosarele penale sunt informatii de interes public, care pot fi la cerere comunicate publicului, cerere pe care o facem prin prezenta.

IN DREPT

Dreptul de a petitiona – art. 51 din Constitutia Romaniei

Dreptul Inspectiei Judiciare de a efectua verificari – art. 65 alin. (3), art. 69 lit j), art. 74 lit. h) ultima teza din Legea 317/2004

IN FAPT

  1.  In ceea ce priveste clasarile dispuse de procurorul Augustin Lazar personal, sau de procurorii din subordinarea sa, in dosare privindu-l pe dl. Klaus Iohannis si familia dansului

Pe data de 24 octombrie 2018, ministrul justitiei dl. Tudorel Toader a dat publicitatii „Raportul privind activitatea manageriala a procurorului general al Romaniei, domnul Augustin Lazar„, in care, la pag. 15, afirma:

“Nu cunoastem daca motivul acestei scapari [lipsa evaluarii in ultimii 3 ani anteriori candidaturii – n.n.] are vreo legatura cu faptul ca in dosarul de candidatura al actualului procuror general era tocmai o rezolutie de clasare care privea presedintele Romaniei in functie. Am luat doar act de documentele pe care le-am identificat in dosarul inregistrat la Ministerul Justitiei.”

Dezvaluirea ministrului justitiei este extrem de grava si arunca o legitima umbra de indoiala asupra intregii proceduri de numire a dl. Augustin Lazar in pozitia de procuror general. Indoiala este intarita, cu atat mai mult, de faptul ca precizarea dl. ministru Toader confirma o serie de informatii din spatiul public care sustin, citand surse judiciare, ca dl. Augustin Lazar ar fi clasat mai multe dosare care-l aveau ca subiect pe dl. Klaus Iohannis.
Astfel, pe data de 1 aprilie 2016, site-ul Mediafax a publicat o stire in care, printre altele, a spus:

Nu l-am cunoscut pe presedintele Klaus Iohannis, nu am avut onoarea. Probabil ca o sa il cunosc candva. Nu imi datorez cariera profesionala nimanui. Mi-am sustinut examenele cu onor, am patru examene de procuror general pe care le-am luat fara sa cunosc pe nimeni”, a declarat Augustin Lazar pentru MEDIAFAX, dupa ce in spatiul public au aparut informatii potrivit carora magistratul l-ar fi cunoscut personal pe Klaus Iohannis.

Surse judiciare au declarat pentru MEDIAFAX ca inca de la inceputul anilor 2000, la structurile de politie din judetul Alba au fost depuse sesizari in legatura cu retrocedari imobiliare catre Forumul Democrat al Germanilor din Romania, al carui presedinte era Klaus Iohannis.

O parte dintre aceste sesizari au ajuns, dupa mai multi ani, pe rolul Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia, acolo unde Augustin Lazar ocupa functia de procuror general adjunct, cauzele fiind clasate.

Referitor la acest subiect, magistratul Augustin Lazar a declarat: „Noi am solutionat o multitudine de dosare in care s-au dat multe solutii referitoare la o multitudine de persoane, unele si publice. Toate au fost legale si temeinice. Orice solutie poate fi contestata”.”
Pe data de 1 aprilie 2016, ora 13:38, site-ul Hotnews a publicat articolul „PROFIL Augustin Lazar, procuror sef in Alba Iulia, propus pentru functia de procuror general„, in care, pe langa reluarea informatiei privind clasarile pe care le-a dispus in dosare privindu-l pe presedintele Klaus Iohannis, articolul aduce urmatoarea informatie de noutate:

“Surse judiciare au declarat pentru HotNews.ro ca Lazar e prieten cu tatal Codrutei Kovesi, sefa DNA. De asemenea, Lazar o cunoaste pe Raluca Pruna, ministrul Justitiei, din anii 2000, potrivit acelorasi surse.”
Pe data de 1 aprilie 2016, ora 16:21, site-ul ziare.com publica un articol despre propunerea dl. Augustin Lazar pentru pozitia de procuror general, in care afirma:

“Augustin Lazar, cel propus de ministrul Justitiei pentru functia de procuror general, spune ca nu isi datoreaza cariera nimanui si ca nu il cunoaste pe presedintele Klaus Iohannis.

Comentariul lui Lazar vine in conditiile in care decizia finala privind functia de procuror general al Romaniei o va avea seful statului.

„Nu l-am cunoscut pe presedintele Klaus Iohannis, nu am avut onoarea. Probabil ca o sa il cunosc candva. Nu imi datorez cariera profesionala nimanui. Mi-am sustinut examenele cu onor, am patru examene de procuror”, a spus Augustin Lazar, citat de Mediafax.

Acesta a fost procuror general adjunct la Parchetul de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia, unde au ajuns in cele din urma sesizari depuse la inceputul anilor 2000 privind retrocedarile imobiliare catre Forumul Democrat al Germanilor din Romania (FDRG), condus de Klaus Iohannis, potrivit unor surse judiciare. Clauzele au fost insa clasate la Parchetul Alba.

Augustin Lazar a explicat ca la institutia respectiva s-au solutionat „o multitudine de dosare in care s-au dat multe solutii referitoare la o multitudine de persoane, unele si publice”.

„Toate au fost legale si temeinice. Orice solutie poate fi contestata”, a mai spus cel propus pentru functia de procuror general.”
Informatiile acestea au fost preluate ulterior de foarte multe alte mijloace de comunicare in masa.

Pe data de 21 aprilie 2016, Sectia pentru procurori a CSM, in Hotararea nr. 25/2016, prin care a avizat pozitiv propunerea de numire in functia de procuror general a procurorului Augustin Lazar, a spus:

“Din inscrisurile atasate, respectiv, propunerea ministrului justitiei, […] si 12 lucrari relevante intocmite de acesta [Augustin Lazar – n.n.] in desfasurarea activitatii, rezulta ca au fost parcurse toate etapele prevazute de art. …”
De asemenea, pe internet circula o serie de copii dupa ordonante de disjungere si declinare, ori raspunsuri pe Legea 544/2001 de la parchete, din care rezulta ca dl. Klaus Iohannis ar fi fost subiectul unor dosare penale. Documentele pe care le-am gasit pe internet le-am inclus in anexa.

Coroborand toate aceste informatii publice, rezulta ca dl. Augustin Lazar a dispus o asemenea clasare intr-o cauza penala privindu-l pe Presedintele Romaniei dl. Klaus Iohannis, iar clasarea a considerat a fi atat de importanta si de relevanta pentru profilul profesional al dansului, incat dl. procuror Lazar a inclus-o in dosarul de candidatura printre cele “12 lucrari relevante intocmite de aceasta”.

Daca dl. Augustin Lazar a considerat ca aceasta clasare este relevanta pentru a-l influenta pe Presedintele Romaniei in decizia de numire a sa in pozitia de procuror general, pe atat de relevanta trebuie sa fie si pentru opinia publica sa cunoasca aceasta solutie, impreuna cu orice alte solutii similare a mai dispus in dosare penale privindu-l pe actualul presedinte al Romaniei dl. Klaus Iohannis.

  1.  In ceea ce priveste informatiile vehiculate in spatiul public ca in momentul numirii sale in functia de procuror general, dl. Augustin Lazar ar fi fost subiectul unor dosare penale aflate in cercetare

Pe data de 28 octombrie 2016 site-ul secundatv a publicat articolul „Augustin Lazar, numit procuror general desi avea dosar penal la DNA!„, semnat de dl. Mihai Palsu, in care, printre altele, afirma:

„In toamna lui 2015, pe numele lui Augustin Lazar a fost depusa o plangere penala la Serviciul Teritorial DNA Alba Iulia condus de doamna procuror sef Aurelia Danusia Boicean – persoana promovata de Kovesi prin delegatie!

N.B. Plangerea penala a fost formulata de un „coleg” care „se saturase de abuzurile lui Lazar” si a crezut orbeste in profesionalismul procurorilor condusi de Kovesi. S-a inselat!

Din motive „tehnice”, in primavara lui 2016, Aurelia Boicean a “transferat” dosarul la DNA Bucuresti. Aici, “speta” lui Lazar a primit numarul 13X/P/2016. (Cifra X o vom face cunoscuta in episodul 2!)

Dupa ce a studiat informatiile din dosar, procurorul de la Sectia 1 DNA Bucuresti a considerat ca este NECESAR ca procurorul sef al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia, Augustin Lazar, sa fie monitorizat.

De ascultarea telefoanelor folosite de Lazar si de monitorizarea acestuia s-a ocupat divizia SRI din Hunedoara, condusa de colonelul Daniel Borhina – un „pilier” al “sefului” SRI Florian Coldea.

Din inregistrarile SRI Hunedoara depuse la dosarul penal instrumentat de DNA Bucuresti, dar si din alte documente si declaratii, a rezultat foarte clar ca procurorul Lazar este implicat intr-un act de coruptie.

N.B. Din coroborarea dovezilor s-a ajuns la concluzia ca dosarul poate fi solutionat cu trimiterea in judecata a lui Augustin Lazar in stare de arest! O idee ce nu a putut fi acceptata de cei trei conjurati.

Din motive ce tin mai mult de mister decat de cartea de munca, sefa DNA Laura Codruta Kovesi, prin intermediul adjunctului sau fidel, Marius Iacob, a reusit schimbarea procurorului de caz iar dosarul a ajuns pe biroul unui procuror fidel doamnei Kovesi.

De aceasta data, solutia propusa si parafata a fost de NUP – asa cum rezulta indirect dintr-un raspuns oferit redactiei SECUNDA de doamna Codruta Kovesi!”
In contextul faptelor mentionate la punctul 1, de unde reiese ca dl. Lazar s-ar fi cunoscut cu doamna Pruna si Kovesi anterior numirii sale in pozitia de procuror general, este necesar ca Inspectia Judiciara sa verifice, sa clarifice si sa comunice opiniei publice daca dl. procuror Augustin Lazar a fost subiectul unor cauze penale aflate in cercetare anterior numirii in pozitia de procuror general sau nu.

In cazul in care, ca urmare a verificarii, se constata ca dl. Augustin Lazar nu a avut un dosar pe rolul vreo unui parchet in momentul in care a fost numit procuror general, acest lucru va lamuri si inchide acest subiect ce continua sa reapara public din cand in cand.

In cazul in care, insa, a avut astfel de dosare, este important pentru opinia publica sa cunoasca acest lucru.
Reiteram prin urmare solicitarea sa dispuneti o verificare in temeiul 74 lit h) din Legea 317/ 2004 actualizata, pentru clarificarea problemelor mentionate mai sus, care sunt de larg interes public.

Mentionam ca prezenta petitie, trimisa prin email la adresele XXX si XXX, va fi trimisa si prin posta pe adresa institutiei dumneavoastra.

Cu stima,

Cristian Terhes
Presedinte

 

Actualitate

NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!

Publicat

pe

De

Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.

Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu

Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.

O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA

Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.

Contribuția NGA și parteneriatele strategice

„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.

Un Startup specializat, in miezul securității naționale

Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.

Citeste in continuare

Actualitate

Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante

Publicat

pe

De

Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.

Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.

Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului

Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.

Miliarde de dolari și intârzieri cronice

Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.

Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.

Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare

Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.

Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”

Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată

Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.

De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.

Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.

Citeste in continuare

Actualitate

Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret

Publicat

pe

De

Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.

Haosul inițial și rafinarea diplomatică

O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”

În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”

Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei

Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”

Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii

Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”

Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”

Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.

Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat

De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.

Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv15 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv15 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusiv2 zile ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv4 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv4 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv4 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv5 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv5 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv5 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv5 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv6 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv6 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv