Featured
Mașinile premium de la reprezentanțele de mașini ucrainene ajung în Rusia

(Preluare Inpolitics):
La vreme de război, în Ucraina unii luptă pe front, alții fac milioane din speculă, mai nou cu mașini de lux care sunt vîndute rușilor, inclusiv prin utilizarea spațiului geografic al României, relatează publicația ucraineană Strana. Numărul mașinilor de lux a explodat efectiv, după invazie, motivul fiind cererea masivă din partea rușilor aflați sub embargou.
”Dacă mărcile premium pînă acum rareori intrau în top 10 al celor mai vândute mașini, în ultimele luni au urcat semnificativ în clasament. De exemplu, BMW este pe locul 4, Mercedes pe locul șapte. Chiar și Lexus este în top 10. Și restul vânzărilor de mașini scumpe sunt în creștere, de exemplu, Audi, Land Rover, Porsche aproape s-au dublat”, a declarat Oleg Omelnițki, șeful AutoConsulting, pentru Strana Today.
În primele 4 luni ale acestui an, vânzările de mașini scumpe au crescut cu 112% față de aceeași perioadă a anului trecut, în saloane înregistrîndu-se cozi la unele modele.
Există mai multe explicații pentru acest boom auto.
Unul ar fi că ucrainenii bogați își reînnoiesc parcul auto. „Războiul nu a lovit publicul țintă tradițional al mărcilor premium la fel de semnificativ ca, de exemplu, segmentul mediu sau bugetar. În plus, mulți au decis să nu amâne înnoirea mașinii până la vremuri mai bune, pe principiul ”o dată trăiește omul” – spune Omelnytsky. Multor ucraineni le este frică să investească în imobiliare, iar banii disponibili curg către alte piețe, în special cea auto.
Dar principalul motiv al vânzărilor record este că mașinile premium de la reprezentanțele de mașini ucrainene ajung în Rusia.
Un singur antreprenor din Lvov, spre exemplu, a cumpărat 45 de mașini din Ucraina, în valoare de peste 3 milioane de euro (adică aproximativ 67 de mii de euro pe mașină) le-a înregistrat la companii offshore și apoi le-au trimis în Belarus, de unde au ajuns în Rusia. Cu toate acestea, după cum bănuiesc experții, e doar vârful aisbergului.
„Importul oficial de mașini scumpe în Rusia e oprit de mult timp, dar cererea pentru ele trece prin acoperiș. Prin urmare, ei caută soluții. Ucraina este acum și ea în schemă. Ei livrează nu numai prin Europa și Belarus, dar și prin Georgia. Pe site-urile locale care vând mașini din când în când apar mașini cu coduri VIN de loturi de la reprezentanțele de mașini ucrainene. Această schemă a asigurat în mare măsură vânzări record de mașini scumpe în Ucraina”, spune Oleg Omelnițki.
Potrivit asociației „Ukravtoprom”, în primele 4 luni ale acestui an, în Ucraina au fost vândute aproape 1.300 de BMW-uri noi și aproximativ o mie de Mercedes, ceea ce a asigurat acestor mărci locurile 5 și 7 în topul celor mai bine vândute 10 mașini și este cel mai bun rezultat din ultimii 10 ani.
O altă afacere care ia amploare pe piața ucraineană este furnizarea de vehicule electrice din China. Datorită acesteia, ponderea mașinilor electrice a crescut de la 5% anul trecut la 18% și continuă să crească.
„China are un program de stimulare a vânzărilor de vehicule electrice – cumpărătorilor li se acordă o subvenție de circa 7 mii de dolari. Intermediarii noștri, prin partenerii chinezi, cumpără mașini și le livrează în Ucraina. Practic, mărfurile merg în porturile României, iar apoi rutier pînă în țara noastră. Aceasta este cea mai activă schema în curs de dezvoltare în regiunea Cernăuți, unde deja s-a înregistrat o creștere record a înmatriculărilor de mașini electrice. Este clar că importul este neoficial. Acesta este o piață gri clasică, de care aproape că am reușit să scăpăm în anii precedenți. La începutul anului 2022, ponderea pieței gri nu depășea 2%, iar conform rezultatelor celor 4 luni ale acestui an a ajuns la 14 %, iar în unele luni a fost de 16% și chiar de 18%”, mai spune Omelnițki.
Ucrainenii nu se tem nici măcar de amenințarea cu pene de curent, nici de slaba dezvoltare a infrastructurii pentru mașinile electrice, în special pentru cele chinezești. „În Ucraina nu există încă suficiente stații de încărcare. Mai mult, vehiculele electrice din diferite piețe au diferite porturi de încărcare care nu sunt întotdeauna potrivite pentru încărcătoarele noastre. Această problemă există, în special, pentru mașinile din China, așa că șoferii trebuie să călătorească în căutarea unei benzinării potrivite”, conchide Omelnitsky.
Exclusiv
Politeanu, Primarul-Paratrăsnet: Cum gunoiul imobiliar incearcă să murdărească imaginea unui oraș infrumusețat
Exclusiv
De la „fofilica” la Prefectură: Ascensiunea halucinantă a unui combinagiu politic – Zoia, „mama” lui Matei, chiar ești bine?!
Anchete
CORUPȚIE ÎN SĂNĂTATEA DIN BRAȘOV: DNA SPARGE CUIBUL – Percheziții la Spitale, DSP și Firme!
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 20 de ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”