Sunt în urbea noastră o sumă de băieţi spirituali, gata să-ţi fabrice oricând mărunţişuri amuzante ca ale lui Caragiale! Toate impresiile pe care ni le transmite Andrei Volosevici: stupoare, teamă, compasiune, nedumerire…
Anuntul a fost facut JOI (13 octombrie 2022) de primarul Andrei Volosevici, care a mai spus ca „maine” vor avea loc probele de presiune: „Pana luni, ploiestenii vor avea agent termic”!
„De mâine putem să începem încărcarea sistemului, probele care se fac, sub atenția ISCIR-ului. Prioritar este să nu fie niciun fel de problemă de accident sau ceva pentru siguranța muncitorilor astfel încât să putem furniza apă caldă și căldură, spun eu, duminică seară, maxim luni dimineață pentru că, mă rog, sunt niște lucruri independente de dorința oricărui de aici” a declarat Andrei Volosevici.
A patra ședință de Consiliu Local, din weekend.
Pe ordinea de zi s-a aflat propunerea Executivului Local de acordare a unui avans, în cuantum de 5 milioane de lei, pentru achiziționarea de gaze pentru serviciul de termoficare al Ploieștiului. Grupul PNL a anunțat din start că dorește un punct de vedere din partea Consiliului Concurenței dacă un astfel de ajutor financiar presupune un nou aviz din partea instituției, pentru deplina legalitate.
În același timp, edilul prahovean anunța că „M-am asigurat ca avem necesarul de gaz până la sfârșitul lunii, iar pe 15, cel mai târziu 16 octombrie, ploieștenii vor avea apă caldă și căldură”.
Reamintim ca. aproximativ 100 de persoane au participat, duminică (09.10.2022), la un protest pe tema crizei apei calde din Ploiești organizat de AUR.
Primarul Andrei Volosevici le-a transmis personal protestatarilor conduși de deputatul AUR de Prahova, Adrian Axinia, că până pe 15 octombrie va curge din nou apă caldă la robinetele ploieștenilor.
Mai mult, protestatarii i-au solicitat „Tatutului” Andrei Volosevici să-și doneze salariu pentru lunile astea în care cetățenii din orașul Ploiești nu au avut apă caldă, a fost încasat degeaba și a promis că așa va face, recunoscand inactivitatea si vina exclusiva a sa!
Fara alte comentarii! Andrei Volosevici, „declara”/promitea in 29 iulie 2022: ”Nu voi permite să nu existe furnizare de apă caldă în Ploiești”
La trei săptămâni de la alegerea sa în funcţia de viceprimar al Ploieştiului, Anca Popa (USR) spune adevărul despre situaţia tensionată din Primărie. Mai mult, Popa il acuză pe primarul Volosevici că tărăgănează rezolvarea crizei apei calde şi că refuză să accepte că lucrurile pot fi rezolvate.
“ADEVĂRURI CARE TREBUIE ŞTIUTE
De trei săptămâni de când sunt viceprimar al Ploieştiului aud zilnic cuvintele „puşcărie” şi „penal”. Aşa ştie domnul primar sa „lucreze în echipa”. Ţipă şi ameninţă pe toată lumea care munceşte şi are iniţiativă. Se trăieşte într-un continuu stres, care este dat nu de muncă (pentru că am găsit oameni care chiar muncesc şi echipe dornice să rezolve problemele ploieştenilor), ci de atitudinea ostilă, nepoliticoasă a unui primar care tensionează în permanenţă relaţiile dintre oameni.
Nu poţi sa fii primar şi să aştepţi respect când tu te adresezi oamenilor cu „sunteti obraznica”, „deveniti penala” , „aveti tupeu” , „este penibil”.
Mi-a reproşat de multe ori că Primăria nu este şcoala în care predau. Perfect de acord! În nicio şcoală, nici profesorii , nici elevii nu vorbesc aşa. Dacă un dascăl ar vorbi aşa ar fi imediat dat afară din învăţământ. Pe dl. primar nu avem cum să-l dăm afară din primărie sau…
Cred că ploieştenii trebuie să ştie (ca în povestea „Împăratul e gol”) că primarul e PRINCIPALA PROBLEMA din primărie.
Concret. Suntem contra cronometru să pornim distribuţia de apă caldă şi să înceapă activitatea la noua societate Termo Ploieşti.
Din cauza unei emisiuni în care nu a fost lăudat, primarul s-a supărat şi ne-a lăsat, pe mine şi pe d-l viceprimar Dan Nicodim, să rezolvăm documentele necesare pentru a depune în timp util actele la Consiliul Concurenţei. Zis şi făcut. Fără prezenţa atât de colerică a primarului ştiam că vom reuşi să ne încadram în timp.
S-a creat o echipă formată din noi, cei doi viceprimari, consilieri locali, membrii AGA şi CA şi echipa managerială a noii societăţi. Am lucrat până la ora 24.00 cu o echipă dornică să găsescă soluţii şi mai ales să urgenteze rezolvarea crizei apei calde. La ora 24.00 (joi spre vineri) toate actele erau pregătite pentru a fi depuse a doua zi de dimineaţă.
Nu am să intru în detalii tehnice. Am să vă spun doar că a doua zi, când am solicitat dlui primar să semneze adresa de înaintare să putem trimite documentele (munca unei întregi echipe), a REFUZAT!!!!!
De ce? Pentru că NU A VRUT! Pentru că probabil a simţit că îşi pierde autoritatea dictatorială dacă acceptă că o echipă a muncit bine fără ameninţările şi ţipetele dumnealui.
Aşa că actele NU au mai fost depuse la Consiliul Concurenţei vineri, iar o altă echipă (doar de dânsul ştiută şi aleasă) a fost pusă să facă fix aceleaşi lucruri / documente care erau deja făcute.
Nu pot să estimez cu câte zile se va întârzia repornirea apei calde din această cauză. Poate doar 1-2 zile. Poate mai multe. Ceea ce ştiu sigur e că singurul care este responsabil de acest lucru este doar domnul primar.
Sunt un om de echipă, un om care încearcă să armonizeze lucrurile, dar fiecare dintre noi are limite. Comportamentul domnului primar ar trebui să fie un model demn de urmat, dar din nefericire este omul care deţine doar arta conflictului permanent.
Am să închei amintind ceea ce a spus Albert Einstein: „Liderul este acea persoană care reuşeşte să scoată simplitate din dezordine, armonie din dezbinare şi oportunitate din dificultate”. Din nefericire, primarul nu are aceste calităţi de lider. El aruncă simplitatea în dezordine, dezbină orice armonie şi creează dificultăţi acolo unde lucrurile sunt deja rezolvate . „
Este pentru prima oară când un membru al Executivului iese public şi fără nicio teamă spune adevărul despre ceea ce se întâmplă în Primăria Ploieşti.
Președintele Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu: „Singurul vinovat pentru ca s-a oprit apa calda in Ploiesti este primarul Andrei Volosevici!”
Reamintim ca si Iulian Dumitrescu, președintele Consiliului Județean Prahova, a declarat în emisiunea Observatorul Prahovean LIVE că ploieștenii ar putea avea apă caldă în cel mult 17 zile din momentul în care primarul Andrei Volosevici semnează documentele de înființare a societății de termoficare a Consiliului Local Ploiești.
”Astăzi, 19 septembrie, actele de înființare a societății primăriei de termoficare sunt pe biroul primarului Andrei Volosevici. Dacă le semnează, acestea merg la Registrul Comerțului și în cel mult cinci zile avem societatea. Imediat pot fi angajați cele aproximativ 300 de persoane care au operat sistemul de termoficare atât în perioada în care a fost Veolia, cât și Termoficare Prahova. Urmează obținerea licenței de la ANRE, care poate dura 12 zile. Practic, în 17 zile de la semnarea actelor de către Volosevici, chiar și mai devreme, se poate da drumul la apă caldă în Ploiești. Fiecare zi care trece fără ca primarul să semneze actele înseamnă o prelungire a acestui termen” a declarat Iulian Dumitrescu.
Acesta a dat asigurări că Ploieștiul are o rezervă de gaze pentru a putea asigura producția de apă caldă și căldură la iarnă la același preț ca și până acum.
În ceea ce privește capacitatea tehnică de producere a agentului termic la CET Brazi, președintele CJ Prahova susține că a primit asigurări că sistemul este funcțional.
Sursa: Observatorul Prahovean
”Am vorbit cu oamenii de la CET și mi-au spus că și mâine se poate da drumul la apă caldă, iar celelalte cazane sunt funcționale și se poate trece iarna cu ele” a precizat Dumitrescu. Vom reveni. (Irinel I.).
Emisiunea poate fi urmărită aici:
Precizări: Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Publicația IncisivdePrahova.ro pune la dispoziția persoanelor interesate DREPTUL la REPLICA prin intermediul următorului email:
Un suflu nou de modernizare cuprinde unitățile de învățământ din Băicoi. Grație fondurilor europene, atrase prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), școlile și liceul din oraș se pregătesc să întâmpine elevii și profesorii cu dotări de ultimă generație, un pas esențial către o educație adaptată cerințelor actuale. Procesul de transformare se apropie de final, marcând un angajament clar al administrației locale față de viitorul comunității.
Săli de clasă inteligente, acum și cu mobilier modern
După o primă etapă în care administrația locală a dotat toate sălile de curs din oraș cu echipamente inteligente, care au transformat procesul didactic, atenția se îndreaptă acum către confortul și ergonomia mediului de învățare. Școlile și liceul din Băicoi vor beneficia de mobilier clasic modern, adaptat nevoilor elevilor și cadrelor didactice, completând astfel investiția inițială și oferind o experiență educațională integrată și eficientă.
Achiziții inteligente: Ofertă sub evaluare, beneficii maxime
Licitația organizată de Primăria Băicoi pentru aceste noi dotări, finanțată integral din fonduri europene, a fost un succes notabil. O firmă specializată din Otopeni a fost desemnată câștigătoare, propunând o sumă semnificativ mai mică decât valoarea estimată inițial. Această abordare eficientă a permis maximizarea fondurilor disponibile, asigurând achiziția unei game variate de echipamente și mobilier esențial.
Lista noilor dotări este impresionantă și cuprinde:
Mobilier modern pentru sălile de clasă: pupitre individuale modulare și reglabile pe înălțime, scaune ergonomice, catedre și scaune pentru profesori, cuiere, table magnetice și dulapuri dedicate elevilor și materialelor didactice, biblioteci și aviziere.
Echipamente complete pentru sălile de sport: capre, lăzi gimnastice, trambuline, mese de tenis, panouri de baschet cu stâlpi și inele, porți de handbal, filee pentru volei, jocuri de șah, mingi diverse (fotbal, rugby, baschet, handbal, volei), mingi medicinale, rachete de badminton, garduri pentru sărituri, gantere și corzi pentru sărit.
Dotări performante pentru laboratoare: mobilier specific și echipamente optice și de precizie, esențiale pentru studiul științelor.
Mai mult decât echipamente: O imbogățire a resurselor pedagogice
Pe lângă mobilier și echipamente, investiția vizează și achiziția de materiale pedagogice variate, esențiale pentru stimularea învățării și dezvoltarea abilităților elevilor. Acestea includ cărți în limba română și bilingve, dicționare, hărți, jocuri lingvistice și planșe pentru ortografie, menite să diversifice metodele de predare și să faciliteze un proces educațional interactiv și atractiv.
Contractul pentru aceste ample achiziții a fost încredințat în luna octombrie, iar termenul de finalizare este unul strâns: toate dotările trebuie livrate și instalate până la finele anului. Astfel, elevii și profesorii din Băicoi sunt așteptați să înceapă noul an cu un mediu de învățământ transformat, pregătit pentru provocările viitorului.
Abonații HIDRO PRAHOVA se confruntă cu o situație neașteptată. Serviciul automat de transmitere a indexului prin robotul telefonic, accesibil la numerele 0800.800.820 și 0244.522.820, este momentan indisponibil. O defecțiune tehnică majoră a oprit funcționarea sistemului, însă HIDRO PRAHOVA a comunicat oficial că echipele sale lucrează intens la remedierea problemei, oferind totodată soluții de urgență pentru ca procesul de facturare să nu fie perturbat.
Pană tehnologică: Robotul telefonic a cedat sub presiune
Problema tehnică apărută la sistemul automatizat a generat disfuncționalități majore, lăsând abonații fără principala metodă de comunicare a consumului de apă. Această întrerupere, deși temporară, subliniază dependența tot mai mare de tehnologie în procesele curente de facturare. Reprezentanții HIDRO PRAHOVA S.A. au asigurat că toate resursele sunt mobilizate pentru ca serviciul să fie restabilit în cel mai scurt timp posibil, înțelegând disconfortul creat.
Soluții de urgență: Alternative digitale și directe pentru abonați
Până la remedierea defecțiunii, HIDRO PRAHOVA a pus la dispoziția abonaților mai multe canale alternative pentru transmiterea indexului lunar, o operațiune crucială care trebuie efectuată în perioada 25 – 30 a fiecărei luni. Modalitatea recomandată și prioritară este formularul online oficial, disponibil la: https://hidroprahova.ro/formular-index-autocitit/
Aici, abonații sunt rugați să completeze câmpurile necesare în intervalul menționat, asigurându-se astfel că indexul va fi preluat și înregistrat corect în sistemul de facturare. Pe lângă această variantă, mai există și alte opțiuni:
Platforma online de client HIDRO PRAHOVA: Accesibilă la adresa https://www.client-hph.ro, această platformă oferă o metodă rapidă și eficientă de înregistrare a consumului.
Contact direct cu punctul de lucru zonal: Abonații sunt încurajați să utilizeze datele de contact (email sau telefon) ale punctului de lucru de care aparțin, informații regăsite în partea stânga-sus a facturii.
Harta interactivă a Centrelor Zonale: Pentru a localiza cel mai apropiat centru și a obține informații detaliate de contact, abonații pot consulta harta disponibilă pe site-ul companiei, la https://hidroprahova.ro/harta-interactiva/.
Mai mult decât o cifră: De ce este crucială citirea corectă a indexului?
Transmiterea lunară a indexului nu este o simplă formalitate, ci o practică esențială cu beneficii directe pentru fiecare abonat. HIDRO PRAHOVA subliniază trei motive fundamentale pentru această acțiune:
Facturare corectă a consumului: Asigură că suma de pe factură reflectă exact apa consumată.
Monitorizarea costurilor: Permite o mai bună gestionare a bugetului personal și identificarea rapidă a unor eventuale creșteri nejustificate.
Evitarea pierderilor din instalațiile interioare: O monitorizare constantă a consumului poate semnala scurgeri sau defecțiuni interne, prevenind costuri suplimentare și risipa de resurse.
Ghid esențial: Cum citiți contorul de apă fără greșeală
Pentru a facilita procesul de transmitere a indexului prin metodele alternative, HIDRO PRAHOVA reamintește instrucțiunile de citire corectă a contorului de apă:
Citiți cifrele de la stânga la dreapta.
Se iau în considerare doar cifrele negre, până la virgulă sau până la ultimul afișaj de numere întregi.
Subdiviziunile, adesea marcate cu cifre roșii sau indicate de ace, nu se iau în calcul pentru transmiterea indexului.
Prin adoptarea acestor alternative și respectarea indicațiilor de citire, abonații HIDRO PRAHOVA pot asigura o facturare precisă și o gestionare eficientă a consumului de apă, chiar și în contextul acestei defecțiuni tehnice. Compania mulțumește pentru înțelegere și colaborare.
Un moment de referință pentru infrastructura rutieră a României a avut loc astăzi, odată cu inaugurarea Lotului 3 Pietroasele–Buzău al Autostrăzii Moldovei A7. Evenimentul a reunit la fața locului oficialități de calibru, subliniind importanța strategică a proiectului. Printre participanți s-au numărat președintele Consiliului Județean Prahova, Virgiliu-Daniel Nanu, alături de ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, și președintele Camerei Deputaților, Sorin Grindeanu.
Drum liber către Moldova: De la capitală la Focșani, exclusiv pe banda rapidă
Odată cu deschiderea acestei noi secțiuni, se inaugurează o nouă eră a mobilității: șoferii pot circula acum exclusiv pe autostradă pe tronsonul București – Focșani. Acest progres semnificativ nu doar scurtează substanțial timpii de călătorie, ci și reprezintă un pas major în dezvoltarea rețelei de transport naționale, conectând regiuni istorice vitale și facilitând schimburile economice și sociale. Realizarea marchează un angajament ferm al autorităților față de modernizarea infrastructurii și integrarea mai bună a zonelor țării.
Prahova, partener strategic: Ochi pe proiectele majore de dezvlotare
Consiliul Județean Prahova, prin președintele său, Virgiliu-Daniel Nanu, a reafirmat angajamentul instituției față de marile investiții în infrastructură. Potrivit unei declarații făcute la eveniment, „Consiliul Județean Prahova rămâne atent la toate proiectele majore de infrastructură care contribuie la dezvoltarea României și la modernizarea rețelelor de transport”. Această poziție subliniază viziunea județului Prahova de a fi un participant activ și un susținător al eforturilor naționale pentru o infrastructură modernă și eficientă, conștient de beneficiile pe termen lung pe care le aduc aceste investiții atât pentru regiune, cât și pentru întreaga țară.
Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România.
Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național?
Garantăm confidențialitatea!
Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503
Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com
Departament Investigații - Secția Anticorupție