Featured
Avionul-laborator AI al Northrop Grumman revine în aer: Șase companii își pregătesc software-ul autonom

Partenerii se pregătesc să instaleze module de software, de la realitate augmentată la algoritmi de luptă tactică.
Avionul-laborator AI al Northrop Grumman a revenit în aer, iar cel puțin șase companii partenere își pregătesc software-ul de autonomie pentru a-l instala pe acesta. Modulele software ale partenerilor variază de la un sistem de antrenament cu realitate augmentată la algoritmi tactici de luptă și chiar planificare și analiză a misiunilor, au declarat directorii executivi ai fiecărei companii reporterilor săptămâna trecută, la conferința Asociației Forțelor Aeriene.
Vanguard: Piesa centrală a programului Beacon
Piesa centrală fizică a programului, avionul Scaled Composites Model 437 Vanguard, a decolat pe 20 septembrie pentru prima dată în aproximativ un an. Cea mai mare parte a acestui timp a fost petrecută instalând pachetul de autonomie Prism al Northrop Grumman, care este conceput nu numai pentru a pilota aeronava, ci și pentru a accepta module software specializate de la orice companie care respectă anumite standarde tehnice comune.
Până în prezent, șase companii – Red 6, Autonodyne, EpiSci, Merlin Labs, Soar Technology și Shield AI – și-au anunțat public participarea la programul de testare în zbor al Northrop, cunoscut în general sub numele de Beacon. Beacon include aeronava Vanguard, software-ul său Prism și diverse sisteme de asistență la sol.
Red 6: Antrenament cu realitate augmentată în cerul virtual
Red 6 este specializată în antrenamentul cu realitate augmentată pentru piloții militari. Software-ul lor populează cerul real cu aeronave virtuale cu care o aeronavă reală poate interacționa, atât ca prieteni, cât și ca inamici. Tehnologia Red 6 suprapune aeronave VR pe câmpul vizual al pilotului – și alimentează date realiste despre aceste avioane ireale către senzorii aeronavei reale. Acest lucru permite unui singur pilot într-o singură aeronavă să se antreneze în scenarii prea complexe, prea costisitoare sau pur și simplu prea periculoase pentru a fi încercate în viața reală.
„Puteți defini terenul, puteți defini amenințarea, puteți defini forțele prietenoase, spectrul electromagnetic”, a spus Kevin Fesler, directorul de strategie al Red 6, fost comandant al unui grup de avioane de vânătoare al Forțelor Aeriene.
Autonodyne: Coordonarea formațiilor aeriene virtuale și reale
Autonodyne aduce, de asemenea, capacitatea aeronavei reale de a interacționa cu mai multe aeronave virtuale. Dar accentul inițial al software-ului său este pe coordonarea manevrelor întregii formații, atât a elementelor sale fizice, cât și digitale, „într-un mod tactic optim”, a spus CEO-ul Steve Jacobson.
EpiSci: Echipe umane-mașini și AI colaborativ
EpiSci, care a fost achiziționată la începutul acestui an de Applied Intuition, oferă software de autonomie cu accent pe echipa umană-mașină – arta și știința de a face AI și oamenii să lucreze împreună eficient. „Obținerea de repetiții și seturi cu piloți umani este ceva ce suntem foarte interesați să facem”, a spus președintele EpiSci, Dan Javorsek, el însuși fost comandant de escadrilă al Forțelor Aeriene.
Merlin Labs: Algoritmi tactici pentru decizii dinamice
Merlin Labs lucrează cu programul Beacon al Northrop Grumman pentru a testa „un pachet de comportamente de autonomie a misiunii”, a declarat Chris Gentile, directorul general pentru autonomie tactică al Merlin. Aceasta înseamnă că algoritmii tactici ai Merlin vor prelua datele senzorilor de la aeronavă despre funcționarea sa internă și condițiile externe – augmentate, ocazional, de datele sintetice ale Red 6 despre amenințările și aliații simulați – și apoi vor spune aeronavei cum să reacționeze.
„Vom arăta că putem folosi asta pentru a lua decizii dinamice, extrem de eficiente, umane sau supraomenești”, a spus Gentile.
Soar Technology: Patrule aeriene de luptă autonome
Soar Technology se concentrează pe „autonomia colaborativă”, capacitatea mai multor sisteme – atât cu echipaj, cât și fără echipaj – de a lucra împreună pentru o misiune comună. Modulul software specific pe care îl aduc la Beacon, a spus vicepreședintele pentru autonomie Jack Zaientz, permite aeronavei să efectueze ceea ce se numește o patrulă aeriană de luptă. O CAP este un set standardizat, dar complex de acțiuni care necesită ca mai multe aeronave să își coordoneze mișcările, să ajungă la stație, să patruleze zona alocată și să își mențină radarele orientate corespunzător pentru a detecta amenințările care se apropie.
Shield AI: Planificarea misiunilor, execuția și învățarea autonomă
Shield AI livrează software care poate învăța și se poate adapta pe parcursul mai multor misiuni autonome, a spus directorul de strategie Ryan Tseng. Algoritmii săi ajută aeronava să își îndeplinească misiunea în zbor, a explicat el, dar ajută și la planificarea misiunii înainte de decolare și la analizarea rezultatului ulterior, potențial chiar actualizând software-ul și tacticile înainte de a decola în următoarea misiune.
„Accentul nostru este… capacitatea de a exercita întregul ciclu de viață al autonomiei – de la planurile de misiune, prin execuția misiunii, prin debriefing și învățare”, a spus Tseng.
Urmează zboruri de testare și integrarea software-ului partenerilor
Avionul Vanguard mai are nevoie de câteva zboruri de testare înainte de a începe să încerce tot software-ul partenerilor, a avertizat președintele Northrop pentru aeronautică, Tom Jones. Zborul din 20 septembrie a avut pachetul Prism complet funcțional, a spus el, dar nu sub control – acesta era încă în mâinile unui pilot de testare uman. Compania are încă cinci astfel de zboruri de testare înainte de a apăsa butonul și a lăsa Prism să preia controlul complet, ceea ce ar trebui să se întâmple până la sfârșitul anului.
Apoi, odată ce Prism este complet dovedit, partenerii pot începe să își conecteze software-ul la acesta pentru teste de zbor. Planul este ca modulele mai multor parteneri să ruleze în același timp în timpul aceluiași zbor, au spus directorii, permițând interacțiuni complexe care sunt mai mult decât suma părților individuale.
Exclusiv
Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta
Exclusiv
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
Exclusiv
Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze
Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor mesaje incomplete și eronate, generează un climat de nesiguranță și haos în rândul angajaților, atrage atenția Emil Pășcuț de la Sindicatul Diamantul. Mai mult, incapacitatea unor lideri sindicali de a descifra mesajele MAI, de a identifica informațiile lipsă cu ajutorul legii, amplifică și mai mult această stare de confuzie.
Sindicatele, între vaiete nefondate și euforie naivă
„Unii (MAI) spun niște prostii trunchiate, jumătăți de adevăr care nu reprezintă adevărul”, acuză Pășcuț. Alții preiau aceste informații distorsionate și oscilează între două atitudini emoționale:
- Văicăreală: Lipsită de argumente raționale și juridice, însoțită de amenințarea cu plecarea a 17.000 de polițiști.
- Euforie: Generată de promisiunile unui politician duplicitar, care asigură că nu va accepta creșterea vârstei de pensionare.
Pășcuț: „Vârsta standard de pensionare nu poate fi crescută!”
În acest haos informațional, Emil Pășcuț clarifică: „Vârsta de pensionare ‘standard’ nu poate fi crescută. Ea este deja fixată la 65 de ani, egală cu vârsta standard de pensionare din Legea 360/2023 privind sistemul public de pensii”. Așadar, anunțul MAI privind creșterea vârstei de pensionare este fals, înșelător și rezultatul unor incompetenți incapabili să folosească termenii juridici adecvați.
Reducerea vârstei standard de pensionare este reglementată inclusiv de Legea 360/2023 privind pensiile civile, deci nu este un favor excepțional acordat doar polițiștilor și cadrelor militare. Justificarea generală pentru reducerea vârstei de pensionare, în ambele sisteme, public și militar, este speranța mai mică de viață.
Condiții speciale: Structurile de suport, privilegiate nejustificat
Singurul aspect care ar trebui reevaluat în MAI este acordarea condițiilor speciale (care atrag vechime virtuală de 6 luni la an) structurilor de suport, în mod egal cu polițiștii operativi. Deși suportul este util, aceste structuri și-au însușit toate drepturile și beneficiile recunoscute polițiștilor, profitând de puterea pe care o au în MAI. Un exemplu elocvent este majorarea Bayraktar, unde structurile de suport au obținut procente mai mari decât structurile operative. Un alt exemplu este suplimentul de anticorupție, încasat fraudulos de structurile de suport din DGA.
Pășcuț: „O reformă reală presupune restabilirea echilibrului între operativi și suport”
Structurile de suport și cele operative sunt grupuri distincte de interese, aflate în dezechilibru. O reformă reală presupune restabilirea echilibrului între operativi și suport. Echilibru nu înseamnă egalitate! Fără restabilirea acestui echilibru, MAI nu va avea progres nici peste 100 de ani, avertizează Emil Pășcuț. (Cristina T.).
-
Exclusivacum 22 de ore
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova penală: Cum un sef de poliție transformă mita în… inșelăciune!
-
Exclusivacum 3 zile
Penitenciarele românești: Circul groazei continuă!
-
Exclusivacum 2 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 2 zile
Ciuruitorul de Ploiești revine la Notariat! Lupu Marioara, Nichita și ‘fleacul’ de sute de inimi frânte
-
Exclusivacum 2 zile
EXCLUSIV: Președintele FSANP trage un semnal de alarmă cutremurător din interiorul sistemului penitenciar: „ANP are nevoie de terapie urgentă!”
-
Exclusivacum 7 ore
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum o zi
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
Notice: Undefined variable: user_ID in /home/incisivdeprahova/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 48
You must be logged in to post a comment Login