Connect with us

Featured

Escrocherii în Poliție: practica ilegală a retragerii majorării Bayraktar

Publicat

pe

Dezinformare, omisiune și abuzuri de durată în sistemul de forța

Un nou scandal în rândul structurilor de conducere ale Poliției Române scoate la iveală practici ilegale și de o gravitate majoră, implicând conducători precum Valentin Minoiu, de la Direcția Generală pentru Modernizarea Resurselor Umane (DGMRU), și Răzvan Grecu, de la Direcția Financiară (DGF). Emil Pascăuț, reprezentant al Sindicatului Diamantul, dezvăluie în exclusivitate modul în care anumite structuri manipulează și încalcă legea în beneficiu propriu.

Retragerea majorării Bayraktar, fără bază legală

Conform informațiilor furnizate de Pascăuț, nu există nicio prevedere legală care să impună, în mod automat, retragerea majorării Bayraktar, fie ca efect al evaluării profesionale, fie ca sanctiune disciplinară. Aceasta a fost o decizie artificială, emisă printr-un ordin secret de serviciu (OMAI S7/2018), al cărui conținut nu a fost comunicat destinatului. Potrivit legii, pentru ca o sancțiune sau ajustare salarială să producă efecte juridice, trebuie emis un act individual motivat, comunicat explicit salariatului, astfel încât acesta să se poată decide dacă îl contestă sau nu.

Practica clandestină a emitentelor

În realitate, susține Emil Pascăuț, aceste acte de retragere sunt generate de structurile de resurse umane, dar fără a fi comunicate beneficiarilor, fiind trimise direct către structurile financiare. Acestea, din rea-credință, aplică deciziile fără certitudinea dacă persoanele vizate au fost anunțate și dacă deciziile sunt legale, folosind astfel o metodă frauduloasă de reducere a salariilor.

Retrospectiv: abuz și ilegalitate continuă

Orice sumă reținută din salariul unui polițist în absența unui act legal și comunicat nu poate fi decât o reținere abuzivă. Pentru ca o poprire salarială să fie valabilă, creanta trebuie să fie certă și exigibilă, condiții pe care le asigură comunicarea actului individual, conform legii. În caz contrar, aceste operții sunt considerate ilegale și pot constitui acte de abuz managerial și echivoc legal, atrăgând răspundere.

Deprofesionalizare în rândul conducătorilor

Potrivit sindicalistului Emil Pascăuț, această practică abuzivă reflectă o deprofesionalizare evidentă a Poliției Române. Conduceașii din Ministerul Afacerilor Interne (MAI) manifestă, în opinia sa, un dispreț profund față de educația juridică de nivel universitar, care în urmă cu câțiva ani era obligatorie pentru cadrele de poliție. Astfel, cei care ar trebui să aplice legea și să asigure respectarea drepturilor polițiștilor sunt acum victime ale unor practici ilegale și anti-lege.

Lideri sindicali neputincioși, iar impostorii prosperă

De mai bine de un deceniu, susține Pascăuț, elita conducătoare din MAI este formată în mare parte din impostori, care se protejează reciproc, în timp ce liderii sindicali nu reușesc să identifice și să combată aceste practici abuzive. Această stare de fapt contribuie la disoluția valorilor și legalității în rândul aparatelor de stat și al forțelor de ordine.

Concluzia sindicalistului Emil Pascăuț este clară: fără o luptă fermă împotriva practicilor ilegale și fără o reformă a conducerii, sistemul nu va putea asigura nimic altceva decât continuarea acestor abuzuri și pierderea încrederii în instituițiile statului de drept. (Irinel I.).

Exclusiv

Împuternicirea pe funcție: de excepție, aproape regulă în MAI

Publicat

pe

De

Reglementări legale ale împuternicirii

Conform Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, articolele 27^15 – 27^17, precum și prevederilor din ordinul MAI nr. 140/2016, împuternicirea pe funcție reprezintă exercitarea temporară a atribuțiilor de conducere în condițiile în care funcția este vacantă sau temporar vacantă, pe un post de conducere, pentru o perioadă limitată. Deși inițial această măsură era destinată să fie doar o excepție, în realitatea din MAI, ea a devenit aproape o regulă.

Ce reprezintă împuternicirea și cine poate fi împuternicit

Potrivit normelor, polițistul poate fi împuternicit dacă îndeplinește condițiile de studii prevăzute în fișa postului și nu are sancțiuni disciplinare în aplicare. În perioada împuternicirii, acesta beneficiază de drepturile specifice și de cele ale polițistului detașat.

Împuternicirea se dispune pentru maximum 6 luni, cu posibilitatea prelungirii cu încă 6 luni, cu acordul polițistului, însă prelungirile trebuie să includă organizarea și desfășurarea unui concurs pentru ocuparea definitivă a funcției. În cazul posturilor temporar vacante, împuternicirea poate dura până la încetarea situației care a condus la vacantare.

Modalitatea de propunere și decizie

Propunerea de împuternicire se face de către șeful nemijlocit, printr-o notă ce trebuie să conțină informații despre vacantarea postului, numele polițistului, condițiile de ocupare, acceptul acestuia și motivarea. Decizia de aprobare o are șeful cu atribuții de organizare a resurselor umane, după analizarea fișei postului și notificarea prealabilă a polițistului dacă acesta urmează să fie împuternicit și în altă unitate.

De la excepție la normă: realitatea din MAI

Din păcate, în ultimii ani, această măsură s-a transformat în „normă”. De la ministrul Carmen Dan la ministrul Cătălin Predoiu, s-au înregistrat sute de împuterniciri, devenind o metodă frecvent folosită pentru ocuparea funcțiilor de conducere de către favoriți sau persoane apropiate factorilor de decizie. Astfel, acest procedeu a fost folosit ca o metodă de „ținut în mâna” anumite persoane sau de a dicta controlul asupra unităților, într-un mod care depășește intenția inițială a legiuitorului.

Probleme și situații hilare

Recent, au apărut exemple și situații ridicole: polițiști care nu îndeplinesc condițiile din fișa postului au fost împuterniciți pe funcții de șefi sau adjuncți de șefi. În trecut, MAI a avut chiar inițiativa de a impune obligativitatea respectării condițiilor din fișa postului pentru toate cazurile de împuternicire, însă proiectul a fost retras ulterior pentru că ar fi restricționat puterea de decizie excesivă a șefilor de unitate.

Concluzie

Așa cum reiese din analiza Sindicatului Europol, actuala practică de a folosi împuternicirea pe funcție a devenit aproape o normalitate, în defavoarea aplicării legii și a transparenței în ocuparea funcțiilor de conducere în structurile MAI. În loc de o măsură temporară și strict reglementată, această metodă a devenit un „instrument” pentru menținerea anumitor persoane în funcții sau pentru control politic asupra structurilor. (Sava N.).

Citeste in continuare

Featured

Punerea la dispoziție a polițiștilor: reguli și situații reglementate de lege

Publicat

pe

De

Reglementări legale privind punerea la dispoziție

Punerea la dispoziție a polițistului este reglementată de articolele 27^21 – 27^23 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, precum și de art. 19 din Anexa 7 a Ordinului MAI nr. 140/2016, dezvăluie Sindicatul Europol. Aceste reglementări stabilesc condițiile, situațiile și procedurile în care un polițist poate fi eliberat din funcție și pus în dispoziție.

Situațiile în care polițistul este pus în dispoziție

Polițistul poate fi eliberat din funcție și pus în dispoziție în următoarele cazuri:

  • Desființarea efectivă a postului ocupat, prin reorganizarea activităților din MAI sau a unei unități;
  • Imposibilitatea reluării atribuțiilor în funcția anterior deținută, după încetarea unor motive speciale, cum ar fi numirea într-un stat anexă;
  • În cazul clasificării ca „apt limitat” de către comisiile medico-militare, când nu mai poate îndeplini atribuțiile funcției;
  • Dacă nu sunt acordate sau au fost retrase avizele, autorizațiile sau atestările necesare exercitării funcției;
  • În cazul revenirii în funcție a unui alt polițist, conform prevederilor legale sau hotărârii judecătorești definitive;
  • La solicitarea motivată și scrisă a polițistului;
  • În situația în care față de polițist s-a pus în mișcare acțiunea penală, cu excepția infracțiunilor din culpă fără legătură cu serviciul.

Durata și modul de soluționare a punerii la dispoziție

Durata de soluționare diferă în funcție de situație:

  • Pentru cazul în care se face referire la art. 27^21 alin. 1, polițistul trebuie soluționat în cel mult 6 luni, cu posibilitatea prelungirii cu încă 6 luni, cu aprobare de la ministrul de interne;
  • Pentru cazurile prevăzute la art. 27^21 alin. 2, dacă a fost dispusă clasarea, renunțarea la urmărirea penală sau alte proceduri similare, soluția trebuie să fie adoptată în termene rezonabile.

Drepturile polițistului pus în dispoziție

În perioada în care se află în această situație, polițistul își desfășoară atribuțiile conform deciziei scrise a șefului unității și are dreptul la salariu și alte beneficii prevăzute de legislație. În cazul în care față de acesta s-a pus în mișcare acțiunea penală, sarcinile de serviciu îi sunt stabilite astfel încât să nu afecteze procesul penal.

Momentul de la care operează punerea la dispoziție

Punerea la dispoziție se consideră în vigoare din momentul luării la cunoștință a situației ce o determină și se aplică retroactiv, de la:

  • data constatării imposibilității îndeplinirii atribuțiilor (art. 27^21 alin. 1 lit. c);
  • momentul la care șeful unității află despre intervenirea situațiilor prevăzute la art. 27^21 alin. 1 lit. d) și alin. 2;
  • momentul revenirii sau reintegrării în funcție. (Irinel I.).
Citeste in continuare

Anchete

România, de la cel mai mare producător de gaze la cel mai mare importator

Publicat

pe

De

Importurile de gaze au explodat în primele trei luni ale anului, în timp ce producția internă a rămas aproape constantă

Potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică și preluate de Cotidianul Național, în primul trimestru al anului 2025, importurile de gaze naturale ale României au crescut cu 107% față de aceeași perioadă din 2024. Surprinzător, producția internă de gaze a rămas stabilă, în jur de 1.920 mii tone echivalent petrol (tep), atât în 2023, cât și în 2024, însă volumul de gaze importate a fost de aproape trei ori mai mare decât în perioada similară din 2023 și de peste două ori față de 2024. Jurnalista Claudia Marcu de la Cotidianul Național menționează că explicația principală pentru această diferență masivă este livrarea de gaze către Republica Moldova, în contextul crizei energetice.

Explicația incontestabilă a creșterii importurilor: livrările către Republica Moldova

Analiza realizată de Cotidianul Național arată că, deși producția internă de gaze a fost stabilă, importurile au crescut masiv pentru a asigura necesarul de gaze al vecinului nostru. Astfel, cele mai recente statistici indică faptul că aceste importuri de gaze sunt utilizate în principal pentru a susține livrările către Republica Moldova, adâncind și mai mult deficitul balanței comerciale.

Primul trimestru 2025: creștere majoră a importurilor de gaze

Jurnalista Claudia Marcu evidențiază în articol că, în perioada ianuarie-martie 2025, importurile au crescut cu 107% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce producția internă a rămas aproape neschimbată. Datele INS indică o producție de circa 1.918 mii tep, similară cu cea din 2024, dar importurile au crescut de peste două ori față de aceeași perioadă din 2024 și de aproape trei ori față de 2023.

Investiții în sectorul de exploatare, dar cu rezultate limitate

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a afirmat că anul trecut, România a devenit pentru prima dată cel mai mare producător de gaze din Uniunea Europeană, datorită investițiilor masive la zăcământul de la Caragele. În 2024, producția de la Caragele a crescut cu 22,48% față de anul anterior, consolidând poziția zăcământului în ponderea totală a producției Romgaz. Burduja a precizat că Romgaz va continua investițiile în proiecte de mare adâncime, cu un buget de peste 1,3 miliarde lei, pentru forarea de noi sonde și extinderea infrastructurii.

Situația energetică internă: creșteri, scăderi și provocări

Cotidianul Național, citând date ale INS, evidențiază că, în perioada ianuarie-martie 2025, resursele de energie primară au crescut cu 5,7%, însă producția internă a scăzut cu 6,1%, atingând circa 4.209,2 mii tep. În același timp, importurile de energie au crescut cu peste 22%, depășind 3.952 mii tep.

De asemenea, producția de energie electrică a scăzut față de aceași perioadă a anului trecut, însă importurile de energie au crescut aproape dublu, indicând o situație tensionată pe piața internă.

Scăderi semnificative în producția din sectorul eolian și solar

Conform articolului semnat de Claudia Marcu, producția din centralele eoliene a fost cu 526,6 milioane kWh mai mică în primele trei luni ale anului, iar energia solară a crescut la 665,4 milioane kWh — o creștere cu aproape 170 milioane kWh față de aceeași perioadă din 2024.

Percepția consumului și a exporturilor

Cotidianul Național, citând datele INS și semnate de jurnalista Claudia Marcu, menționează că, în primul trimestru al anului 2025, consumul final de energie electrică a crescut cu 1,3% față de aceeași perioadă din 2024, ajungând la 13.081,6 milioane kWh. În timp ce consumul intern a crescut, exporturile au înregistrat o scădere ușoară de 25,5 milioane kWh, ceea ce ar putea indica o situație dificilă pe piața internă, precum și o reducere a serviciilor de export, accentuând problemele generale ale sectorului energetic românesc.

Concluzii

Cotidianul Național, în analiza semnată de Claudia Marcu, subliniază că România traversează o perioadă complicată în domeniul energetic, fiind de facto cel mai mare importator de gaze naturale, deși înainte era recunoscută ca unul dintre cei mai mari producători. Creșterea importurilor, combinată cu stagnarea producției interne și reducerea producției din centralele eoliene și solare, indică provocări majore în asigurarea securității energetice și în echilibrul balanței externe.

De asemenea, importurile masive pentru a susține livrările către Republica Moldova adâncesc deficitul comercial și arată că România devine tot mai dependentă de sursele externe, ceea ce ridică semne de întrebare despre strategia pe termen lung a sectorului energetic național.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv12 ore ago

Împuternicirea pe funcție: de excepție, aproape regulă în MAI

Reglementări legale ale împuternicirii Conform Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, articolele 27^15 – 27^17, precum și prevederilor din ordinul...

Exclusivo zi ago

Sprijinul financiar pentru șefii din Poliție: sporuri de neuro-zi fără activitate operațională?

Mistere și controverse în beneficiile polițiștilor de rang înalt Un subiect intens dezbătut în ultimele luni în cadrul sindicatului Diamantul...

Exclusiv2 zile ago

Poluare suspectă la Coca-Cola HBC Ploiești: Autoritățile, în alertă!

O noapte plină de suspiciuni și îngrijorare pentru mediul înconjurător Reprezentanții ziarului Incisiv de Prahova au descoperit o situație alarmantă...

Exclusiv3 zile ago

Scandalul imobiliar al secolului la Ploiești și București: mafie, escrocherie și impostură pe ruinele Legii!

Afaceri murdare, „rețineri” de paradă și un sistem corupt care plutește deasupra dreptății În timp ce victimele megaescrocheriei imobiliare de...

Exclusiv3 zile ago

Organizarea ilegală a serviciului de permanență la Poliția de Frontieră: un abuz care încalcă drepturile angajaților

Timp de muncă excesiv și manipularea normelor legale pentru reducerea costurilor Recent, sindicaliștii și specialiștii din domeniu semnalează o practică...

Exclusiv4 zile ago

Un elev de poliție din Câmpina demonstrează curaj și responsabilitate în Târgu-Jiu

Norocul și pentru el, dar și pentru comunitate Numărul 13 s-a dovedit a fi, în cazul de față, un simbol...

Exclusiv4 zile ago

Trafic de droguri de mare risc documentat de polițiștii din Cluj: Un bărbat de 33 de ani, arestat preventiv

Activitate infracțională de amploare, legată de traficul cu substanțe interzise Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Cluj-Napoca, în colaborare...

Exclusiv5 zile ago

Secția-fantomă de la Penitenciarul Târgșor: milioane risipite și o stare de criză repetată

Un proiect eșuat în doar câteva luni, în plină coregrafie a orgoliului și a nepăsării În decembrie 2024, conducerea Penitenciarului...

Exclusiv5 zile ago

Inspecția Muncii din IGPR, un exemplu de ineficiență și birocrație

Răspunsuri întârziate și lipsă de implicare efectivă Sindicatul Diamantul critică dur modul în care funcționează Inspecția Muncii din cadrul IGPR,...

Exclusiv6 zile ago

Teatru de proastă calitate și impostori de doi bani în Ploiești: Escrocheria anului – doi farisei care-și fură „icoanele” și-și joacă rolurile de-adevărate prosteală

Bine ați venit în orașul unde hoția, corupția și trădarea sunt la ordinea zilei, iar justiția e doar un cimitir...

Exclusiv6 zile ago

Vlad Nichita, la marginea eșecului? Avocatul plătește prețul dezvăluirilor noastre și amână verdictul final

Speriat de repercusiuni, avocatul își schimbă strategia Probabil conștient de impactul dezvăluirilor „Incisiv de Prahova”, Vlad Nichita a renunțat la...

Exclusiv6 zile ago

Tot mai multe confirmări oficiale despre ilegalitățile din Vama Ploiești: O criză generalizată de corupție și ilegalități

„Incisiv de Prahova”: Investigații explozive despre criminalitatea economică și corupția din gestionarea deșeurilor Dublă ancheta în domeniul deșeurilor, În intregul...

Exclusiv7 zile ago

De trei ani, Incisiv de Prahova avertiza: Iată adevărul despre corupția din Penitenciarul Ploiești

Statul paralel din penitenciare: dezvăluiri revoluționare despre o structură de influență ascunsă și legături cu cercurile corupției Un nou episod...

Exclusivo săptămână ago

Scandal la Interne: Sindicatul Diamantul acuză abuzuri grave în acordarea majorărilor salariale „Bayraktar”

Emil Păscuț: „Secretizarea regulilor este o modalitate de a ne fura banii fără să ne putem apăra!” Într-o declarație incendiară,...

Exclusivo săptămână ago

Ordinul MAI [S/7/2018] contrazice deciziile judecătorești privind plata sporurilor în concediu

Sindicatul Polițiștilor din România DIAMANTUL solicită respectarea legislației privind sporurile de condiții grele și plata pe perioada concediilor Organizația reacționează...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv