Connect with us

Administratie

Pe durata a 12 săptămâni, la Centrul 69 Scafandri din Constanţa are loc cursul de scafandru lucrător subacvatic

Publicat

pe

În perioada 6 februarie – 28 aprilie, pe durata a 12 săptămâni, la Centrul 69 Scafandri din Constanţa are loc cursul de scafandru lucrător subacvatic, în cadrul căruia cursanţii au ocazia să se pregătească, pentru prima dată, pe cel mai modern sistem de scufundare simulată, LH-300, din Europa, intrat în dotarea Centrului la finele anului trecut. Opt cursanţi se află, în prezent la acest modul.

În cadrul programului, scafandrii, care deja au absolvit cursul de bază şi execută scufundări până la maximum 30 de metri, vor acumula cunoştinţe teoretice şi practice, astfel încât aceia care vor absolvi să poată desfășura scufundări cu alimentare de la suprafață, în gama de adâncimi 30-50 de metri, atât cu aer, cât și cu amestecuri respiratorii.

Săptămâna trecută, am asistat la unul dintre multele exerciţii care se vor desfășura la Centrul 39, cursanţii fiind de-abia la începutul drumului al cărui final le va demonstra dacă sunt capabili să treacă la certificare categoria a II-a.

Căpitan-comandorul Cristian Munteanu, şef laborator hiperbar la Centrul 39, a supervizat desfăşurarea exerciţiului, fiind extrem de atent ca toate etapele acestuia să decurgă în siguranţă. Scufundarea cu alimentare la suprafață presupune prezenţa unei echipe complexe și bine pregătite în exteriorNicio scufundare din genul celei pe care am executat-o astăzi nu are loc fără șef de scufundare, operator barocameră, tehnician, și, bineînțeles, medic.

Aceasta a fost şi echipa de astăzi, de la suprafață. Pe toată durata scufundării, ne asigurăm că fiecare, pe bucățica lui, își îndeplinește rolul și asigură siguranță și securitate, a spus Munteanu.

 

Exercițiul a cuprins o scufundare, în care scafandrii au fost presurizați până la adâncimea de 36 m și au avut de executat montajul unui cadru de elemente mecanice, în barem.

Este cunoscut faptul că, odată cu creșterea adâncimii de scufundare, apare efectul narcotic cauzat de azotul din componența aerului respirator. Prin acest antrenament, noi măsurăm adaptarea scafandrilor la acest efect narcotic. La începutul antrenamentelor, ei finalizează acest cadru mecanic într-un timp de 12-13 minute, iar, în prezent, sunt undeva la 9,5 minute. Cei mai buni timpi pentru acest exerciţiu se situează în jurul valorii de şapte minute și câteva secunde. Avem speranțe că vor ajunge și la astfel de timpi.

Antrenamentele sunt executate de la simplu la complex, de la adâncime mică la adâncime mare. Antrenamentele se află într-o fază intermediară în care, treptat, este crescută adâncimea de scufundare, concomitent cu formarea deprinderilor cursanţilor, astfel încât să fie evitaţi timpii foarte mari de decompresie.

Când ei încep să execute cadrul din ce în ce mai bine, se echipează din ce în ce mai ușor și repede, iar viteza de presurizare poate fi crescută, atunci creștem și adâncimea de scufundare, astfel încât, per ansamblusă rămânem cu un timp de scufundare care să se încadreze în programa cursului.

Scafandrii care participă provin din diferite structuri din subordinea Centrului de scafandri. Cei mai mulţi candidați sunt de la scafandrii de mare adâncime şi de la scafandrii EOD.

În funcție de nevoile armatei, ei pot proveni și din alte structuri, aici putând enumera scafandrii de luptă şi chiar scafandrii FOS. În cadrul cursului din prezent, noi nu facem nicio scufundare sub adâncimea de 30 de metri și mergem până la maximum 50 m. Aceasta este gama de adâncimi în care se pot executa scufundări cu aer.

Oamenii pleacă de la adâncimea maximă de lucru către suprafață, întotdeauna revenindu-se cu o viteză controlată, conform tabelelor de decompresie.

În funcție de timpul de lucru pe adâncimea respectivă, se stabilesc, conform unor tabele, palierele de decompresie. Astăzi, am început la un palier de nouă metri, unde am avut o staţionare de două minute, după care am avut palierul la şase metri, apoi la trei. După aceea, au ajuns la suprafață. Fiind vorba de un simulator de scufundare, pur și simplu am oprit decompresia.

Munteanu spune că, în apă, în echivalentul acestei operațiuni, scafandrul se oprește la acea adâncime. Că este pe saulă, că este într-un sistem de scufundare precum coșul de scufundare, că este o turelă deschisă, scafandrii se opresc la acea adâncime și așteaptă timpul indicat pe tabele.

 

Toată decompresia, venirea spre suprafață se desfășoară cu o viteză controlată. Pentru scufundările foarte lungi sau pentru cele foarte adânci, decompresia se poate face în barocameră.

Scufundarea simulată este echivalentul unui exerciţiu în mare deschisă, în care scafandrii vin spre suprafaţă până la o anumită adâncime, după care se revine brusc la suprafaţă, totuşi nu cu o viteză maximă, având un timp foarte scurt pentru a se dezechipa, a ajunge în barocameră cameră și a fi presurizaţi.

În barocameră se continuă  decompresia. Procedeul se numește scufundare cu decompresie la suprafață și este, poate, cel mai răspândit procedeu de scufundare în lumea scafandrilor care execută lucrări subacvatice, datorită siguranței pe care o oferă pe timpul decompresiei.

Cu cât este mai mare adâncimea la care ei ajung, cu atât palierele sunt mai lungi. Dacă durata palierelor devine foarte mare, un scafandru nu poate fi ţinut în apă, mai ales la adâncimi mici unde intervin curenţii, valurile, zgomotul provenit de la funcționarea navei.

Drept urmare, se folosește procedeul cu decompresie la suprafaţă. Aici, la Centru se foloseşte procedeul sus-numit. Se revine la suprafață din simulator, scafandrii ies din acesta și intră în barocameră. Fac dezechiparea la fel cum se face pe puntea navei, în fața simulatorului, după care intră în barocameră și se continuă acolo decompresia.

Un alt tip de antrenament care se execută la Centrul 69, specific scufundărilor în saturație, este trecerea din simulator direct în barocameră, fără revenirea la suprafață.

La o anumită adâncime, la un anumit palier prestabilit de șeful de scufundare, se egalizează cele două incinte și se face trecerea în barocameră, unde se continuă decompresia.

Sintetizând, decompresia se poate face în apă, în simulator, în mediul uscat din simulator, cu revenire la suprafață și presurizare ulterioară în barocameră, decompresia făcându-se la suprafață, sau cu trecere din simulator în barocameră.

Procesul de selecţie a cursanţilor este extrem de riguros, astfel încât, până în prezent, procentul de promovabilitate a fost de 99%. Spun 99%, pentru că am avut și cazuri în care, pe parcursul desfășurării cursului, scafandrii
respectivi au înțeles că totuși scufundarea de adâncime mare nu este pentru ei. Siguranța lor este pe primul plan, au înţeles acest lucru, motiv pentru care nu au absolvit cursul. Nu este nicio problemă. Sunt scafandri foarte buni, în domeniul lor de activitate, sunt în continuare niște profesioniști, dar pe altă gamă de la adâncimi
.

În fiecare zi, cursanţii trec atât prin partea teoretică de cunoaştere a echipamentelor, cât și prin cea practică de scufundare.

Cursul este autorizat de Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC). Absolvenţii primesc anumite competențe la finalul cursului, care le sunt recunoscute la nivelul Uniunii Europene.

Suntem încă în prima jumătate a cursului și ne folosim de sistemul de scufundare simulată pentru a-i antrena și a-i obișnui pe scafandri atât cu adâncimea, cât şi cu narcoza. În a doua jumătate a cursului, vom merge la navele militare din port pe care le avem în subordine, specializate în scufundări de mare adâncime.

Iniţial, vor executa scufundări la cheu în portul militar, cu diferite operațiuni: ranfluare, lucrări mecanice, lucru cu scule hidraulice, după care vor ieși în mare. Vom avea un modul de scufundări reale pe adâncimi din gama 30-50 de metri. În mod sigur, vor fi la peste 40 de metri în mare, în care scafandrii vor executa, real, scufundări cu alimentare la suprafață, cu executarea de lucrări mecanice sau lucrări cu scule hidraulice sub apă.

Cum va arăta finalul cursului

Ultima săptămână a cursului este destinată verificărilor practice și teoretice. Pregătirea lor pe linie de scufundare nu se oprește la acest curs, pentru că vorbim, în principal, de scafandri de la Divizionul de mare adâncime. Ei pot ulterior să vină la cursul de scafandru salvator, în care vor învăța să se scufunde la adâncimi mai mari de 50 m și în saturație. De asemenea, pot urma o serie de cursuri pe linie tehnică, în cadrul echipei de suprafață atât de scufundare pentru aceste categorii de adâncimi, cât și pentru a deveni operator barocameră și tehnician de scufundare. (L. Anghel).

Administratie

Falsa autospecială și lecția costisitoare: un tânăr vrea vizibilitate de polițist, se trezește cu amendă și permisul suspendat

Publicat

pe

De

Bucureștiul este scena unei noi avertizări din partea Poliției Române, care transformă un incident recent într-o „lecție” publică. Un proaspăt major, dornic probabil de o vizibilitate sporită în trafic, a ales metoda greșită: montarea ilegală de semnale luminoase și sonore specifice autospecialelor de intervenție pe propriul autoturism. Rezultatul? Amenzi usturătoare și pierderea dreptului de a conduce.

Aventura costisitoare a unui proaspăt major

Dacă dorința de a ieși în evidență sau de a impresiona este adesea o caracteristică a tinereții, în acest caz, consecințele au fost de natură legală și financiară. Un tânăr, abia intrat în rândul majorilor, a decis să își echipeze autoturismul personal cu semnale luminoase și sonore similare celor folosite de poliție. Această inițiativă, departe de a-i aduce statutul dorit, i-a adus, în schimb, o serie de bătăi de cap și un dosar consistent de sancțiuni.

Consecințe drastice: Permis suspendat, bani pierduți

Intervenția rapidă a autorităților a pus capăt „carierei” sale de șofer cu lumini intermitente. Pentru fapta sa, tânărul s-a ales cu:

  • Suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile, o măsură ce îi va restrânge semnificativ libertatea de mișcare.
  • Reținerea certificatului de înmatriculare al autovehiculului, implicând costuri suplimentare și proceduri birocratice pentru recuperare.
  • amendă considerabilă de peste 4.000 de lei, o sumă care ar putea fi simțită din plin în bugetul oricărui tânăr.

Avertisment clar de la Poliția Română

Cazul a fost făcut public de Poliția Română (sursa: Poliția Română) cu un mesaj direct și ușor ironic, sugerând că, dacă cineva își dorește vizibilitate similară, „te poți înscrie la școlile de agenți de poliție în următoarele sesiuni.” Mesajul subliniază, de asemenea, că „sperăm că tânărul, proaspăt major, a învățat o lecție.”

Autoritățile reamintesc, cu această ocazie, că „montarea ilegală a sistemelor specifice autospecialelor de intervenție este strict interzisă și sancționată de lege.” Astfel de gesturi nu sunt doar o chestiune de infatuare, ci o încălcare gravă a legislației rutiere, care compromite siguranța participanților la trafic și poate crea confuzie, mai ales în situații de urgență reală. (Sava N.).

Citeste in continuare

Administratie

Lovitură pentru contrabandiști: Peste un sfert de milion de tigarete, confiscate la granița Giurgiu

Publicat

pe

De

Polițiștii de frontieră din cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu (ITPF) au zădărnicit o tentativă majoră de contrabandă cu țigarete, interceptând nu mai puțin de 288.640 de țigarete. Marfa ilegală, estimată la peste 445.000 de lei, era transportată de cinci șoferi – patru cetățeni bulgari și un român – care încercau să o introducă pe teritoriul național fără documente legale.

Pe urmele traficanților: Un filtru eficient pe DN 5

Acțiunea, desfășurată pe parcursul mai multor ore, a avut loc pe Drumul Național 5 (DN 5), o arteră intens circulată, unde echipe ale Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu au oprit pentru control patru vehicule suspecte. Este vorba despre un autocar înmatriculat în România, trei autoturisme cu numere de înmatriculare din Germania și un microbuz bulgăresc, toate acestea fiind sub supravegherea autorităților (conform informațiilor furnizate de ITPF Giurgiu).

La volanul acestora se aflau șoferi cu vârste cuprinse între 30 și 47 de ani, care circulau pe rutele Turcia-România și Bulgaria-Germania – itinerarii frecvent utilizate pentru traficul ilegal de mărfuri. Detectarea unor nereguli a dus la o verificare amănunțită a vehiculelor.

Captură record: Peste 14.000 de pachete fără timbru

În timpul verificării detaliate a mijloacelor de transport, echipa comună de control a descoperit, ascunse în diverse genți și compartimente, un număr impresionant de pachete cu țigări, de diferite mărci. Inventarierea meticuloasă a relevat o cantitate totală de 288.640 de țigarete, echivalentul a 14.387 de pachete. S-a constatat că doar o mică parte dintre acestea prezentau timbre de acciză, majoritatea fiind destinate, cel mai probabil, pieței negre. Valoarea estimată a întregii capturi depășește suma de 445.000 de lei, o lovitură financiară semnificativă dată rețelelor de contrabandă. Întreaga cantitate de țigarete a fost confiscată și introdusă în camera de corpuri delicte a STPF Giurgiu.

Consecințe penale și lupta continuă contra ilegalităților

În urma descoperirii, pe numele celor cinci șoferi au fost întocmite dosare penale sub acuzația de deținere în afara antrepozitului fiscal a produselor accizabile supuse marcării, în cantități care depășesc limita legală. Această faptă este prevăzută de articolul 452, alineatul (1), litera „H” din Legea 227/2015. Aceste acțiuni subliniază angajamentul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu de a desfășura permanent activități, în colaborare cu instituțiile partenere, pentru prevenirea și combaterea faptelor ilegale, asigurând securitatea frontierelor și protejarea dreptului de proprietate intelectuală în zonă. (Paul D.).

Citeste in continuare

Administratie

Sprijin real pentru viețile fragile: Ministerul Sănătății accelerează strategia națională de ingrijiri paliative și la domiciliu

Publicat

pe

De

Bucureștiul asistă la un pas esențial în dezvoltarea unui sistem de sănătate mai uman și mai adaptat nevoilor cetățenilor. Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a reunit grupul de lucru dedicat elaborării Strategiei Naționale de Îngrijiri Paliative și Îngrijire la Domiciliu, un demers fundamental pentru persoanele a căror viață a devenit fragilă și care necesită un sprijin real și empatic.

Dincolo de cuvinte: Un plan cu obiective concrete

Viziunea ministrului Rogobete este clară: această strategie nu se va rezuma la discuții și documente teoretice. Ea va fi însoțită de un plan de implementare riguros, care va stabili „obiective, termene și rezultate concrete pentru pacienți,” așa cum a subliniat oficialul. Angajamentul este ferm, țintind „nu doar discuții, ci schimbări vizibile” în modul în care sunt abordate îngrijirile pentru pacienții aflați în situații vulnerabile.

Poduri intre instituții și societatea civilă: Un efort comun pentru pacient

Un aspect definitoriu al acestui demers este colaborarea extinsă și constructivă. Inițiativa Ministerului Sănătății reunește la aceeași masă „specialiști din unități sanitare, organizații neguvernamentale, instituții cu responsabilitate directă și comisiile de specialitate,” demonstrând un semnal puternic că instituțiile statului și societatea civilă sunt capabile să construiască împreună pentru un obiectiv comun. Această sinergie este crucială pentru a asigura o abordare holistică și eficientă a îngrijirilor paliative și la domiciliu.

Expertiză europeană pentru un sistem mai uman

Pentru a oferi o direcție strategică solidă și a beneficia de cele mai bune practici la nivel continental, ministrul Rogobete a anunțat prezența la grupul de lucru a lui Julie Ling, director executiv al Asociației Europene de Îngrijiri Paliative. „Mă bucur să o am alături pe Julie Ling, o voce respectată în Europa, care aduce experiență și direcție strategică,” a precizat ministrul (sursa: declarațiile Ministrului Sănătății). Această colaborare internațională subliniază ambiția de a construi un sistem la standarde europene, centrat pe nevoile reale ale pacienților.

Ministrul Rogobete a concluzionat, subliniind filosofia din spatele acestui proiect: „Modul în care îngrijim oamenii când sunt vulnerabili spune totul despre maturitatea unui sistem de sănătate.” Prin acest efort comun, guvernat de seriozitate, empatie și responsabilitate, se pun bazele unor servicii medicale „mai accesibile, mai umane și mai apropiate de realitatea pacienților,” având ca scop construirea unui sistem de sănătate care să conteze cu adevărat pentru oameni.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv4 ore ago

Tunul de miliarde pe Electrica: Cum „se fură” curentul în Prahova, pe banii oamenilor cinstiți! O „horă” intre hoți și gardieni (I)

Prahova, județul contrastelor și al curentului (furat). În timp ce cetățenii și operatorii economici onești își plătesc facturile cu sudoarea...

Exclusiv4 ore ago

SINAIA, O STATICĂ DE COMEDIE NEAGRĂ: Cum PNL Prahova resuscitează primari „suspendați” și „ingroapă” legea cu zâmbetul pe buze!

Un spectacol grotesc al impunității politice se joacă la Sinaia, având în rolurile principale un primar readus la butoane printr-o...

Exclusiv4 ore ago

Poliția Română: De la ordine publică, la orgii de incompetență și vulgaritate sub bagheta lui Despescu!

Capitala, și odată cu ea întreaga Românie, tremură sub asaltul unei noi ere: era „managerilor” cu „organul genital” la gură,...

Exclusiv4 ore ago

Panopticonul românesc: Gardienii, noile victime ale ochiului atotvăzător!

Capitala fricii și a controlului absolut își mută sediul, pare-se, direct în penitenciarele României! Un scandal de proporții mocnește sub...

Exclusivo zi ago

ANTIGRINDINA: Un măcel climatic sub acoperire, cu salarii de Nababi și recolte de râs! (adevărul care ne usucă)

Stimate contribuabil român, pregătește-te să-ți smulgi părul din cap (dacă nu ți l-a smuls deja seceta!)! Ani la rând, ți-am...

Exclusivo zi ago

EXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), mintea îți zboară la eroi, la intervenții fulger și la un profesionalism de...

Exclusivo zi ago

Justiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)

Într-o Românie unde justiția ar trebui să fie lumina farului în furtună, uneori pare mai degrabă un far stins, manevrat...

Exclusivo zi ago

„Camuflajul” eșuat: Un tânăr a crezut că poate inșela legea, dar a fost prins de polițiștii călărășeni

Un plan „ingenios” de a obține bani „ușor”, bazat pe un presupus „camuflaj” și pe subestimarea vigilenței polițiștilor, a eșuat...

Exclusivo zi ago

Reset urgent pentru ANP! De la „epoca de aur” a gardienilor la haosul oportuniștilor, prin ochii lui Cosmin Dorobanțu!

Dragii noștri cititori, pregătiți-vă pentru o călătorie fascinantă în adâncurile unui imperiu aflat pe butuci, o odisee a decăderii, direct...

Exclusiv2 zile ago

Scandal la DGPMB: Fularul Tricolor și Strigătul „Hoții”, declarații politice prin decizie de ofițer de Control Intern?

O controversă aprinsă zguduie structurile interne ale Poliției Române, aducând în discuție limitele libertății de exprimare și criteriile după care...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, mașinăria de spălat rufe murdare: Cine mai apără legea când poliția se apără pe ea insăși?

La IGPR și MAI, o „cloacă” funcțională: Manualul iluziei! Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul trage semnalul de alarmă, iar...

Exclusiv3 zile ago

Scandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf

 Sindicatul Europol denunță abuzurile Poliția Română se confruntă cu acuzații grave de abuz de putere și comportament inadecvat la nivel...

Exclusiv3 zile ago

Circ la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!

Puşcăria, fabrică de absurdități: Cum „reorganizează” geniile de la ANP! Se pare că „reorganizarea” Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) a...

Exclusiv4 zile ago

Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului

O proprietară din Ploiești a fost sancționată drastic de către forțele de ordine, după ce a ales să transforme albia...

Exclusiv4 zile ago

Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!

De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv