Actualitate
Cum va arăta următorul secol co-imaginat de copii? Pe 15 iunie, filmul inovator Guvernul Copiilor 2, va putea fi văzut în premieră, la Cinema Unirea din Slănic Prahova

Guvernul Copiilor 2 | Government of Children 2, filmul vizionar regizat de Ioana Mischie, va putea fi văzut de către spectatorii mari și mici într-o proiecție specială ce va avea loc la Cinema Unirea din Slănic Prahova sâmbătă, 15 iunie, de la ora 16:15, în cadrul Caravanei Zilelor Filmului Românesc.
Filmul prezintă publicului o lume imaginată de copiii români, cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani, din diverse categorii sociale, care au fost intervievați cu privire la societatea ideală pe care ar clădi-o dacă ar deveni lideri. Viziunile lor au fost extinse și aduse la viață de un grup transdisciplinar de artiști, arhitecți, peisagiști, educatori, psihologi, devenind veritabile „utopii tangibile” inserate în film. Rezultatul este un documentar inovator axat pe gândirea creativă a copiilor cu privire la viitorul societății pe termen lung. Trailerul poate fi urmărit pe: https://youtu.be/ReVlPhDWL6I
Din echipa filmului fac parte profesioniști de excepție din industria cinematografică precum directorii de imagine Tudor Lucaciu RSC și Zsolt Magyari, editorul Cristian Vieriu, sound designer-ul Irina Bozdog, music mix-ul Lukas Piele, artistul 3D principal Alexandru Pop și compozitorul de muzică Sebastian Androne-Nakanishi care semnează muzica originală a filmului.
Pentru realizarea filmului actual s-au folosit în premieră tehnologii noi valorificate în cadrul jocurilor video sau soft-uri de machine learning și inteligență artificială pentru a prototipa un număr restrâns de viziuni din film, devenind astfel primul film românesc care valorifică aceste tehnici. Metodologia de lucru a fost împărtășită în trecut în cadrul conferinței TEDxBoldandBrilliant și, de curând, în cadrul Conferinței AI din cadrul CINETic și în cadrul Conferinței AI organizată de Senatul României.
Universul artistic “Government of Children” a debutat ca prima franciză transmedia din România, fiind un proiect artistic inițiat în 2017 cu multiple axe de inovare conceptuală și tehnologică, reunind filme, extensii de realitate virtuală multi-premiate, seriale web și workshop-uri axate pe imaginație civică. Extensiile de realitate virtual au propulsat România pe harta mondială a inovației, aducând prima nominalizare la European Metaverse Awards și primul premiu Meta oferit unui proiect european. Primul lung-metraj al universului cinematografic, Guvernul Copiilor I, lansat în 2019, a fost primul documentar din România în care s-a folosit tehnologia stereoscopică pentru a augmenta prezența copiilor pe ecran. Proiectul, în ansamblul său, definește un nou gen audio-vizual, definit de Ioana Mischie în lucrarea sa doctorală, noetic fiction sau noe-fi, care își propune să ne invite să ne imaginăm viitoruri axate pe evoluția conștiinței umane, nu doar pe evoluția tehnologiei, așa cum ne propune genul science-fiction.
„Cred cu tărie că fiecare dintre noi este un potențial ‚arhitect al viitorului’ (Buckminster Fuller) și avem o forță imensă de a co-crea lumi vizionare. Government of Children este unul dintre cele mai ambițioase proiecte holistice pe care le-am inițiat, care se concentrează pe gândire vizionară, imaginație civică și design societal pe termen lung. Din întregul univers transmedia, filmul actual este poate cea mai sofisticată călătorie cinematografică și una dintre cele mai emoționante pentru că am avut șansa să intervievăm pentru prima dată copii din sfere marginalizate, copii din comunități care nu au acces la proiecte creative în mod constant. Îmi doresc ca acest proiect cinematografic să ajungă la oameni, să îi inspire, să îi motiveze să creadă în ei înșiși și în forța lor creativă infinită.” spune Ioana Mischie.
Guvernul Copiilor 2 este co-produs de STUDIOSET PRODUCTION și STORYSCAPES cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei. Filmul face parte dintr-un proiect transmedia susținut de: Altex, Mc Cann România, CARAT România, CKBB, Enel România, NHOOD, DEMENTOR, Women in Immersive Technologies, META și a fost susținut prin servicii sau resurse oferite de: Cutare Film, Cinema Lights, Școala Buzău, Studio 82, Therapist. Grafica a fost realizată de Studio Shentzu.
Guvernul Copiilor II a avut premiera pe marile ecrane din România pe 26 aprilie și este distribuit de STUDIOSET și ASOCIAȚIA STORYSCAPES.
Partener media principal: Radio Guerrilla
Parteneri media: TVR, Radio România Cultural, Cinemagia, IQ Ads, Smark, GoKid, CineFan, LiterNet, Movie News, Observator Cultural, Revista FILM, AARC – All About Romanian Cinema, Munteanu Recomandă, Cinefilia, BIZ, Haute Culture, Cărturești, Itsy Bitsy.

Processed with VSCO with g3 preset
Ioana Mischie este cineastă de origine română (scenaristă/regizoare), transmedia artist/futurist, multi-premiată pentru film, VR și concepte inovatoare. În anul 2018 a fost bursieră Fulbright în cadrul USC – School of Cinematic Arts, din Los Angeles, California și a avansat domeniul transmedia storytelling, pentru cercetarea căruia a primit calificativul Summa cum laude. Proiectele sale cinematografice au călătorit la peste 250 de festivaluri din întreaga lume (Venice Biennale IFF, Palm Springs ISFF, IFF Hamptons, IFF, Thessaloniki IFF, Beijing ISFVF) și la numeroase programe internaționale (Berlinale Talents – Script Station, Sundance Workshop – Capalbio, Biennale College Cinema VR), fiind premiate de The Webby Awards, SXSW Hackathon, GoEast IFF. A debutat în calitate de regizor la Channel 4 în Marea Britanie cu două seriale documentar cu un număr record de vizionări în UK. Este co-fondator al asociației Storyscapes și lector universitar în cadrul UNATC. Imaginând lumea ca un loc de joacă neo-creativ, ea crede că povestitorii sunt “arhitecți ai viitorului” (Buckminster Fuller).
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Administratieacum 12 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”