Exclusiv
Calendarul tuturor acțiunilor de protest din luna iunie/Sindicatul Polițiștilor Europeni EUROPOL împreună cu liderii Sindicatului Național al Polițiștilor de Penitenciare – SNPP, sub coordonarea reprezentanților Federației PUBLISIND și ai Blocului Național Sindical
În aceste zile, subiectul principal este reprezentat de greva personalului din învățământ. Toată atenția este îndreptată spre această acțiune care durează deja de mai bine de o săptămână și se pare că există suficientă voință din partea membrilor sindicatelor din învățământ pentru a continua până la momentul în care vor primi o ofertă decentă în legătură cu revendicările lor.
Este de apreciat și susținut demersul cadrelor didactice, mai ales în condițiile în care, fiecare zi de grevă pentru ei înseamnă diminuări salariale și pierderea vechimii în muncă. Conform Legii 367/2022 privind dialogul social, greva generează suspendarea contractului de muncă, neplata orelor în care a avut loc încetarea activității, fiind asigurate doar plățile din partea angajatorilor pentru contribuțiile de sănătate.
Un prim pas din partea Guvernului a fost realizat în sensul revendicărilor organizațiilor sindicale din învățământ, doar pentru personalul auxiliar, prin adoptarea unui OUG care a introdus o normă derogatorie de la ordonanța austerității, și prevede ca salariile personalului din familia ocupațională „Administrație” – Anexa VIII din Legea 153/2017 să fie plătite la nivelul maxim prevăzut de grila pentru anul 2022. Totuși, cadrele didactice au atins grila din 2022 prevăzută de Legea 153/2017 încă din ianuarie 2023 iar cerința lor este de acordare a unor măriri salariale prin creșterea coeficienților de salarizare.
Această decizie însă, de punere în plată a întregului personal din Anexa VIII, ascunde în fapt și creșteri pentru „clientela politică” plasată prin instituții publice. De asemenea, prin acest ultim OUG toți angajații din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională au fost lăsați în off-side, fiind ultima categorie căreia nu i se aplică grila din Legea 153/2017. Practic, după această nouă ipostază putem spune fără nicio exagerare că suntem „fraierii sistemului”. Cei care au fost de fiecare dată, din 2010 și până în prezent, au fost sacrificați pentru alte „priorități” politice.
Distrugerea sistemului de poliție este deja o chestiune atât de vizibilă încât avem două situații sumbre: cei din sistem vor să plece (pensie sau demisie) iar în instituțiile de învățământ aparținând MAI, de la concurență de 10 pe un loc, am ajuns la 0,5 candidați pe un loc. Cu alte cuvinte, se vor ocupa doar jumătate din locurile în școli de agenți de poliție, iar multe dintre ele în urma unor note de 5 la proba scrisă, dezvaluie cei de la sindicatul Europol .
Avem așadar următoarele informații relevante pentru ceea ce urmează să anunțăm:
– Polițiștii și militarii sunt ultima categorie cărora nu li se aplică Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
– Media venitului salarial în MAI este de 3500 lei, sumă ce include toate sporurile, inclusiv sporul de noapte sau de repaus/sărbători legale;
– Plata drepturilor privind decontarea transportului la și de la locul de muncă a fost amânată pe perioadă nedeterminată;
– Norma de hrană nu se plătește la nivelul actualizat ci a fost plafonată la nivelul anului 2018;
– Sporurile care se calculează chiar și la salariul din 2009;
– Suprasolicitarea polițiștilor în activitate care ajung să facă muncă a 2-4 polițiști care lipsesc din cauza deficitului de personal;
– Intenția de modificare a vârstei de pensionare la 65 de ani în condițiile în care, conform datelor furnizate de Casele de Pensii Sectoriale, fără să fie luați în considerare colegii decedați până la pensionare, speranța de viață este de 68 ani. Asta va însemna că un polițist se va putea „bucura” de pensie pentru doar 3 ani;
– Lipsa unor norme ce vizează cariera în MAI, aspect ce a generat dezastrul care va urma, cu mii de șefi analfabeți funcțional sau cu polițiști care nu au specializarea necesare pentru munca pe care sunt puși să o facă;
– Politizarea excesivă a sistemului de poliție.
În consecință, liderii Sindicatului Polițiștilor Europeni EUROPOL împreună cu liderii Sindicatului Național al Polițiștilor de Penitenciare – SNPP, sub coordonarea reprezentanților Federației PUBLISIND și ai Blocului Național Sindical la care suntem afiliați, au hotărât organizarea unui calendar comun de proteste, inclusiv prin acțiuni de încetare voluntară a activității.
Astfel, în urma analizării juridice a cadrului legislativ, în contextul în care polițiștii nu au voie să declanșeze „grevă”, pentru a atrage atenția decidenților politici, am identificat două forme de protest pe care le vom pune în aplicare prin implicarea activă a tuturor polițiștilor. Este vorba despre:
1. Sincronizarea polițiștilor pentru ca la nivelul fiecărui inspectorat, aceștia să lipsească MOTIVAT de la serviciu pentru 1 zi în cursul lunii iunie, ca urmare a donării de sânge la centrele de transfuzie sanguină. Conform Legii 282/2005 și HG 1364/2006, persoanele care donează sânge beneficiază printre altele, de o zi liberă plătită (în ziua donării). Avem semnale până la acest moment că 30% dintre polițiștii de la nivelul fiecărui inspectorat sunt de acord să doneze, ceea ce înseamnă între 100 și 500 polițiști la nivelul fiecărei unități de poliție.
2. Sincronizarea demersului privind întârzierea de la serviciu pentru 4 sau 6 ore. Vom stabili o zi în care polițiștii, în special cei operativi din zona ordinii publice și rutierei, să întârzie de la serviciu pentru 4 ore, cei care lucrează în schimburi de 8 ore și pentru 6 ore, cei care lucrează la program de 12 ore. Această faptă nu este incriminată ca fiind abatere disciplinară. Pentru a fi reținută ca abatere disciplinară conform art. 57 lit. e din Legea 360/2002, fapta trebuie să aibă un caracter repetat, ceea ce înseamnă că dacă întârzii o singură dată, 30 minute sau 6 ore, nu poți fi sancționat disciplinar:
„Constituie abateri disciplinare, dacă nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracțiuni, următoarele fapte săvârșite de polițist, comise cu vinovăție:
e) absenta nemotivată ori întârzierea repetată de la serviciu;”
De asemenea, ca urmare a rezultatelor sesiunii de admitere, care este în desfășurare, apreciem că vinovați de producerea acestei situații sunt Lucian Bode, ministrul de interne și Bogdan Despescu, secretarul de stat cu competențe atribuite pe zona de ordine publică. Din acest motiv, marți 30.05.2023, în fața MAI vom organiza primul protest pentru a scoate în evidență din nou colapsul sistemului de poliție, lipsa de personal și bătaia de joc la adresa profesiei de polițist.
Totodată, lipsa de personal din cadrul instituțiilor de apărare, ordine publică și securitate națională, ar trebui să reprezinte o problemă de siguranță națională, motiv pentru care ne vom adresa și Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT).
În zilele ce urmează, vom anunța calendarul tuturor acțiunilor de protest din luna iunie, pe care le vom realiza împreună cu colegii sindicaliști SNPP. Din păcate, de la ultimul protest organizat de SNPPC în care ne-am arătat formal (în scris) și informal (telefonic) disponibilitatea de a ne alătura protestului din 24 martie 2023, aceștia nu ne-au răspuns solicitărilor, nu ne-au invitat la întâlnirea pe care au avut-o cu alte organizații înainte de protest și nici măcar nu s-au ținut de programul de protest declarat (în fața MAI au stat 15 min și au renunțat să se mai deplaseze la Ministerul Finanțelor, la Ministerul Justiției). Precizăm aceste detalii pentru a înțelege că, din păcate, în MAI, unii lideri și organizații sindicale nu pun pe primul loc interesul polițistului pe care îl reprezintă, așa cum de altfel vedem că se întâmplă în educație sau sănătate, unde liderii tuturor federațiilor sindicale reprezentative stau la aceeași masă, au aceleași revendicări și reprezintă o singură voce, mai precizeaza sursa citata. (Cerasela N.).
Exclusiv
IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind reprezentații gratuite de la baluri mascate cu interlopi la promovări scandaloase, culminând acum cu o nouă „bijuterie” managerială. Cetățenii se întreabă, pe bună dreptate: mai există vreo urmă de decență sau profesionalism în acest spectacol al absurdului, sau ne îndreptăm cu toții spre desființarea întregii instituții? (aici), (aici), (aici, (aici), etc
De la postul de doi bani la tronul Comandantului: Rețeta succesului la IPJ Prahova!
În vreme ce poporul român tânjește după o Poliție competentă și incoruptibilă, la IPJ Prahova, sub bagheta „vizionară” a domnului Ginel Preda – eternul interimar și a maestrului „gonflabilelor” – se pregătește o nouă „lovitură” de proporții, gata să dinamiteze și ultimele firimituri de încredere. Potrivit unor informații incendiare obținute de Incisiv de Prahova, cea mai mare subunitate de poliție din județ riscă să cadă pe mâinile unui personaj de o școala, de o școală… post-comunistă, și anume, domnul Vîrlan Florin.
Un nume nou în galeria „perlelor” prahovene, Vîrlan Florin este un fost subofițer de la obscurul Post de Poliție Tișița, Vrancea, catapultat în rândul ofițerilor în 2015 printr-un „simulacru de examen” derulat, culmea ironiei, prin intermediul Școlii de Subofițeri de Poliție Câmpina. De parcă promovarea lui Marcel Bălan, polițistul care dansa pe mese cu hoții și apoi a ajuns adjunct la IPJ Prahova, nu era de ajuns, iată că Ginel Preda ne arată că are încă ași în mânecă. Anul trecut, în 2024, domnul Vîrlan a fost deja împuternicit și titularizat în funcția de adjunct al șefului Secției de Poliție nr. 1 Ploiești. Acum, țintește mai sus, mult mai sus, într-un avânt demn de un acrobat al birocrației – adjunct la POLIŢIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI.
„Sifonul” instituțional și „antreprenorii” în uniformă: Cine să-i mai „vâre” la IPJ Prahova?
Se pare că această ascensiune meteorică nu este deloc întâmplătoare. Surse din interiorul sistemului ne șoptesc că Vîrlan Florin ar fi unul dintre „sifoanele” preferate ale lui Ginel Preda. Nu e de mirare, având în vedere că Ginel l-a mai „plimbat” și pe la Serviciul Rutier Prahova, de unde, cu sârg și devotament, „transmitea informații despre șefi și colegi”. Un fel de „ureche” cu uniformă, mereu la datorie, dar nu pentru cetățean, ci pentru… alte interese. Ne întrebăm retoric, la fel ca în cazul conexiunilor dubioase ale lui Mirițescu cu controversatul Anastasescu, oare cât de transparente sunt aceste legături ombilicale?
Și, dacă tot vorbim de interese, rămâne întrebarea arzătoare: oare SIPI Prahova are cunoștință despre „veleitățile antreprenoriale” ale personajului Vîrlan Florin și, mai ales, ale socrului acestuia? Dar DGA Prahova? Știu oare aceste instituții că domnul Vîrlan, fostul șef de post „vopsit” ofițer „la apelul bocancilor”, este o fire conflictuală și un „reclamagiu” notoriu? Sau, așa cum spunea Sindicatul Diamantului, „analfabetismul funcțional și idioțenia fudulă” au cuprins toate palierele, lăsând loc liber pentru astfel de „cariere” spectaculoase?
Tupeul nemărginit: Cazul remorcii fantomă și accesul ilegal în Sistem!

Că tupeul este moneda forte la IPJ Prahova o demonstrează un episod savuros din august 2024, când, culmea ironiei, domnul Vîrlan Florin, pe când era încă la Rutieră, și-a etalat măiestria în arta reclamagiului. Folosindu-se de funcția sa (adică, probabil, de „accesul ilegal la sistemul informatic de serviciu în interes personal”), a reclamat un vecin din Cartierul Eden (din spatele Spitalului Județean Ploiești) pentru o biată remorcă parcată pe… drumul public. Detaliul picant? „Drumul” era, în fapt, doar pământ și pietriș, o stradă care nici măcar nu exista! Ce mai, o operațiune de anvergură, demnă de cele mai lăudabile realizări ale IPJ Prahova, precum „rezolvarea” cazului păpușii gonflabile!
Această „acțiune” palidă, demnă de un „Dorel de la IPJ Prahova” care se crede mai presus de deciziile ICCJ, contrastează izbitor cu ignorarea „bona M.A.I. hoțomane dovedite video” (aici) sau a altor cazuri reale de infracțiuni, așa cum am relatat în repetate rânduri la Incisiv de Prahova.
Așadar, dacă un astfel de individ, cu un trecut dubios, veleități de „sifon” și tupeu nemărginit, ajunge să managerieze o subunitate-cheie, înseamnă că poliția prahoveană nu mai are niciun profesionist, ofițer de carieră, care să ocupe o astfel de funcție. Poate că, în aceste condiții, reorganizarea ar trebui să dispună direct desființarea întregului inspectorat!
Prahova, noul Caracal al absurdității: O „circoitecă” fără sfârșit!
Este timpul să ne întrebăm serios: ce credibilitate mai are o instituție care promovează în funcții de conducere personaje de calibrul lui Marcel Bălan (cel care chefuia cu interlopi) și acum, pare-se, pe „sifonul” Vîrlan Florin, „ofițerul” cu „simulacru de examen” și veleități de „reclamagiu”? Am văzut cum IPJ Prahova a găzduit cu brațele deschise un „fals polițist” de meserie, Costin Oprea, care a operat din interior un an și jumătate, în timp ce se laudă cu prinderea a doi „falși polițiști” de carton. Am râs (amar!) cu episodul „mașina la vale” de la Vălenii de Munte (aici) și am plâns de indignare la auzul aberațiilor „Dorelului” care nu recunoaște deciziile ICCJ.
Concluzia lui Emil Pascaut de la Sindicatul Diamantului, preluată și susținută de Incisiv de Prahova, rămâne crunt de actuală: „Suntem pierduți, condamnați la un viitor sumbru din cauza acestei armate de troglodiți cocoțați în funcții care le depășesc cu mult capacitățile intelectuale.” Iar „circoiteca” continuă la IPJ Prahova, cu Ginel Preda și Marcel Bălan în rolurile principale, iar acum cu Vîrlan Florin pe post de „viitor speranță.”
Cine plătește pentru acest circ grotesc, pentru incompetența crasă și abuzurile perpetrate? Banii noștri, siguranța noastră, viitorul copiilor noștri! Prahova rămâne, din păcate, noul Caracal al bunului simț și al legii.
Incisiv de Prahova promite să rămână cu ochii pe acești „cascadori” ai legii, până când „generațiile distruse moral și falsificate intelectual” vor dispărea din funcțiile publice. Până atunci, dragi cetățeni, luați loc și bucurați-vă de spectacol! Deși, e mai degrabă o tragedie antică în cheie comică, la care suntem cu toții spectatori și, din păcate, victime. Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!
Exclusiv
Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 18 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 4 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!


Radiografia unui sistem putred: De la „vagabonzi” la „psycho-KGB-iști”


