Featured
Boeing angajează personal permanent non-unionist în timpul grevei, stârnind controverse

Gigantul aerospațial se confruntă cu un conflict de muncă prelungit și ia măsuri drastice pentru a menține producția, înlocuind greviștii cu angajați permanenți.
În contextul unui impas persistent cu sindicatul din St. Louis, care durează de aproape două luni, Boeing ia o măsură neobișnuită: angajează personal permanent non-unionist pentru a înlocui greviștii.
Aproximativ 3.200 de membri ai Asociației Internaționale a Mașiniștilor și Lucrătorilor Aerospațiali (IAM) au intrat în grevă pe 4 august, iar pe 12 septembrie au respins o ofertă de contract ulterioară din partea Boeing. Fără o dată stabilită pentru ca Boeing și IAM să revină la masa negocierilor, Boeing intervievează candidați potențiali pentru a ocupa locurile de muncă care odată erau ale membrilor de sindicat, a declarat Dan Gillian, vicepreședintele Boeing pentru Air Dominance și director executiv senior la sediul din St. Louis.
„Am avut primul nostru eveniment de angajare. Am primit sute de solicitanți calificați. Lucrăm la asta acum”, a spus el într-un interviu acordat marți, 09/26/2025, la conferința Air, Space and Cyber a Air Force Association.
Detalii limitale despre angajări și impact
Gillian a refuzat să ofere detalii despre câți lucrători permanenți intenționează să angajeze și ce posturi va încerca să ocupe mai întâi, dar a spus că „cu siguranță avem unele domenii în care credem că putem aduce oamenii online mai rapid decât în alte domenii”.
„Nu voi comenta asupra codurilor specifice ale locurilor de muncă”, a adăugat el, „dar credem că, pe baza naturii prelungite a grevei, și conform planurilor noastre de urgență, acum este momentul să luăm unele dintre aceste decizii pentru a începe să aducem personal suplimentar”.
Contextul producției de apărare
Forța de muncă IAM a Boeing din St. Louis este concentrată în mare măsură pe activitatea sa de apărare, producând avioane de vânătoare legacy, mai multe aeronave încă în stadiul de dezvoltare și o parte din portofoliul său de arme. Acești lucrători vor construi, de asemenea, avionul de vânătoare F-47 de a șasea generație, al cărui prim exemplar este în prezent în producție, potrivit generalului de top al Forțelor Aeriene.
Orice angajări noi în unitatea de apărare a companiei se vor alătura afacerii într-un moment crucial. Divizia de apărare a Boeing a început să arate semne de redresare după provocările legate de lanțul de aprovizionare și de problemele tehnice, care au costat miliarde de pierderi în numeroase programe de dezvoltare a aeronavelor cu preț fix. În același timp, compania accelerează producția F-15EX, încheie linia Super Hornet și lansează producția F-47, cu un contract potențial pentru avionul de vânătoare de generația a șasea al Marinei, care se profilează.
Problemele de calitate și oferta Boeing
Greva vine, de asemenea, în timp ce brațul comercial al Boeing se reorientează asupra calității producției în urma unui incident din 2024, în care un panou de ușă s-a desprins de fuzelajul unui 737 MAX în timpul zborului. Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor a constatat în investigația sa că „eșecul Boeing de a oferi o pregătire, o îndrumare și o supraveghere adecvată” a personalului său din fabrică a dus în cele din urmă la incident, potrivit unui rezumat al raportului publicat în iunie. (Boeing a răspuns la momentul respectiv că regretă accidentul și se concentrează pe îmbunătățirea culturii sale de siguranță.)
Gillian a spus că oferta actuală a Boeing, care include o creștere salarială generală de 24% și o creștere salarială medie de 45%, este o afacere „convingătoare” care „reprezintă mult respect” pentru lucrătorii din St. Louis. Cu toate acestea, el a adăugat că structura salarială anterioară pe două niveluri a permis salariilor să devină „ieșite de sub control în raport cu piața”.
Reacția sindicatului
La doar o oră după interviu, sindicatul a organizat o conferință de presă pentru a discuta despre greva în curs. Informat despre comentariile lui Gillian, Jody Bennett, negociatorul șef al IAM, nu a menajat cuvintele.
„De ce nu îl întrebați pe Dan dacă au prezentat vreodată o afacere unui sindicat despre care să nu spună că este o afacere foarte bună? Evident, orice prezintă compania, vor spune că este o afacere foarte bună”, a spus el. „Membrii noștri nu cred că este o afacere foarte bună. De fapt, au respins-o. … Așa că vă rog să-l întrebați dacă a făcut vreodată o ofertă finală în care a spus: ‘Hei, ar trebui să o refuzi pentru că nu valorează nimic'”.
Planurile Boeing de a angaja lucrători permanenți dăunează relației sale cu forța de muncă, a spus el, adăugând că mulți mașiniști au fost considerați personal esențial în timpul pandemiei COVID și au ani de experiență care nu pot fi înlocuiți de noii angajați.
Riscuri pentru calitatea produselor
„Ceea ce se va întâmpla este că vor continua să meargă mai departe cu lucrători de înlocuire, își vor pune produsul în pericol, în estimarea mea. … Este greu să găsești oameni care pot face această muncă, și când aduci oameni și îi instruiești, cu siguranță vrei să le păstrezi expertiza, pentru că sunt foarte calificați”, a spus Bennett. „Vor dăuna reputației, plus că trimit deja o declarație către oamenii noștri chiar și prin faptul că vorbesc despre lucrători de înlocuire permanenți, încât mulți dintre acești oameni vorbesc deja despre căutarea altor locuri de muncă în altă parte, deoarece le este destul de clar că Boeing nu le pasă de ei.”
Angajamentele Boeing privind calitatea și viitorul negocierilor
Gillian a spus că orice angajați noi angajați permanent pentru a prelua rolurile sindicatelor au deja experiență în producția aerospațială sau vor fi instruiți de Boeing în abilitățile necesare pentru a face cu succes treaba.
„Nu vom face compromisuri în acest sens”, a spus el. „Apreciez, de asemenea, parteneriatul nostru cu Agenția de Administrare a Contractelor de Apărare, care ajută cu al doilea set de ochi pentru a se asigura că facem lucrurile în mod corect, și sunt foarte încrezător că produsul pe care îl livrăm clientului nostru îndeplinește cele mai înalte standarde pe care le avem.”
Deși atât Gillian, cât și Bennett au indicat că sunt dispuși să reia negocierile pentru a elabora un acord contractual, calea de urmat rămâne neclară.
Propunerea sindicatului și impactul asupra producției
Săptămâna trecută, membrii IAM au ratificat propria propunere de acord, care a fost elaborată fără contribuția Boeing.
Potrivit lui Bennett, propunerea sindicatului diferă de oferta Boeing în trei moduri. Propunerea menține creșterile salariale la fel ca oferta Boeing, dar face unele modificări pentru a permite creșterea în partea de sus a scalei salariale. Aceasta crește potrivirea Boeing pentru conturile de pensionare ale lucrătorilor din St. Louis pentru a fi la același nivel ca și angajații săi din nord-vestul Pacificului și crește bonusul de ratificare de la 4.000 de dolari la 10.000 de dolari.
Gillian a spus că, din perspectiva Boeing, propunerea sindicatului este „cu mult dincolo de economia a ceea ce am pus pe masă” și „nu este reală” deoarece nu a fost rezultatul negocierilor colective între companie și conducerea IAM.
În timpul unui apel cu privire la câștigurile din iulie, CEO-ul Boeing, Kelly Ortberg, a minimalizat impactul unei potențiale greve, spunând că una nu va atinge amploarea grevei de anul trecut a mașiniștilor din Seattle, care a durat aproximativ două luni și a costat Boeing, furnizorii săi și clienții săi aproximativ 9,6 miliarde de dolari.
Chiar și cu greva în curs de desfășurare, Boeing a reușit să mențină livrările munițiilor Joint Direct Attack aproximativ în același ritm ca înainte de grevă și a continuat să livreze F-15EX și F/A-18, Gillian afirmând că, din perspectiva clientului, aceste livrări de aeronave „vin aproximativ așa cum era de așteptat”.
Ca parte a planului său de urgență, Boeing a calificat unii dintre managerii săi pentru a efectua lucrări pe linia de producție și a adus lucrători temporari „pentru a adăuga capacitate”, a spus el. Cu toate acestea, ritmul de producție pentru programe precum F-15EX a încetinit.
Boeing intenționa să crească producția F-15EX de la una la două aeronave pe lună până la sfârșitul anului 2026, a raportat Flight Global la începutul acestui an. Întrebat dacă Boeing va putea respecta această cronologie, Gillian a spus că compania nu va putea prognoza momentul pentru creșterea ritmului până la sfârșitul grevei.
Cu toate acestea, el a adăugat că compania a lucrat la încorporarea de îmbunătățiri suplimentare de proces și inginerie în timpul grevei, în speranța de a crește eficiența atunci când lucrătorii se vor întoarce.
Exclusiv
Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni!
Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație sinistră, „al morților subite” – a erupt pe grupul de WhatsApp al directorilor de penitenciare. Motivul? Schimbările de strategie ale noii conduceri ANP, care au îndrăznit să atingă sacrosanctele „aranjamente” ale vechii găști. Se pare că „baroneasa” își varsă nervii pentru că un anumit director Sabăreanu – un apropiat al familiei sale și partener de drum sindical al soțului – a fost „decapitat” de la Spitalul Penitenciar Mioveni de către noul director general, comisar-șef Bogdan Geo Burcu. (Conform informațiilor publicate inițial de FSANP și preluate de diverse surse media).
𝐌𝐚𝐢 𝐞 𝐜𝐢𝐧𝐞𝐯𝐚 𝐭𝐫𝐞𝐚𝐳 𝐥𝐚 𝐨𝐫𝐚 𝐚𝐬𝐭𝐚?
Sabăreanu, cel îndepărtat din funcție, nu ar fi fost schimbat degeaba. Se vorbește tot mai insistent despre un tun de 200.000 de lei, orchestrat împreună cu dr. Costin Ștefan, consilierul bine-cunoscut al ministrului Sănătății, Alexandru Rafila, conform investigațiilor FSANP. Dar în loc să-și plece capul rușinat, Sabăreanu se victimizează: „Sindicatul schimbă directori prin reclamații!”. O victimizare clasică, desprinsă parcă din manualul infractorului bugetar de succes! Se pare că reacția promptă a Corpului de Control a stricat socotelile celor care sperau la o mușamalizare ca la carte.
De la pile și umbrele, la scaunul de director: Rețeta succesului în sistemul penitenciar
Sursele noastre sunt fără echivoc: Sabăreanu nu a ajuns în scaun prin merite sau competențe, ci prin protecție sindicală și sprijin politic. Un traseu tipic pentru mulți directori din sistemul penitenciar, unde pilele și umbrelele sunt mai importante decât rezultatele și munca cinstită. Oare cum ar reacționa ministrul Radu Marinescu dacă ar vedea cu ochii lui cum se fac numirile în sistem, dincolo de rapoartele cosmetizate?
Baronesele dau lecții de morală: Ipocrizie la nivel inalt
„Baroneasa” Teoroc, în timpul ăsta, dă lecții despre corectitudine și „dublu standard”, deși conduce un penitenciar, Jilava, care este un focar de probleme. Orice critică la adresa „baronesei” este imediat întâmpinată cu amenințări de proteste de către soțul sindicalist. Un adevărat scut familial împotriva oricărei forme de control sau responsabilizare!
Apel către Ministrul Justiției: Curățenie generală la Jilava și Mioveni!
Domnule ministru Radu Marinescu, vă îndemnăm să mergeți la Jilava nu doar în „vizită”, ci într-un control adevărat. Poate veți descoperi mai multe decât rapoartele cosmetizate și declarațiile sforăitoare de pe WhatsApp. E timpul să faceți curățenie în sistemul penitenciar, începând cu aceste două focare de corupție și incompetență!
Decență și gura mică!
Pentru doamna Cristina Teoroc și domnul Sabăreanu, mesajul nostru este simplu:
- Baroneaso, mai puțină morală de doi bani și mai multă decență! Nu mai da lecții de corectitudine, când conduci un penitenciar cu probleme grave!
- Sabăreane, gura mică! Ultimul om care ar putea da lecții despre integritate ești tu, cel acuzat de sifonarea banilor publici! (Cristina T.).
Exclusiv
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri, mulți dintre ei dorind să părăsească sistemul din cauza presiunii, lipsei de sprijin, salarizării precare și a condițiilor de muncă improprii. Sindicatul dezvăluie un „caz real, problemă generală”, în care un polițist tânăr și-a exprimat dorința de a demisiona din cauza nemulțumirilor acumulate.
Stres, lipsă de sprijin și deficit de personal: Problemele majore ale polițiștilor
Potrivit Sindicatului Sidepol, principalele neajunsuri cu care se confruntă polițiștii sunt:
- Stres psihic acumulat prin tot mai multe atribuții acordate.
- Lipsa de sprijin din partea managerilor, adesea lipsiți de pregătirea necesară.
- Lipsa resursei umane (peste 25.000 de angajați lipsă), un coleg fiind nevoit să lucreze pentru 3-4.
- Salarizare incorectă și lipsa de predictibilitate a carierei, prin modificarea succesivă a legislației în defavoarea angajaților.
- Condiții de muncă improprii.
- Dotare precară și legislație care nu apără angajatul.
„Guvernul Bolojan nu face decât să adâncească criza”: Critici la adresa măsurilor guvernamentale
Sindicatul critică măsurile anunțate de Guvernul #Bolojan, care, în loc să îmbunătățească situația, „nu fac nimic altceva decât sa adâncească și mai mult criza din sistem”.
Cerințe concrete: Cariere predictibile, salarizare echitabilă și recunoașterea bolilor profesionale
Sindicatul Sidepol solicită măsuri imediate și concrete pentru îmbunătățirea situației polițiștilor:
- Un cadru predictibil al carierei polițistului.
- Salarizare echitabilă și motivantă.
- Recunoașterea bolilor profesionale și sprijin real pentru sănătatea polițiștilor.
- Suplimentarea resursei umane prin încadrări și școli adaptate nevoilor actuale.
- Dotare modernă și eficientă.
- Legislație care să apere angajatul în raport cu atribuțiile pe care le desfășoară.
„Polițiștii nu cer privilegii, ci doar respectul și condițiile minime”: Un apel la responsabilitate
Sindicatul subliniază că polițiștii nu cer privilegii, ci doar respectul și condițiile minime pentru a-și putea face datoria față de cetățeni și față de România. (Cerasela N.).
Featured
Agresorul polițistului lovit cu o sticlă, arestat preventiv după 3 zile. Complicele, sub control judiciar
-
Exclusivacum 3 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 5 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 3 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!