Featured
Petrolul, economisit în zadar de Europa
Când se vorbește, la nivel mondial, despre apetitul omenirii pentru mașinile electrice, analiștii omit să spună că cea mai mare creștere a numărului de astfel de vehicule se înregistrează în China, cu 60% din vânzările totale. Bătălia pentru reducerea utilizării combustibililor fosili, în special a petrolului, se dovedește a fi pierdută din start, pentru că ce se micșorează în Europa și în SUA, crește de patru ori în restul lumii.
Invidia americanilor și europenilor față de chinezi, care le-au luat fața până și la electrificarea transportului, cerută în Green Deal-ul UE, invidie materializată prin introducerea unor taxe uriașe la importuri de vehicule electrice, nu va rezolva nimic. China a îndeplinit înaintea tuturor Green Deal-ul european, pe motive de expertiză, materii prime și energie ieftină, lucruri pe care nici SUA, nici UE nu le dețin. Într-o analiză a Agenției Internaționale a Energiei (IEA), referitoare la scăderea cererii de petrol la nivel mondial, se arată că vânzările de mașini electrice vor crește de la 14 milioane în 2023, la 17 milioane în 2024, aceste autovehicule reprezentând în acest moment una din cinci mașini vândute.
”Această ascensiune va persista, vânzările totale estimate să ajungă 40 de milioane în 2030, când aproape una din două mașini noi va fi electrică. Fenomenul vehiculelor electrice (EV) rămâne în primul rând unul chinezesc. În 2023, majoritatea vânzărilor au fost în China (60%), Europa (25%) și Statele Unite (10%). Această dominație va continua, astfel că este de așteptat ca una din trei mașini pe șoselele din China până în 2030 să fie electrică și aproape una din cinci, atât în Statele Unite, cât și în Uniunea Europeană. În același sens, mai mult de jumătate din toate vehiculele electrice vândute la nivel global au fost produse de producătorii de automobile chinezi”, se arată în raportul IEA.
Nu ai subvenție, nu îți iei mașină
Agenția recunoaște că în țările occidentale vehiculele electrice pierd teren, pe fondul eliminării parțiale a scutirilor fiscale și a subvențiilor, mașinile nevândute adunându-se pe stocurile dealerilor. Spre deosebire de adoptarea pe piața de masă în China, vehiculele electrice rămân un produs de nișă în economiile dezvoltate, din cauza prețurilor mari, a lipsei unei infrastructuri de încărcare adecvate și a prăbușirii valorii electricelor second hand, care acționează ca elemente de descurajare pentru cei mai puțin înstăriți cumpărători. În același timp, se formează fricțiuni comerciale între China și Vest, din cauza vehiculelor electrice ieftine din China, care câștigă rapid cota de piață, în defavoarea producătorilor de automobile occidentali cu prețuri mai mari, susține IEA. Acest lucru a generat acuzații împotriva Chinei de ajutor guvernamental disproporționat. Decizia din mai 2024 a administrației Biden de a majora cu 400% tarifele vehiculelor electrice chinezești este un exemplu în acest sens, iar Uniunea Europeană a anunțat taxe de 38,1% pentru mașinile chinezești.
Scăderi simbolice la cererea de petrol
Raportul IEA estimează că cererea de petrol din America de Nord va fi de 24,6 mb/zi (milioane de barili pe zi) în medie în 2024-2025, înainte de a scădea treptat la 23 mb/zi în 2030, după ce în 2019 a fost de 24,9 mb/zi. În Europa, cererea de petrol va scădea de la 15,8 mb/zi în 2019, la 13,8 mb/zi în 2030. Aceste mici reduceri vor fi compensate cu creșterile substanțiale din celelalte zone ale lumii. Astfel, în zona Asia Pacific, cererea de petrol va crește de la 35,9 mb/zi în 2019, la 42,3 mb/zi în 2030, iar în China, de la 14,1 mb/zi în 2019, la 18,1 mb/zi în 2030. Totodată, India își va crește consumul de petrol de la 5,0 mb/zi în 2019, la 6,7 mb/zi în 2030, Africa, de la 4,2 mb/zi în 2019, la 5,2 mb/zi în 2030, America Centrală și de Sud, de la 6,7 mb/zi în 2019, la 7,3 mb/zi în 2030, iar Orientul Mijlociu, de la 8,8 mb/zi în 2019, la 9,0 mb/zi în 2030.
Exclusiv
Familia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)
Motto: În România, corupția e ca o telenovelă: nu se termină niciodată, dar măcar ne mai amuză (amar). Atenție, însă, că te poți trezi figurant fără să vrei!
Jilava, mon amour (sau mai bine, mon „caușmar”!) cu figuranți forțați
În adâncurile sistemului penitenciar românesc, acolo unde dreptatea și legalitatea se ascund sub pat, o familie a transformat corupția într-o artă: familia Teoroc. Dar, ca în orice comedie (neagră), vine și momentul de cotitură, când clovnii își dau arama pe față și publicul începe să arunce cu roșii. Iar ieri, la Ministerul Justiției, am avut parte de un spectacol trist: polițiști trimiși în stradă ca ostatici ai răzbunării unui clan.
„Baroneasa WhatsApp” și aventurile padocului fantastic (continuă!)
Cristina Teoroc, alias „Baroneasa WhatsApp”, a transformat Penitenciarul Jilava într-un fel de „Fermă Animalelor” a lui Orwell, dar cu mai multă risipă și mai puțină morală. În loc de porci conducători, aveam câini de lux, tolăniți în padocuri construite pe bani publici, în timp ce angajații se întrebau dacă nu cumva au greșit meseria și trebuiau să se facă dresori. Acum, însă, „ferma” e în vizorul autorităților, iar „Baroneasa” încearcă să își spele imaginea cu orice preț.
Ștefan Teoroc, Liderul de sindicat cu vedere selectivă (si santaj inclus)
Și unde era Ștefan Teoroc, marele apărător al drepturilor angajaților? Probabil prea ocupat să numere banii din cotizații sau să admire „realizările” soției. Că doar nu era să se supere pe „Baroneasă” pentru niște fleacuri, cum ar fi colectările ilegale de fonduri sau amenințările la adresa subalternilor. Ah, și să nu uităm de liderii din teritoriu, recompensați cu funcții de conducere pentru a ține „armata” de membri în frâu! Asta nu e reprezentare sindicală, e șantaj curat!

SNPP: Sindicatul care apără corupția cu unghiile și cu dinții (sau mai bine, cu vuvuzele sub frică și pensionari recrutați cu forța)
Când „Baroneasa” a fost detronată de șeriful Bogdan Burcu, SNPP a sărit ca ars. Circa 400 de polițiști au fost trimiși în stradă, mulți dintre ei fără voia lor, obligați, șantajați sau intimidați de șefi. Au strigat împotriva Ministerului Justiției și a ANP de frică, nu din conștiință. Au suflat în vuvuzele de frică pentru susținerea unei familii care a pus mâna pe un sindicat și îl folosește pentru influență și îmbogățire personală. Asta nu e luptă sindicală, e răzbunare personală pe banii și nervii oamenilor!
FSSP: O umbră ieftină și inutilă a lui Teoroc
Și să nu uităm de Florin Șchiopu și FSSP, o prelungire inutilă a SNPP, o umbră ieftină a lui Teoroc, fără personalitate și fără principii. Prezența lor la protest? O glumă proastă, o încercare disperată de a da greutate unui protest care s-a dovedit a fi un eșec total.
Bogdan Burcu: Eroul sau nebunul? (sau poate doar un tip sătul de mizerie?)
Haos în sistemul penitenciar – Un director general vs. caracatița corupției (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc.
În mijlocul acestui circ grotesc, apare un personaj: Bogdan Burcu, directorul general al ANP. Unii îl consideră un erou, un justițiar care a venit să curețe cloaca din sistemul penitenciar. Alții îl văd ca pe un nebun, un Don Quijote care se luptă cu morile de vânt. Un lucru e cert: a avut curajul să dea cu bâta-n baltă și să deranjeze liniștea corupților. Și, se pare, a reușit să spulbere mitul invincibilității familiei Teoroc.
Morala poveștii (dacă exista așa ceva în România, mai ales când vine vorba de corupție)
Familia Teoroc a crezut că poate transforma sistemul penitenciar într-o afacere de familie. SNPP a crezut că poate manipula angajații la nesfârșit. Dar, ca în orice comedie proastă, vine și momentul în care publicul se trezește și începe să huiduie. Iar polițiștii care au refuzat să participe la mascaradă sunt dovada vie că, în sistem, încă mai există conștiință, discernământ și rușine.
Concluzie: România, tara minunilor (si a corupților cu polițiști santajați și lideri disperați)
Sperăm că instituțiile statului vor avea curajul să pună capăt acestei mascarade și să curețe sistemul penitenciar de corupție și abuzuri. Până atunci, nu ne rămâne decât să râdem (sau să plângem) și să ne întrebăm: oare câți Teoroci mai trebuie să apară ca să ne dăm seama că ceva e putred în Danemarca (pardon, în România)? Și, mai ales, câți polițiști vor mai fi folosiți ca marionete în războaiele personale ale unor lideri corupți?
Întrebarea zilei:
Oare dacă am pune toți corupții din România într-un penitenciar administrat de familia Teoroc, cu lideri SNPP pe post de gardieni șantajatori, s-ar mai fura ceva sau ar ajunge să se fure între ei (și să dea vina pe Burcu)? Vom reveni. (Cristina T.).
Exclusiv
„Conduită infectă și abuzivă”: Sindicatul Diamantul denunță secretizarea cercetării disciplinare a lui Vitalie, invocând o comparație flagrantă cu o altă procedură
Featured
Polițiștii SIDEPOL se alătură protestului național din 29 octombrie: „Uniți pentru o viață decentă!”
-
Exclusivacum 3 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 4 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Exclusivacum 13 oreCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 3 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum o ziPenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi



