Connect with us

Exclusiv

„Alba neagra” privind drepturile și libertățile cetățenești/Intrigă la o Secție de Poliție dintr-un oraș din Prahova (V)

Publicat

pe

Avem informații detaliate conform cărora, pentru a acoperi posibile abuzuri ale agentului de poliție Picior Alexandru de la Poliția Boldesti-Scaieni, mai mulți polițiști din același departament au furnizat informații false într-un dosar penal urgent în cadrul aceleiași unități. Pe 06.05.2024, o petrecere de ziua de naștere organizată în centrul orașului Boldesti-Scaieni s-a dovedit a fi un pretext pentru posibila răzbunare orchestrată de agentul principal de poliție Mataiche Marian de la Poliția Boldesti-Scaieni – Compartimentul Proximitate.

Ziarul Incisiv de Prahova a dezvăluit o investigație complexă pentru a afla adevărul din spatele incidentului cu poliția în care s-a sugerat că „mai mulți indivizi au fost implicați în violențe și au ajuns să fie acuzați de ultraj”. Sau, altfel spus, cum un conflict la Secția de Poliție din Boldesti-Scaieni a generat un scandal care afectează drepturile și libertățile cetățenești.

Este cunoscută în cadrul Poliției Boldesti-Scaieni existența unei puternice animozități a agentului respectiv față de frații C.M.A și C.F.G, deoarece acesta a descoperit că soția sa a avut o relație anterioară cu C.M.A înainte de căsătorie. Declarațiile furnizate în cadrul urmăririi penale de către polițiștii Picior Alexandru, Burlan Marius Daniel și Stanciu Catalin sunt în principal false și se opun situației reale reflectate în înregistrările de pe camerele purtate de aceștia în timpul intervenției.

Ziarul Incisiv de Prahova a publicat mai multe articole din această investigație, evidențiind situația ambiguă a drepturilor și libertăților cetățenești. Repartizarea aleatorie a cauzelor în justiție este esențială pentru asigurarea independenței judecătorului și imparțialității actului de justiție.

Pregătirile în justiție pentru a soluționa abuzurile polițiștilor Repartizarea aleatorie a cauzelor în justiție este o regulă de organizare judiciară esențială, stabilită conform Legii nr. 304/2004, cu scopul de a garanta independența funcțională a judecătorului și imparțialitatea actului de justiție. În sistemul nostru legal, această regulă este implementată prin Regulamentul de Ordine Interioară al instanțelor, care stabilește că repartizarea aleatorie se realizează prin intermediul sistemului informatic ECRIS.

Pe 09 octombrie 2020, Președintele României, Klaus Iohannis, a semnat decretele de numire în funcția de judecător sau procuror pentru candidații acceptați la concursul de admitere în magistratură organizat de Consiliul Superior al Magistraturii prin intermediul Institutului Național al Magistraturii în perioada decembrie 2019 – septembrie 2020. Ca parte a acestor numiri, Crina Elena Grosu, fost Vlad, a fost desemnată ca judecător la Judecătoria Ploiești.

Menționăm că înainte de numirea sa, Crina Elena Grosu, fosta Vlad, a activat la IPJ Prahova ca agent la Serviciul de Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase. În această lumină, se cer clarificări cu privire la repartizarea cauzelor 8953/281/2024 și 13542/281/2024/a1.2 către judecătorul Crina Elena Grosu, fosta Vlad, în mod aleatoriu. Se semnalează că în dosarul 8953/281/2024, judecătorul Crina Elena Grosu ar fi trebuit să se abțină și să ceară recuzarea datorită relației anterioare de muncă cu agenții de la Serviciul de Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase. Detalii legate de acest subiect vor fi prezentate ulterior.

Suspiciuni rezonabile există și în cazul dosarului 13542/281/2024/a1.2, acolo unde judecătorul Crina Elena Grosu ar fi trebuit să se abțină și să solicite recuzarea din aceleași motive, informații pe care nu le vom dezvălui în acest stadiu.

Această serie de dezvăluiri continuă cu declarațiile furnizate în faza urmăririi penale de către polițiștii Picior Alexandru, Burlan Marius Daniel și Stanciu Catalin, demonstrând caracterul fals al acestora. Continuăm această serie deoarece instituțiile statului au rămas opace și nu au răspuns solicitărilor oficiale ale ziarului nostru, subliniind posibila corupție din acest dosar.

Anumite aspecte negative au ieșit la iveală în urma verificărilor referitoare la modul în care agenții de poliție MATAICHE MARIAN și PICIOR ALEXANDRU de la Poliția Orașului Boldești-Scăieni au respectat procedurile de intervenție aprobate prin dispozițiile Inspectoratului General al Poliției Române la incidentul din 06.05.2024, orele 21:30.

Verificările s-au concentrat pe modul în care aceștia s-au deplasat la fața locului după apelul la 112, interacțiunea inițială cu persoanele implicate, modalitatea de intervenție și folosirea mijloacelor de autoapărare, pentru a stabili eventualele abateri disciplinare și respectarea Manualului de Bune Practici de Intervenție, obligatoriu pentru toți polițiștii.

Pe scurt, agentul de poliție PICIOR ALEXANDRU a acționat în mod brutal și nejustificat asupra unei persoane, contravenind regulilor polițienești. Din verificări rezultă că persoana respectivă nu a reprezentat o amenințare serioasă pentru polițiști și folosirea spray-ului iritant lacrimogen a fost nejustificată.

În final, analiza evidențelor și a rapoartelor oferite de polițiști contrastează cu realitatea situației, fapt ce conduce la suspiciuni de fals intelectual și alte infracțiuni pentru ceilalți polițiști implicați în acest caz.

 

In acest serial de dezvaluiri vom reveni cu declarațiile oferite în faza urmăririi penale de către polițiștii Picior Alexandru, Burlan Marius Daniel și Stanciu Catalin si vom demonstra ca sunt în mare parte false și se contrazic.
Continuam seria dezvaluirilor mai ales datorita opacitatii institutiilor statului care nu au raspuns la solicitarile oficiale ale ziarului nostru intarind ideea ca ceva este putred in acest dosar.
Au iesit aspecte negative din verificările cu privire la modul în care agenții de poliție MATAICHE MARIAN și PICIOR ALEXANDRU, ambii din cadrul Poliției Orașului Boldești-Scăieni au respectat procedurile de intervenție aprobate prin Dispoziția nr.643/05.12.2005 a Sefului Inspectoratului General al Poliției Române (Dispoziția nr.41 intrând în vigoare în data de 17.05.2024) la incidentul care a avut loc în data de 06.05.2024, orele 21,30. Cu ocazia efectuării verificărilor s-a analizat modul în care aceștia s-au deplasat la fața locului ca urmare a sesizării prin apelul de urgență 112, modul inițial de relaționare cu persoanele prezente la evenimentul privat, unde s-au deplasat, modalitatea de intervenție și folosire a mijloacelor de autoapărare din dotare, toate acestea în vederea stabilirii răspunderii disciplinare a polițiștilor prin raportare la Manualul de Bune Practici de Intervenție, obligatoriu a fi respectat de către toți polițiștii. În cazul de față, toate verificările efectuate au vizat comportamentul polițiștilor prin raportare la persoana vatamata (omul de afaceri D. F.-V.) și modul de interacțiune și acțiune dintre polițiști și persoana acestuia, neavând relevanță atitudinea manifestată de celelalte persoane. Din punct de vedere al probelor solicitate a fi avute în vedere la stabilirea situației reale, s-au analizat imaginile audio-video surprinse la momentul evenimentului, dar și rapoartele agenților de poliție care au denaturat situația de fapt, rezultată din înregistrări în ceea ce privește persoana vatamata (D. F.-V.). Astfel, agentul de poliție PICIOR ALEXANDRU este persoana care a acționat asupra acesteia contrar tuturor regulilor polițienești folosind forța fizică într-un prim moment în care se discuta civilizat cu acesta, iar ulterior i-a pulverizat în față în doua momente diferite conținutul spray-ului iritant lacrimogen, pe care îl avea în dotare fără niciun motiv justificat. Din analiza înregistrărilor, rezultă fără dubiu că persoana vatamata nu a adresat amenințări cu acte de violență sau cu moartea celor doi agenți de poliție, singura atitudine neprincipială, dar care nu se circumscrie noțiunii de ultraj prin raportare la elementele constitutive ale infracțiunii prevăzute de art. 257 raportat la art. 206 Cod Penal, a fost ulterior folosirii spray-ului iritant lacrimogen, moment în care eu i-a adresat doua apelative precum „Zdreanță ce ești” și „Du-te dracu de țăran”. Restul atitudinii persoanei vatamate, a gesturilor, a poziționării față de polițiști nu erau de natura să le creeze acestora o stare de temere, astfel încât de doua ori să folosească spray-ul iritant lacrimogen asupra mea. De altfel, agentul PICIOR ALEXANDRU, deși invoca o pretinsă stare de temere, este cel care după pulverizarea spray-ului se deplasa în interiorul zonei de conflict fără să mai aibă nicio temere pentru integritatea sa corporală, atitudinea care rezultă din imagini, fiind cea a unei persoane sfidătoare la adresa celor asupra cărora intervenise în mod brutal. Totodată, ulterior comparării aspectelor rezultate în urma vizionării înregistrărilor cu consemnările polițiștilor care au întocmit rapoarte, înscrisuri care constituie probe potrivit art. 97 C.pr.pen. și au fost folosite în dosarul penal nr. 2377/284/P/2024 în vederea dispunerii de măsuri preventive față de persoana vatamata D. F.-V. și trimiterea sa în judecată.
În măsura în care verificările au evidentiat neconcordanțe între situația de fapt, rezultată în urma vizionării înregistrărilor, cu cea consemnată de polițiști în rapoarte, cu referire principală la inexistența pretinsei amenințări îndreptată împotriva agentului de poliție PICIOR ALEXANDRU cu acte de violență și moartea, doar acestea având conotație penală, se analizeaza în ce măsură polițiștii care au atestat o situație de fapt contrară realității, au săvârșit următoarele infracțiuni:
– PICIOR ALEXANDRU – infracțiunea de fals intelectual, prevăzută de art. 321 C.pen., infracțiunea de purtare abuzivă, prevăzută de art. 296 alin. (2) C.pen. și infracțiunea de inducere în eroare a organelor judiciare, prevăzută de art. 268 C.pen.
– MATAICHE MARIAN – infracțiunea de fals intelectual, prevăzută de art. 321 C.pen.
– STANCIU CĂTĂLIN – infracțiunea de fals intelectual, prevăzută de art. 321 C.pen.
– BURLAN MARIUS DANIEL – infracțiunea de fals intelectual, prevăzută de art. 321 C.pen.
– DUMITRACHE SILVIU – infracțiunea de fals intelectual, prevăzută de art.321 C.pen., în legătură cu Procesul verbal de vizionare a imaginilor video întocmit la data de 07.05.2024 în cuprinsul căruia a consemnat aspecte nereale privind atitudinea persoanei vatamate D. F.-V. – „îl împinge/bruschează cu intenție pe agentul de politie” Picior Alexandru. –
Totodata, in urma investigatiilor complexe derulate de ziarul Incisiv de Prahova au reiesit indicii temeinice ca unul dintre politstii nominalizati mai sus au mai savarsit astfel de fapte prin raportarea cu rea credinta a unor aspecte nereale. 

Investigația continuă pentru a aduce la lumină adevărul. (Cristina T.).

Exclusiv

Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului

Publicat

pe

De

O proprietară din Ploiești a fost sancționată drastic de către forțele de ordine, după ce a ales să transforme albia pârâului Dâmbu într-un depozit de moloz provenit din lucrări de renovare. Incidentul, care a atras atenția promptă a autorităților, subliniază nu doar o flagrantă lipsă de responsabilitate ecologică, ci și determinarea Serviciului Protecția Mediului din cadrul Poliției Locale Ploiești de a combate astfel de abateri.

O alertă, o acțiune rapidă: Serviciul Protecția Mediului la datorie

Situația alarmantă a ieșit la iveală în urma unei sesizări, care a mobilizat de urgență echipele Poliției Locale Ploiești. Conform comunicatului emis de instituție, Serviciul Protecția Mediului a acționat cu promptitudine pentru a identifica sursa poluării. Investigația amănunțită a condus rapid la locuința aflată în plin proces de renovare, unde molozul și resturile de construcții erau deversate direct în cursul de apă, afectând grav ecosistemul și integritatea pârâului Dâmbu.

Molozul în apă, amenzi usturătoare: Un semnal clar al legii

Proprietara responsabilă a fost imediat sancționată cu amenzi considerabile, menite să descurajeze pe oricine ar tenta să ignore legislația de mediu. Motivul amenzilor a fost dublu și explicit: 10.000 de lei pentru depozitarea ilegală a deșeurilor provenite din renovări direct în albia și pe malul pârâului Dâmbu, și încă 2.000 de lei pentru lipsa unui contract obligatoriu cu un operator autorizat pentru preluarea și gestionarea corectă a acestor deșeuri. Aceste acțiuni nu doar că poluează mediul, dar pot provoca și blocaje hidrologice, cu riscuri majore de inundații și degradare a calității apei, afectând întreaga comunitate.

Curățenie forțată sub ochii presei: Eficiența măsurilor

Eficacitatea intervenției Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului, a fost confirmată și de observațiile directe. O echipă a ziarului Incisiv de Prahova, tranzitând zona afectată, a constatat cu propriii ochi modul în care dispozițiile autorităților au fost puse în aplicare. Șase persoane implicate în lucrările de renovare au fost surprinse adunând deșeurile abandonate anterior, sub stricta supraveghere, o dovadă concretă a faptului că nerespectarea legii atrage nu doar sancțiuni pecuniare, ci și obligația reparării daunelor.

Responsabilitate colectivă: Spre un mediu curat și sănătos

Acest incident, soluționat prin vigilența și acțiunea fermă a Serviciului Protecția Mediului din cadrul Poliției Locale Ploiești, reprezintă un puternic apel la conștientizare. Eliminarea necorespunzătoare a deșeurilor, în special a celor din construcții, rămâne o provocare. Este esențial ca cetățenii să înțeleagă importanța utilizării punctelor de colectare specializate și a respectării legislației în vigoare. Un mediu curat și sănătos este o responsabilitate comună, iar autoritățile, prin intervenții precum cea de la Pârâul Dâmbu, reconfirmă angajamentul lor ferm de a proteja patrimoniul natural al Ploieștiului. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!

Publicat

pe

De

De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor controverse aprinse, acuzat fiind de ineficiență crasă, sifonare a banilor publici și chiar de agravarea secetei. Ceea ce părea o „rețetă perfectă pentru un jaf cu aprobare guvernamentală”, transformând HG 256/2010 într-o „biblie a mafiei antigrindină” și un „bilet direct spre Maldive” pentru beneficiari, primește acum o confirmare zdrobitoare.

Ziarul nostru de investigații, Incisiv de Prahova, a obținut în exclusivitate un Raport preliminar de o acuratețe dezarmantă, care demonstrează, fără replică, că toate dezvăluirile noastre au fost nu doar exacte, ci și profetic de corecte. Datele oficiale, furnizate chiar de Direcția Agricolă Județeană Prahova (DAJ Prahova) pentru perioada 2015-2025, aruncă în aer narațiunea oficială a unui sistem funcțional, expunând o realitate crudă: milioane de euro aruncați pe fereastră pentru o tehnologie fără niciun efect detectabil, ba chiar suspectată de a fi contribuit la problemele climatice.

În timp ce unele publicații, locale sau naționale, își arogă acum, cu o întârziere demnă de analele presei autohtone, ‘exclusivitatea’ dezvăluirilor despre sistemul antigrindină – un scenariu familiar- după cum am documentat până la saturație (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),  (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici)(aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),   (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici),  (aici) , etc. și în tot internetul care mai are curajul să spună adevărul), sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite,  aidoma cazului WHITE TOWER (aici), unde abia în 2023 începeau să „descopere” ce Incisiv de Prahova documentase și publicase deja, cu acte (adevarate rechizitorii), încă din 2020 – noi le oferim indulgența noastră, deplângându-le, totodată, lipsa cronică de originalitate și de viteză.

„Scutul” fantomă: Când variabilitatea devine dovada ineficienței

Conform anexei 1 a HG 256/2010, ar fi trebuit să beneficiem de un sistem antigrindină ultramodern, rodul unor studii științifice și tehnologii inovatoare. Realitatea, așa cum o relevă datele DAJ Prahova, este complet diferită. Pe parcursul a nouă ani (2015-2024) în care sistemul antigrindină a funcționat „normal” în județul Prahova, suprafața medie afectată de grindină a fost de 560,32 hectare pe an. O cifră care, la prima vedere, ar putea părea acceptabilă. Însă, statistica nu minte și scoate la iveală adevărul brutal: abaterea standard a suprafețelor afectate este de ±738 hectare, adică mai mare decât valoarea medie însăși!

Ce înseamnă asta? Explicația este simplă și devastatoare pentru susținătorii sistemului: într-un sistem tehnic eficient, variațiile de la un an la altul ar trebui să fie minime, controlate. Aici, fenomenul grindinei rămâne complet aleatoriu, „sărind” dramatic, exact ca și cum sistemul nu ar exista. Verdictul statistic este clar: sistemul nu controlează grindina. Banii publici, alocați „studiilor fără rezultate, omologărilor fictive și programelor experimentale eșuate”

Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!, nu au produs nimic concret, ci doar o vastă operațiune de sifonare a bugetului.

Paradoxul prahovean: Fără rachete, mai puțină grindină și recole istorice!

Dacă ineficiența statistică nu era suficientă, anul 2025 oferă dovada supremă a inutilității sistemului. În 2024, sistemul a funcționat doar parțial (aprilie-iulie), iar în 2025, a fost oprit complet. Logica ar fi dictat o creștere masivă a pagubelor. Realitatea, însă, contrazice flagrant această așteptare, confirmând, încă o dată, acuzațiile Incisiv de Prahova privind „sistemul fantomă pe banii noștri”:

  • 2024: 313 hectare afectate de grindină (sub media anilor cu sistem activ).
  • 2025: 459,84 hectare afectate de grindină (tot sub media anilor cu sistem activ).

Cu alte cuvinte, în absența rachetelor, grindina nu a devenit mai severă; dimpotrivă, pagubele au fost mai mici! Acest fenomen, bine cunoscut în știință, indică faptul că intervenția artificială nu avea, în realitate, niciun efect benefic.

Iar surprizele nu se opresc aici! Anul 2025, singurul sezon fără intervenții antigrindină, a înregistrat și cele mai mari producții agricole din întreg intervalul 2015-2025! Grâul a „explodat” de la 3.500-5.000 kg/ha la aproximativ 8.000 kg/ha; rapița a urcat la circa 4.500 kg/ha; floarea-soarelui a revenit la 2.500 kg/ha; iar porumbul a atins un nivel excepțional de peste 6.500 kg/ha. O creștere simultană pe toate culturile majore, exact în anul în care rachetele au tăcut, reprezintă un argument statistic irefutabil: oprirea însămânțărilor cu iodură de argint a coincis cu cel mai productiv an agricol al ultimului deceniu în Prahova.

Seceta: Adevăratul dușman ignorat, agravat de iluzii costisitoare

În timp ce statul român a investit zeci de milioane de euro într-un sistem antigrindină demonstrat acum ca fiind ineficient, a ignorat complet adevăratul flagel al agriculturii: seceta. O comparație a datelor DAJ Prahova este elocventă:

  • Grindină (media 2015-2024): 560,32 hectare afectate.
  • Secetă (media 2015-2024): 14.013 hectare afectate, adică de peste 25 de ori mai mult! În ani extremi, diferența a atins chiar și 50-100 de ori.

Cu toate acestea, finanțarea s-a concentrat exclusiv pe rachete, în timp ce seceta, responsabilă pentru peste 90% din pagubele agricole, a rămas complet neadministrată. Mai mult, analiza variabilității arată o abatere standard a secetei de 16.636 hectare, mult mai mare decât media, indicând un fenomen natural sever, pe care sistemul antigrindină nu doar că nu îl reduce, dar pare chiar să îl agraveze, coincizând anii cu consum mare de rachete cu anii de secetă severă (2020, 2024).

Și aici, anul 2025 aduce o altă revelație. În anul fără rachete, suprafața afectată de secetă a scăzut la 7.018 hectare, adică cu 50% mai puțin decât media ultimului deceniu. Astfel, în absența intervențiilor atmosferice, indicatorii agricoli s-au îmbunătățit drastic: mai puțină grindină, mai puțină secetă și producții record. Este pentru prima dată când datele oficiale arată simultan aceste trei tendințe pozitive, într-un an fără sistem antigrindină!

De La HG 256/2010 la salarii de nababi: Anatomia unei decepții de stat

Aceste descoperiri șocante amplifică acuzațiile noastre anterioare (sursa: Incisiv de Prahova) privind jaful din spatele Sistemului Național Antigrindină. HG 256/2010, prezentată drept fundamentul SNAG, s-a dovedit a fi „Hârtia ilegalității, biblia mafiei antigrindină”. Iar Autoritatea pentru Administrarea Sistemului Antigrindină (AASAG) continuă să funcționeze ca o „instituție-fantomă” , chiar și acum când activitatea sa principală este suspendată.

Cu 106 puncte de lansare inactive și o activitate „zero” de peste un an, AASAG continuă să plătească salarii de zeci de mii de lei. Directorul Dragoș Manole, plătit cu nu mai puțin de 20.000 de lei pe lună (sursa: Antena 3 CNN, Incisiv de Prahova), exemplifică perfect „școala tăcerii cu onoruri”, refuzând să detalieze în ce a constat „activitatea categorică” a instituției. Este o „orgie de sifonare a banilor publici”  care sfidează orice logică economică și morală, mai ales într-o perioadă de austeritate.

DNA și Ministrul Agriculturii: Ultimul tren spre transparență și justiție?

Aceste noi date, irefutabile, intensifică apelurile repetate ale Incisiv de Prahova către Direcția Națională Anticorupție (DNA) de a se autosesiza și a investiga modul în care a fost implementată HG 256/2010. Sunt necesare răspunsuri clare și transparente cu privire la respectarea procedurilor legale, studiile de impact reale, monitorizarea cheltuielilor și eventualele conflicte de interese.

Ministrul Agriculturii, deși a avut curajul să suspende sistemul, are acum o datorie morală și legală sporită. Nu este suficient să oprești sistemul; trebuie „să-i trimiți pe hoți la Bălăcăneanca și să te asiguri că nu vor mai avea ocazia să fure niciodată ploaia și viitorul României!” . Acum, cu dovezile statistice că absența sistemului aduce beneficii reale, cazul devine de-a dreptul exploziv.

Concluzie: Să curățăm grădina statului de buruienile costisitoare ale incompetenței și corupției

„Fermierii – eroi ai pământului”, mai buni decât orice detectiv 007, au pus APIA la colț și au adus în atenția publică un jaf colosal. Noile date de la DAJ Prahova nu fac decât să le valideze pe deplin avertismentele și să arate că „sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite” .

Acest episod jenant nu este doar o știre, ci un simptom al unei boli profunde: corupția și incompetența la nivel înalt, protejate de un sistem inert. E timpul ca lopata să intre adânc în grădina statului, să scoatem la lumină toate aceste buruieni costisitoare și să le trimitem acolo unde le este locul: fie la Remat, ca rachetele, fie la Bălăcăneanca, ca pe toți hoții!

Vom reveni, pentru că această poveste este departe de a fi încheiată. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Circ la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!

Publicat

pe

De

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), te gândești la mascați gata de orice, la elite, la „băieți buni”. Dar, după cum relevă un rechizitoriu jurnalistic Incisiv de Prahova (aici), (aici), (aici), etc și, mai nou, un document exploziv depus la Tribunalul București, realitatea e mai mult un film prost cu buget mare, regizat de incompetență și interpretat de birocrați cu epoleți, unde „special” înseamnă, de fapt, „special hărțuitor”. Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș, care a avut tupeul de a-i înfrunta pe „Dumnezeii” cu grade, ajunge acum în sala de judecată, iar ce se dezvăluie acolo e o comedie neagră cu iz penal, unde instituția însăși se auto-denunță!

„Inelul magic” al abuzului: Demascat în acte, nu doar în soapte!

Vă mai amintiți de șeful care îi spunea polițistului incomod: „Dacă aș avea un inel magic, aș roti de el ca tu să nu mai fii aici!”? Ei bine, magia s-a transformat în acte administrative cât se poate de palpabile, acum contestate în instanță! Plângerea depusă la Tribunalul București de agentul Bendriș, prin avocatul său, nu mai lasă loc de interpretări: două dispoziții, ca două gloanțe trase în cariera sa, sunt acum sub lupa legii.

Prima victimă pe lista neagră e Dispoziția Șefului SAS București nr. 85 din 21.07.2023, prin care agentul-șef a fost mutat, fără voia și acordul său, la munca de secretariat. Practic, de la acțiuni speciale, direct la „cărți și hârtii”, transformat în „Compartiment OPI – SAS” – o marginalizare cinică și o sfidare grosolană a procedurilor legale. De ce? Pentru că, se pare, polițistul incomod care a avut curajul să gândească liber despre „cazul Pian” și să-și ceară drepturile sindicale nu merita o fișă de post… ci o fișă de umilință.

A doua „bijuterie” a abuzului este Dispoziția Directorului General al DGPMB nr. 7481 din 03.08.2023, care a suspendat pur și simplu raporturile de serviciu ale lui Bendriș! Motivul invocat? Polițistul nu ar fi susținut o evaluare psihologică. Ironia, bat-o vina, e că această decizie a fost luată pe baza unei „Adrese a Biroului Psihologie” – un document secret, de „corespondență internă”, pe care victima nu a avut voie să-l vadă! E ca și cum te-ar condamna la închisoare pe baza unei dovezi secrete pe care judecătorul nu o poate citi, iar tu nu ai voie s-o vezi!

Psihologul-torționar și „dosarul secret”: Când sănătatea mentală devine armă albă

Partea cu adevărat scandaloasă vine din culisele „psihologiei” de la SAS. Polițistul Bendriș a detaliat în plângerea sa cum psihologul Horia Bejenaru ar fi refuzat o reprogramare a testării psihologice, justificată de o migrenă puternică (ulterior dovedită cu concediu medical!), și ar fi insinuat, cu o aroganță demnă de analele psihiatriei, că polițistul „s-ar fi alcoolizat la mare”!

Ce a omis conducerea SAS/DGPMB, conform documentelor din instanță, este că Bendriș NU A REFUZAT evaluarea. A cerut doar o reprogramare și schimbarea psihologului, invocând atitudinea „lipsită de profesionalism” a lui Bejenaru. O cerere legitimă, înregistrată oficial, și pur și simplu ignorată de o mașinărie instituțională setată pe eliminare. Astfel, o cerere de bună-credință a devenit „nesusținere”, și o migrenă s-a transformat în motiv de suspendare a veniturilor. Să râdem, să plângem?

Bomba ADN… adică, DNA! Când instituția se autodenunță pentru „fals și abuz în serviciu”!

Aici ajungem la cireașa de pe tort, un element trecut cu vederea în amploarea abuzurilor, dar acum, prin plângerea de la Tribunal, adus în prim-plan cu forță devastatoare. Serviciul Control Intern al DGPMB a depus o sesizare din oficiu la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 3 pentru… fals intelectual și abuz în serviciu! (Vom reveni cu documente INCENDIARE!). Obiectul acestei sesizări? Chiar acea „Adresă a Biroului Psihologie nr. 214.756 din 31.07.2023” – exact documentul secret care a stat la baza suspendării polițistului Bendriș!

Tradus în limbaj de mahala: instituția l-a suspendat pe Bendriș pe baza unui document pe care nu i l-a arătat, iar apoi PROPRIA INSTITUȚIE a sesizat Parchetul că acel document ar putea fi FALS și ar constitui ABUZ în serviciu! Este ca și cum un judecător te-ar condamna, apoi s-ar autodenunța că sentința e bazată pe probe falsificate, dar tu, condamnatul, tot trebuie să execuți pedeapsa! Un monument de Kafka-isme și ipocrizie, unde absurdul e ridicat la rang de politică de cadre!

Concediul de creștere copil: O „pauză” de la abuz, pe spinarea justiției

Mai departe, DGPMB reușește să se întreacă pe sine în ridicol. Concediul legal de creștere a copilului pentru „luna tatălui” i-a fost inițial refuzat lui Bendriș, sub pretextul că era suspendat. Dar, în plină iarnă, în decembrie 2023, într-o mișcare demnă de un iluzionist de provincie, DGPMB își recunoaște eroarea: printr-o nouă dispoziție, recunoaște retroactiv concediul paternal și, culmea, SUSPENDĂ EFECTELE PROPRIEI DISPOZIȚII DE SUSPENDARE pe durata concediului!

Deci, un abuz instituțional se anulează singur, temporar, doar pentru a acoperi o ilegalitate și mai flagrantă, apoi revine în forță după ce „paternitatea” trece! O dovadă mai clară de arbitrar și de lipsă de coerență managerială greu de găsit. Întreaga situație a lăsat familia polițistului cu buzunarele goale timp de trei luni, cu doi copii mici de întreținut, și cu o imagine profesională șifonată.

„Interogatoriul tăcerii”: Polițistul cere răspunsuri, sefii transpiră

Prin plângerea sa, agentul Bendriș nu cere doar anularea abuzurilor și plata drepturilor salariale. El cere socoteală! Lista de interogatorii propusă instanței este o oglindă rece și dură a întrebărilor la care șefii DGPMB și SAS vor trebui să răspundă:

  • „Este adevărat că reclamantul s-a prezentat la 31.07.2023 la Biroul Psihologie?” (Adică, nu a refuzat!)
  • „Unde este înscrisul de unde rezultă refuzul explicit al reclamantului de a susține evaluarea psihologică?” (Adică, nu există!)
  • „Ce demersuri au fost efectuate pentru a stabili dacă dl Bejenaru Horia și-a depășit atribuțiile profesionale?” (Adică, ați mușamalizat reclamația?)
  • „În cursul anului 2023, la nivelul SAS, câte sesizări privind existenţa unor comportamente dezadaptative au fost înregistrate? Și câte au dus la suspendări?” (Adică, cât de sistematică este hărțuirea?)

Aceste întrebări nu sunt doar procedurale; sunt acuzații directe, sub masca legalității, menite să destrame pânza de minciuni și abuzuri țesută de ani de zile în inima unei instituții menite să apere legea.

Epilogul dezastrului: Justiția, ultimul SAS?

Cazul agentului-șef Bendriș nu este doar despre un polițist hărțuit. Este o radiografie dură a putrefacției instituționale, a unui sistem unde șefii joacă de-a „inelul magic” cu destinele subalternilor, unde psihologii devin călăi sub acoperire, iar controlul intern descoperă infracțiuni chiar la baza propriilor decizii. La SAS, se pare, „acțiunile speciale” s-au transformat în „acțiuni penale” împotriva propriilor angajați.

Rămâne de văzut dacă Justiția, acest ultim bastion al normalității, va reuși să spargă „inelul magic” al abuzurilor și să aducă la lumină adevărul, forțând o schimbare reală în acest Serviciu pentru Acțiuni Speciale… sau, mai bine zis, pentru Abuzuri Sistemice. Pamfletul se încheie aici, dar lupta pentru dreptate abia începe în instanță. Vom reveni. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv6 ore ago

Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului

O proprietară din Ploiești a fost sancționată drastic de către forțele de ordine, după ce a ales să transforme albia...

Exclusiv14 ore ago

Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!

De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor...

Exclusiv16 ore ago

Circ la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), te gândești la mascați gata de orice, la elite, la „băieți buni”. Dar,...

Exclusiv16 ore ago

Labirintul juridic al MAI: Când „inteligența asimptomatică” dictează legea

În analele deja legendare ale absurdului administrativ românesc, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) pare să-și fi asigurat un loc de cinste,...

Exclusiv16 ore ago

Mașina de poliție, „autoservire” personală pentru un sef

Sindicatul Europol denunță abuzuri fără precedent la Moldova Nouă Un nou scandal zguduie Poliția Română, scos la iveală de Sindicatul...

Exclusivo zi ago

„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal

Un avertisment sumbru a fost lansat de la vârful Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), unde directorul general, Bogdan Burcu, a...

Exclusiv2 zile ago

SAS, de la „echipă de intervenție rapidă” la „brigada psihologilor cu bâtă”: Când statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege!

Când te gândești la Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS) al Poliției Capitalei, imaginea este clară: elită, disciplină, profesionalism. Realitatea din...

Exclusiv2 zile ago

Războiul secrete-transparență: Ordinul MAI S/108/2011, sub asalt juridic

Sindicatul „Diamantul” acuză MAI și IGPR de tergiversare în procesul de declasificare Un nou episod al luptei pentru transparență în...

Exclusiv2 zile ago

Scandalul interceptărilor ilegale de la IPJ Botoșani: Tentativă de ‘mușamalizare sistematică’ la nivelul instituțiilor cheie

Un scandal de proporții zguduie din temelii Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Botoșani, aruncând o umbră serioasă asupra integrității unor...

Exclusiv2 zile ago

Scandal la rutiera Medgidia: Şeful „pârnăiaş” răzbună agentul umilit! Sindicatul Europol denunță o NOUĂ hărțuire!

Un nou episod șocant de abuz de putere zguduie Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Constanța, dezvăluit de Sindicatul Europol. Cazul...

Exclusiv2 zile ago

Salarii de nababi pentru o instituție-fantomă: Antigrindina S.R.L. – Maldivele din bugetul românesc, ediția „zero activitate” și 20.000 de lei/lună pentru tăcere!

Fantoma cu salarii de aur bântuie bugetul României După ce fermierii prahoveni, adevărați detectivi în agricultura românească, au demascat sistemul...

Exclusiv2 zile ago

România, fabrica de absurdități: De la „igienă” economică la mita de un milion, justiția dansează!

Într-o țară în care serialul „Corupția fără sfârșit” bate toate recordurile de audiență și se reinventează cu fiecare zi, un...

Exclusiv2 zile ago

MAE: Academia de diplomație sau bârlogul faraonilor fiscali? Oana Țoiu „reformează” cu concursuri viciate și platforme piratate – Detalii exclusiv Incisiv de Prahova!

România, țara în care absurdul fiscal se transformă constant în tragicomedia birocratică, ne servește un nou episod halucinant. După ce...

Exclusiv3 zile ago

Transparența pe „sârmă”: Balerini la MAI și biliardul stricat – Sindicatul „Diamantul” intreabă, Ministerul răspunde evaziv

O corespondență cu ecouri: Întrebări arzătoare despre Centrul Cultural al MAI, răspunsuri reci și opace O corespondență recentă dintre Sindicatul...

Exclusiv3 zile ago

Tragedie fără ecou: Tânăr arestat preventiv, găsit spânzurat în Centrul de Reținere al IPJ Galați

Un incident socant aruncă o umbră asupra condițiilor de detenție preventivă Un eveniment tragic a zguduit ieri Inspectoratul de Poliție...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv