Connect with us

Featured

Declarația copreședinților Summitului Formatului București 9 (B9)

Publicat

pe

Șefii de stat și de guvern din Bulgaria, Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România și Republica Slovacă s-au reunit ieri la Riga, salutând participarea Secretarului General al NATO, precum și a noilor noștri aliați, Finlanda și Suedia, la această întâlnire.

În calitate de copreședinți ai reuniunii, transmitem următoarele:

Ne întâlnim în contextul celei de-a 75-a aniversări a celei mai puternice, trainice și de succes Alianțe din istorie și în anul unor aniversari importante privind aderarea țărilor noastre la NATO.

Sărbătorim acest eveniment în interiorul unei Alianțe mai puternice ca oricând, hotărâte și unite. Aderarea recentă a Suediei și Finlandei întărește și mai mult NATO și sporește securitatea noastră colectivă. Acest fapt reafirmă, de asemenea, angajamentul nostru față de Politica Ușilor Deschise.

Scopul cheie al NATO și cea mai mare responsabilitate este să asigure apărarea colectivă împotriva tuturor amenințărilor, provenind din toate direcțiile. Evidențiem importanța legăturii transatlantice pentru securitatea și unitatea noastră. Aliații sunt uniți și angajați să descurajeze și să apere fiecare centimetru de teritoriu Aliat, să protejeze suveranitatea și integritatea teritorială a tuturor Aliaților și să se impună împotriva oricărui agresor și să refuze oricărui adversar orice posibilă oportunitate de agresiune.

Am consolidat și vom continua să întărim în mod substanțial postura NATO de descurajare și apărare înaintată pe Flancul Estic, de la Marea Baltică la Marea Neagră.

Reiterăm angajamentul Aliaților privind punerea în aplicare a deciziilor adoptate la Summiturile de la Madrid și Vilnius, pentru a întări în mod semnificativ postura de descurajare și apărare a Alianței, cu sprijinul noilor planuri de apărare ale NATO, susținute de forțele, stocurile și capabilitățile necesare, inclusiv cele de apărare antiaeriană și antirachetă, și care sunt testate cu regularitate. Ca parte a eforturilor de a avansa în asigurarea executabilității planurilor de apărare ale NATO, subliniem importanța structurii de comandă și control și a structurii de forțe ale NATO, precum și a capacității de susținere logistică și a mobilității militare, inclusiv a îmbunătățirii sau extinderii infrastructurii relevante, precum extinderea Sistemului de Conducte NATO.

Salutăm progresul substanțial pe care Aliații l-au făcut în ceea ce privește investițiile pentru apărare, în linie cu angajamentul nostru de a aloca anual minimum 2% din PIB sau mai mult pentru apărare și subliniem că, pentru a face față provocărilor multi-dimensionale care decurg dintr-o ordine de securitate tot mai contestată, sunt necesare cheltuieli și investiții sporite pentru apărare. În plus, angajamentul Aliaților de a furniza de urgență capabilitățile critice este esențial pentru executarea planurilor de apărare ale NATO.

O industrie de apărare puternică în întreaga Alianță rămâne esențială. Luăm măsuri curajoase pentru a consolida capacitatea industriei noastre de apărare pentru a elimina deficiențele și de a scurta lanțurile de aprovizionare.

Rusia este și va rămâne cea mai semnificativă și directă amenințare la adresa securității Aliate. Vom lucra la o strategie cuprinzătoare pentru a contesta, constrânge și contracara Rusia, inclusiv prin limitarea capacității Rusiei de a-și reconstitui armata și capacitatea sa de a lansa amenințări. Rămânem fermi în eforturile noastre de a susține presiunea internațională asupra Rusiei, inclusiv prin sancțiuni și alte măsuri, atâta timp cât Rusia își continuă politicile și acțiunile ostile, inclusiv încălcarea flagrantă a dreptului internațional.

Suntem profund îngrijorați de activitățile hibride maligne recente ale Rusiei pe teritoriul Aliat, care constituie o amenințare la adresa securității Aliaților. Aceste incidente fac parte dintr-o campanie intensificată de activități pe care Rusia continuă să le desfășoare în regiunea euroatlantică, inclusiv sabotaj, acte de violență, interferențe cibernetice și electronice, provocări legate de frontierele Aliate, campanii de dezinformare și alte operațiuni hibride. Susținem și suntem solidari cu Aliații afectați.

Vom acționa individual și colectiv pentru a aborda aceste acțiuni, ne vom spori reziliența și vom continua să ne coordonăm îndeaproape pentru a ne asigura că Alianța și Aliații sunt pregătiți să descurajeze și să se apere împotriva acțiunilor sau atacurilor hibride.

Condamnăm comportamentul Rusiei și solicităm Rusiei să-și respecte obligațiile internaționale, așa cum Aliații le respectă pe ale lor.

Ne reunim într-un moment în care Rusia nu dă semne de retragere din războiul său brutal împotriva Ucrainei. Reafirmăm sprijinul nostru neclintit pentru o Ucraină independentă și suverană, în cadrul granițelor sale recunoscute internațional. O Ucraină puternică, independentă și democratică este vitală pentru stabilitatea regiunii euroatlantice. Continuăm să solicităm Rusiei să oprească imediat toate ostilitățile războiului său de agresiune și să își retragă necondiționat forțele de pe teritoriul Ucrainei.

De asemenea, îi condamnăm pe toți cei care, inclusiv Belarus, facilitează în mod activ efortul de război al Rusiei și acțiunile hibride maligne, inclusiv împotriva Aliaților. Îi îndemnăm să înceteze complicitatea la agresiunea și activitățile destabilizatoare ale Rusiei.

Parteneriatul strategic din ce în ce mai aprofundat dintre Republica Populară Chineză și Rusia și încercările lor de a se consolida reciproc de a submina ordinea internațională bazată pe reguli sunt contrare valorilor și intereselor noastre. Facem apel la toate statele să susțină ordinea internațională, inclusiv principiile suveranității și integrității teritoriale, așa cum sunt consacrate în Carta ONU și să se abțină de la sprijinirea efortului de război al Rusiei în orice fel și de la orice acțiune care ajută Rusia să eludeze sancțiunile impuse.

Rămânem mai hotărâți ca niciodată în sprijinirea Ucrainei atât timp cât este nevoie, pentru ca Ucraina să câștige. Ne angajăm să continuăm și să sporim sprijinul nostru cuprinzător pentru ucraineni, inclusiv prin mijloace militare, financiare sau umanitare, în sprijinul apărării eroice a națiunii lor, a teritoriului lor și a valorilor noastre comune.

Rusia poartă întreaga responsabilitate pentru războiul său ilegal, nejustificat și neprovocat de agresiune împotriva Ucrainei. Nu poate exista impunitate pentru Rusia pentru crimele de război și încălcările și abuzurile de drept internațional, inclusiv a drepturilor omului și a dreptului internațional umanitar.

Apreciem eforturile de organizare în Elveția a Summitului privind Pacea în Ucraina. Încurajăm comunitatea internațională să contribuie la o pace justă și durabilă în Ucraina, care se bazează pe principiile Cartei ONU, în special suveranitatea, integritatea teritorială și independența, și salutăm eforturile în acest sens. Salutăm și sprijinim angajamentul Președintelui Zelenski de a stabili principiile pentru o pace cuprinzătoare, justă și durabilă prin Formula sa de Pace.

Susținem pe deplin aspirațiile euroatlantice ale Ucrainei. Securitatea Ucrainei este de mare importanță pentru Aliați, pentru Alianță și pentru o pace durabilă în zona euroatlantică. Rămânem ferm angajați pe calea ireversibilă stabilită de deciziile istorice luate la Summiturile NATO de la București și până la Vilnius, ancorând ferm viitoarea aderare a Ucrainei la NATO și vom continua să avansăm pe această cale în continuare.

Ne așteptăm ca deciziile de la Summitul de la Washington să promoveze interoperabilitatea deplină a Ucrainei cu NATO și să construiască o punte tangibilă pentru apartenența sa la NATO. În pregătirea Summitului de la Washington, ne angajăm împreună cu Aliații să convenim asupra unui pachet substanțial de sprijin, inclusiv asupra unui rol cuprinzător al NATO în sprijinirea dreptului inerent al Ucrainei la autoapărare și asupra unui angajament de a asigura un sprijin financiar durabil pe termen lung. Crearea unui nou Centru comun NATO-Ucraina de analiză, instruire și educație în Polonia va avea, de asemenea, un rol important în asigurarea interoperabilității.

Salutăm angajamentul și progresul substanțial al Ucrainei, în pofida circumstanțelor generate de război, cu privire la implementarea reformelor, care sunt esențiale pentru avansarea în continuare pe calea către aderarea la UE și NATO. Încurajăm Ucraina să continue reformele, în conformitate cu recomandările Aliaților pentru Programul Național Anual adaptat pentru Ucraina.

Parteneriatele noastre sunt esențiale în sprijinirea celor trei sarcini de bază ale NATO și a abordării cuprinzătoare, de tip 360 de grade, a securității noastre, evidențiate în plus de mediul de securitate actual.

Felicităm Republica Moldova pentru eforturile depuse de a menține stabilitatea și de a avansa pe calea reformelor pentru integrarea europeană. Vom continua să consolidăm sprijinul adaptat al NATO pentru Bosnia și Herțegovina, Georgia și Republica Moldova, recunoscând că acești parteneri sunt cei mai afectați de influența malignă a Rusiei.

Vom continua să depunem eforturi pentru consolidarea parteneriatelor strategice, pentru ca acestea să fie mai coerente și mai eficiente, pentru a răspunde cel mai bine nevoilor Partenerilor și obiectivelor Alianței, în special în ceea ce privește cu Uniunea Europeană, precum și partenerii din vecinătatea noastră, din Indo-Pacific și din Sud.

Așteptăm cu nerăbdare următoarea noastră reuniune din Lituania.

ES. Klaus Iohannis, Președintele României

ES. Andrzej Duda, Președintele Republicii Polone

ES. Edgars Rinkēvičs, Președintele Republicii Letonia

Exclusiv

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Publicat

pe

De

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare

De la hoteluri carbonizate la blocuri bombe: Cum mafia imobiliară ne Țtne ostatici într-un coșmar urban

Prahova, județ binecuvântat de Dumnezeu, dar blestemat de politicieni și dezvoltatori imobiliari fără scrupule! În timp ce ne trăim viețile liniștite, sub nasul nostru se țes intrigi, se fură ca-n codru și se construiesc bombe cu ceas, gata să explodeze oricând. Ultimul exemplu? Un hotel transformat în crematoriu, din cauza neglijenței crase și a corupției generalizate.

Tatarani: Hotelul făcut scrum, vieți reduse la cenușă

În comuna Tatarani, un hotel s-a transformat într-un iad în flăcări. Două suflete nevinovate, găsite carbonizate. Motivul? Un amalgam de ilegalități: construcție fără autorizație, lipsa autorizației ISU, zero instalații de detectare a fumului sau hidranți. ISU Prahova, după ce a dat o amendă și a dispus închiderea unității, s-a spălat pe mâini. Dar cine plătește cu adevărat? Doi oameni transformați în scrum și o comunitate în stare de șoc.

„White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Ziarul nostru de investigații, Incisiv de Prahova, a tras un semnal de alarmă: complexele imobiliare White Tower, City Gate și Mărășești, construite de familia Lupu și acoliții săi (Vlad Nichita, Daniel Ștefănescu, etc), sunt focare de nereguli și potențiale tragedii.

  • White Tower: Un turn al minciunilor și al ilegalităților. Construit fără respectarea autorizației, cu etaj suplimentar (30 de apartamente!), fără autorizație ISU și fără utilități. Dar, hei, sute de oameni locuiesc acolo! Un adevărat coșmar locativ.
  • City Gate: Un oraș fantomă, cu apartamente ocupate abuziv. Oamenii aceștia, fără acte în regulă, pot provoca oricând o nenorocire. Responsabilii? Simona Manea (administrator Gersim Development) și acționarii Vlad Nichita și Daniel Ștefănescu.
  • Dar stați, nu plecați! Incisiv de Prahova a obținut imagini șocante: cabluri de alimentare cu energie electrică improvizate, aruncate pe jos, ca-n junglă! Noaptea, zeci de apartamente sunt luminate, semn că sunt locuite. Ziua, oameni se plimbă nestingheriți, ca și cum ar fi acasă. Dar sunt oare acasă? Sau sunt doar niște victime potențiale, așteptând o nenorocire?

  • Mărășești 178: Responsabilitatea morală și penală aparține tuturor celor care au închis ochii.

„Il Capo” și gașca: Cum transformăm betonul în aur și viețile în nimic

În spatele acestor afaceri dubioase stau personaje pitorești:

  • Vlad Nichita („Il Capo”): Maestrul fraudelor imobiliare, cel care trage sforile și împarte cărțile.
  • Lorenz Michael Nasturica („Nash”): Escroc internațional, fugit în Dubai cu milioanele furate. Un fel de Arsène Lupin autohton, dar mult mai periculos.
  • Mihai Lupu: Victima sau complice? Greu de spus. Cert e că și-a făcut o imagine de „afacerist de succes” pe spatele unor fraude și escrocherii.
  • Etc,

Justiția, oarbă și șchioapă?

De ce nu se face nimic? Simplu: justiția e oarbă, șchioapă și, uneori, complice. Numele infractorilor apar peste tot, dar ei rămân liberi, protejați de un sistem corupt până-n măduva oaselor. Creditele sunt armele lor, bilanțurile contabile – minciunile lor, iar Dubaiul – paradisul lor fiscal.

Concluzie: Prahova, un județ capturat de mafie? (acum vedem și de ce!)

Legături de o ambianță de mafie și conspirație (aici), (aici), (aici), (aici),   (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc.

Prahova a ajuns un județ capturat de mafie. Corupția a devenit sistem, iar sistemul – mafie. Dar nu e totul pierdut. Incisiv de Prahova ne arată clar ce se întâmplă. Dacă ne unim forțele, putem schimba această realitate cruntă. Să luptăm pentru un viitor în care siguranța și dreptatea să nu mai fie doar niște vorbe goale!

Ce-i de făcut? Să ne trezim!

E timpul să ne trezim! Să cerem socoteală autorităților, să demascăm mafia imobiliară și să luptăm pentru dreptate. Nu mai putem tolera ca viețile noastre să fie puse în pericol de niște infractori fără scrupule.

E timpul să facem curățenie în propria noastră casă. Să nu mai tolerăm corupția, incompetența și indiferența. Să construim o țară în care legea e lege pentru toți, nu doar pentru fraieri! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

Publicat

pe

De

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la Sindicatul Diamantul, scoate la iveală lacune sistemice și propune soluții pentru o protecție reală a victimelor.

România, o tară bântuită de violența domestică și femicid

În România, violența domestică a atins cote alarmante, cu peste 132.000 de intervenții ale poliției în 2024 și o creștere a infracțiunilor în domeniu, conform datelor Poliției Române. Cifrele sunt cutremurătoare: 34 de femicide în primele nouă luni din 2025 și 413 femei ucise între 2020 și 2023. Aceste statistici tragice demonstrează ineficiența mecanismelor de protecție existente.

Formularul de evaluare a riscului, teoretic o piatră de temelie, practic o formalitate

Formularul de Evaluare a Riscului, introdus prin ordin comun al ministerelor Afacerilor Interne și Muncii, este instrumentul principal pentru evaluarea riscului și emiterea Ordinului de Protecție Provizoriu (OPP). Teoretic, acest formular ar trebui să fie esențial, dar în practică devine adesea o simplă formalitate birocratică, subliniază Vitalie Josanu de la Sindicatul Diamantul.

Metodologie rigidă, aplicare superficială și sistem fragmentat

Eficiența formularului este subminată de o metodologie cantitativă rigidă, o aplicare superficială din cauza resurselor limitate și un sistem de protecție fragmentat și necoordonat. Cazul din comuna Spiridonești, județul Neamț, și eșecul din cazul lui Emil Ganj din Mureș sunt simptome ale unor deficiențe sistemice profunde.

Discrepanțe alarmante: OPP emise vs. ordine de protecție transformate de instanțe

În 2024, polițiștii au emis 13.274 de ordine de protecție provizorii, dar doar 5.268 au fost transformate de instanțe în ordine de protecție pe termen lung. Această prăpastie ridică semne de întrebare cu privire la eficiența sistemului în etapa de după emiterea OPP. Cazul Gânj arată cum presiunea și manipularea pot anula efectul evaluării inițiale, iar sistemul judiciar și social nu dispune de mecanisme robuste pentru a susține victima în perioada de vulnerabilitate maximă.

Structura și metodologia formularului: O deconstrucție critică

Formularul conține 21 de întrebări structurate, grupate în categorii precum indicatori de risc letal, de escaladare, de control coercitiv și factori agravanți. Cu toate acestea, metodologia de calcul este problematică, transformând evaluarea într-un exercițiu aritmetic. Anumiți factori de risc, precum strangularea sau amenințările de a ucide, sunt predictori mai puternici ai femicidului, dar modelul românesc ignoră această ierarhizare.

Anularea judecății profesionale a polițistului și erori fatale

Standardizarea excesivă anulează judecata profesională a polițistului, care devine un funcționar care aplică o formulă, fără a analiza contextul sau limbajul non-verbal al victimei. Astfel, formularul poate duce la subevaluarea riscului în cazuri cu indicatori puțini, dar gravi, sau supraevaluarea în cazuri cu mulți indicatori de gravitate redusă.

Cadrul legal și analiza comparativă cu modelul DASH

Modelul românesc pare a se inspira din chestionarul DASH (Marea Britanie), dar omite componenta esențială de management integrat și colaborativ al cazului. O comparație între indicatorii de risc din formularul românesc și DASH evidențiază lacune semnificative, cum ar fi lipsa unei întrebări specifice despre strangulare.

Studii de caz: Eșecul sistemului în situații reale

Cazurile tragice de femicid demonstrează modul în care formularul eșuează în practică. În cazul din Neamț, poliția s-a concentrat pe un incident minor (furtul unui telefon), ignorând contextul de violență domestică. Cazul Ganj ilustrează un colaps în lanț al sistemului, unde fiecare instituție și-a îndeplinit formal atribuțiile, dar victima este moartă. Cazul din Arad evidențiază eroarea externalizării responsabilității către victimă.

Factori sistemici și umani care subminează eficiența

Eficiența formularului este influențată de contextul uman și instituțional. Prejudecățile polițiștilor, criza de personal, birocrația și lipsa de comunicare interinstituțională afectează capacitatea de intervenție. De asemenea, răspunsurile victimei sunt filtrate prin frică și neîncredere.

Noile tehnologii și limitele implementării

Sistemul de monitorizare electronică („brățări electronice”) este limitat de subutilizare cronică, dependența de consimțământul victimei și iluzia siguranței. Investiția masivă în tehnologie riscă să devină o altă formalitate costisitoare.

De la formalitate la protecție reală: O reformă multi-nivel

Pentru o protecție reală, este necesară o reformă multi-nivel, care să vizeze instrumentul, formarea personalului, integrarea sistemică, cadrul legislativ și resursele umane.

Recomandări principale:

  • Revizuirea instrumentului: Trecerea la un model hibrid (scor numeric și evaluare calitativă), introducerea de indicatori ponderați (strangularea, tentativa de omor).
  • Formare și resurse: Instruire specializată obligatorie, în parteneriat cu ONG-uri, pentru recunoașterea tiparelor de control coercitiv.
  • Integrare sistemică: Crearea Conferințelor Multi-Agenție pentru Evaluarea Riscului (MARAC), flux informațional obligatoriu și automatizat către DGASPC.
  • Cadru legislativ: Revizuirea condiției consimțământului, incriminarea femicidului.
  • Abordarea crizei de resurse umane și a birocrației: Plan strategic de deblocare a posturilor și de recrutare, debirocratizare și digitalizare accelerată, implementarea programelor de suport psihologic pentru polițiști.

Vitalie Josanu de la Sindicatul Diamantul concluzionează că o reformă amplă este esențială pentru a transforma Formularul de Evaluare a Riscului dintr-o formalitate birocratică într-un instrument real de protecție a victimelor violenței domestice. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Publicat

pe

De

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă

„Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate să facă și inspecție sanitară

Se spune că la 120.000 de angajați ai MAI există doar 47 de persoane care, oficial, realizează activități de inspecție sanitară. Realitate sau glumă proastă? Conform surselor interne, majoritatea sunt medici aflați în organigrama medicinii muncii (CMDTA) — cu atribuții clare — forțați însă să preia și sarcini de inspector sanitar, în afara fișei postului. Rezultatul: o activitate de control formală, superficială sau inexistentă.

Organigrama fantomă: „nu sunt prevăzute funcții distincte de inspector sanitar”

Oficial, la nivelul întregului minister „nu sunt prevăzute funcții distincte de inspector sanitar”. Asta explică de ce responsabilii se ascund în hârtii și transmiteri birocratice: dacă nu există funcție, cum poți cere responsabilitate? Traducere liberă: lipsă de voință administrativă sau lene managerială mascată în proceduri.

Conducerea MAI — experți în… orice altceva, mai puțin reformă

Atâta vreme cât în fruntea ministerului se află oameni „incapabili prăfuiți” — cu abilități care, în altă viață, i-ar fi recomandat pentru zugrăvit, sudură sau agricultură — nu e de mirare că reforma serviciului de poliție rămâne doar în PowerPoint. Problemele serioase cer lideri cu viziune, nu cu talent de barman de provincie.

Contabilul eroul economiilor: cum se fură… pardon, se „economisesc” salariile

Printre Circul de la etajul central tronează un contabil care raportează „economii” substanțiale la cheltuielile cu personalul — economii ce par să fie obținute din reducerea sau negarea drepturilor salariale ale polițiștilor. Exemple recente: recalculări intenționat dezavantajoase ale sporurilor pentru condiții grele în timpul concediilor, refuzul recunoașterii permanenței la domiciliu și neplata acesteia, neangajarea personalului pentru curățenie la posturi — toate măsuri care „taie” din salarii sub pretext de eficiență.

35 de milioane „salvate” — o realizare demnă de statuie?

Dl. Grecu, probabil mândru, a raportat 35 de milioane de euro economisite la personal. O sumă impresionantă, dacă e privită dinspre contabil. Din perspectiva celor afectați, e un calcul făcut pe spatele oamenilor. Ar merita poate o medalie, o stea, sau măcar un tablou pe holul ministerului — în glumă amară, bineînțeles.

Concluzie: reformă sau cosmetizare?

Când funcțiile lipsesc, când medicii sunt transformați în inspectori part-time, când economia bugetară înseamnă în realitate tăieri ale drepturilor și când conducerea pare ruptă de realitate, rămâne întrebarea: reformă reală sau doar cosmetizare de scenă? Iar până se schimbă conducerea și atitudinea, poliția va rămâne o structură care administrează problemele de la birou, nu de pe stradă. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv17 ore ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusiv17 ore ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusiv17 ore ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv2 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv2 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunțat: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremură (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a străbătut Ploieștiul,...

Exclusiv2 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o lovitură pentru polițiști. Economii fictive, sporuri furate și finanțări discutabile

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv3 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv3 zile ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv3 zile ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv3 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv4 zile ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusiv4 zile ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Exclusiv4 zile ago

ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor

Un studiu intern al ANP aruncă o lumină crudă asupra sistemului penitenciar românesc. Pensionări masive, moral la pământ și nemulțumiri...

Exclusiv5 zile ago

Prahova penală: Cum un sef de poliție transformă mita în… inșelăciune!

După Decizia ICCJ, corupția își găsește refugiu la IPJ Prahova După ce Înalta Curte de Casație și Justiție a mai...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv