Exclusiv
Anchetele Poliţiei Locale Ploiesti PENTRU DEVERSAREA APELOR UZATE PE DOMENIUL PUBLIC ȘI ABANDONUL DEȘEURILOR DIN CONSTRUCȚII demonstreaza ca aceasta institutie, spre mirarea noastra, ia „fata” Garzii de Mediu Prahova in lupta cu poluatorii
Politica de mediu europeană se bazează pe principiile precauției, prevenirii și corectării poluării la sursă și pe principiul „poluatorul plătește”.
Articolul 11 și articolele 191-193 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE). UE are competența de a acționa în toate domeniile politicii de mediu, precum poluarea aerului și a apei, gestionarea deșeurilor și schimbările climatice.
Bazele politicii de mediu a UE au fost puse în cadrul Consiliului European de la Paris din 1972, unde (în urma primei conferințe ONU privind mediul) șefii de stat sau de guvern au declarat că este nevoie de o politică comunitară de mediu care să însoțească expansiunea economică și au solicitat un program de acțiune. Actul Unic European din 1987 a introdus un nou titlu, „Mediul”, care a oferit primul temei juridic pentru o politică de mediu comună care are drept obiective conservarea calității mediului, protejarea sănătății umane și asigurarea unei utilizări raționale a resurselor naturale. Revizuirile ulterioare ale tratatului au consolidat angajamentul Uniunii față de protecția mediului și rolul Parlamentului European în dezvoltarea acesteia. Prin Tratatul de la Maastricht (1993), mediul a devenit oficial un domeniu de politică al UE, s-a introdus procedura de codecizie, iar votul cu majoritate calificată în Consiliu a devenit regulă generală. Tratatul de la Amsterdam (1999) a stabilit obligația de a integra protecția mediului în toate politicile sectoriale ale UE, în vederea promovării dezvoltării sustenabile. În Tratatul de la Lisabona (2009), „combaterea schimbărilor climatice” a devenit un obiectiv specific, la fel ca dezvoltarea sustenabilă în relațiile cu țările terțe. Prin Tratatul de la Lisabona, UE a căpătat, de asemenea, personalitate juridică, ceea ce îi permite să încheie acorduri internaționale.
Politica de mediu europeană se bazează pe principiile precauției, prevenirii și corectării poluării la sursă și pe principiul „poluatorul plătește”. Principiul precauției este un instrument de gestionare a riscurilor care poate fi invocat atunci când există o incertitudine științifică cu privire la un posibil risc la adresa sănătății umane sau a mediului, provenit dintr-o anumită acțiune sau politică. De exemplu, dacă apar incertitudini cu privire la posibilele efecte periculoase ale unui produs și dacă, în urma unei evaluări științifice obiective, ele persistă, pot fi date instrucțiuni pentru oprirea distribuției produsului sau eliminarea sa de pe piață. Astfel de măsuri trebuie să fie nediscriminatorii și proporționale și trebuie revizuite imediat ce există informații științifice suplimentare.
De ce avem nevoie de Responsabili De Mediu
Pentru a putea funcționa legal, pe lângă alte obligații care decurg din desfășurarea activității economice, orice societate din România are obligația de a se alinia la cerințele legale cu privire la protecția mediului.
Așadar, indiferent de dimensiune sau de obiectul de activitate, fie că vorbim de o activitate de birou, o activitate de comerț sau de una de producție, toate se confruntă cu obligația de a respecta legislația de mediu.
Legislația de mediu este foarte complexă, iar pentru a alinia societatea la cerințele legale din domeniu, este necesară identificarea corectă a obligațiilor care decurg din desfășurarea activității, precum și îndeplinirea acestora într-un mod corespunzător.
Acest aspect este în sarcina Responsabilului de mediu sau a persoanei desemnate cu gestionarea deșeurilor în companie, care trebuie să asigure îndeplinirea obligațiilor de mediu prevăzute în legislația din domeniu.
Așadar, aceste responsabilități pot fi delegate unei persoane din interiorul companiei sau pot fi externalizate către un consultant extern sau către o firmă de consultanță în domeniu.
Activitatea desfășurată de către un Responsabil de mediu presupune: stabilirea aspectelor și obiectivelor de mediu, propunerea de măsuri pentru rezolvarea problemelor de mediu și propunerea unor soluții de îmbunătățire a performanțelor de mediu ale companiei.
Responsabilul de mediu are de îndeplinit și de realizat nenumărate activități, prin care se urmărește protejarea factoriilor de mediu, precum: apa, solul, atmosfera, dar și sănătatea oamenilor implicați, cum ar fi salariații întreprinderii și vecinii, dar și modul de gestionare a substanțelor chimice și periculoase, a deșeurilor și ambalajelor.
Pentru a putea identifica sursele de poluare și punctele de prelevare probe sau pentru verificarea încadrării în limitele impuse de cerințele legale, Responsabilul trebuie să cunoască foarte bine compania, de la materii prime și auxiliare, procese și faze tehnologice, la utilajele și echipamentele din dotare.
Poluarea reprezintă un cost semnificativ pentru societate și este o preocupare esențială pentru cetățenii UE. Prin aplicarea principiului „poluatorul plătește” (PPP), poluatorii sunt încurajați să evite daunele aduse mediului și sunt trași la răspundere pentru poluarea pe care o provoacă. Per ansamblu, Curtea a constatat că PPP este reflectat și aplicat în grade diferite în diversele politici de mediu ale UE și că acoperirea și aplicarea sa erau incomplete. Uneori, bugetul UE este folosit pentru finanțarea unor acțiuni de curățare care, potrivit PPP, ar trebui să fie suportate de poluatori. Curtea recomandă consolidarea integrării PPP în legislația privind protecția mediului, consolidarea regimului de răspundere pentru mediu la nivelul UE și o mai bună protejare a fondurilor UE, astfel încât acestea să nu fie folosite pentru a finanța proiecte care ar trebui să fie în sarcina poluatorului.
Raport special al Curții de Conturi Europene prezentat în temeiul articolului 287 alineatul (4) al doilea paragraf TFUE.
Principiul „poluatorul plătește” este unul dintre principiile esențiale care stau la baza politicii de mediu a Uniunii Europene (UE). Aplicarea acestui principiu înseamnă că poluatorii suportă costurile poluării provocate, inclusiv costul măsurilor luate pentru prevenirea, combaterea și remedierea poluării, precum și costurile pe care aceasta le impune societății. Prin aplicarea principiului, poluatorii sunt încurajați să evite daunele aduse mediului și sunt trași la răspundere pentru poluarea pe care o provoacă. De asemenea, costul remedierii este suportat de poluator, nu de contribuabil.
Iata ca, mai multe anchete ale Poliţiei Locale Ploiesti privind DEVERSAREA APELOR UZATE PE DOMENIUL PUBLIC ȘI ABANDONUL DEȘEURILOR DIN CONSTRUCȚII – demonstreaza ca aceasta institutie, spre mirarea noastra, ia fata Garzii de Mediu Prahova in lupta cu poluatorii.
Iata comunicatul Politiei Locale Ploiesti (Sincere felicitari! Sac!):
SANCȚIUNI PENTRU DEVERSAREA APELOR UZATE PE DOMENIUL PUBLIC ȘI ABANDONUL DEȘEURILOR DIN CONSTRUCȚII
În urma activităților zilnice de patrulare și a acțiunilor de monitorizare desfășurate pe raza municipiului Ploiești, polițiștii locali cadrul Biroului Protecția Mediului au identificat, în data de 27.03.2023, în cartierul Bariera București, un agent economic ce deversa apele uzate, provenite din procesarea peștelui, în curtea societății, care se scurgeau mai apoi pe trotuar spre o canalizare stradală.
Având în vedere faptul că, prin activitatea desfășurată se crea un adevărat focar de infecție, polițiștii locali au sancționat societatea comercială cu amendă în cuantum de 10.000 lei – conform art. 96 alin. 2 pct. 32 din O.U.G. nr. 195/2005 privind protecția mediului. De asemenea, ca măsură complementară, s-a dispus igienizarea zonei de către contravenient.
În cursul zilei de luni, 27.03.2023, tot pentru deversarea apelor uzate pe domeniul public din curtea unui imobil situat pe strada Dr. Toma Ionescu, polițiștii locali l-au sancționat pe numitul C.I. cu amendă în valoare de 1.500 lei, pentru încălcarea dispozițiilor art. 8.1. pct. 21 din H.C.L. nr. 228/2006 referitoare la aprobarea Regulamentului privind stabilirea unor măsuri pentru gospodărirea municipiului Ploiești.
Totodată, în cursul aceleeași zile, polițiștii locali l-au depistat pe numitul F.C.C, de 68 ani, cu domiciliul în municipiul Ploiești, care abandona cinci saci încărcați cu deșeuri rezultate din construcții pe platforma gospodărească nr. 307 din cartierul Nord, în afara recipienților. Sacii cu moloz și resturi de cărămizi erau transportați cu autoturismul proprietate personală.
În consecință, bărbatul a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 2.000 lei, făcându-se vinovat de nerespectarea prevederilor H.C.L. nr. 34/2019. (Paul D.).
Exclusiv
IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind reprezentații gratuite de la baluri mascate cu interlopi la promovări scandaloase, culminând acum cu o nouă „bijuterie” managerială. Cetățenii se întreabă, pe bună dreptate: mai există vreo urmă de decență sau profesionalism în acest spectacol al absurdului, sau ne îndreptăm cu toții spre desființarea întregii instituții? (aici), (aici), (aici, (aici), etc
De la postul de doi bani la tronul Comandantului: Rețeta succesului la IPJ Prahova!
În vreme ce poporul român tânjește după o Poliție competentă și incoruptibilă, la IPJ Prahova, sub bagheta „vizionară” a domnului Ginel Preda – eternul interimar și a maestrului „gonflabilelor” – se pregătește o nouă „lovitură” de proporții, gata să dinamiteze și ultimele firimituri de încredere. Potrivit unor informații incendiare obținute de Incisiv de Prahova, cea mai mare subunitate de poliție din județ riscă să cadă pe mâinile unui personaj de o școala, de o școală… post-comunistă, și anume, domnul Vîrlan Florin.
Un nume nou în galeria „perlelor” prahovene, Vîrlan Florin este un fost subofițer de la obscurul Post de Poliție Tișița, Vrancea, catapultat în rândul ofițerilor în 2015 printr-un „simulacru de examen” derulat, culmea ironiei, prin intermediul Școlii de Subofițeri de Poliție Câmpina. De parcă promovarea lui Marcel Bălan, polițistul care dansa pe mese cu hoții și apoi a ajuns adjunct la IPJ Prahova, nu era de ajuns, iată că Ginel Preda ne arată că are încă ași în mânecă. Anul trecut, în 2024, domnul Vîrlan a fost deja împuternicit și titularizat în funcția de adjunct al șefului Secției de Poliție nr. 1 Ploiești. Acum, țintește mai sus, mult mai sus, într-un avânt demn de un acrobat al birocrației – adjunct la POLIŢIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI.
„Sifonul” instituțional și „antreprenorii” în uniformă: Cine să-i mai „vâre” la IPJ Prahova?
Se pare că această ascensiune meteorică nu este deloc întâmplătoare. Surse din interiorul sistemului ne șoptesc că Vîrlan Florin ar fi unul dintre „sifoanele” preferate ale lui Ginel Preda. Nu e de mirare, având în vedere că Ginel l-a mai „plimbat” și pe la Serviciul Rutier Prahova, de unde, cu sârg și devotament, „transmitea informații despre șefi și colegi”. Un fel de „ureche” cu uniformă, mereu la datorie, dar nu pentru cetățean, ci pentru… alte interese. Ne întrebăm retoric, la fel ca în cazul conexiunilor dubioase ale lui Mirițescu cu controversatul Anastasescu, oare cât de transparente sunt aceste legături ombilicale?
Și, dacă tot vorbim de interese, rămâne întrebarea arzătoare: oare SIPI Prahova are cunoștință despre „veleitățile antreprenoriale” ale personajului Vîrlan Florin și, mai ales, ale socrului acestuia? Dar DGA Prahova? Știu oare aceste instituții că domnul Vîrlan, fostul șef de post „vopsit” ofițer „la apelul bocancilor”, este o fire conflictuală și un „reclamagiu” notoriu? Sau, așa cum spunea Sindicatul Diamantului, „analfabetismul funcțional și idioțenia fudulă” au cuprins toate palierele, lăsând loc liber pentru astfel de „cariere” spectaculoase?
Tupeul nemărginit: Cazul remorcii fantomă și accesul ilegal în Sistem!

Că tupeul este moneda forte la IPJ Prahova o demonstrează un episod savuros din august 2024, când, culmea ironiei, domnul Vîrlan Florin, pe când era încă la Rutieră, și-a etalat măiestria în arta reclamagiului. Folosindu-se de funcția sa (adică, probabil, de „accesul ilegal la sistemul informatic de serviciu în interes personal”), a reclamat un vecin din Cartierul Eden (din spatele Spitalului Județean Ploiești) pentru o biată remorcă parcată pe… drumul public. Detaliul picant? „Drumul” era, în fapt, doar pământ și pietriș, o stradă care nici măcar nu exista! Ce mai, o operațiune de anvergură, demnă de cele mai lăudabile realizări ale IPJ Prahova, precum „rezolvarea” cazului păpușii gonflabile!
Această „acțiune” palidă, demnă de un „Dorel de la IPJ Prahova” care se crede mai presus de deciziile ICCJ, contrastează izbitor cu ignorarea „bona M.A.I. hoțomane dovedite video” (aici) sau a altor cazuri reale de infracțiuni, așa cum am relatat în repetate rânduri la Incisiv de Prahova.
Așadar, dacă un astfel de individ, cu un trecut dubios, veleități de „sifon” și tupeu nemărginit, ajunge să managerieze o subunitate-cheie, înseamnă că poliția prahoveană nu mai are niciun profesionist, ofițer de carieră, care să ocupe o astfel de funcție. Poate că, în aceste condiții, reorganizarea ar trebui să dispună direct desființarea întregului inspectorat!
Prahova, noul Caracal al absurdității: O „circoitecă” fără sfârșit!
Este timpul să ne întrebăm serios: ce credibilitate mai are o instituție care promovează în funcții de conducere personaje de calibrul lui Marcel Bălan (cel care chefuia cu interlopi) și acum, pare-se, pe „sifonul” Vîrlan Florin, „ofițerul” cu „simulacru de examen” și veleități de „reclamagiu”? Am văzut cum IPJ Prahova a găzduit cu brațele deschise un „fals polițist” de meserie, Costin Oprea, care a operat din interior un an și jumătate, în timp ce se laudă cu prinderea a doi „falși polițiști” de carton. Am râs (amar!) cu episodul „mașina la vale” de la Vălenii de Munte (aici) și am plâns de indignare la auzul aberațiilor „Dorelului” care nu recunoaște deciziile ICCJ.
Concluzia lui Emil Pascaut de la Sindicatul Diamantului, preluată și susținută de Incisiv de Prahova, rămâne crunt de actuală: „Suntem pierduți, condamnați la un viitor sumbru din cauza acestei armate de troglodiți cocoțați în funcții care le depășesc cu mult capacitățile intelectuale.” Iar „circoiteca” continuă la IPJ Prahova, cu Ginel Preda și Marcel Bălan în rolurile principale, iar acum cu Vîrlan Florin pe post de „viitor speranță.”
Cine plătește pentru acest circ grotesc, pentru incompetența crasă și abuzurile perpetrate? Banii noștri, siguranța noastră, viitorul copiilor noștri! Prahova rămâne, din păcate, noul Caracal al bunului simț și al legii.
Incisiv de Prahova promite să rămână cu ochii pe acești „cascadori” ai legii, până când „generațiile distruse moral și falsificate intelectual” vor dispărea din funcțiile publice. Până atunci, dragi cetățeni, luați loc și bucurați-vă de spectacol! Deși, e mai degrabă o tragedie antică în cheie comică, la care suntem cu toții spectatori și, din păcate, victime. Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!
Exclusiv
Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zilePenitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 6 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!


Radiografia unui sistem putred: De la „vagabonzi” la „psycho-KGB-iști”


