Actualitate
Era Minuteman III se incheie: Forțele aeriene americane scutură triada nucleară

Într-o etapă importantă spre modernizarea triadei nucleare americane, Forțele Aeriene ale SUA au scos oficial din funcțiune primul siloz de rachete Minuteman III, după cum a aflat Breaking Defense.
Primul Siloz offline: Un semn al schimbării
Închiderea instalației de lansare LF 5E10, situată la baza Forțelor Aeriene F.E. Warren din Wyoming, marchează „primul siloz operațional MMIII scos din funcțiune”, în timp ce oficialii se pregătesc pentru sosirea unei noi rachete balistice intercontinentale (ICBM) care să preia locul Minuteman ca componentă terestră a descurajării nucleare americane, a declarat un purtător de cuvânt al Comandamentului Global de Grevă Aeriană ca răspuns la întrebările despre instalație.
Sentinel: Un inlocuitor costisitor și intârziat
Forțele Aeriene intenționează să înlocuiască flota existentă MMIII cu o nouă rachetă cunoscută sub numele de LGM-35A Sentinel. Condus de contractorul principal Northrop Grumman, programul Sentinel se confruntă cu întârzieri și creșteri abrupte ale costurilor, deoarece încearcă să achiziționeze 634 de rachete – împreună cu alte 25 pentru dezvoltare și testare – și să desfășoare 400 dintre ele în silozuri răspândite pe câmpuri vaste de rachete din Great Plains, întinzându-se din Colorado până în Dakota de Nord, lângă granița cu Canada. Arsenalul MMIII este întreținut de Boeing.
Fără degradare în tranziție
„În timpul procesului de tranziție, nu va exista nicio degradare a componentei terestre a triadei nucleare. Decertificarea administrativă a LF 5E10 nu are niciun impact asupra numărului de ICBM-uri care pot fi în alertă în conformitate cu politica națională, iar Comandamentul Global de Grevă Aeriană continuă să îndeplinească cerințele de alertă ICBM, oferind același nivel de pregătire și fiabilitate Comandamentului Strategic al SUA și Președintelui. Această decertificare nu reprezintă nicio amenințare la capacitatea noastră de a răspunde decisiv dacă suntem chemați”, a spus purtătorul de cuvânt.
Purtătorul de cuvânt a adăugat: „În timp ce Forțele Aeriene ale SUA și-au modernizat forța ICBM în trecut, aceasta este una dintre cele mai mari eforturi de modernizare întreprinse vreodată de guvernul SUA, similară ca amploare cu programul interstatatal al președintelui Eisenhower. Comandamentul Global de Grevă Aeriană continuă să avanseze pentru a ne îmbunătăți comanda și controlul, a îmbunătăți securitatea, a integra noi tehnologii și, în cele din urmă, a asigura un sistem de arme care să poată răspunde unei lumi din ce în ce mai complexe.”
Imagini satelitare dezvăluie activitate
Deși nu era un secret că LF 5E10 va fi primul siloz MMIII care va fi închis – Comandamentul Global de Grevă a anunțat de fapt planurile pentru această mișcare pe site-ul său web în aprilie – nu era clar când va fi atinsă etapa. Cu toate acestea, în timpul unei întâlniri publice din 26 august, găzduită de oficiali de la Baza Forțelor Aeriene Minot din Dakota de Nord, una dintre cele trei instalații ale serviciului care găzduiesc rachete nucleare, directorul Modernizării ICBM, generalul-maior Colin Connor, a spus că „primul site de la F.E. Warren a fost demontat”.
Purtătorul de cuvânt al Comandamentului Global de Grevă a refuzat să spună când a ieșit silozul din funcțiune, invocând securitatea operațională. În ceea ce privește ceea ce implică decertificarea, purtătorul de cuvânt a spus în general că „vehiculul aerospațial a fost scos din siloz, echipamentele critice au fost scoase din instalația de lansare, LF 5E10 a fost izolată de rețea și a început îndepărtarea și eliminarea echipamentelor ne-critice.”
Cu toate acestea, Matt Korda, director asociat al Proiectului de Informare Nucleară de la Federația Oamenilor de Știință Americani, a declarat pentru Breaking Defense că imaginile din satelit ale silozului „au indicat abateri de la activitățile normale de pe amplasament în diferite perioade de timp – în special de la mijlocul lunii august, cu prezența probabilă a vehiculelor pe amplasament.”
Îndoieli și intrebări
Deși nu este clar ce activități au fost în desfășurare exact, „ele sunt foarte probabil legate de procesul de decertificare și dezafectare pentru acea instalație de lansare particulară”, a spus el, deoarece „este relativ rar să vedem o activitate semnificativă la instalațiile de lansare ICBM, cu excepția perioadelor de întreținere sau a operațiunilor de încărcare/descărcare a rachetelor.”
Forțele Aeriene mențin 400 de ICBM-uri gata de lansare într-o clipă – ceea ce înseamnă că 50 dintre cele 450 de silozuri ale serviciului sunt goale. Nu este clar dacă LF 5E10 decertificată a găzduit recent o rachetă nucleară sau nu, dar presupunerea lui Korda este că silozul era probabil gol, deoarece ar avea mai mult sens pentru serviciu să înceapă dezafectarea instalațiilor de lansare vacante.
Închiderea silozului „este un pas timpuriu” pe un drum lung înainte spre finalizarea Sentinel, a spus Korda, care se așteaptă să se confrunte cu „mai multe revelații despre provocările pe care le are acest program pe măsură ce continuă pe drumul său.”
Jon Wolfsthal, directorul FAS pentru risc global, a menționat că, deoarece Sentinel este încă la ani distanță de a fi gata, „este surprinzător [că Forțele Aeriene ar] demonta silozuri operaționale” atât de curând și a pus la îndoială dacă serviciul s-a gândit cu adevărat la fiecare pas al procesului.
„Nimeni nu pare să aibă o idee despre care este planul complet”, a spus el.
Restructurarea Sentinel și noile silozuri
Forțele Aeriene restructurează în prezent programul Sentinel, în urma unei creșteri a costurilor de 81% anunțată anul trecut, despre care oficialii au spus că este determinată în mare parte de complicațiile infrastructurii. Oficialii au oprit lucrările la porțiunea de comandă și lansare a programului ca parte a restructurării, pe care CEO-ul Northrop, Kathy Warden, a dezvăluit în iulie că a fost reluată de atunci.
Dar o schimbare cheie pentru silozuri vine acum în locul unde vor fi amplasate: În mai, Forțele Aeriene au dezvăluit că serviciul a decis să sape noi silozuri pentru Sentinel, mai degrabă decât să le modernizeze pe cele care dețin în prezent flota MMIII. O analiză anterioară a alternativelor a constatat, după informații, că săparea de noi silozuri era prohibitivă din punct de vedere al costurilor, dar oficialii au susținut că noua abordare poate economisi de fapt bani, deoarece pot face treaba mai repede, mai degrabă decât să fie nevoiți să coregrafieze mai lent tranziția la Sentinel, menținând online un anumit număr de silozuri MMIII. Noile amplasamente ale silozurilor pot aborda, de asemenea, probleme precum inundațiile care s-au dezvoltat la instalațiile existente din cauza schimbărilor de mediu de zeci de ani, potrivit oficialilor.
Korda, la rândul său, și-a exprimat îndoieli că proiecțiile de economii de costuri vor da roade.
„Personal, aș fi foarte sceptic cu privire la afirmațiile că un lucru neașteptat pe care nimeni nu și-a dorit să-l vadă întâmplându-se este de fapt bun pentru program și va economisi bani”, a spus el.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o zi
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 7 ore
Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 20 de ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi