Amânare a producției și noi oportunități de colaborare
Forțele Aeriene ale Statelor Unite își schimbă cursul în dezvoltarea avionului de antrenament T-7A Red Hawk, amânând o etapă cheie cu un an, în timp ce oferă noi oportunități financiare contractorului principal Boeing în schimbul modificărilor aduse aeronavei, conform șefului de achiziții al serviciului, Andrew Hunter.
Întreaga etapă de producție întârziată
Conform noului plan, începutul fazei de producție a antrenorului, cunoscută sub denumirea de decizia Milestone C, va fi întârziată până în 2026. Pentru a contracara această întârziere, Forțele Aeriene vor achiziționa patru aeronave noi reprezentative pentru producție pentru a oferi capacitate de testare suplimentară, ceea ce, potrivit lui Hunter, poate ajuta la accelerarea unor aspecte ale programului, astfel încât capacitatea operațională inițială (IOC) să poată fi atinsă în 2027.
Importanța T-7A pentru înlocuirea T-38 Talons
Folosirea T-7A, menit să înlocuiească flota de T-38 Talons, este „critic”, a declarat Hunter într-un interviu luni la Pentagon. „Întrebarea este, cum ne asigurăm că livrăm pentru AETC [Air Education and Training Command]?”
Colaborare strânsă cu Boeing
Steve Parker, CEO interimar al diviziei de apărare Boeing, a declarat că „apreciem parteneriatul cu Forțele Aeriene ale SUA și ne angajăm să oferim combatanților noștri cel mai sigur și avansat sistem de antrenament din lume. Această abordare inovatoare ne permite să oferim o configurare gata de producție înainte de producția inițială de mică rată, reducând astfel riscurile viitoare.”
Delays în programul Red Hawk
Presiunea asupra Forțelor Aeriene și Boeing a crescut în contextul întârzierilor din programul Red Hawk, deja cu ani întârziere, obligând serviciul să se bazeze mai mult pe vechiul T-38 Talon. Documentele bugetare publicate primăvara trecută indicau planuri de a reduce la jumătate achiziția avioanelor în anul fiscal 2025, prognosticând că IOC va fi atins în 2028, o întârziere de aproximativ doi ani față de măsura de bază inițială din 2018.
Restructurarea bugetului și proiecții
Conform noului plan, IOC este acum preconizată pentru noiembrie 2027, iar banii planificați pentru achiziții în FY25 vor fi reinvestiți în cercetare și dezvoltare pentru achiziționarea celor patru aeronave—cu condiția ca legislatorii să aprobe acest lucru. Obținerea IOC până atunci asigură că programul îndeplinește „data de necesitate” a AETC pentru T-7A, potrivit unui oficial al Forțelor Aeriene.
Rolul celor patru aeronave în campania de testare
Oficialul a explicat că cele patru aeronave pot ajuta campania de testare cu sarcini precum evaluarea sistemelor de misiune și participarea la zboruri în formare, dar nu sunt planificate pentru a fi special dotate, cum sunt avioanele de dezvoltare utilizate în prezent pentru testări de zbor. Noile aeronave vor conta pentru îndeplinirea criteriilor IOC ale programului, constând în 14 avioane care pot fi folosite pentru a începe „dezvoltarea curriculumului și instruirea” pentru AETC, cu livrările așteptate în FY26.
Strategia de „management activ” și stimulente financiare
Ca parte a unei noi strategii de „management activ”, Hunter a afirmat că Forțele Aeriene vor aloca „fonduri semnificative” pentru acordurile de stimulente cu Boeing pentru a aborda problemele care nu au fost prevăzute inițial când a fost negociat contractul de dezvoltare cu preț fix al aeronavei.