Actualitate
Garda de Coastă a SUA la răscruce

În cadrul ceremoniei de absolvire a Academiei Gărzii de Coastă a SUA din acest an, Secretarul pentru Securitate Internă, Kristi Noem, a dezvăluit „Force Design 2028”, o viziune strategică pentru viitorul serviciului. Printre propunerile sale, s-a remarcat o idee îndrăzneață: înființarea unei secretarii proprii a Gărzii de Coastă.
Paradoxul unei reforme administrative
Ironia situației este că această inițiativă apare într-un context în care administrația Trump, potrivit unor surse, demontează o mare parte din structura de securitate națională, inclusiv în cadrul forței de muncă cibernetice a DHS (Departamentul pentru Securitate Internă) și pune accent pe reducerea locurilor de muncă guvernamentale. Cu toate acestea, impulsul de a construi este, în esență, corect.
Mai mult decât o simplă schimbare de titulatură
Înființarea unei secretarii reprezintă un pas important spre maturizare, dar urmărirea acesteia în mod izolat ar fi imprudentă. Fără infrastructura birocratică adecvată, Garda de Coastă nu se poate transforma într-un departament militar cu drepturi depline, rămânând permanent într-o zonă gri și de rang secund.
Dacă Garda de Coastă aspiră să se ridice și să se mențină la nivelul serviciilor sale omoloage, nu are nevoie de mai puțină birocrație, ci de tipul potrivit.
O istorie frământată: În căutarea identității
De-a lungul istoriei sale, Garda de Coastă a pendulat între diferite departamente – Trezorerie, Transporturi și, astăzi, sub umbrela Securității Interne – fără a obține vreodată statutul singular al omologilor săi militari. Spre deosebire de aceasta, Legea Goldwater-Nichols și Legea Națională de Autorizare a Apărării ulterioară au guvernat cu precizie structura, supravegherea civilă și funcțiile executive ale celorlalte departamente militare.
O structură suplă, dar funcțională
Garda de Coastă nu are nevoie de o birocrație stufoasă, ci de o secretarie suplă și funcțională, care să sprijine un Secretar al Gărzii de Coastă. Liderii actuali recomandă doar adăugarea unui subsecretar, dar acest lucru nu va fi suficient.
Departamentele militare actuale au patru secretari adjuncți confirmați de Senat și un consilier general în fiecare serviciu. Având în vedere că numărul de personal și bugetul Gărzii de Coastă reprezintă o fracțiune din cele ale Marinei și aproximativ un sfert din cele ale Corpului Marin, ar trebui utilizat un model mai suplu. În loc de secretari adjuncți, secretari adjuncți asistenți pentru funcțiile de sprijin al misiunii ar instaura în mod adecvat controlul civil, echilibrând în același timp gestionarea de către Comandant a funcțiilor operaționale și a districtelor.
Elementele cheie ale noii structuri
Iată cum ar trebui să arate structura, cu un mic corp de secretari adjuncți asistenți (DAS) care să supravegheze cele mai vitale funcții:
- DAS pentru Achiziții, Tehnologie și Logistică (AT&L): Supraveghează cele mai mari programe ale Gărzii de Coastă, inclusiv inginerie și logistică C4IT și achiziții. Asigură alinierea strategică și responsabilitatea în cadrul eforturilor majore, de la primul spărgător de gheață din ultimii 50 de ani până la pariuri mari pe tehnologii emergente. Ofițerii executivi de program (PEO) care gestionează programele majore de achiziții nu sunt suficienți, deoarece sunt implementatori, nu strategi. Două modificări necesare pentru independență ar include transferul autorității de aprobare a achizițiilor de la subsecretarul DHS pentru management la subsecretarul Gărzii de Coastă și eliminarea cerinței de coordonare cu Marina prin închiderea Biroului de Program Integrat Garda de Coastă-Marina pentru spărgătoarele de gheață grele.
- DAS pentru Resurse Umane și Afaceri de Rezervă (M&RA): Conduce toate funcțiile de resurse umane, inclusiv recrutarea, retenția și Academia Gărzii de Coastă. Abordează provocările dificile legate de personal, cum ar fi cele ridicate în cadrul Operațiunii Fouled Anchor, pentru a restabili încrederea publicului, asigurând în același timp rezistența forței de muncă pe termen lung.
- DAS pentru Management Financiar și Control Financiar: Deține strategia bugetară și reprezintă interesele Gărzii de Coastă în cadrul negocierilor DHS și OMB. Ajută la restabilirea credibilității printr-un plan viabil de investiții de capital, pe care serviciul nu a reușit să îl livreze în ultimii ani.
- DAS pentru Instalații, Energie și Mediu (IE&E): Gestionează portofoliul unic de infrastructură al Gărzii de Coastă, de la porturile din Golful predispuse la uragane până la stațiile Pacific îndepărtate, unde reziliența mediului este piatra de temelie a pregătirii pentru misiune. Apără compromisurile politice, cum ar fi reducerea cu 90% a bugetului său de infrastructură.
Echilibrul civil-militar: Un pas crucial
Secretarii adjuncți asistenți, prin rang și protocol, se află între ofițerii de pavilion cu una și două stele. Acest nivel le-ar permite ofițerilor să fie administratorii serviciului, așa cum este cel mai sănătos pentru o dinamică eficientă a relațiilor civil-militare.
Garda de Coastă, având în vedere capacitățile sale de aplicare a legii și misiunea de securitate internă, are încă o aplicabilitate subdezvoltată a unei paradigme civil-militare. Stabilirea acestei structuri ar fi productivă, în special prin eliberarea membrilor în uniformă de luptele inerente politice și adesea partizane privind deciziile bugetare și politice.
Costul inacțiunii
Unii ar putea argumenta că crearea unei secretarii complete constituie o creștere birocratică prea mare în sentimentul actual de reduceri, în special având în vedere propunerea bugetară recentă a DHS. Achizițiile dezarticulare, uzura talentelor și lipsa de direcție strategică decurg toate din schele instituționale inadecvate.
Între monitorizarea activităților din Arctica și parteneriatul cu gărzile de coastă ale aliaților din Pacific, Garda de Coastă este un actor de primă linie în competiția marilor puteri. Cu toate acestea, spre deosebire de omologii săi din Pentagon, Gărzii de Coastă îi lipsesc liderii politici superiori pentru a lupta pentru finanțare, priorități sau inovare. Fără acest tip de putere de foc civilă, Garda de Coastă va continua să piardă teren în fața agențiilor mai bine finanțate din DHS – sau în fața verilor săi din DoD (Departamentul Apărării).
Oportunitatea ascunsă într-un paradox
Paradoxul că o administrație obsedată de reducerea grăsimii de securitate națională ar putea oferi în sfârșit Gărzii de Coastă ceea ce i-a lipsit întotdeauna – mușchi instituțional real – este greu de ignorat. Dar reforma nu înseamnă întotdeauna reducere. Uneori, înseamnă construirea unei capacități inteligente, suple și bine țintite, acolo unde este necesară de mult timp.
Dacă administrația Trump este serioasă în ceea ce privește ridicarea Gărzii de Coastă, așa cum sugerează „Force Design 2028”, trebuie să îmbrățișeze această contradicție și să ducă treaba până la capăt.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o zi
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 7 ore
Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 20 de ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi