Connect with us

Administratie

Pe durata a 12 săptămâni, la Centrul 69 Scafandri din Constanţa are loc cursul de scafandru lucrător subacvatic

Publicat

pe

În perioada 6 februarie – 28 aprilie, pe durata a 12 săptămâni, la Centrul 69 Scafandri din Constanţa are loc cursul de scafandru lucrător subacvatic, în cadrul căruia cursanţii au ocazia să se pregătească, pentru prima dată, pe cel mai modern sistem de scufundare simulată, LH-300, din Europa, intrat în dotarea Centrului la finele anului trecut. Opt cursanţi se află, în prezent la acest modul.

În cadrul programului, scafandrii, care deja au absolvit cursul de bază şi execută scufundări până la maximum 30 de metri, vor acumula cunoştinţe teoretice şi practice, astfel încât aceia care vor absolvi să poată desfășura scufundări cu alimentare de la suprafață, în gama de adâncimi 30-50 de metri, atât cu aer, cât și cu amestecuri respiratorii.

Săptămâna trecută, am asistat la unul dintre multele exerciţii care se vor desfășura la Centrul 39, cursanţii fiind de-abia la începutul drumului al cărui final le va demonstra dacă sunt capabili să treacă la certificare categoria a II-a.

Căpitan-comandorul Cristian Munteanu, şef laborator hiperbar la Centrul 39, a supervizat desfăşurarea exerciţiului, fiind extrem de atent ca toate etapele acestuia să decurgă în siguranţă. Scufundarea cu alimentare la suprafață presupune prezenţa unei echipe complexe și bine pregătite în exteriorNicio scufundare din genul celei pe care am executat-o astăzi nu are loc fără șef de scufundare, operator barocameră, tehnician, și, bineînțeles, medic.

Aceasta a fost şi echipa de astăzi, de la suprafață. Pe toată durata scufundării, ne asigurăm că fiecare, pe bucățica lui, își îndeplinește rolul și asigură siguranță și securitate, a spus Munteanu.

 

Exercițiul a cuprins o scufundare, în care scafandrii au fost presurizați până la adâncimea de 36 m și au avut de executat montajul unui cadru de elemente mecanice, în barem.

Este cunoscut faptul că, odată cu creșterea adâncimii de scufundare, apare efectul narcotic cauzat de azotul din componența aerului respirator. Prin acest antrenament, noi măsurăm adaptarea scafandrilor la acest efect narcotic. La începutul antrenamentelor, ei finalizează acest cadru mecanic într-un timp de 12-13 minute, iar, în prezent, sunt undeva la 9,5 minute. Cei mai buni timpi pentru acest exerciţiu se situează în jurul valorii de şapte minute și câteva secunde. Avem speranțe că vor ajunge și la astfel de timpi.

Antrenamentele sunt executate de la simplu la complex, de la adâncime mică la adâncime mare. Antrenamentele se află într-o fază intermediară în care, treptat, este crescută adâncimea de scufundare, concomitent cu formarea deprinderilor cursanţilor, astfel încât să fie evitaţi timpii foarte mari de decompresie.

Când ei încep să execute cadrul din ce în ce mai bine, se echipează din ce în ce mai ușor și repede, iar viteza de presurizare poate fi crescută, atunci creștem și adâncimea de scufundare, astfel încât, per ansamblusă rămânem cu un timp de scufundare care să se încadreze în programa cursului.

Scafandrii care participă provin din diferite structuri din subordinea Centrului de scafandri. Cei mai mulţi candidați sunt de la scafandrii de mare adâncime şi de la scafandrii EOD.

În funcție de nevoile armatei, ei pot proveni și din alte structuri, aici putând enumera scafandrii de luptă şi chiar scafandrii FOS. În cadrul cursului din prezent, noi nu facem nicio scufundare sub adâncimea de 30 de metri și mergem până la maximum 50 m. Aceasta este gama de adâncimi în care se pot executa scufundări cu aer.

Oamenii pleacă de la adâncimea maximă de lucru către suprafață, întotdeauna revenindu-se cu o viteză controlată, conform tabelelor de decompresie.

În funcție de timpul de lucru pe adâncimea respectivă, se stabilesc, conform unor tabele, palierele de decompresie. Astăzi, am început la un palier de nouă metri, unde am avut o staţionare de două minute, după care am avut palierul la şase metri, apoi la trei. După aceea, au ajuns la suprafață. Fiind vorba de un simulator de scufundare, pur și simplu am oprit decompresia.

Munteanu spune că, în apă, în echivalentul acestei operațiuni, scafandrul se oprește la acea adâncime. Că este pe saulă, că este într-un sistem de scufundare precum coșul de scufundare, că este o turelă deschisă, scafandrii se opresc la acea adâncime și așteaptă timpul indicat pe tabele.

 

Toată decompresia, venirea spre suprafață se desfășoară cu o viteză controlată. Pentru scufundările foarte lungi sau pentru cele foarte adânci, decompresia se poate face în barocameră.

Scufundarea simulată este echivalentul unui exerciţiu în mare deschisă, în care scafandrii vin spre suprafaţă până la o anumită adâncime, după care se revine brusc la suprafaţă, totuşi nu cu o viteză maximă, având un timp foarte scurt pentru a se dezechipa, a ajunge în barocameră cameră și a fi presurizaţi.

În barocameră se continuă  decompresia. Procedeul se numește scufundare cu decompresie la suprafață și este, poate, cel mai răspândit procedeu de scufundare în lumea scafandrilor care execută lucrări subacvatice, datorită siguranței pe care o oferă pe timpul decompresiei.

Cu cât este mai mare adâncimea la care ei ajung, cu atât palierele sunt mai lungi. Dacă durata palierelor devine foarte mare, un scafandru nu poate fi ţinut în apă, mai ales la adâncimi mici unde intervin curenţii, valurile, zgomotul provenit de la funcționarea navei.

Drept urmare, se folosește procedeul cu decompresie la suprafaţă. Aici, la Centru se foloseşte procedeul sus-numit. Se revine la suprafață din simulator, scafandrii ies din acesta și intră în barocameră. Fac dezechiparea la fel cum se face pe puntea navei, în fața simulatorului, după care intră în barocameră și se continuă acolo decompresia.

Un alt tip de antrenament care se execută la Centrul 69, specific scufundărilor în saturație, este trecerea din simulator direct în barocameră, fără revenirea la suprafață.

La o anumită adâncime, la un anumit palier prestabilit de șeful de scufundare, se egalizează cele două incinte și se face trecerea în barocameră, unde se continuă decompresia.

Sintetizând, decompresia se poate face în apă, în simulator, în mediul uscat din simulator, cu revenire la suprafață și presurizare ulterioară în barocameră, decompresia făcându-se la suprafață, sau cu trecere din simulator în barocameră.

Procesul de selecţie a cursanţilor este extrem de riguros, astfel încât, până în prezent, procentul de promovabilitate a fost de 99%. Spun 99%, pentru că am avut și cazuri în care, pe parcursul desfășurării cursului, scafandrii
respectivi au înțeles că totuși scufundarea de adâncime mare nu este pentru ei. Siguranța lor este pe primul plan, au înţeles acest lucru, motiv pentru care nu au absolvit cursul. Nu este nicio problemă. Sunt scafandri foarte buni, în domeniul lor de activitate, sunt în continuare niște profesioniști, dar pe altă gamă de la adâncimi
.

În fiecare zi, cursanţii trec atât prin partea teoretică de cunoaştere a echipamentelor, cât și prin cea practică de scufundare.

Cursul este autorizat de Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC). Absolvenţii primesc anumite competențe la finalul cursului, care le sunt recunoscute la nivelul Uniunii Europene.

Suntem încă în prima jumătate a cursului și ne folosim de sistemul de scufundare simulată pentru a-i antrena și a-i obișnui pe scafandri atât cu adâncimea, cât şi cu narcoza. În a doua jumătate a cursului, vom merge la navele militare din port pe care le avem în subordine, specializate în scufundări de mare adâncime.

Iniţial, vor executa scufundări la cheu în portul militar, cu diferite operațiuni: ranfluare, lucrări mecanice, lucru cu scule hidraulice, după care vor ieși în mare. Vom avea un modul de scufundări reale pe adâncimi din gama 30-50 de metri. În mod sigur, vor fi la peste 40 de metri în mare, în care scafandrii vor executa, real, scufundări cu alimentare la suprafață, cu executarea de lucrări mecanice sau lucrări cu scule hidraulice sub apă.

Cum va arăta finalul cursului

Ultima săptămână a cursului este destinată verificărilor practice și teoretice. Pregătirea lor pe linie de scufundare nu se oprește la acest curs, pentru că vorbim, în principal, de scafandri de la Divizionul de mare adâncime. Ei pot ulterior să vină la cursul de scafandru salvator, în care vor învăța să se scufunde la adâncimi mai mari de 50 m și în saturație. De asemenea, pot urma o serie de cursuri pe linie tehnică, în cadrul echipei de suprafață atât de scufundare pentru aceste categorii de adâncimi, cât și pentru a deveni operator barocameră și tehnician de scufundare. (L. Anghel).

Administratie

Poliția de Frontieră Română intensifică pregătirea specialiștilor în analiza de risc, în perspectiva aderării la spațiul Schengen

Publicat

pe

De

Un program interinstituțional de anvergură, cu sprijinul experților Frontex, este în desfășurare pentru a consolida capacitățile de anticipare a riscurilor la frontiere.

Consolidarea competențelor, o prioritate absolută

În perioada 30 septembrie – 3 octombrie 2025, Poliția de Frontieră Română desfășoară un program intensiv de pregătire continuă, dedicat specialiștilor în analiza de risc. Această inițiativă subliniază angajamentul instituției de a consolida competențele profesionale ale polițiștilor de frontieră. Scopul principal este de a dezvolta analize solide și relevante, care să contribuie la o mai bună înțelegere și anticipare a fenomenelor ce pot afecta securitatea frontierelor țării, se arată într-un comunicat oficial al Poliției de Frontieră.

Analiza de risc, pilon central în contextul Schengen

Analiza de risc este un instrument vital în activitatea zilnică a polițiștilor de frontieră, mai ales în contextul aderării României la Spațiul Schengen. Identificarea și gestionarea proactivă a riscurilor devin priorități strategice.

Parteneriat interinstituțional și expertiză internațională

Potrivit sursei citate, 25 de specialiști din structurile cheie ale Poliției de Frontieră Române și ale Inspectoratului General pentru Imigrări participă la acest program interinstituțional. Ei beneficiază de expertiza a trei instructori internaționali, desemnați de Academia Frontex. Pe durata celor patru zile de cursuri intensive, participanții utilizează tehnici moderne de analiză și instrumente avansate, adaptate cerințelor specifice ale apartenenței României la Spațiul Schengen.

Modelul european CIRAM, standard de referință

În cadrul programului, participanții utilizează modelul european CIRAM (Common Integrated Risk Analysis Model), standardul comun elaborat de Agenția Frontex. Acest model este folosit pentru fundamentarea procesului decizional la nivel european și oferă un cadru coerent de analiză, permițând o abordare integrată a riscurilor la frontierele Uniunii Europene.

Cooperare internațională și viziune unitară

Activitatea facilitează schimbul de experiență între experții români și reprezentanții altor state membre Schengen, contribuind la consolidarea cooperării internaționale și la dezvoltarea unei viziuni unitare asupra fenomenelor care afectează frontiera externă a Uniunii Europene.

România, partener strategic în securitatea frontierelor europene

Poliția de Frontieră Română își reafirmă angajamentul pentru profesionalism, adaptabilitate și cooperare europeană, elemente esențiale pentru garantarea securității frontierelor și protejarea intereselor cetățenilor. Instituția a transmis mulțumiri partenerilor internaționali pentru sprijinul acordat, subliniind că România își consolidează astfel poziția de partener strategic în arhitectura de securitate a frontierelor europene. (Paul D.).

Citeste in continuare

Administratie

Polițiștii de frontieră tulceni confiscă două motoare de barcă furate din Suedia

Publicat

pe

De

Polițiștii de frontieră din Tulcea au confiscat două motoare de barcă, semnalate ca fiind furate de autoritățile din Suedia, în urma unor acțiuni desfășurate în zona de competență.

Motor de barcă furat, descoperit la Sulina

Polițiștii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Sulina au descoperit un motor de barcă de 60 CP, căutat de autoritățile suedeze, pe o ambarcațiune aparținând unui cetățean român de 46 de ani, în localitatea Sulina.

Al doilea motor furat, găsit la Murighiol

În ziua următoare, polițiștii de frontieră din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Tulcea au descoperit un alt motor de barcă, de 115 CP, semnalat ca fiind furat din Suedia, în posesia unui cetățean român din localitatea Murighiol.

Dosare penale pentru tăinuire și motoarele confiscate

În ambele cazuri, au fost întocmite dosare penale pentru săvârșirea infracțiunilor de tăinuire. Motoarele confiscate, în valoare totală de 35.000 lei, au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor de către polițiștii de frontieră. (Sava N.).

Citeste in continuare

Administratie

Garda de Coastă confiscă mărfuri contrafăcute de 1,4 milioane lei în Portul Constanța și PTF Isaccea

Publicat

pe

De

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au confiscat 13.000 de perechi de mănuși și 120 de echipamente sportive contrafăcute, estimate la o valoare totală de aproximativ 1,4 milioane lei, în urma unor controale efectuate în Portul Constanța și în PTF Isaccea.

Descoperirea din Portul Constanța

În Portul Constanța, polițiștii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Constanța au descoperit 120 de echipamente sportive contrafăcute, inscripționate cu mărci cunoscute, într-un ansamblu rutier care se deplasa pe ruta Georgia-România-Moldova.

Confiscarea din PTF Isaccea

În PTF Isaccea, o echipă comună formată din polițiști de frontieră și inspectori vamali a descoperit 13.053 de perechi de mănuși contrafăcute, susceptibile a aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală al unor mărci cunoscute, într-un ansamblu rutier înmatriculat în Ucraina și având ca destinație o societate comercială din aceeași țară.

Valoarea totală a mărfurilor contrafăcute: 1,4 milioane lei

Valoarea totală a bunurilor confiscate, dacă ar fi fost comercializate ca produse de marcă, se ridică la aproximativ 1.400.000 lei.

Cercetări în curs pentru infracțiuni de punere în circulație a produselor contrafăcute

Toate bunurile au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor. Polițiștii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de punere în circulaţie a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată. (Paul D.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv22 de ore ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusiv22 de ore ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusiv22 de ore ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv2 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv2 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunțat: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremură (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a străbătut Ploieștiul,...

Exclusiv2 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o lovitură pentru polițiști. Economii fictive, sporuri furate și finanțări discutabile

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv3 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv3 zile ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv3 zile ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv3 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv4 zile ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusiv4 zile ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Exclusiv5 zile ago

ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor

Un studiu intern al ANP aruncă o lumină crudă asupra sistemului penitenciar românesc. Pensionări masive, moral la pământ și nemulțumiri...

Exclusiv5 zile ago

Prahova penală: Cum un sef de poliție transformă mita în… inșelăciune!

După Decizia ICCJ, corupția își găsește refugiu la IPJ Prahova După ce Înalta Curte de Casație și Justiție a mai...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv