Featured
Aripile obosite ale Gărzii de Coastă: Bugete masive și controverse de lux
Un raport recent al Biroului Congresional pentru Buget (CBO) aruncă o umbră de îngrijorare asupra capacității operaționale a Gărzii de Coastă a Statelor Unite. În ultimele două decenii, disponibilitatea și inventarul aeronavelor acestei instituții cheie de securitate națională au înregistrat un declin, deși se mențin, în mare parte, la același nivel cu flotele Pentagonului. Descoperirile vin pe fondul unei injecții masive de fonduri, dar și al unor controverse legate de achiziții „de lux” și potențiale închideri de stații esențiale.
Radiografia unei flote în scădere: Cifrele CBO
Potrivit auditorilor guvernamentali independenți, rata de disponibilitate a aeronavelor și inventarul general al Gărzii de Coastă au scăzut ușor în ultimii 20 de ani. Flota aeriană actuală a Gărzii de Coastă include aproximativ 100 de elicoptere H-65, 50 de elicoptere H-60 și 50 de avioane cu aripă fixă de diverse dimensiuni și scopuri, de la supraveghere pe rază medie până la transport greu.
O analiză a CBO a evidențiat o ușoară scădere atât a ratelor de disponibilitate, cât și a inventarului. În timp ce disponibilitatea avioanelor cu aripă fixă a crescut de la 41,8 la 50,5% între 2006 și 2024, disponibilitatea elicopterelor a scăzut de la 60,7 la 47,8% în aceeași perioadă.
„CBO a constatat că elicopterele Gărzii de Coastă tind să aibă rate de disponibilitate mai mici decât cele ale elicopterelor Armatei, mai mari decât cele ale elicopterelor Departamentului Marinei (DoN) și similare cu cele ale elicopterelor Forțelor Aeriene”, se arată în raportul publicat joi.
În ceea ce privește inventarul de aeronave, CBO a remarcat că numărul total „a scăzut, în general”. Cu toate acestea, dinamica a fost inversată: „Numărul avioanelor cu aripă fixă a scăzut, în timp ce numărul elicopterelor a crescut”, se precizează în raport. Garda de Coastă avea 68 de avioane cu aripă fixă și 134 de elicoptere în 2006, comparativ cu 53 de avioane cu aripă fixă și 146 de elicoptere în 2024. În total, conform datelor CBO, se înregistrează o scădere combinată de doar trei aeronave la compararea inventarului din 2024 cu cel din 2006.
Miliarde pentru modernizare: Speranța noilor achiziții
Auditorii au menționat că recenta legislație de reconciliere a alocat 3,7 miliarde de dolari Gărzii de Coastă pentru achiziționarea de aeronave suplimentare. Proiectul de lege include, de asemenea, 2,2 miliarde de dolari pentru facilități de întreținere la nivel de depozit.
În timpul unei audieri în Senat de miercuri, amiralul Kevin Lunday, nominalizat pentru funcția de comandant al Gărzii de Coastă, a declarat că serviciul intenționează să achiziționeze până la 40 de elicoptere MH-60 cu aceste fonduri, precum și șase C-130J-uri. Nominalizarea lui Lunday a fost anunțată public la începutul acestui an, dar Casa Albă nu a transmis oficial numele său Senatului decât în toamna acestui an.
Avioane private sau elicoptere de salvare? Dilemele Congresului
În cadrul audierii, unii senatori democrați au criticat achiziția de către Garda de Coastă a „două jeturi executive de lux pentru peste 172 de milioane de dolari” și și-au exprimat îngrijorarea că aceste fonduri ar fi putut fi folosite pentru a susține stațiile de căutare și salvare pe care Garda de Coastă le ia acum în considerare închiderea, ca parte a eforturilor de restructurare a forței instituite de administrație.
În ceea ce privește jeturile, Lunday a explicat că aceste aeronave sunt necesare pentru operațiuni, pentru a oferi conducerii superioare a DHS și a serviciului acces la capacități securizate de comandă și control în timpul urgențelor.
Referitor la potențialele închideri, Lunday a afirmat că analiza este încă în stadii incipiente și că nu poate confirma dacă anumite facilități vor fi închise. „Dar există un proces statutar, în cazul în care Garda de Coastă ar merge mai departe cu orice închidere de stații, care include comentarii și contribuții publice, și știm că membrii publicului sunt foarte interesați de facilitățile și stațiile Gărzii de Coastă din comunitățile lor”, a conchis el.
Exclusiv
Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
Exclusiv
Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale
Exclusiv
Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist
-
Exclusivacum 3 zilePenitenciarul Ploiești: Tunul „Prieteniei” ilegale – Cum a sifonat comisarul Valentin Matei bani de la angajați – Un scaun de director, o groapă de gunoi și o caserie ilegală!
-
Featuredacum 4 zileMINISTERUL „INJUSTIȚIEI”: SABOTORII ANONIMI CARE BAGĂ MÂNA ADÂNC ÎN BUZUNARUL GARDIENILOR!
-
Exclusivacum 3 zileSAS, de la Acțiuni „Speciale” la Acțiuni „Penale”: Comedia neagră unde securitatea e pe WhatsApp, iar inelul magic al abuzului îți ia 20% din salariu! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 7 orePenitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 5 zilePrahova, sub influență totală: I.P.J. Prahova, de la farse gonflabile la linii de cocaină pe pupitre! (I)
-
Exclusivacum 5 zile„Mama Zoia” intră în scenă! Ultimul spectacol al lui Valentin Matei de la Penitenciarul Ploiești: De la groapa de gunoaie la fotoliul călduț de la Primărie!
-
Exclusivacum 3 zileCortina cade la Ploiești: Penitenciarul Ploiesti – Valentin Matei, ejectat din sistem, lăsând în urmă un câmp de mine al controverșelor
-
Exclusivacum 4 zileMAI și IGPR, prinse cu „chiloții” în dulapul secretelor: Operațiunea „Permanența la Negru” dinamitează zidurile opacității!







Notice: Undefined variable: user_ID in /home/incisivdeprahova/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 48
You must be logged in to post a comment Login